Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Dao
RedCloud
blueheaven
Susz X
lazy
Sniperace
10 posters

    Jätteglad

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-03, 19:42

    citat:

    "så du tycker alltså att alla ska vara välkomna även om de är brottslingar? att du då att vi helt utan något även ska välkomna brottslingar som begår brott när de kommit hit?"

    Nej och du vet inte om dem är brottslingar från början eller ser
    du det från början??


    Men det som jag vill säga är att här i Svealand finns lagar för alla
    och att vi skall inte skilja på arier eller neger ok?


    citat:
    "Då ser du väl inge problem att vi ex välkomnar även sådana som är nazister och Zionister?"


    Sverige hade redan många nazister före någon invandrare har kommit fram
    och det vet du eller ??

    Läs lite om Svensk historia under 2 - världs kriget ...

    läs:

    "SS-VIKING"


    Säger det till dig något??


    citat:
    "Men som vi talade om innan, så skulle du döda om någon missbrukade din gästfrihet, är det inte hyckleri att du anser att du får döda den som missbrukar din gästfrihet, men Sverige får inte kasta ut den som missbrukar Sveriges gästfrihet?"


    Om du kommer till Sverige och vill ockupera det
    och bytta namnet till Israel .. då har Svensken rätt
    att skjuta jävel !!


    citat:
    "Nu vet jag att många som också är värda att få stanna i Sverige utvisas, men hur vill du jag ska kunna kämpa för dem jag inte känner eller ens känner till?"


    Genom att inte Lipa enbart efter din suspekta Afgan Reza
    och öppna ögon lite mera bredare än så !!



    MVH

    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 19:49

    nu talade jag om de som kommer hit och åker dit för ex våldtäkt och rån osv...

    då ser jag ingen anledniong att låta dem vara kvar.

    ok, då menar du att det är BÄTTRE att inte bry sig om att vara glad för att en som blivit en vän får stanna, att inte kämpa för någon, ok jag hör och lyder, i fortsättningen finns inte detta problem, och jag ska alltså inte bry mig om om någon får stanna eller om denne kastas ut!

    sedan detta med zionister osv, visst har vi sådana här och har haft, men i rättvisans namn borde väl de vara LIKA välkomna hit som alla andra eller hur? Vi ska ju inte skilja på folk...


    Nää, fortfarande ser jag hellre att skötsamma människor får stanna, medan de som begår brott inte får...

    och de som begår brott är mycket färre än de som sköter sig, och för vvarje brottsling som inte får stanna har vi polats för ytterligare en skötsam eller hur?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-03, 20:06

    citat:
    "nu talade jag om de som kommer hit och åker dit för ex våldtäkt och rån osv..."

    Instämmer och dem skall straffas enligt Svea rikes laggar så
    det spelar ingen roll om denna är "Inhabitant" eller "autsider "





    citat:

    "ok, då menar du att det är BÄTTRE att inte bry sig om att vara glad för att en som blivit en vän får stanna, att inte kämpa för någon, ok jag hör och lyder, i fortsättningen finns inte detta problem, och jag ska alltså inte bry mig om om någon får stanna eller om denne kastas ut!"


    Det är klart att du skall vara glad för din kompis skull
    med den som jag vill säga till dig att du skall öppna ögon
    och se verkligheten som den är ..

    Tycker du inte synd om folk i Rosengård som är instängda som
    svarta i Bronx och andra ställe och ingen vill höra av dem??







    citat:
    "sedan detta med zionister osv, visst har vi sådana här och har haft, men i rättvisans namn borde väl de vara LIKA välkomna hit som alla andra eller hur? Vi ska ju inte skilja på folk..."

    Så du tycker att till exempel Sharon är välkommen här i Sverige fast
    han är säkerligen en potentiell medlem för Haag som Karadzic??


    citat:
    "Nää, fortfarande ser jag hellre att skötsamma människor får stanna, medan de som begår brott inte får..."

