Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Dao
RedCloud
blueheaven
Susz X
lazy
Sniperace
10 posters

    Jätteglad

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-02, 22:26

    Nu har min vän Reeza Reezai äntligen fått PUT.

    Grabben har från första dagen gjort rätt för sig och inte levt på bidrag osv...
    HAn har även varit aktiv i byns ungdomsarbete med sportaktiviteter osv.

    Men ändå har tidigare maktfullkomliga påvar vid migrationsverket gjort allt för att få honom utkastad, men som tur är slutade det med PUT!!

    NSK
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  lazy 2009-06-02, 22:59

    Yes, det är de personerna vi behöver här, grattis!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Susz X 2009-06-02, 23:28

    Sådana borde vissa svenskar lära sig att vara..
    Hälsa din kompis Välkommen- kan de utvisa Lazy / BH / Kanaljen / Blåfront i stället?
    Vore bra för Sverige.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 08:34

    Susz X skrev:Sådana borde vissa svenskar lära sig att vara..
    Hälsa din kompis Välkommen- kan de utvisa Lazy / BH / Kanaljen / Blåfront i stället?
    Vore bra för Sverige.

    Är de invandrare, begår de brott i Sverige, missbrukar de Svensk gästfrihet?

    Eller är det så att du står för åsiktsförtryck och att INGEN får ha annan politisk ståndpunkt än du??
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  blueheaven 2009-06-03, 10:29

    Susz X skrev:Sådana borde vissa svenskar lära sig att vara..
    Hälsa din kompis Välkommen- kan de utvisa Lazy / BH / Kanaljen / Blåfront i stället?
    Vore bra för Sverige.

    Ja utvisade de mig så blev det inte mycket skattepengar till bidrag inte! No

    Gissa varför jag inte gillar vänster? pig
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  RedCloud 2009-06-03, 10:35

    "så blev det inte mycket skattepengar till bidrag inte!"

    med vilka skattepengar bidrar en arbetslös "ekonom" ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  blueheaven 2009-06-03, 10:46

    RedCloud skrev:"så blev det inte mycket skattepengar till bidrag inte!"

    med vilka skattepengar bidrar en arbetslös "ekonom" ?

    Är fortfarande en nettoskattebetalare och kommer så att vara flera år framåt även om jag inte skulle jobba mer!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  RedCloud 2009-06-03, 10:53

    "Är fortfarande en nettoskattebetalare "

    som arbetslös ?
    Tillåt mig småle åt din fantasigenerators alster BlueHeaven.

    Sorgligt att tokhögern fortfarande tror att de är "lite bättre" människor för att de betalar skatt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 10:58

    RedCloud skrev:"Är fortfarande en nettoskattebetalare "

    som arbetslös ?
    Tillåt mig småle åt din fantasigenerators alster BlueHeaven.

    Sorgligt att tokhögern fortfarande tror att de är "lite bättre" människor för att de betalar skatt.

    Det finns faktiskt en del "arbetslösa" som betalar STORA summor i skatt på räntor av kapital, på aktieinkomster, på royalties från musik och böcker, på patent osv.

    Så det är inte någon omöjlighet, man kan som arbetslös betala skatt på hyresinkomster på fastigheter, arrenden osv...

    till och med mitt YNGSTA barn som är arbetslös (går i skola) betalar en hundring eller två i skatt på sina sparade pengar som hon placerat i fonder (inte många kronor dock)
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  blueheaven 2009-06-03, 10:59

    RedCloud skrev:"Är fortfarande en nettoskattebetalare "

    som arbetslös ?
    Tillåt mig småle åt din fantasigenerators alster BlueHeaven.

    Sorgligt att tokhögern fortfarande tror att de är "lite bättre" människor för att de betalar skatt.

    Till skillnad från tokvänstern så vet jag eftersom det faktiskt är ganska lätt att räkna på det!

    Varför vill inte tokvänstern räkna eller kan man inte? Basketball
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  RedCloud 2009-06-03, 11:00

    Jodå, Sniper, jag vet.
    Men nu påstår Blue att han är "netto" betalare av skatt.
    Vad det argumentet har för värde vet han nog bara själv.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 11:03

    RedCloud skrev:Jodå, Sniper, jag vet.
    Men nu påstår Blue att han är "netto" betalare av skatt.
    Vad det argumentet har för värde vet han nog bara själv.
    Vad JAG förstår innebär det bara att han de facto BETALAR skatt.... vad som menas med netto har jag inte ens funderat på eftersom jag ser det som ovidkommande

    annars är det inget jag lägger några åsikter om i frågan om det är sant eller ej, det är ju inget jag har någon som helst aning om
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 13:27

    De flesta invandrare som blir hemskickade är likadana!

    De allra flesta invandrare som kommer hit har den inställningen! Sedan tvingas de till den situation som råder idag!

    Varför inte vara med att ändra på den situationen, så att alla grupper i vårt samhälle kan bli behandlade lika?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 13:32

    Med "netto" menas att man betalar mer än man får tillbaka för, vilket då skulle innebära att hans barn inte går i skola, att han inte använder allmänna vägar, sjukhus och liknande...

