Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
cleopatra
DirtyDog
palmevara
7 posters

    IPRED är den demokratisk?

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-03, 02:42

    sluta vara "dum" emot regn nu.. (ytterst gnällig pipande ynkande offer vänsterpartist röst)

    Gnällig?... nej.

    Pipande?...... nej!

    Ynkande?.... Nej!

    Offer.... inte det heller!

    Vänsterpartist.... inte ens det är rätt. Jag är inte medlem.

    Det var inte mycket rätt du hade här, fredrik....
    Evil or Very Mad
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Påminner

    Inlägg  theward 2009-03-03, 13:30

    Ganska mkt om smågrabbarna som tränar på gymmet.
    De går runt och spänner och bryter på sig.

    Men deras muskler innehåller mest luft.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 13:34



    simmar dock bara... 3 dar i veckan..

    *vänsterns interna smörande och ryggdunkande är patetiskt*
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 13:45

    theward skrev:Ganska mkt om smågrabbarna som tränar på gymmet.
    De går runt och spänner och bryter på sig.

    Men deras muskler innehåller mest luft.
    Ännu värre med bebisarna som inte hunnit lära sig tänka ännu och har sin luft mellan öronen. Laughing
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 13:48

    DirtyDog skrev:
    theward skrev:Ganska mkt om smågrabbarna som tränar på gymmet.
    De går runt och spänner och bryter på sig.

    Men deras muskler innehåller mest luft.
    Ännu värre med bebisarna som inte hunnit lära sig tänka ännu och har sin luft mellan öronen. Laughing

    man kan ju fundera varför det finns så få AKTIVA över 35år i kamrat 4.5% partiet.

    och varför dom mest rabiata debattörerna antingen är arbetslösa eller sjuka sedan en 5-20år tillbaka..och bittra bortom vett och sans.

    avatar
    Marina
    Gäst


    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty pojkar utan stake

    Inlägg  Marina 2009-03-03, 14:10

    Grabbar, ni kör fel taktik. Ni framstår som barn på gränsen till män.

    DirtyDog skrev:

    theward skrev:Ganska mkt om smågrabbarna som tränar på gymmet.
    De går runt och spänner och bryter på sig.

    Men deras muskler innehåller mest luft.


    Ännu värre med bebisarna som inte hunnit lära sig tänka ännu och har sin luft mellan öronen. Laughing



    man kan ju fundera varför det finns så få AKTIVA över 35år i kamrat 4.5% partiet.

    och varför dom mest rabiata debattörerna antingen är arbetslösa eller sjuka sedan en 5-20år tillbaka..och bittra bortom vett och sans.

    Fredrik, jag tror du satte Silverskeden i halsen. hi hi. Pojkar som du har alltid mindervärdes complex.
    Mamma torkade er ju i stjärten fram till puberteten. Det du gör fel är att du försöker spela någon du inte är. Det lyser igenom dig som om du vore en jellyfish.

    Var inte orolig du kommer nog hitta någonting meningsfullt i ditt liv du med. lol!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 14:12

    Marina skrev:Grabbar, ni kör fel taktik. Ni framstår som barn på gränsen till män.

    DirtyDog skrev:

    theward skrev:Ganska mkt om smågrabbarna som tränar på gymmet.
    De går runt och spänner och bryter på sig.

    Men deras muskler innehåller mest luft.


    Ännu värre med bebisarna som inte hunnit lära sig tänka ännu och har sin luft mellan öronen. Laughing



    man kan ju fundera varför det finns så få AKTIVA över 35år i kamrat 4.5% partiet.

    och varför dom mest rabiata debattörerna antingen är arbetslösa eller sjuka sedan en 5-20år tillbaka..och bittra bortom vett och sans.

    Fredrik, jag tror du satte Silverskeden i halsen. hi hi. Pojkar som du har alltid mindervärdes complex.
    Mamma torkade er ju i stjärten fram till puberteten. Det du gör fel är att du försöker spela någon du inte är. Det lyser igenom dig som om du vore en jellyfish.

