Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
MartinLindgren
fredrik rahm70
6 posters

    En läsvärd blogg

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-27, 02:27

    Vill tipsa o en läsvärd blogg som även ansvariga och gamla politiker borde läsa.

    speciellt såna som sysslar med af ams och liksande saker (oavsett partibehörighet)

    OBS.
    vänsterpartister ombedes hålla sig borta pga att denna vägrar ge upp och se sig som ett "offer för omständigheterna" och ynka bort i självömkan.


    Vi andra kan få en bra bild hur Sverige ser ut för en arbetslös som Vägrar ge upp.

    http://www.arbetslosigbg.blogspot.com/



    har faktiskt mailat
    Sven Otto Littorin och Anna König Jerlemyr om denna blogg.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-27, 11:34

    Jaha, och vad menar du att bloggen vill säga då, att det inte var direkt smart att flytta till det arbetsösa Göteborg? No
    Att den bloggande arbetslöse och otroligt energiske arbetsökanden ändå efter 6 månader är arbetslös? No
    Och det enda jobbet som kom fram var ett visserligen hedersvärt telemarketing jobb, ett jobb som det hade gått utföra utan att bryta upp och flytta från skåne! Arrow
    Budskapet låter mer som att om en fullt frisk och energisk person anstänger sig till 100% inte hittar något jobb, så undrar man hur stora chanser alla dessa tusentals inte friska som blivit uppsagda och dom utförsäkrade har för chanser, vad tror du själv? No
    Bra att du tippsat Svenotto Littorin, för då kan han beskåda sin s.k jobblinje! Cool
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 10:31

    Puschar IGEN för denna blogg. denna outbildade kille VÄGRAR att ge upp och se det verka ju lösa sig.

    Arbetslös i Göteborg

    En outbildad 20årings väg till jobb i ett lågkonjukturens Sverige.


    http://www.arbetslosigbg.blogspot.com/


    kanske ngt att läsa för forumets Kroniskt arbetslösa.


    Att söka jobb är ett heltidsjobb iallfall OM man vill ha nått.

    men som en Viss vänster debattör som liknas vi ett rött moln sa.

    "bara du håller dej precis inom af´s krav så kan du klara dej och fortsätta dra ut bidrag"
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 10:38

    Säger det igen, tror du helt har missat budskapet i bloggen du presenterar?
    Knappast någon hyllning till den s.k jobblinjen iallafall, No
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En läsvärd blogg Empty olika omständigheter och

    Inlägg  theward 2009-03-10, 10:45

    olika liv.
    Ger givetvis helt olika möjligheter till att få jobb, flytta , utbilda sig osv.

    En 20 åring borde ju iaf ha energin, alla möjligheter och väldigt få hinder till att både flytta och ta vilka lågbetalda jobb som helst, studera mm

    Han har ju inne hunnit skaffa sig ett "liv" än helt enkelt.

    Ser man inte skillnader i olika människors liv, är ju det ingen mening att debattera om detta överhuvudtaget
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 10:51

    theward skrev:olika liv.
    Ger givetvis helt olika möjligheter till att få jobb, flytta , utbilda sig osv.

    En 20 åring borde ju iaf ha energin, alla möjligheter och väldigt få hinder till att både flytta och ta vilka lågbetalda jobb som helst, studera mm

    Han har ju inne hunnit skaffa sig ett "liv" än helt enkelt.

    Ser man inte skillnader i olika människors liv, är ju det ingen mening att debattera om detta överhuvudtaget

    jag ser bloggen som ngt positivt.

    en ung kille som VÄGRAR ge upp.

    TROTS hinder som världskris, outbildad och ung.

    man kan ju UNDRA vad tex martin har emot detta?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En läsvärd blogg Empty jag säger bara

    Inlägg  theward 2009-03-10, 10:54

    Att det är få som gett upp...........
    Det är bara olika svårt för olika människor.

    Visst är det bra att killen inte ger upp Wink

    Angående din avatar...
    Jag är definitivt ultrafeminist, är inte du det??
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 10:57

    theward skrev:Att det är få som gett upp...........
    Det är bara olika svårt för olika människor.

    Visst är det bra att killen inte ger upp Wink

    Om nu Fler skulle agera som killen och göra det till ett HELTIDSJOBB att SÖKA jobb.

    tror du då inte att flera skulle få jobb?

    verkar vara ganska många som "liksom följer af´s regler precis" och nöjer sig där.

    det är ju ej INTE njet no nein "staten" "regeringen" eller "af" som skall "fixa" jobb åt en utan detta är en EGET ansvar


    ps jag anser ej martin som enligt egen utsago varit arbetslös i ca 35ÅR oavbrutet vara rätt person att loska - och häckla på en ung arbetsökande.

    att ha besökt arbetsförmedlingen senast 1975 är ingen merit


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-10, 11:01, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En läsvärd blogg Empty Visst finns det lata

    Inlägg  theward 2009-03-10, 11:01

    o superbekväma. Fast de ungdomarna är ju en produkt av deras föräldrar.

