Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
MartinLindgren
fredrik rahm70
6 posters

    En läsvärd blogg

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 12:26

    fredrik rahm skrev:
    ahh min "idol"??

    se där-- lite smuts så fint


    Du framhåller honom som någon att se upp till, så idol känns inte som smuts.... Men du väljer ju själv hur du vill uppfatta det....

    På dig låter det som om alla som inte hittar jobb gett upp och bara sitter nöjda och tar emot pengar som hälls över dom.

    Det är inte så. Visst finns det enstaka som gjort det, men majoriteten är inte såna. De vill inget hellre än att hitta ett jobb, och försörja sig själv. Jag misstänker att du aldrig har provat att gå långtidsarbetslös, och därmed kan du inte sätta dig in i hur det är. Hur nedbrytande det är att ständigt bli avvisad, och inte få lov att försörja sig själv.

    Du, liksom väldigt många andra som aldrig provat det, tror att arbetslösa är just arbetslösa av fri vilja. Dom ids inte söka jobb, varför skulle dom, dom får ju pengar ändå.... Det är det du signalerar i många inlägg.

    Samma sak med långtidssjukskrivna, dom fördömer du också som lata offer som inte ids göra något för att förändra sin situation. Du har aldrig provat på det, och kan inte förstå.

    Och det är helt ok att man inte vet, men då tycker jag det är fel att kategoriskt fördöma så som många gör....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 12:36

    det är DINA projekteringar på mej vad jag SKALL tycka som "ond" orättvis" borgar höger.

    OM du istället LÄSTE vad jag skrev så kanske..ja KANSKE skulle du förstå vad jag menar corven.

    Japp jag ÄR imponerad av denna kille som ej "ger upp" trots alla nackdelar han har.

    Ung outbildad och VÄRLDSKRIS är ju ej fördelar precis.

    Jag blir INTE imponerad av offer gunilla som sitter arbetslös i 15år och gnäller att "allt är orättvist"och hon vill ha mera "trygghet"(pengar) i sin arbetslösa liv.


    Vilka behöver vi mest av i vårt GEMENSAMMA samhälle?

    vänsterns ständiga offer hyllande eller folk som KÄMPAR står på sig och kanske lyckas i sina ganska normala liv??

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 12:53

    fredrik rahm skrev:det är DINA projekteringar på mej vad jag SKALL tycka som "ond" orättvis" borgar höger.

    OM du istället LÄSTE vad jag skrev så kanske..ja KANSKE skulle du förstå vad jag menar corven.

    Japp jag ÄR imponerad av denna kille som ej "ger upp" trots alla nackdelar han har.

    Ung outbildad och VÄRLDSKRIS är ju ej fördelar precis.

    Jag blir INTE imponerad av offer gunilla som sitter arbetslös i 15år och gnäller att "allt är orättvist"och hon vill ha mera "trygghet"(pengar) i sin arbetslösa liv.


    Vilka behöver vi mest av i vårt GEMENSAMMA samhälle?

    vänsterns ständiga offer hyllande eller folk som KÄMPAR står på sig och kanske lyckas i sina ganska normala liv??


    Jag projicerar inte. Jag skriver vad jag tycker om hur du skriver. Det är åsikter, inte projiceringar. Och jag läser vad du skriver, och hur du skriver det. Och på samma sätt som du så väljer jag hur jag uppfattar det som skrivs.

    Och han VALDE fortfarande att bli arbetslös. Redan där tappade han sin "heder" eller vad man ska kalla det, i mina ögon. Att idag frivilligt välja arbetslöshet, och sen börja blogga om det, som om det han gör är något stort, det imponerar inte på mig för fem öre. Han satte sig i den situationen själv, och det är hans förbannade plikt att göra något åt det också. Inget att imponeras över.

    Jag tycker det är helt rätt och bra att folk kämpar. Och något helt naturligt. Jag ser dock lite längre än du gör, och har själv provat på långstidsarbetslöshet, och vet hur svårt det är. Och jag vet att folk kämpar, mycket mycket mer än du tror, även om dom inte skryter om det i bloggar....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 13:07

    Corven skrev:
    fredrik rahm skrev:det är DINA projekteringar på mej vad jag SKALL tycka som "ond" orättvis" borgar höger.

    OM du istället LÄSTE vad jag skrev så kanske..ja KANSKE skulle du förstå vad jag menar corven.

    Japp jag ÄR imponerad av denna kille som ej "ger upp" trots alla nackdelar han har.

    Ung outbildad och VÄRLDSKRIS är ju ej fördelar precis.

    Jag blir INTE imponerad av offer gunilla som sitter arbetslös i 15år och gnäller att "allt är orättvist"och hon vill ha mera "trygghet"(pengar) i sin arbetslösa liv.


