Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 18:12

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    nestor vega
    DÖMD. Den tidigare toppolitikern i Skaraborg, Nestor Vega (v), dömdes i dag för grovt bedrägeri till villkorlig dom och dagsböter.

    Nestor Vega har under fem år fuskat med sina ersättningar för att få ut både lön och ersättning för förlorad arbetsinkomst, konstaterar domstolen.

    Sammanlagt har han på det sättet fått ut över en kvarts miljon kronor från Västra Götalandsregionen, uppger Sveriges radio P4 Skaraborg i eftermiddag.

    Nestor Vega var vice ordförande i primärvårdsstyrelsen i Skaraborg.
    Han var också ledamot i regionfullmäktige, enhetschef inom psykiatrin i Göteborg, och senare chef för primärvården i Lysekil under den tid som bedrägeriet ska ha pågått.

    ooupps??=)
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 22:24

    forum vänstern ignorerar som vanligt=)
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty ja eftersom det inte har ett dugg med politik att göra

    Inlägg  theward 2009-06-10, 22:39

    fredrik rahm (namnnappad) skrev:forum vänstern ignorerar som vanligt=)

    Så varför ska du då göra detta till en politiskt fråga...?

    Du talar ofta om smutsvänstern... att starta trådar enbart för att smutskasta vänstern, gör inte det en då till "smutshöger" ??

    Att denna fuskare åkte fast är underbart, det är precis lika underbart oavsett om han är vänsterpartist, moderat eller centerpartist......

    Som sagt dessa trådar oavsett om de handlar om Fredrik rattfulle far eller denne vänsterpartist fuskande har ju bara ett verkligt syfte och det är sprida helt orelevant skit mot de partier som man inte gillar.
    Mao är det grymt barnsligt..........

    Frågan är väl istället hur vi får folk att ha en bättre moral i stort och börja tänka på annat än bara att själva sko sig.....

    Här tycker jag att politiker ska gå först och föregå med gott exempel och inte var de största rötäggen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 22:48



    kanske bättre att som vissa av dina "kamrater" starta mellan 50-60 trådar med MITT namn då??



    eller varför inte en 20 trådar om statsministerns far som körde full??

    jag kör iallafall Politik i den politiska tråden=)

    och en girig vänstertopp är inget att bry sig om menar du??

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Same shit, olika debattörer bara

    Inlägg  theward 2009-06-10, 22:52

    fredrik rahm (namnnappad) skrev:

    kanske bättre att som vissa av dina "kamrater" starta mellan 50-60 trådar med MITT namn då??



    eller varför inte en 20 trådar om statsministerns far som körde full??

    jag kör iallafall Politik i den politiska tråden=)


    Politik nja... inte direkt...
    Inte i denna tråd iaf...

    Hur många skittrådar har herr rahm startar då??

    Om det vore någon annan än du som klagade, kunde jag köpa det resonemanget...

    Nu blir det bara så patetiskk ..på ren svenska

    ps för 44:e gången, jag stödjer inte mina "kamraters" beteende heller...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 22:56


    kommentar om saken/ämnet??

    nehepp det var mej du ville kommentera som så många gånger förut..inte lätt att hata så va??=)
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty hur trög får man bli??

    Inlägg  theward 2009-06-10, 23:02

    fredrik rahm (namnnappad) skrev:
    kommentar om saken/ämnet??

    nehepp det var mej du ville kommentera som så många gånger förut..inte lätt att hata så va??=)

    hata?? nädå, så lätt har jag inte att hata nåt eller någon

    ps har svarat på ämnet, sen att du visar än en gång, att du bara vill tjafsa och gärna vill att vi ska prata om dig.
    Det visar du ju hur tydligt som helst Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 23:05

    theward skrev:
    fredrik rahm (namnnappad) skrev:
    kommentar om saken/ämnet??

    nehepp det var mej du ville kommentera som så många gånger förut..inte lätt att hata så va??=)

    hata?? nädå, så lätt har jag inte att hata nåt eller någon

    ps har svarat på ämnet, sen att du visar än en gång, att du bara vill tjafsa och gärna vill att vi ska prata om dig.
    Det visar du ju hur tydligt som helst Wink

    ditt svar var ju att tråden var onödig..oki.. =)

    denna tråd var onödig med kanske??

    vården ett ämne som ligger dig varmt om hjärtat ju

    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/antalet-patienter-som-tvingas-vanta-pa-vard-i-mer-an-tre-manader-har-halverats-pa-ett-halvt-ar-t1572.htm
    lol!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty läs hela inläggen så förstår du bättre

    Inlägg  theward 2009-06-10, 23:13

    Twisted Evil

    Annars blir det ju helknas, men det är kanske det du är ute efter?? tongue
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  Susz X 2009-06-11, 12:57

    Bra att brottslingar döms- men ett snarlikt fall som jag tagit upp döms inte- utan moderaterna ger sitt stöd för att han ska vara kvar..
    Vari ligger skillnaden? Att brottslingen är en moderat?
    Är detta förhållningssätt rimligt?
    mer om detta här:
    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/en-skam-for-var-stad-dubbelmoralens-m-politiker-helt-okej-att-stjala-pengar-t1576.htm
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  Sniperace 2009-06-11, 12:59

    [quote=\"Susz X\"]Bra att brottslingar döms- men ett snarlikt fall som jag tagit upp döms inte- utan moderaterna ger sitt stöd för att han ska vara kvar..
    Vari ligger skillnaden? Att brottslingen är en moderat?
    Är detta förhållningssätt rimligt?[/quote]

    Men ännu är väl inte boråsfallet avgjort, vad jag förstår är det enbart att han fick sitta kvar i fullmäktige, och att fusket i hans ARBETE på skolan mycket väl kan beivras?

    Och jag hoppas VERKLIGEN att han blir straffad, och mister sitt jobb!


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-06-11, 13:02, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  Susz X 2009-06-11, 13:01

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Bra att brottslingar döms- men ett snarlikt fall som jag tagit upp döms inte- utan moderaterna ger sitt stöd för att han ska vara kvar..
    Vari ligger skillnaden? Att brottslingen är en moderat?
    Är detta förhållningssätt rimligt?

    Men ännu är väl inte boråsfallet avgjort, vad jag förstår är det enbart att han fick sitta kvar i fullmäktige, och att fusket i hans ARBETE på skolan mycket väl kan beivras?

    Och? Försvarar du att det är okej att vara brottsling för att man är moderat?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  Sniperace 2009-06-11, 13:03

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Bra att brottslingar döms- men ett snarlikt fall som jag tagit upp döms inte- utan moderaterna ger sitt stöd för att han ska vara kvar..
    Vari ligger skillnaden? Att brottslingen är en moderat?
    Är detta förhållningssätt rimligt?

    Men ännu är väl inte boråsfallet avgjort, vad jag förstår är det enbart att han fick sitta kvar i fullmäktige, och att fusket i hans ARBETE på skolan mycket väl kan beivras?

    Och? Försvarar du att det är okej att vara brottsling för att man är moderat?

    Och var läste du försvaret? i din fantasi?

    läs om läs rätt, och inte vad du TROR du läser
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-11, 13:10

    i vissas värld är det ingen skillnad att vara anklagad och DÖMD..

    skrämmande

    Sponsored content


    Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag Empty Sv: Vänsterpolitikern fuskade med sina ersättningar — dömd i dag

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 18:58