    Var inte orolig du kommer nog hitta någonting meningsfullt i ditt liv du med. lol!

    ohh nej eftersom jag började jobba vid åldern 13-14 år i disken på min fars krog efter skolan har jag ej haft nån silversked och fick tidigt vet pengars värde när jag fick ngn 10krs sedel tillstucken av denna(fick varken månads eller veckopeng)

    dock tycker jag det är fel att ANONYMT hoppa på ngn via internet.

    fast vad väntar man sig av en vänster??=)
    clown
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-03, 16:02

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:Hej voffsingen! *kliar dogen bakom örat* cat

    Ja, iofs behöver tex en forumadmin bara en skärmdump som bevis för att få ut ett IP-nummer, man kan väl göra skärmdumpar på fildelning likväl som olagliga och kränkande inlägg på forum. Bara att gå in på TPB och göra en skärmdump på ett nick som verkar lägga upp mycket där och sen lägga fram det som bevis för att få ut IP-nummret av internetleverantörerna. Evil or Very Mad
    DD viftar med ena baktassen och förmodar att du menar personuppgifter (eftersom de ju redan har ip-numret på sin skärmdump). Cool
    cleopatra skrev:
    Fast att koppla upp sig via någon annans öppna trådlösa nätverk som du beskriver hjälper ju inte eftersom, vad jag förstår, så är IP-nummret kopplat till datorn och inte abonnemanget. Då måste man kapa en dator för att kunna ladda ner via dennes ip-adress, och den tekniska kunskapen är det ju inte många som har.
    Förmodar att du förväxlar ip-nummer med MAC-adressen (nätverkskortens id) nu?
    Ett (1) EXTERNT ip-nummer (sådana som kan användas ut mot internet) kan gälla för 254 datorer hemma hos dig. Det innebär att ni kan ha 254 olika datorer hemma (anslutna via kabel eller trådlöst till en router) som samtidigt är inte på internet och utför jävelskap. Samtliga kommer att ha samma EXTERNA ip-nummer (det som utomstående ser) men egentligen är det INGEN av datorerna som har detta ip utan det är den lilla routern som har detta ip. Routern i sin tur har delat ut interna ip-nummer till alla datorerna i hemma-nätverket. De har adresser mellan 192.168.1.1 och 192.168.1.255 osv.
    Klicka på Start - Kör och i den lilla rutan skriver du cmd /k ipconfig /all
    Ifall du har en ip-adress där som börjar på 192.*** så kan du konstatera att du har en router och att den ip-adress du ser om du surfar till http://www.ip2location.com/ är en helt annan. Det är det ip som du fått från din ISP och som din router lagt beslag på.

    Vissa har internetleverantörer som delar ut flera ip-nummer och kan istället för en router ha en switch som delar ut (ofta upp till 5 olika) externa ip-nummer till anslutna datorer. Har man då 6 datorer kan en av dem inte surfa om man inte kopplar upp sig via en annan dators uppkoppling (s.k. internetdelning) eller skaffar sig en router.

    Har man t.ex. BBB (som delar ut 5 externa ip) så kan man alltså skaffa 5 routers och därmed koppla upp sig med 5 x 254 datorer. Det borde räcka för de flesta hushåll.

    Jaha, kan man se IP-nummer på skärmdumpar? Visste inte det..... Embarassed Ja då förstår jag hur de får bevis som de kan visa för internetleverantören så dessa kan lämna ut personuppgifterna. TACK för det vovven!! sunny Men då kommer nästa fråga (de tar ALDRIG slut Rolling Eyes ) På detta sätt kan man väl bara komma åt dem som lägger upp filer, hur ska de få tag i dem som "bara" laddar ner?


    Nope, förväxlade dem inte, för att kunna förväxla dem måste jag ju veta vad ett MAC-nummer är och det vet jag inte.. *asg* Nej jag trodde att IP-nummret var kopplat till datorn och att varje dator hade sitt eget, men förstår nu att det är nätverkets router som har ett (om man nu har en router och inte en switch). Då förstår jag också hur man kan missbruka öppna nätverk, även om jag på något sätt tycker att man får skylla sig lite själv om man har det öppet.... Twisted Evil