    Eller också betalar han så mycket, som arbetslös, att han skaffar sig EGNA vägar, sjukhus, skolor, etc, etc...

    ALLA arbetslösa betalar skatt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 13:34

    Dao skrev:De flesta invandrare som blir hemskickade är likadana!

    De allra flesta invandrare som kommer hit har den inställningen! Sedan tvingas de till den situation som råder idag!

    Varför inte vara med att ändra på den situationen, så att alla grupper i vårt samhälle kan bli behandlade lika?

    Nåja, jag ville iallafall INTE medverka till att kille på förläggningen som våldtog, och gjorde inbrott skulle få stanna, men som fick PUT, när samtidigt en Kristen palestinier vid namn Mohammed som var en av de hjälpsammaset och ordentliga människor jag sett blev hemskickad till en säker död....

    Just sådana situationer finns det ALLDELES för mycket av, skötsamma skickas iväg och drägg får stanna, sådant är det som får människor att reagera mot just flyktingpolitiken.

    Att jag välkmnar flyktingar är nog ingen hemlighet, mer än för vissa som tydligen vill peka up mig som nasse, men om det säger jag bara FY FAAN!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 13:37

    Dao skrev:Med "netto" menas att man betalar mer än man får tillbaka för, vilket då skulle innebära att hans barn inte går i skola, att han inte använder allmänna vägar, sjukhus och liknande...

    Eller också betalar han så mycket, som arbetslös, att han skaffar sig EGNA vägar, sjukhus, skolor, etc, etc...

    ALLA arbetslösa betalar skatt!

    Nej, alla arbetslösa betalar INTE skatt, får man inte akassa utan är hänvisad till SOC utgår INGA skatter.

    Och, vad jag förstått har denne unge man INGA barn ännu, så möjligheten FINNS att han då är nettobetalare av skatt..
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 13:51

    Sniper

    "Nåja, jag ville iallafall INTE medverka till att kille på förläggningen som våldtog, och gjorde inbrott skulle få stanna, men som fick PUT, när samtidigt en Kristen palestinier vid namn Mohammed som var en av de hjälpsammaset och ordentliga människor jag sett blev hemskickad till en säker död..."


    Det är DENNA del av vår asylpolitik jag är kritiskt till, men som grupper som SD aldrig ens berör! Däremot har kritik från vänster och mp varit mycket stora om just detta!

    "Nej, alla arbetslösa betalar INTE skatt, får man inte akassa utan är hänvisad till SOC utgår INGA skatter."

    Även de utan a-kassa betalar skatt! Enbart de som tvingas till sociala av alliansen, och s före det, undviker detta - åtminstone på inkomst. Det som BH betalar i skatt kan även dessa betala, liksom... Även fastigheter och sådant... Så i princip ALLA betalar skatt. Ända undantaget mig vetreligen är nog de allt vanligare bostadslösa...

    "Och, vad jag förstått har denne unge man INGA barn ännu, så möjligheten FINNS att han då är nettobetalare av skatt.."

    Det är möjligt. Men jag tvivlar på att hanninte använder allmänna vägar och liknande...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 13:58

    Dao skrev:Sniper

    "Nåja, jag ville iallafall INTE medverka till att kille på förläggningen som våldtog, och gjorde inbrott skulle få stanna, men som fick PUT, när samtidigt en Kristen palestinier vid namn Mohammed som var en av de hjälpsammaset och ordentliga människor jag sett blev hemskickad till en säker död..."


    Det är DENNA del av vår asylpolitik jag är kritiskt till, men som grupper som SD aldrig ens berör! Däremot har kritik från vänster och mp varit mycket stora om just detta!

    "Nej, alla arbetslösa betalar INTE skatt, får man inte akassa utan är hänvisad till SOC utgår INGA skatter."

    Även de utan a-kassa betalar skatt! Enbart de som tvingas till sociala av alliansen, och s före det, undviker detta - åtminstone på inkomst. Det som BH betalar i skatt kan även dessa betala, liksom... Även fastigheter och sådant... Så i princip ALLA betalar skatt. Ända undantaget mig vetreligen är nog de allt vanligare bostadslösa...

    "Och, vad jag förstått har denne unge man INGA barn ännu, så möjligheten FINNS att han då är nettobetalare av skatt.."

    Det är möjligt. Men jag tvivlar på att hanninte använder allmänna vägar och liknande...


    hehe, där ser man hur DU läser, det var MIN yngsta dotter som gjorde det!!

    Men som jag sa, en som får sin försörjning via soc och inte har tillgångar betalar INTE skatt, jag vet ett par som lever så, de har bostad mat och allt betalt av soc HELT skattefritt eftersom de inte har NÅGRA som helst inkomster eller beskattningsbara ägodelar, så ALLA behöver INTE betala skatt! (såvida du nu inte vill vrida det till att de betalar ju MOMS, men det är ju SOC som betalar, inte de Very Happy )
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 14:09

    "hehe, där ser man hur DU läser, det var MIN yngsta dotter som gjorde det!!"

