Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
cleopatra
boopi
lazy
Dao
Corven
DirtyDog
Sniperace
MartinLindgren
fredrik rahm70
13 posters

    S vill samarbeta med omstridd moské

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-26, 18:13

    S vill samarbeta med omstridd moské beryktad för sina moralpoliser som ser till att unga muslimska tjejer följer sharialagarna.

    så var det med jämlikheten då..välkommen till NYA sharia sverige...där kvinnors rätt viker sig för koranen


    http://sydsvenskan.se/malmo/article416074/S-vill-samarbeta-med-omstridd-mosk%C3%A9.html

    obs LÄS artikeln tack
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 18:45

    Jag kan inte se några som helst fel med att man får igång ett fungerande samarbete med olika invandrargrupper!
    Särskilt i områden där det bor många invandrare varav många är musslimer!
    Vad är problemet med det? Question
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Det

    Inlägg  Sniperace 2009-02-26, 19:08

    Stora problemet är att det från dessa pågår "terror" mot kvinnor att underordna sig mannen, hot mot kvinnor som inte bär slöja, de ger förhållningsregler till nyinflyttade att följa muslimska seder och bruk osv.

    Det hade nog varit bättre med en sekulär rörelse som tog emot dessa och lät dem få inblick i hur det svenska samhället fungerar osv, UTAN att påyvinga någon religiösa regler som slöja osv...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 20:03

    Ytterligare en anledning att få igång ett fungerade samarbete, Arrow
    Då jag antar att ett samarbete avser att föra tillvaron och trivsel framåt? Arrow
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty ok

    Inlägg  Sniperace 2009-02-26, 20:15

    Så du tycker att gruppen som förtrycker kvinnor och tvingar på Rosengårds nyinflyttade religiösa förhållningsregler ska driva en samligslokal?

    Skulle du tycka samma om SD ville starta en samlingslokal där för att där kunna indoktrinera och styra ungdomarna??

    Det enda samarbetet är ju att ge dem en NY lokal för sin gamla oförändrade verksamhet
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-26, 20:20

    martin7lindgren skrev:Jag kan inte se några som helst fel....
    Vem är egentligen förvånad över din inställning?
    Nu är jag själv inte speciellt imponerad av SverigeDemokraterna (en samling främlingsfientliga sossar till största delen) men kan nån förklara hur flera politiska partier helt tar avstånd från att föra en dialog med dem samtidigt som de skryter om hur viktigt det är att SAMARBETA med såna här fanatiska kvinnoföraktar-organisationer? Jag kan inte få det att gå ihop?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 20:29

    Nej jag tycker inte man ska förtrycka kvinnor! No Vem vet vad det här samarbetet kan leda till, kanske till att många kvinnor får en annan situation kanske?
    Sen finns det ju en del förtryckta kvinnor här hos oss också, så det problemet är större än bara hos musslimer?
    Finns många svenska kvinnor i svenska förhållanden som blir misshandlade och förtryckta här hemma också,
    T.ex När en del män roar sig med att begå våldtäkter, så är ju det också förtryck,
    Hur som helst kan inte jag se något fel att man försöker bygga upp samarbete med invandrarföreningar i invandrartäta områden,
    Ett bra initiativ tycker jag!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Men

    Inlägg  Sniperace 2009-02-26, 20:51

    Snälla du, här handlar det INTE om deras EGNA kvinnor inom förhållandet, utan att de med hot styr de kvinnor som BOR och rör sig i Rosengård, visst om det skulle kunna leda till något bra, men det gjorde det inte när de hade lokalen...


    Men ok, då skulle du kanske också applådera och välkomna om en naziströresle ville öppna lokal i Rosengård och önska lycka till med förhoppning om att det skulle bli bra?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  Corven 2009-02-26, 20:59

    Är det helt omöjligt att det skulle kunna vara positivt?

    Istället för att vänta på att kvinnorna ska bli desperata och försöka fly, så kan ju tanken vara att man skapar ett band innan det gått så långt. Och genom detta band, så borde det vara lättare att kunna påverka folk i en bättre riktning.