    WOW vilken massa info jag fick av dig vännen, nu kan jag nog nästan knäppa gubben på näsan med mina kunskaper Very Happy TACK för den mycket pedagogiska lektionen!! flower
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 17:06

    cleopatra skrev:Jaha, kan man se IP-nummer på skärmdumpar? Visste inte det..... Embarassed Ja då förstår jag hur de får bevis som de kan visa för internetleverantören så dessa kan lämna ut personuppgifterna. TACK för det vovven!! sunny
    Inser du att du förvirrar mig (och då menar jag inte bara genom den fina bilden till vänster)?
    Du skrev tidigare:

    cleopatra skrev:Ja, iofs behöver tex en forumadmin bara en skärmdump som bevis för att få ut ett IP-nummer, man kan väl göra skärmdumpar på fildelning likväl som olagliga och kränkande inlägg på forum. Bara att gå in på TPB och göra en skärmdump på ett nick som verkar lägga upp mycket där och sen lägga fram det som bevis för att få ut IP-nummret av internetleverantörerna.
    Jag trodde att du hade skrivit fel tidigare. Very Happy

    Det ENDA riktiga spår som du lämnar efter dig på webben ÄR just ditt IP-nummer. Ditt ipnummer skriver inlägg och skickar och tar emot filer på olika siter på internet. Det är ungefär som ett telefonnummer. De som har detta forum kan därför se om du är inloggad här med två olika nick (eftersom ni har samma ip-nummer) om du inte kör den ena via en proxy (normalt en dator i ett annat land).
    Att du är den du framställer dig som kan de inte veta (eftersom det är något som du själv styr över) utan det ENDA som de med SÄKERHET vet är ditt ip-nummer. Det behöver de alltså aldrig fråga någon om.
    Det kan dock få en möjlig uppgift om VAR du befinner dig genom att mata in ditt ip-nummer i sökrutan på denna sida: www.ip2location.com Man kan inte lita på lokaliseringen till 100% eftersom många ofta ändrar ip-nummer ofta och den som råkar få numret efter dig kanske bor i en annan del av landet.

    IP-numret ger dem även möjlighet att ta reda på vem som är din internetleverantör (Telia, Bredbandsbolaget eller Tele2 t.ex.) men där slutar normalt spåren. Vill de veta ifall du är så söt som på bilden och inte en flitskallig gubbe med nätundertröja så måste de lyckas övertyga din internetoperatör om att det finns rimliga motiv till att de skall informera om vilket hushåll som vid en given tidpunkt hade just den ip-adressen.

    Nu måste de alltså presentera BEVIS för nåt olagligt och genast uppstår frågan om VAD som skall räknas som bevis?
    Vem som helst kan editera och förfalska en skärmdump. Även loggfiler är relativt lätta att manipulera.
    På nåt sätt så skall de hursomhelst övertyga din ISP om att lämna ut dina uppgifter och det är DÅ som det kan bli tråkigt.
    cleopatra skrev:Men då kommer nästa fråga (de tar ALDRIG slut Rolling Eyes ) På detta sätt kan man väl bara komma åt dem som lägger upp filer, hur ska de få tag i dem som "bara" laddar ner?
    Ditt ip-nummer registreras oavsett om du laddar ned, skickar upp eller bara besöker en sida. Skillnaden är bara att du förekommer i olika logg-filer. Om du bara besöker sidan så kan de se vilka inlägg du besökt och exakt hur länge du var på sidan men du kommer inte med i några loggar över fil-transaktioner. I dessa loggar blandas nog uppladdningar med nedladdningar i samma loggfil så visst ser de ALLT du gör. De kan även kontrollera detta månader senare (beroende på hur länge de sparar sina loggar).
    cleopatra skrev:
    Nope, förväxlade dem inte, för att kunna förväxla dem måste jag ju veta vad ett MAC-nummer är och det vet jag inte.. *asg* Nej jag trodde att IP-nummret var kopplat till datorn och att varje dator hade sitt eget, men förstår nu att det är nätverkets router som har ett (om man nu har en router och inte en switch).
    HÄR hittar du en förklaring på MAC-adresser som är unika för nätverkskorten i datorn (som kan ha flera nätverkskort i sig).
    Varken routern, switchen eller nätverkskorten har några egna EXTERNA ip-nummer. De FÅR "låna" sådana från din bredbandsoperatör. När du kopplar upp dig mot internet så ber din dator andra änden om ett ip-nummer som medger surfning. Den andra änden (T.ex. Telias server) ber dig då att identifiera dig (logga in) och när du gjort det så får du ett ip-nummer från dem som din router (eller dator) lägger beslag på. Med hjälp av detta så kan nu du och övriga datorer där hemma surfa på internet. När ni slutar surfa och kopplar ned internetförbindelsen så lämnar ni tillbaka ip-numret och nästa gång ni skall surfa får ni kanske ett helt annat nummer. Det ni hade igår kan alltså nån i andra änden av landet ha idag.
    cleopatra skrev:Då förstår jag också hur man kan missbruka öppna nätverk, även om jag på något sätt tycker att man får skylla sig lite själv om man har det öppet.... Twisted Evil
    Man kanske har det öppet eftersom man inte vill krångla till det för sina besökare (eller för att man vill kunna skylla på utomstående). Wink
    cleopatra skrev:WOW vilken massa info jag fick av dig vännen, nu kan jag nog nästan knäppa gubben på näsan med mina kunskaper Very Happy TACK för den mycket pedagogiska lektionen!! flower
    Slå honom på näsan med spel-konsolen. pirat