    Helt rätt!!



    citat:
    "och de som begår brott är mycket färre än de som sköter sig, och för vvarje brottsling som inte får stanna har vi polats för ytterligare en skötsam eller hur?"


    Det vet varken du eller jag som har kunskap om detta, men önskan är att
    det skall finnas skötsamma invandrare såsom
    ursprung Svenskar.



    MVH

    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 20:39


    citat:
    "och de som begår brott är mycket färre än de som sköter sig, och för vvarje brottsling som inte får stanna har vi polats för ytterligare en skötsam eller hur?"


    Det vet varken du eller jag som har kunskap om detta, men önskan är att
    det skall finnas skötsamma invandrare såsom
    ursprung Svenskar.

    Men jag är till 100 procent säker på att de skötsamma invandrarna i antal överträffar brottslingarna mångfalt.

    Tror du att det kan vara tvärtom, det skulle förvåna mig väldigt mycket, jag ser det som OTROLIGT, brottslingarna är med ALL sannolikhet en väldigt liten minoritet!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-03, 20:47

    citat:
    "Men jag är till 100 procent säker på att de skötsamma invandrarna i antal överträffar brottslingarna mångfalt."


    Det är önskan , men så länge finns smyg rasism eller öppet som
    SD propagerar då kan vi räkna med kriminella invandrare för säkert!!


    citat:
    "Tror du att det kan vara tvärtom, det skulle förvåna mig väldigt mycket, jag ser det som OTROLIGT, brottslingarna är med ALL sannolikhet en väldigt liten minoritet!"


    Det var en bra påstående ärligt talat , men låt oss inte generalisera
    om jag skall vara ärligt det finns mer eller mindre Svenskar som är
    i lika sits som invandrare egentligen och detta är sanningen.


    Och detta kan bero på olika saker .


    MVH

    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 21:03

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Men jag är till 100 procent säker på att de skötsamma invandrarna i antal överträffar brottslingarna mångfalt."


    Det är önskan , men så länge finns smyg rasism eller öppet som
    SD propagerar då kan vi räkna med kriminella invandrare för säkert!

    Nej, det är ingen önskan det är en vetskap, de invandrare som begår brott är en liten del av det totala antalet



    "Tror du att det kan vara tvärtom, det skulle förvåna mig väldigt mycket, jag ser det som OTROLIGT, brottslingarna är med ALL sannolikhet en väldigt liten minoritet!"


    Det var en bra påstående ärligt talat , men låt oss inte generalisera
    om jag skall vara ärligt det finns mer eller mindre Svenskar som är
    i lika sits som invandrare egentligen och detta är sanningen.


    Och detta kan bero på olika saker .


    MVH

    //KTR

    Det är ju ett korrekt sådant, jag tror inte på att "alla" invandrare bär sig illa åt, tvärtom, liksom att det är samma sak med Svenskar, MEN när en invandrare kommer som GÄST så är det viktigt att denne sköter sig och inte begår brott osv, eftersom detta förstör för alla andra invandrare, och märk väl, de som JAG tycker ska utvisas är de som INTE fått permanent uppehållstillstånd, utan de som ännu inte fått detta och begått brott under denna tid.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-03, 21:21

    citat:
    "Det är ju ett korrekt sådant, jag tror inte på att "alla" invandrare bär sig illa åt, tvärtom, liksom att det är samma sak med Svenskar, MEN när en invandrare kommer som GÄST så är det viktigt att denne sköter sig och inte begår brott osv, eftersom detta förstör för alla andra invandrare, och märk väl, de som JAG tycker ska utvisas är de som INTE fått permanent uppehållstillstånd, utan de som ännu inte fått detta och begått brott under denna tid."

    Instämmer till 60% .. om en invandrare som är gäst
    inte sköter sig då kommer den att åka ut med huvudet
    framme och häcken i luften .

    Men om vi går ur ett annat synvinkel:

    En invandrare kommer till Svea och kämpar hårt
    och ser till att denna kommer rätt i den Svenska
    samhället.