    Nu påstår jag inte att detta är syftet, men nog kan det vara en möjlighet?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty det

    Inlägg  Sniperace 2009-02-26, 21:04

    är väl ingen omöjlighet, men som man sade förr om att ha bocken som trädgårdsmästare...


    Skulle du på samma sätt kunna tänka dig att stödja en nazistgrupp som sade sig viljas samla folk där?

    Kom nu ihåg att det ÄR dessa som med hot och sådant tvingat kvinnor att bära slöja och tvingat på dem religiösa förhållningsregler osv, det är till stor del dessa som rapporten till regeringen handlade om, SKA religiösa fanatiker få styra och ställa?

    Vore knutbyförsamlingen lika välkommen?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-26, 21:45

    Corven skrev:Istället för att vänta på att kvinnorna ska bli desperata och försöka fly, så kan ju tanken vara att man skapar ett band innan det gått så långt. Och genom detta band, så borde det vara lättare att kunna påverka folk i en bättre riktning.
    Menar du att du på allvar tror att denna förening kan tänka sig att förhandla om sin religiösa övertygelse?
    Och så undrar man varifrån uttrycket "Die dumme Schweden" kommer?
    rabbit
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  Corven 2009-02-26, 21:49

    Vad tycker du man ska göra åt det då? Att gå in och slå näven i bordet och säga Fy, så där får ni inte göra! Det tror inte jag funkar särskilt bra. Då torde en infiltrering fungera bättre. Då finns det ju en möjlighet att påverka utan att förmana. Förmaningar är det värsta som finns, och får alla att sparka bakut.
    Att sitta och vänta på att kvinnor ska försöka fly, och först då stötta dom är inte heller bra.

    (Och jag säger fortfarande inte att syftet är så vällovligt som jag utmålar, bara att det är en möjlighet att det är så.)

    Nej, jag vill inte att man gör likadant mot en nazistgrupp. Men å andra sidan haltar den jämförelsen. Nazismen är inte tillåten. Vi uppskattar inte den typ av religiöst tvång som förekommer i t ex Rosengård, men det är ändå inte förbjudet.

    Innan Helge Fossmos mördande, så visste väl ingen utanför församlingen något som helst om Knutbysekten, så det hade vart svårt att göra något åt den....


    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  Corven 2009-02-26, 21:51

    DirtyDog skrev:
    Menar du att du på allvar tror att denna förening kan tänka sig att förhandla om sin religiösa övertygelse?
    Och så undrar man varifrån uttrycket "Die dumme Schweden" kommer?
    rabbit

    Jag säger inte att det är så, men det är ändå en möjlighet. Ge det en chans innan ni fördömer det.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty men Corven

    Inlägg  Sniperace 2009-02-27, 15:21

    Nazismen i sig är INTE förbjuden, då hade det funnits legal möjlighet få bort dessa, så länge de inte begår brott kan de inte röras.

    Religiöst TVÅNG ÄR förbjudet, det är inte tillåtet att genom hot tvinga någon bära slöja eller inrätta sig efter religiösa levnadsregler. Vi HAR lag om religionsfrihet i Sverige, den innebär att vi har rätt att ha vilken religion vi vill, men också rätten att INTE ha någon religion.

    men angående Knutbysekten, skulle du IDAG anse att de borde få öppna en samlingslokal med kommunalt stöd i Rosengård för att "ena" befolkningen?

    JAG anser iallafall INTE att en strikt Islams samling av fanatiker är den rätta organisationen att stå för sådant, och inte heller en annan grupp av religiösa fanatiker kristna eller annan
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  Dao 2009-02-28, 21:58

    Debatten här verkar utgå från att islamofoberna har rätt om Malmömoskén, och att det skulle finnas likheter mellan deras ageranden och nazismen...

    Hur kan man föra en vettig debatt med en SÅDAN utgångspunkt...

    Ofta har det visat sig att de negativa skriverier som funnits om olika muslimska organisationer, inte sällan i Sydsvenskan, så har det visat sig vara lite mer förklarliga saker som sker - egentligen...