    Så felet är ju egentligen inte ungdomarnas, utan de har ju blivit bortskämda och föstår inte vart pengar kommer ifrån
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:02

    theward skrev:o superbekväma. Fast de ungdomarna är ju en produkt av deras föräldrar.

    Så felet är ju egentligen inte ungdomarnas, utan de har ju blivit bortskämda och föstår inte vart pengar kommer ifrån

    ursäkta?

    generaliseringar och lite fördomar?

    att söka jobb handlar ej om ÅLDER. Utan OM vilja och mentalitet
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 11:05

    Jag kan ju inte låta bli att undra varför han sa upp sig från sitt fasta jobb och valde arbetslöshet i Göteborg..... Om det var för kärleken, så är det inte så fruktansvärt långt mellan Skåne och Göteborg att man inte kan vänta tills man hittat jobb.

    Har själv varit särbo med en i Göteborg när jag bodde i Knivsta, och det är betydligt längre bort än Skåne.....

    Visst är det bra att han anstränger sig, men det gör väldigt många andra också. Dom bloggar bara inte om det. Min 21 årige son lägger ner lika mycket energi på att söka jobb.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:06

    Corven skrev:Jag kan ju inte låta bli att undra varför han sa upp sig från sitt fasta jobb och valde arbetslöshet i Göteborg..... Om det var för kärleken, så är det inte så fruktansvärt långt mellan Skåne och Göteborg att man inte kan vänta tills man hittat jobb.

    Har själv varit särbo med en i Göteborg när jag bodde i Knivsta, och det är betydligt längre bort än Skåne.....

    Visst är det bra att han anstränger sig, men det gör väldigt många andra också. Dom bloggar bara inte om det. Min 21 årige son lägger ner lika mycket energi på att söka jobb.

    skriv och fråga??

    kanske din son borde börja blogga då, bra sätt att strukturera och effektivisera och tänka sig ANDRA kan ju få tips hur man gör som inte är lika.."frammåt".

    Konstigt att vissa verkar tycka att det är "fel" att vara frammåt i livet.

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    En läsvärd blogg Empty inkonsekvent

    Inlägg  theward 2009-03-10, 11:11

    det är bra att blogga? men fel att skriva i ett forum om man är arbetslös eller sjuk?

    Vad är skillnaden?
    båda delarna tar väl tid i anspråk?

    har man fast jobb i dessa dagar och säger upp sig är man väl inte direkt knivskarp i tanken, det tycker iaf inte jag.
    Men som sagt , hade han väl inga andra att tänka på, när han tog det beslutet
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:14

    theward skrev:det är bra att blogga? men fel att skriva i ett forum om man är arbetslös eller sjuk?

    Vad är skillnaden?
    båda delarna tar väl tid i anspråk?

    har man fast jobb i dessa dagar och säger upp sig är man väl inte direkt knivskarp i tanken, det tycker iaf inte jag.
    Men som sagt , hade han väl inga andra att tänka på, när han tog det beslutet



    forum = många som måste ta del av ditt lilla liv, som dessutom inte vill detta

    en BLOGG är din DAGBOK om ditt lilla liv där DU bestämmer vad som är lämpligast att skriva


    som jag skrev i början och som visar sig vara rätt


    OBS.
    vänsterpartister ombedes hålla sig borta pga att denna vägrar ge upp och se sig som ett "offer för omständigheterna" och ynka bort i självömkan.


    Vänstern LEVER för offermentalitet och SPOTTAR på framåtanda.

    För TÄNK om killen istället hade slussats runt i 100 meningslösa amskurser , tillslut gett upp och blivit "förtidspensionerad" av den "onda alliansen" , ja då vet vi ju hur den "rättvisa" vänstern hade skrivit
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 11:24

    Nu pratar du strunt igen Mr.Rahm, vad menar du, skulle inte jag ha rätten att tycka i jobbfrågor? No
    Men då ska väl inte du heller ha rätt att utala dig i sjuk och pensionsfrågor, eller hur? No
    Sen är ju fortfarande det här ett öppet ocensurerat forum som tillämpar yttrandefrihet, Wink
    Så dina ständiga påhopp och försök att tysta mig bryter mot forumets regler! No
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 11:31

    Så att blogga skulle ge mer struktur? Tycker mer det verkar ta tid.....

    Men jag förstår ändå inte att du applåderar någon som frivilligt flyttar till arbetslöshet..... Även om han nu har tagit tag i situationen. Det tog ett halvår.....