    Men plötsligt kommer denna till en (eller flera)
    avudsjuk svenne banan som ser ner på honom och kalla
    han-hon för apan och ser till att han kommer inte frame.

    Och på slutet av sådan dravel slutar invandrar fan i sådana områden som Rosengård , Tiensta etc...


    Och enda utväg för en väsentligt liv är att denna invandrare förblir
    kriminell !!

    Vad säger du om det??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 21:31


    En invandrare kommer till Svea och kämpar hårt
    och ser till att denna kommer rätt i den Svenska
    samhället.

    Men plötsligt kommer denna till en (eller flera)
    avudsjuk svenne banan som ser ner på honom och kalla
    han-hon för apan och ser till att han kommer inte frame.

    I det fallet, är det ju svenskar som bär sig illa åt, och sådant ska straffas...

    Men här har vi ju även det OMVÄNDA gäng med invandrarungdomar som rånar och bråkar med Svennar som inget ont gjort


    Och på slutet av sådan dravel slutar invandrar fan i sådana områden som Rosengård , Tiensta etc...


    Och enda utväg för en väsentligt liv är att denna invandrare förblir
    kriminell !!

    Vad säger du om det??

    Jag säger att så behöver det INTE bli, nästan ALLA invandrare som söker sig till mindre orter där det inte finns många invandrare lyckas MYCKET bättre än de som väljer större städer och ett invandrartätt område, precis på samma sätt som svenskar som bosätter sig i spanien och frankrike, de som bosätter sig i svenskbyar blir inte lika accepterade som de som väljer ställen där de är ensamma svenskar eller bara ett par stycken. dvs inget konstigt alls.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-03, 21:39

    [quote="Sniperace"]

    En invandrare kommer till Svea och kämpar hårt
    och ser till att denna kommer rätt i den Svenska
    samhället.

    Men plötsligt kommer denna till en (eller flera)
    avudsjuk svenne banan som ser ner på honom och kalla
    han-hon för apan och ser till att han kommer inte frame.

    citat:

    "I det fallet, är det ju svenskar som bär sig illa åt, och sådant ska straffas...

    Men här har vi ju även det OMVÄNDA gäng med invandrarungdomar som rånar och bråkar med Svennar som inget ont gjort"

    Nu är vi på samma vågor härligt.



    Och på slutet av sådan dravel slutar invandrar fan i sådana områden som Rosengård , Tiensta etc...


    Och enda utväg för en väsentligt liv är att denna invandrare förblir
    kriminell !!

    Vad säger du om det??

    citat:
    "Jag säger att så behöver det INTE bli, nästan ALLA invandrare som söker sig till mindre orter där det inte finns många invandrare lyckas MYCKET bättre än de som väljer större städer och ett invandrartätt område, precis på samma sätt som svenskar som bosätter sig i spanien och frankrike, de som bosätter sig i svenskbyar blir inte lika accepterade som de som väljer ställen där de är ensamma svenskar eller bara ett par stycken. dvs inget konstigt alls."


    Instämmer och med det är vårat diskussion slut,
    till och med är vi på samma vågor(har samma åsikter Wink) !!



    MVH
    //KTR
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jätteglad - Sida 3 Empty KTR

    Inlägg  kanaljen 2009-06-03, 23:29

    Sniperace skrev:

    En invandrare kommer till Svea och kämpar hårt
    och ser till att denna kommer rätt i den Svenska
    samhället.

    Men plötsligt kommer denna till en (eller flera)
    avudsjuk svenne banan som ser ner på honom och kalla
    han-hon för apan och ser till att han kommer inte frame.

    I det fallet, är det ju svenskar som bär sig illa åt, och sådant ska straffas...

    Men här har vi ju även det OMVÄNDA gäng med invandrarungdomar som rånar och bråkar med Svennar som inget ont gjort


    Och på slutet av sådan dravel slutar invandrar fan i sådana områden som Rosengård , Tiensta etc...