    De som är "emot" är inte de som skall leda och styra debatterna, tycker jag - för då verkar det som att deras enormt negativa bild är den korrekta, och alla som har en mer humanistisk och tolerant människosyn som om dessa på något sätt "ursäktar" det ena och det andra...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  lazy 2009-02-28, 22:10

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 01:37, ändrad totalt 1 gång
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty mm

    Inlägg  boopi 2009-02-28, 22:19

    Jag tycker moskén ska granskas som vi andra svennar får stå ut med.
    Det ska genomsökas och genomkolla alla personer som har anknytning till denan rörelse.
    Lika hård bevakad som kyrkan.
    Minsta misstanke om terrorism...skattefusk...pengar från illegala nätverk....och deras politiska uppfattning precis som för oss så får inte detta tillåtas.
    Men tror detta inte uppnås pga då är ju svenskar kränkande .

    No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty men Dao

    Inlägg  Sniperace 2009-02-28, 22:20

    Det ÄR ju människor från denna Moské som är de skyldiga för tvånget mot kvinnor och andra i Rosengård, det är deras medlemmar som tvingar unga kvinnor att bära slöja och följa religiösa lagar.....

    denna rörelse är en av de hårdaste islamska sådana, tycke DU att sådant beteende ska uppmuntras?

    Jag skulle ALDRIG själv uppmuntra ex en liknande kristen rörelse i en sådan situation.

    Och JA, en sådan fanatism är inte ett dugg bättre än naziströrelserna.

    Det finna ANDRA bra muslimska ledare som kunde driva något sådant projekt som exempelvis den officiella Moskén som byggt där, men DE är inte tillräckligt reläriga och fanatiska enligt just dessa vi nu debatterar.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Anmäla

    Inlägg  cleopatra 2009-03-01, 13:35

    Det MÅSTE gå att anmäla patrarkaliskt tänkande (och handlande) män för könsdiskriminering och brott mot mänskliga rättigheter! Och om de blir fällda ska detta genast rendera i OMEDELBAR utvisning utan att varken passera fängelset eller gå först! Twisted Evil Jag har aldrig läst någon mer dravel än vad denne Ammar Daoud hävde ur sig i artikeln! tongue Några mer patetiska bortförklaringar till hans och föreningens patriarkaliska och kvinnoförtryckande åsikter har jag heller aldrig läst.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    En fråga som genast poppar upp i mitt huvud är: Hur kan Daoud bli hjälpt av att muslimska kvinnor och flickor inte får gå och simma när de vill utan måste rätta sig efter föreningens behag och simhallens kvinnotider? HAN har ju ingen egen tid i simhallen utan måste simma på allmän tid och då simma med vackra svenska damer. Men det kanske inte räknas? pig Det som skrämmer mig mest är dock att NÅGRA svenska politiker ens kan tänka sig att samarbeta med dessa odemokratiska, patrarkaliska och diskriminerande män! Evil or Very Mad

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    GE LOKALEN OCH KULTURBIDRAGET TILL KVINNORNA I STÄLLET, OCH FÖRBJUD MÄNNEN ATT VISTAS DÄR! cheers

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 14:00

    Och vad skulle det tillföra att vi förbjuder musslimska män att gå till deras lokaler? Like a Star @ heaven
    Då är ju inte vi bättre än dom som förbjuder sina kvinnor sånt som dom tillåter sig själva, något som borde vara helt oacceptabelt i sverige, precis som du säger,
    Men är verkligen ännu mer förbud rätta vägen att gå, Like a Star @ heaven
    Vi måste hitta andra bättre lösningar, att få dessa mansgrisar att förstå att så vill vi inte ha det, Like a Star @ heaven
    För låt säga att vi stänger möteslokalerna för dessa män, och ger dom till kvinnorna, hur går det då för kvinnorna när dom inte är i lokalerna? Like a Star @ heaven
    Självklart håller jag med om att tillåta sig själv sakler som man förbjuder andra är åt helvete! Like a Star @ heaven
    Bästa sättet måste vara att få dessa utsatta musslimska kvinnor att säga nej till deras männs tilltag och fasoner! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  cleopatra 2009-03-01, 14:26