    Och även om det är berömvärt att äntligen ta tag i problemet, så är det tyvärr så att det finns inte jobb till alla..... Har du ingen specialkompetens, så är det väldigt svårt att hitta något, speciellt om du är ung och inte har någon erfarenhet.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:34

    Corven skrev:Så att blogga skulle ge mer struktur? Tycker mer det verkar ta tid.....

    Men jag förstår ändå inte att du applåderar någon som frivilligt flyttar till arbetslöshet..... Även om han nu har tagit tag i situationen. Det tog ett halvår.....

    Och även om det är berömvärt att äntligen ta tag i problemet, så är det tyvärr så att det finns inte jobb till alla..... Har du ingen specialkompetens, så är det väldigt svårt att hitta något, speciellt om du är ung och inte har någon erfarenhet.

    nope jag tycker det är klantigt att flytta INNAN man får jobb.

    Men som sagt det finns inga "skit jobb" bara ett "skit liv" i myndigheternas klor.

    Alltså anser jag ALLA jobb vara bättre än att passificeras i årtionden på "bidrag" och iskalla myndighets regler.

    Och som sagt att skriva på ett allmänt forum som detta om ens lilla liv är att TVINGA på andra saker.

    att läsa nåns BLOGG är valfritt.

    Tror många skulle må bra av att skriva av sig i en blogg här inne istället för att upprepa samma propaganda och gnäll om och om igen
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 11:39

    Visst är det sant att det finns inget jobb man är för fin för. Skitjobb ger också lön, och det är mer tillfredsställande att försörja sig själv.

    Problemet är att det finns inte tillräckligt många jobb i förhållande till den arbetsföra och arbetssökande befolkningen......
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 11:41

    Det där med bloggande låter som en mirakelkur för dig om någon Mr.Rahm, pröva vet jag! Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:42


    ps jag anser ej martin som enligt egen utsago varit arbetslös i ca 35ÅR oavbrutet vara rätt person att loska - och häckla på en ung arbetsökande.

    att ha besökt arbetsförmedlingen senast 1975 är ingen merit liksom

    killen i bloggen visar på en DAG mera "go" än denna gjort på 35år
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:46

    Corven skrev:Visst är det sant att det finns inget jobb man är för fin för. Skitjobb ger också lön, och det är mer tillfredsställande att försörja sig själv.

    Problemet är att det finns inte tillräckligt många jobb i förhållande till den arbetsföra och arbetssökande befolkningen......

    därför skall man HYLLA dom som ger upp och blir "offer" och spotta på dom som KÄMPAR??

    (vänster taktik man ser allt för mycket av)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 11:50

    Du menar att det bara är dom som jobbar som kämpar,
    Det har aldrig fallit dig in att dom allra flesta människorna kämpar mot sina egna demoner, No
    Bland annat sjukdomar? No
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 12:02

    fredrik rahm skrev:

    därför skall man HYLLA dom som ger upp och blir "offer" och spotta på dom som KÄMPAR??

    (vänster taktik man ser allt för mycket av)

    Var påstår jag att man ska hylla dom som ger upp? Majoriteten ger faktiskt inte upp, även om du inbillar dig det. När det finns flera hundra tusen arbetslösa och bara 50 000 lediga jobb, så måste några faktiskt bli utan, även om dom inget hellre vill än att jobba.

    Din "idol" flyttade frivilligt från fast jobb till arbetslöshet.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 12:06

    Corven skrev:
    fredrik rahm skrev:

    därför skall man HYLLA dom som ger upp och blir "offer" och spotta på dom som KÄMPAR??

    (vänster taktik man ser allt för mycket av)

    Var påstår jag att man ska hylla dom som ger upp? Majoriteten ger faktiskt inte upp, även om du inbillar dig det. När det finns flera hundra tusen arbetslösa och bara 50 000 lediga jobb, så måste några faktiskt bli utan, även om dom inget hellre vill än att jobba.

    Din "idol" flyttade frivilligt från fast jobb till arbetslöshet.

    ahh min "idol"??

    se där-- lite smuts så fint

    Ser hellre en SJUK som KÄMPAR skriker och Gör allt för att bli FRISK än en sjuk som kämpar skriker för rätten att få vara sjukskriven tryggt i årtionden.

    Viss skillnad i "mentalitet där" faktiskt en av dom största skillnaderna i Höger och vänster tänk som jag ser det.

    samma med en arbetslös, Kämpa för att få jobb eller få falsk "sympati" för att denna ger upp.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 12:13

    Är det smutsigt när sjuka kämpar för att bli friska?
    poängen är ju ditt "bullshit" att bara jobbare och arbetslösa kämpar för tillvaron,
    Dom allra flesta kämpar nog så det räcker för sin tillvalvaro! Wink

    Sponsored content


    En läsvärd blogg Empty Sv: En läsvärd blogg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 20:46