    Och enda utväg för en väsentligt liv är att denna invandrare förblir
    kriminell !!

    Vad säger du om det??

    Jag säger att så behöver det INTE bli, nästan ALLA invandrare som söker sig till mindre orter där det inte finns många invandrare lyckas MYCKET bättre än de som väljer större städer och ett invandrartätt område, precis på samma sätt som svenskar som bosätter sig i spanien och frankrike, de som bosätter sig i svenskbyar blir inte lika accepterade som de som väljer ställen där de är ensamma svenskar eller bara ett par stycken. dvs inget konstigt alls.


    Du är ju själv väldigt rasistisk i din framställan av hur svenskar är.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-03, 23:37

    kanaljen skrev:
    Sniperace skrev:

    En invandrare kommer till Svea och kämpar hårt
    och ser till att denna kommer rätt i den Svenska
    samhället.

    Men plötsligt kommer denna till en (eller flera)
    avudsjuk svenne banan som ser ner på honom och kalla
    han-hon för apan och ser till att han kommer inte frame.

    I det fallet, är det ju svenskar som bär sig illa åt, och sådant ska straffas...

    Men här har vi ju även det OMVÄNDA gäng med invandrarungdomar som rånar och bråkar med Svennar som inget ont gjort


    Och på slutet av sådan dravel slutar invandrar fan i sådana områden som Rosengård , Tiensta etc...


    Och enda utväg för en väsentligt liv är att denna invandrare förblir
    kriminell !!

    Vad säger du om det??

    Jag säger att så behöver det INTE bli, nästan ALLA invandrare som söker sig till mindre orter där det inte finns många invandrare lyckas MYCKET bättre än de som väljer större städer och ett invandrartätt område, precis på samma sätt som svenskar som bosätter sig i spanien och frankrike, de som bosätter sig i svenskbyar blir inte lika accepterade som de som väljer ställen där de är ensamma svenskar eller bara ett par stycken. dvs inget konstigt alls.


    Du är ju själv väldigt rasistisk i din framställan av hur svenskar är.

    Och det säger Finne som spiller sitt
    propaganda om muslim och invandrar
    fara för Sverige fast han själv härstammar
    från invandra familjen!!

    Nej din lille finsk -"nazze inavel " .. som
    du ser i denna tråden är faktisk en diskussion
    mellan en Svensk - Sniper och mig som en
    invandrare.


    Här inne finns ingen "Svenskt fientligt" påstående
    än enbart indicier om visa saker.


    Så din fientliga skit snack kan du stoppa i din pappa
    "Perkelle" röv..


    Och sen kan du passa på och sugga Åkessons kuk , han
    brukar gilla när finska ättlingar gör detta.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 01:29

    I princip råder arbetsplikt i Sverige, Sniper! Om du inte är stormrik och väljer att inte arbeta, och inte ta emot socialbidrag och sådant - så anses du inte vara en korrekt medborgare...
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  kanaljen 2009-06-04, 02:41

    Dao skrev:I princip råder arbetsplikt i Sverige, Sniper! Om du inte är stormrik och väljer att inte arbeta, och inte ta emot socialbidrag och sådant - så anses du inte vara en korrekt medborgare...

    Ska man då betala fullt pris för sjukvård, äldrevård osv?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-04, 08:22

    Dao skrev:I princip råder arbetsplikt i Sverige, Sniper! Om du inte är stormrik och väljer att inte arbeta, och inte ta emot socialbidrag och sådant - så anses du inte vara en korrekt medborgare...

    Nej, det gör det absolut INTE, men man får ju ta konsekvenserna av det, det finns väl INGEN som tvingas vad jag vet, jag har aldrig hört att någon tvingats, men möjligen KÄNT sig tvingade pga att de annars inte skulle kunna få pengar till osv, men valet var ju deras eget ändå!

    Nu måste jag ju ändå ställa frågan som jag innan trodde du besvarat på ett annat sätt.