    martin7lindgren skrev:Och vad skulle det tillföra att vi förbjuder musslimska män att gå till deras lokaler? Like a Star @ heaven
    Då är ju inte vi bättre än dom som förbjuder sina kvinnor sånt som dom tillåter sig själva, något som borde vara helt oacceptabelt i sverige, precis som du säger,
    Men är verkligen ännu mer förbud rätta vägen att gå, Like a Star @ heaven
    Vi måste hitta andra bättre lösningar, att få dessa mansgrisar att förstå att så vill vi inte ha det, Like a Star @ heaven
    För låt säga att vi stänger möteslokalerna för dessa män, och ger dom till kvinnorna, hur går det då för kvinnorna när dom inte är i lokalerna? Like a Star @ heaven
    Självklart håller jag med om att tillåta sig själv sakler som man förbjuder andra är åt helvete! Like a Star @ heaven
    Bästa sättet måste vara att få dessa utsatta musslimska kvinnor att säga nej till deras männs tilltag och fasoner! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven



    Visst vore det optimala att kvinnorna själv sade ifrån, men det kommer aldrig ske så länge inte våra politiker, lagen och gemene man visar att detta beteende är oacceptabelt. Dessa kvinnor har mycket sällan en utbildning och/eller arbete, talar ofta väldig bristfällig svenska eller ingen alls, de är uppfostrade sedan födseln att lyda män och har inte sällan en massa barn att ta hänsyn till. Hur ska de våga, orka eller kunna ta steget att kritisera sina män öppet? Med hotet att bli misshandlade, utfrysta ur familjen och den muslimska gemenskapen, fråntas sina barn(många män vars fruar gått ifrån dem skickar ner barnen till släkten i sitt forna hemland)och i vissa extrema fall med risken för att bli dödade, hängande över sig tror jag det är ytterst få kvinnor som skulle ta det steget.


    Varför kvinnorna skulle ha lokalen och män skulle förbjudas att vistas där? Därför att de om några skulle behöva en samlingsplats för att ventilera sina problem med varandra utan att riskera att deras män hör det. DETTA skulle kanske vara ett väldigt bra sätt att komma till tals med dessa kvinnor och ge dem det stöd de behöver för att frigöra sig från patriarkatet!
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  Stefan 2009-03-01, 14:26

    martin7lindgren skrev:Och vad skulle det tillföra att vi förbjuder musslimska män att gå till deras lokaler? Like a Star @ heaven
    Då är ju inte vi bättre än dom som förbjuder sina kvinnor sånt som dom tillåter sig själva, något som borde vara helt oacceptabelt i sverige, precis som du säger,
    Men är verkligen ännu mer förbud rätta vägen att gå, Like a Star @ heaven
    Vi måste hitta andra bättre lösningar, att få dessa mansgrisar att förstå att så vill vi inte ha det, Like a Star @ heaven
    För låt säga att vi stänger möteslokalerna för dessa män, och ger dom till kvinnorna, hur går det då för kvinnorna när dom inte är i lokalerna? Like a Star @ heaven
    Självklart håller jag med om att tillåta sig själv sakler som man förbjuder andra är åt helvete! Like a Star @ heaven
    Bästa sättet måste vara att få dessa utsatta musslimska kvinnor att säga nej till deras männs tilltag och fasoner! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Det är kanske läge då att ha en pool i mosken..