    Jag ändrade detta påstående några sekunder efter att jag lade in det, för att jag upptäckte just detta! I ditt citat av mig finns det alltså inte med... Om vi nu skall tala om förmåga att läsa...

    Och - alla utan a-kassa hamnar inte hos soc...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 14:11

    Dao skrev:"hehe, där ser man hur DU läser, det var MIN yngsta dotter som gjorde det!!"

    Jag ändrade detta påstående några sekunder efter att jag lade in det, för att jag upptäckte just detta! I ditt citat av mig finns det alltså inte med... Om vi nu skall tala om förmåga att läsa...

    Och - alla utan a-kassa hamnar inte hos soc...

    Nej men MÅNGA gör det om de inte har tillgångar, de får ju från soc först när de realiserat dessa och har slut på egna pengar/tillgångar..

    och förmågan att LÄSA, jag svarade på den TEXT JAG såg när jag svarade, så läsförmågan är GOD, att du ändrade sedan är ju inte ett läsfel från mig eller hur?

    För du ville väl inte FÖRNEKA aqtt det var vad DU skrev.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 14:17

    Du citerade den ändrade texten, Sniper!!! Du bör väl ändå läsa det du själv citerar...

    Ja, jag skrev det först, men insåg att jag hade blandat ihop detta - och ändrade detta. Ändringen ändrade inte det jag syftade till ändå...

    Ja, allt fler tvingas till sociala, och allt fler av dessa har ingenting själva att leva på. Det är sant det du skriver om att vara socialbidragstagare.

    Till det övriga vill jag också påpeka att de allra flesta socialbidragstagare har bidragit mycket med skatter före de tvingades till soc, och de flesta kommer att bidra med framtida skatter - om hjälpen fungerar för dem.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sniperace 2009-06-03, 14:24

    Dao skrev:Du citerade den ändrade texten, Sniper!!! Du bör väl ändå läsa det du själv citerar...

    Ja, jag skrev det först, men insåg att jag hade blandat ihop detta - och ändrade detta. Ändringen ändrade inte det jag syftade till ändå...

    Ja, allt fler tvingas till sociala, och allt fler av dessa har ingenting själva att leva på. Det är sant det du skriver om att vara socialbidragstagare.

    Till det övriga vill jag också påpeka att de allra flesta socialbidragstagare har bidragit mycket med skatter före de tvingades till soc, och de flesta kommer att bidra med framtida skatter - om hjälpen fungerar för dem.

    Texten FANNS i mitt fönster där jag svarade, jag ska inte behöva läsa en gång till....

    Ok, men ungdomar som går direkt från skola till att bli försörjda av soc, har DE betalat dessa skatter osv, allt är nog inte riktigt som du tror i din idealvärld, visst ett antal av dessa kommer in i arbetsliv, anda inte och vissa dör osv...

    sedan har vi ju de värsta, de som tjänar multum, men ändå genom olika aktioner ser till att skatten blir NOLL
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 14:34

    Vilken "idealvärld" levar jag i?

    Jag ser dagligen elever som reda i skolan lär sig att vara förlorare, och som vi redan där ser att de kommer att belasta samhället, i form av sociala eller fängelser och liknande... Detta inte för att de själva skulle vilja detta - utan för att skolan omöjligt kan hjälpa alla på det sättet de bäst behöver. Om vi använder skettepengarna till att göra det möjligt för skolorna att göra sitt jobb, skulle massor av dessa "problem" lösas innan desa elever gick ur skolan!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  blueheaven 2009-06-03, 14:36

    Dao skrev:Med "netto" menas att man betalar mer än man får tillbaka för, vilket då skulle innebära att hans barn inte går i skola, att han inte använder allmänna vägar, sjukhus och liknande...

    Eller också betalar han så mycket, som arbetslös, att han skaffar sig EGNA vägar, sjukhus, skolor, etc, etc...

    ALLA arbetslösa betalar skatt!

    Jag betalar inte inkomstskatt och sociala avgifter det är detta jag säger övriga skatter så som fastighetsskatt, energiskatter, fordonskatter, moms mm. går ju inte att undvika, ja de tar ju rent av större delen av de pengar jag förbrukar trots att jag redan har inkomstskattat dessa!

    Och nej om barnen går i skola så belastar det barnen, för du menar väl inte att jag skall betala min egen skolgång såväl som mina barns?

    Kanske skall betala för mina barnbarn också?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Dao 2009-06-03, 14:47

    BH

    "Jag betalar inte inkomstskatt och sociala avgifter det är detta jag säger övriga skatter så som fastighetsskatt, energiskatter, fordonskatter, moms mm. går ju inte att undvika, ja de tar ju rent av större delen av de pengar jag förbrukar trots att jag redan har inkomstskattat dessa!"


    Läs detta stycke alla, och se om det är bara jag som ser vilken blunder BH gör här?

    Sponsored content


    Jätteglad Empty Sv: Jätteglad

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:49