    Är det DIN åsikt att varje människa ska kunna ta beslutet att INTE arbeta, och att denna då ska försörjas från staten oavsett skälen?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 11:25

    Sniper

    "Är det DIN åsikt att varje människa ska kunna ta beslutet att INTE arbeta, och att denna då ska försörjas från staten oavsett skälen?"


    Ja, det är min åsikt! I princip!

    Jag är för det man kallar medborgarlön!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 11:26

    Sjukvård, äldreomsorg, skola och liknande skall självklart vara gratis för alla!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-04, 11:35

    Dao skrev:Sniper

    "Är det DIN åsikt att varje människa ska kunna ta beslutet att INTE arbeta, och att denna då ska försörjas från staten oavsett skälen?"


    Ja, det är min åsikt! I princip!

    Jag är för det man kallar medborgarlön!

    ok, med andra ord att man ska kunna åka snålskjuts på sina medmänniskor.
    Att inte behöva tillföra samhället skatter för det gemensamma utan bara leva på andras arbete?

    men hur skulle någras skatter kunna försörja ett stort antal som bara valt att de VILL INTE JOBBA.

    Vilka skulle vilja vara sjukvårdsbiträden eller ta låglönejobb, och vilka skulle vilja arbeta alls för att belastas med stora skatter för att försöja sådana som valt att JOBB det är inget för mig osv??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-04, 11:36

    Dao skrev:Sjukvård, äldreomsorg, skola och liknande skall självklart vara gratis för alla!

    Den biten är väl egentligen självklar?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 11:48

    Självklart, Sniper! Jag svarade bara på kanaljens kommentar...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-04, 12:09

    Dao skrev:Självklart, Sniper! Jag svarade bara på kanaljens kommentar...

    Ok, men den andra frågan då?
    Ser du det som rätt och riktigt att sådana som bara inte VILL jobba ska åka snålskjuts på de som arbetar och betalar skatter?

    om alla eller väldigt många väljer att INTE jobba, då måste ju skatter bli astronomiska, och därmed väldigt lite kvar i nettolön för dem som arbetar, då resulterar det kanske i att även DE väljer att inte arbeta osv...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  blueheaven 2009-06-04, 12:22

    Med vänsterpolitik driven till sin spets blir det arbetsplikt no doubt about it, bäva månde martin!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 12:26

    Sniper

    "Ser du det som rätt och riktigt att sådana som bara inte VILL jobba ska åka snålskjuts på de som arbetar och betalar skatter?"


    Det är en riktad fråga! I ett samhälle med människorna i centrum, istället för pengarna, kommer nog ingen att vägra arbeta! Detta kan man ju bara göra om arbete är tvång!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 12:27

    Ett av skälen till att jag aldrig röstat vänster, BH!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-04, 12:31

    Dao skrev:Sniper

    "Ser du det som rätt och riktigt att sådana som bara inte VILL jobba ska åka snålskjuts på de som arbetar och betalar skatter?"


    Det är en riktad fråga! I ett samhälle med människorna i centrum, istället för pengarna, kommer nog ingen att vägra arbeta! Detta kan man ju bara göra om arbete är tvång!

    TROR du verkligen på det, eller är det en DRÖM, en utopi?

    Så du tror inte att det skulle finnas latmaskar som bara inte ville?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-04, 12:37

    Man har testat detta i terapiform; Små samhällen där folk får välja själva helt fritt. Allt som någon tjänade lades i en gemensam pott, och inga inskräningar fanns att använda pengarna!

    Det fungerade alldeles utmärkt! Och fungerar utmärkt än, trots att vissa av dessa samhällen har existerat sedan 60-talet...

    I själva verket är det så att människan i grunden är god, och solidarisk.

    En undersökning i Illustrerad vetenskap från 2001, gjord på naturfolk i dag. De kollade hur mycket dessa folk delade med sig till sitt samhälle av den mat de skaffade. Helt utan tvång... Genomsnittet låg på över 50%...

    Sponsored content


    Jätteglad - Sida 3 Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 21:36