    Senast ändrad av DirtyDog den 2009-03-03, 17:12, ändrad totalt 2 gånger
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 17:11

    Marina skrev:Grabbar, ni kör fel taktik. Ni framstår som barn på gränsen till män.
    Du menar när vi för en detaljerad och innehållsrik dialog och bemöter ett tramsigt inlägg från theward på samma sätt som han skrev? Är man född på 50-talet störs man förvisso inte nämnvärt av att bli kallad för ett barn. Hellre det än gubbe. Laughing
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-03, 20:51

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:Jaha, kan man se IP-nummer på skärmdumpar? Visste inte det..... Embarassed Ja då förstår jag hur de får bevis som de kan visa för internetleverantören så dessa kan lämna ut personuppgifterna. TACK för det vovven!! sunny
    Inser du att du förvirrar mig (och då menar jag inte bara genom den fina bilden till vänster)?
    Du skrev tidigare:

    cleopatra skrev:Ja, iofs behöver tex en forumadmin bara en skärmdump som bevis för att få ut ett IP-nummer, man kan väl göra skärmdumpar på fildelning likväl som olagliga och kränkande inlägg på forum. Bara att gå in på TPB och göra en skärmdump på ett nick som verkar lägga upp mycket där och sen lägga fram det som bevis för att få ut IP-nummret av internetleverantörerna.
    Jag trodde att du hade skrivit fel tidigare. Very Happy

    Det ENDA riktiga spår som du lämnar efter dig på webben ÄR just ditt IP-nummer. Ditt ipnummer skriver inlägg och skickar och tar emot filer på olika siter på internet. Det är ungefär som ett telefonnummer. De som har detta forum kan därför se om du är inloggad här med två olika nick (eftersom ni har samma ip-nummer) om du inte kör den ena via en proxy (normalt en dator i ett annat land).
    Att du är den du framställer dig som kan de inte veta (eftersom det är något som du själv styr över) utan det ENDA som de med SÄKERHET vet är ditt ip-nummer. Det behöver de alltså aldrig fråga någon om.
    Det kan dock få en möjlig uppgift om VAR du befinner dig genom att mata in ditt ip-nummer i sökrutan på denna sida: www.ip2location.com Man kan inte lita på lokaliseringen till 100% eftersom många ofta ändrar ip-nummer ofta och den som råkar få numret efter dig kanske bor i en annan del av landet.

    IP-numret ger dem även möjlighet att ta reda på vem som är din internetleverantör (Telia, Bredbandsbolaget eller Tele2 t.ex.) men där slutar normalt spåren. Vill de veta ifall du är så söt som på bilden och inte en flitskallig gubbe med nätundertröja så måste de lyckas övertyga din internetoperatör om att det finns rimliga motiv till att de skall informera om vilket hushåll som vid en given tidpunkt hade just den ip-adressen.

