Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
R.O.F.L
marxisten
palmevara
7 posters

    Bör man undvika Malmö i helgen?

    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  palmevara 2009-03-06, 08:07


    Enligt källor fanns det redan för någon vecka sedan uppgifter om att demonstrationer kommer ske mot Israel i helgens tennis arrangemang i Malmö.
    Man pratade då om 10.000 demonstranter. För att säkra tryggheten i Malmö kommer 1000 poliser att vara på plats. Men bara för någon dag sedan kom uppgifter om att högerextremistiska grupper också kommer att infinna sig.

    Någonting som enligt min mening kan sluta i katastrof om inte säkerheten är noga planerad. Själv har jag en bokad tripp till Malmö på lördag. Men har bestämt mig för att skjuta upp det besöket. Det sista som jag vill är att irra omkring i ett avspärrat Malmö med min bil. Jag tycker andra borde göra det samma.

    Jag hoppas verkligen att vår poliskår fått de resurser som behövs. Samt att det är rätt sorts poliser som sätts in. Hade det inte varit lättare att bara ställa in tennisen? Det kommer ju kosta skjortan så som det är planerat redan idag. Tänk om demonstrationen urartar. Då kommer man kritisera demonstranterna.
    Detta med all rätt om de varit våldsamma, men samtidigt borde man kritisera de som beslutat att risken varit värd att ta. Det drabbar ju trotts allt Malmös befolkning i första hand.


    Mvh Palmevara
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty ...

    Inlägg  marxisten 2009-03-06, 09:54

    Organisationen som anordnar detta har gjort allting för att undvika att dessa idiotgrupper ej ska komma. Så demon bör gå lugnt till av det som jag hört. De autonoma grupperna lämnade mötet läste jag någonstans när man sa demon skulle gå lugnt till. Så svaret på om man bör undvika Malmö. Bra fråga får jag säga. De som anordnar det vill ej det ska bli våldsamt men ingen kan ju garantera något när AFA finns.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-03-06, 10:56

    Alla som demostrerar idag är idioter. Vad gör dem där? Låt dem spela sin tennis,

    Varför demostrerar inte dessa idiotgrupper när amerikanska eller kinesiska idrottsmän kommer till Sverige. Är det endast ett utbrett
    judehat. Eller är palestinerna så underbara?
    Direktiv från den Socialdemkratiska partieliten eller?

    Jag blir spyfärdig på denna smörja.
    Kravaller och skadegörelse väntar som vi skattebetalre ska få betala för.
    Polis gör ert jobb idag. Sätt hårt mot hårt


    Senast ändrad av R.O.F.L den 2009-03-06, 11:51, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Nille


    Antal inlägg : 6
    Join date : 09-03-02

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Bör man undvika Malmö??

    Inlägg  Nille 2009-03-06, 11:34

    Hörde att även Nynazister väntas till Malmö.
    Skall bli intressant att se hur det kommer att utvecklas. AFA och Nynazister, på
    samma demonstration.
    Man kan ju alltid hoppas att dom börjar puckla på varandra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 11:54

    Som jag ser det, 10.000 demonstranter och 1000 poliser är ju en massa människor,
    Det räcker väl med att någon skriker "en bomb" så smäller det väl?
    Det låter som ett klokt beslut av palmevara att inte åka till Malmö om det inte är absolut nödvändigt! No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Hmm..

    Inlägg  Susz X 2009-03-06, 14:17

    Tja- kommer nazarna så lär dessas anhängare komma från Danmark oxå- kanske tyskland vad vet jag/ vi?
    Helt dumt att att inte ställa in på grund av det. Ännu dummare tycker jag det är av fega egotrippade Sverige att inte sätta ned foten en gång för alla och kraftigt markera att förtryck av palestinier accepteras icke från ett land som politiskt kallar sig demokratiskt- och samtidigt förtrycker en del innevånare pga dessas etnicitet på sätt som att leg / pass ogiltigförklaras för att nämna ett exempel.

    Givetvis späder detta på just nazism- även jude/muslimhatet....som är snabba att agera på andras olycka.

    Är man vän av ett land och människorna i det/ mänskliga rättigheter så ger man även negativ kritik- man tiger inte - det visar bara på feghet/ egoism..eller hur?
    Personligen tycker jag det är stor jävla skam!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-06, 14:34

    skall bli KUL att se afa och nynazzar leka ihop.. dom har ju så mycket hat emot allt och alla gemensamt.

    dock vill jag även se en brandbil som sprutar lite kallvatten över dessa nötters heta känslor och även veta var polisens 120 - 250 miljoners övervakningsnota skall skickas..

    Pengar som KUNDE ha använts till att lösa brott och skydda befolkning, men det är ju klart lite tennis är Viktigare än e våldtagen flicka eller blödande nerslagen kille..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 15:08

    Vem blir förvånad, när man läser Mr.Raahhhmmmmsssss briljanta inlägg, No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Själv ser jag inget roligt alls med om något spårar ut? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men eftersom Mr.Rahm är en gåtfull person, som har man inget och oroa sig över, bara för man inte ser något roligt där han tycker det är kul? No Like a Star @ heaven
    Det är väl snarare ett frisk och sundhets tecken, eller hur? Twisted Evil No
    Själv tycker jag inte man kan koppla ihop demonstrationsrätt och yttrandefrihet med kronor och ören? No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-06, 15:10

    Hur kunde jag veta att martin skulle skriva direkt efter mitt inlägg och dessutom ett inlägg om mej som Person och inte saken i debatten??

    kanske är jag släkt med Saida??

    eller så är det kanske hmm.... stalking??=)
    lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 15:30

    Ja hur kunde du, veta, jo för du snackar en massa skit, du tjuvtittar nog vad som sägs, No
    Sen att du är så som du är No
    Är ju en annan sak, och en sak till, jag tror att enda skälet till att du spänner upp baksidan här på forumet, beror på att det inte finns något och visa upp på framsidan, No
    Framsidan är nog lika liten som hela du är som person, och det vet du nog om? No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-06, 15:32

    Hur kunde jag veta att martin skulle skriva direkt efter mitt inlägg och dessutom ett inlägg om mej som Person och inte saken i debatten??

    kanske är jag släkt med Saida??

    eller så är det kanske hmm.... stalking??=)

    Och ännu en tråd blir förstörd av allas vår "superdebattör" martin..

    grattis forum=)

    Sponsored content


    Bör man undvika Malmö i helgen? Empty Sv: Bör man undvika Malmö i helgen?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 01:12