    Rena Rhama bad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 14:36

    Jag vill förtydliga mig lite, Cleopatra, för jag vill ju inte att du ska ta mig för en idiot, No Like a Star @ heaven
    För skulle min kvinna neka mig att simma i ett allmänt badhus tillsamans med andra blandade badare, skulle man nog börja garva och tro det var ett skämt Wink
    Själv skulle man ju bli tvärförbannad om någon försökte tvinga henne att simma fullt påklädd endast på särskilda kvinnotider : Twisted Evil Like a Star @ heaven
    Sen vill man ju gärna tro att andra tänker som man själv gör, och jag är jämlik ingen skillnad mellan man och kvinna, vilket också innebär att starkast bär hem den tyngsta kassen från butiken Wink Like a Star @ heaven
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  cleopatra 2009-03-01, 15:11

    martin7lindgren skrev:Jag vill förtydliga mig lite, Cleopatra, för jag vill ju inte att du ska ta mig för en idiot, No Like a Star @ heaven
    För skulle min kvinna neka mig att simma i ett allmänt badhus tillsamans med andra blandade badare, skulle man nog börja garva och tro det var ett skämt Wink
    Själv skulle man ju bli tvärförbannad om någon försökte tvinga henne att simma fullt påklädd endast på särskilda kvinnotider : Twisted Evil Like a Star @ heaven
    Sen vill man ju gärna tro att andra tänker som man själv gör, och jag är jämlik ingen skillnad mellan man och kvinna, vilket också innebär att starkast bär hem den tyngsta kassen från butiken Wink Like a Star @ heaven

    Har aldrig misstänkt dig för att vara ojämnställd Martin farao
    Att du skulle skratta åt någon som försökte bestämma över dig har att göra med din uppfostran. Du är uppfostrad till att vara en fri tänkande individ som bestämmer över sig själv. Har man däremot haft män som bestämt över sig hela sitt liv, först sin pappa och sina bröder och sen sin man, tänker man lite annorlunda.

    Att frigöra sig under sådana förhållanden som jag beskrev i mitt förra inlägg kräver en stark kvinna som får mycket hjälp av samhället. Man fördöms nämligen inte bara av männen, även kvinnorna (många av dem säkert avundsjuka för att de själva inte vågar) vänder sig mot dem. De är ofta mer rabiata än männen, trots att de nog egentligen beundrar dessa starka kvinnor som tex Fadime och Sara (Pelas syster).

    Nä, nu ska jag ut i solen! sunny

    Ha en bra dag!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 15:52

    Intressant hur vissa inte klarar att läsa artikeln som hela denna tråd bygger på:


    S vill samarbeta med omstridd moské beryktad för sina moralpoliser som ser till att unga muslimska tjejer följer sharialagarna.

    så var det med jämlikheten då..välkommen till NYA sharia sverige...där kvinnors rätt viker sig för koranen och (s) gillar det skarpt


    http://sydsvenskan.se/malmo/article416074/S-vill-samarbeta-med-omstridd-mosk%C3%A9.html

    obs LÄS artikeln tack


    ps att samma moske/förening åkt dit för ganska grovt bidragsfusk visar väl att dom ej är seriösa, men allt förlåtes i det politiskt korrekta (s) - Sverige

    Fyra föreningar från den islamistiska sfären i Malmö polisanmäldes
    av Malmö fritidsnämnds ordförande Lynn Ljungberg
    30 april 2004 för bedrägeribrott:

    *
    Islamiska Kulturföreningen (avser 175.764:-)
    *
    Islamiska Kulturhuset (avser 310.774:-)
    *
    Somaliska Solidaritets- och Lärdomscenter (avser 98.542:-)
    *
    Somaliska Kultur- och idrottsföreningen (avser 251.908:-)

    Således totalt 836.988:-

    (och det avser endast 2003)

    *****

    Ett axplock ur fritidsförvaltningens utredning om
    hur bedrägerierna genomförts:

    Deltagare som inte är medlemmar
    Upptagna namn som inte finns i folkbokföringen
    250 medlemmar enl bokföringen, 425 enl föreningsrapporten
    Bordtennis bedrivs varje dag med fler aktiviteter än bordtennisklubbarna
    Bordtennis, TV-spel och fotboll varje dag, ofta med samma deltagare
    Fotboll trots avsaknad av träningstider
    Fotboll efter mörkrets inbrott
    Samma deltagare flera gånger per dag
    Flera grupper vid samma bordtennisbord samtidigt

    ****

    '
    ds

    Sponsored content


    S vill samarbeta med omstridd moské Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 14:30