    Vilka behöver vi mest av i vårt GEMENSAMMA samhälle?

    vänsterns ständiga offer hyllande eller folk som KÄMPAR står på sig och kanske lyckas i sina ganska normala liv??


    Jag projicerar inte. Jag skriver vad jag tycker om hur du skriver. Det är åsikter, inte projiceringar. Och jag läser vad du skriver, och hur du skriver det. Och på samma sätt som du så väljer jag hur jag uppfattar det som skrivs.

    Och han VALDE fortfarande att bli arbetslös. Redan där tappade han sin "heder" eller vad man ska kalla det, i mina ögon. Att idag frivilligt välja arbetslöshet, och sen börja blogga om det, som om det han gör är något stort, det imponerar inte på mig för fem öre. Han satte sig i den situationen själv, och det är hans förbannade plikt att göra något åt det också. Inget att imponeras över.

    Jag tycker det är helt rätt och bra att folk kämpar. Och något helt naturligt. Jag ser dock lite längre än du gör, och har själv provat på långstidsarbetslöshet, och vet hur svårt det är. Och jag vet att folk kämpar, mycket mycket mer än du tror, även om dom inte skryter om det i bloggar....

    Jag med samt leva på soc och Sveriges "fina" drogberoende hjälp.

    du vet bara för att du är Vänster betyder detta ej att du Äger rättigheterna att haft det svårt i livet.

    skillnaden är dock att jag fixade mitt liv och drogberoende SJÄLV och inte rasade och blev ett vänster offer som gnäller om "rättvisa" och mera pengar och trygghet och mindre "krav"

    Att flytta i så LÅG ålder till en storstad kan jag faktiskt tycka är ganska smart.

    jag själv jobbade i london , barcelona samt Irland samt norrköping och lund innan jag fyllt 30år och dessutom hann jag med "lumpen" i 13 månader.

    kanske det ej fanns ngn framtid i skåne??

    kanske var korvmojjen eller kassan på coop bästa "jobbet"..

    som sagt.. du får skriva och fråga på hans blogg INNAN du kritiserar.

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 13:24

    Vem var det som tidigare skrev om att det inte finns några skitjobb?

    Att flytta till en storstad är skitsmart. Om man har jobb där vill säga. Att bara flytta dit på vinst och förlust, och frivilligt bli arbetslös det kommer aldrig att imponera på mig. Hade han däremot skaffat jobb innan han flyttade, så hade det varit smart.

    Jag är vänster, jag har aldrig sett mig som något offer, och inte har jag rasat heller.
    Har försörjt mig själv under större delen av mitt liv. Men jag gillar ändå inte att man slår undan benen för folk som sitter fast i arbetslöshet. I en lågkonjunktur, så kan det ta åtskilliga år att hitta ett nytt jobb, och då ska det finnas trygghetssystem som fungerar. Vilket det fanns när jag var långtidsarbetslös. Men det finns inte längre. Man blir hänvisad till soc, vilket jag anser vara åt helvete. Det har på senare år tagits många politiska beslut, både av sossarna och alliansen, som inte riktigt funkar i verkligheten. Tyvärr är detta ett resultat av att vi idag itne har några politiker som kommer från normala Svenssonliv. Dom föds in i det politiska, och känner inte till något om den verklighet vi "normala" människor lever i.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 13:35

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-15, 23:58, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 13:43

    Jag har aldrig nekat till att det förekommer fusk. Och fusket ska så klart stävjas. Men jag anser att man gör det på fel sätt när man sätter åt alla, bara för att komma åt ett fåtal. För majoriteten fuskar inte, även om det ibland låter så när man hör folk försvara de åtgärder som sätts in.

    Det vore ungefär som om polisen spred ut spanska ryttare över flera mil motorväg bara för att stoppa en fortkörare.....
    Nixons_näsa
    Nixons_näsa


    Antal inlägg : 39
    Join date : 09-02-27
    Age : 68
    Ort : Strömstad

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Nixons_näsa 2009-03-10, 23:52

    Fredrik Rahm har producerat 994 inlägg sedan den 16 feb. Så vem som är undersysselsatt och tillbringar det mesta av sin vakna tid till att skriva meningslösa inlägg framgår rätt klart.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Touché

    Inlägg  theward 2009-03-11, 09:40

    Bahusia skrev:Fredrik Rahm har producerat 994 inlägg sedan den 16 feb. Så vem som är undersysselsatt och tillbringar det mesta av sin vakna tid till att skriva meningslösa inlägg framgår rätt klart.

    Kort konsist och alldeles sant Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-11, 10:05

    ser att theward är lite "putt" på mig.

    jaja..undrar om FK skulle uppskatta tipset att denna supersjuka individ klarar att stor-fiska och fixa i skogen i sitt dödssjuka tillstånd??=)

    Sponsored content


    En läsvärd blogg - Sida 2 Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 10:05