    Nu måste de alltså presentera BEVIS för nåt olagligt och genast uppstår frågan om VAD som skall räknas som bevis?
    Vem som helst kan editera och förfalska en skärmdump. Även loggfiler är relativt lätta att manipulera.
    På nåt sätt så skall de hursomhelst övertyga din ISP om att lämna ut dina uppgifter och det är DÅ som det kan bli tråkigt.
    cleopatra skrev:Men då kommer nästa fråga (de tar ALDRIG slut Rolling Eyes ) På detta sätt kan man väl bara komma åt dem som lägger upp filer, hur ska de få tag i dem som "bara" laddar ner?
    Ditt ip-nummer registreras oavsett om du laddar ned, skickar upp eller bara besöker en sida. Skillnaden är bara att du förekommer i olika logg-filer. Om du bara besöker sidan så kan de se vilka inlägg du besökt och exakt hur länge du var på sidan men du kommer inte med i några loggar över fil-transaktioner. I dessa loggar blandas nog uppladdningar med nedladdningar i samma loggfil så visst ser de ALLT du gör. De kan även kontrollera detta månader senare (beroende på hur länge de sparar sina loggar).
    cleopatra skrev:
    Nope, förväxlade dem inte, för att kunna förväxla dem måste jag ju veta vad ett MAC-nummer är och det vet jag inte.. *asg* Nej jag trodde att IP-nummret var kopplat till datorn och att varje dator hade sitt eget, men förstår nu att det är nätverkets router som har ett (om man nu har en router och inte en switch).
    HÄR hittar du en förklaring på MAC-adresser som är unika för nätverkskorten i datorn (som kan ha flera nätverkskort i sig).
    Varken routern, switchen eller nätverkskorten har några egna EXTERNA ip-nummer. De FÅR "låna" sådana från din bredbandsoperatör. När du kopplar upp dig mot internet så ber din dator andra änden om ett ip-nummer som medger surfning. Den andra änden (T.ex. Telias server) ber dig då att identifiera dig (logga in) och när du gjort det så får du ett ip-nummer från dem som din router (eller dator) lägger beslag på. Med hjälp av detta så kan nu du och övriga datorer där hemma surfa på internet. När ni slutar surfa och kopplar ned internetförbindelsen så lämnar ni tillbaka ip-numret och nästa gång ni skall surfa får ni kanske ett helt annat nummer. Det ni hade igår kan alltså nån i andra änden av landet ha idag.
    cleopatra skrev:Då förstår jag också hur man kan missbruka öppna nätverk, även om jag på något sätt tycker att man får skylla sig lite själv om man har det öppet.... Twisted Evil
    Man kanske har det öppet eftersom man inte vill krångla till det för sina besökare (eller för att man vill kunna skylla på utomstående). Wink
    cleopatra skrev:WOW vilken massa info jag fick av dig vännen, nu kan jag nog nästan knäppa gubben på näsan med mina kunskaper Very Happy TACK för den mycket pedagogiska lektionen!! flower
    Slå honom på näsan med spel-konsolen. pirat

    *cleopatra kan inte svara vovven för hon har svimmat av all info, ramlat av stolen och ligger under databordet*

    Var det NÅGOT som var oklart innan så är det INTE det nu!! Känner mig som värsta hackern eftersom jag fattade allt (eller ja, det mesta iaf Cool )*ler malligt* Nu är jag ju inte en fru som slåss, men jag kanske kan slå löst.... Twisted Evil

    VAA!!! affraid SÅG du nätundertröjan och flinten genom skärmen eller? Jo, det är ju ett stort problem när kidsen är ute och surfar. Alexandramannen är ju ett lysande exempel på det Evil or Very Mad Såna "fula gubbar" skulle man möta i en gränd en mörk kväll..... Twisted Evil Har pratat mig hes om detta med alla mina barn och jag tror att de är ganska medvetna. Fast det är ju egentligen för d-ligt att de ska behöva vara det. Suspect TACK ännu en gång för att du tagit dig tid att förklara detta för mig!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Susz X 2009-06-16, 02:28

    theward skrev:Ganska mkt om smågrabbarna som tränar på gymmet.
    De går runt och spänner och bryter på sig.

    Men deras muskler innehåller mest luft.

    Håller med till viss del- ett tilläg bara: Anabolstinna eller hormonstinna..
    nästan samma innebörd.. Där det mesta av hjärna trillat ned till det som enbart vill gärna..Wink

    Sponsored content


    IPRED är den demokratisk? - Sida 2 Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 21:36