Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
cleopatra
DirtyDog
palmevara
7 posters

    IPRED är den demokratisk?

    avatar
    Ettan
    Gäst


    IPRED är den demokratisk? Empty IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Ettan 2009-02-25, 16:42

    Idag kan IPRED klubbas igenom i riksdagen.
    Vad tycker du om IPRED?
    avatar
    Pär Karl
    Gäst


    IPRED är den demokratisk? Empty Vadå demokrati?

    Inlägg  Pär Karl 2009-02-25, 16:59

    Jag har inte sett röken av demokrati sedan borgarna tog över!
    Överallt hänvisas det till div helskumma undersökningar.
    Media vinklar.
    Regeringen gör precis tvärtimot vad folket vill.

    Se fakta, vi har ingen demokrati längre!
    IPRED
    FRA
    Piratebay

    Är enbart spikar i kistan.
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    IPRED är den demokratisk? Empty Idag körde regeringen och rikstagen över Sveriges befolkning.

    Inlägg  palmevara 2009-02-26, 00:52


    Så då var det över.
    IPRED klubbades idag igenom. fr.o.m. 1 april 2009 kommer nya lagen träda i kraft.
    Lagen visas väldigt diskret idag på Sveriges Riksdags hemsida. (Ett försök att dölja det kanske?)
    Nu har Sveriges regering underkastat sig marknaden fullständigt.
    25 februari 2009 kommer bli dagen då Sverige miste trovärdigheten som ett demokratiskt land. Denna dag kommer skrivas in i Svensk historia som ett av de största övergreppen mot demokratin i Sverige.


    Så här lyder meddelandet ang. lagen från riksdagen.

    "Lättare ingripa mot olaglig fildelning via Internet (NU11)

    Den som har rätten till musik, film, litteratur och dataspel får bättre möjligheter att ingripa mot olaglig fildelning via Internet. Svensk domstol ska kunna besluta att en Internetleverantör ska ge rättighetshavaren information om vilken abonnent som har ett visst IP-nummer. Det krävs att rättighetshavaren visar sannolika skäl för att det har begåtts ett intrång med hjälp av den aktuella adressen. Domstolen ska väga rättighetshavarens behov av information mot den enskildes integritet. Det ska krävas att det är fråga om intrång av en viss omfattning för att uppgiften ska få lämnas ut. De nya reglerna börjar gälla den 1 april 2009 och är en anpassning till EU:s regler på området, EG-direktivet om civilrättsliga sanktioner för att skydda immateriella rättigheter (Ipred). Regeringen tänker följa utvecklingen noggrant och omedelbart inleda en utvärdering av hur den nya lagstiftningen påverkar rättighetshavare, Internetleverantörer och konsumenter. Riksdagen poängterar vissa frågor som utvärderingen bör omfatta. Riksdagen vill också att regeringen redovisar resultatet av utvärderingen för riksdagen."
    avatar
    Orpat1
    Gäst


    IPRED är den demokratisk? Empty Aftonbladets cencur

    Inlägg  Orpat1 2009-02-26, 02:14

    Tänka sig att lilla obetydliga jag blev cencurerad 2 gånger idag Very Happy
    Som kommentar skrev jag att makt och media är samma sak Cool
    Man behöver väl inte vara bög för att suga av sin bästa kompis,eller Razz
    Viva Italia där förnekar man inte sambandet mellan makt och media cheers

    Det vart cencurerat Twisted Evil

    När jag sen skrev: Jippi jag har blivit cencurerad. Det trodde jag inte var möjligt i vårt "fria" land. Vart det åter igen för mycke för Aftonbladet....Cencur igen
    Heja Sverige, du gamla du fria............ cheers
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-28, 15:18

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Frågvis

    Inlägg  cleopatra 2009-03-01, 12:49

    Jag har en liten undran när det gäller IPRED som jag hoppas att någon kan förklara för mig. Jag har fattat så mycket att representanter för musikbranchen ska ha rätt att beordra internetleverantörerna att lämna ut uppgifter om enskilda kunders upp- och nedladdningar. Men jag läste också någonstans att det bara gäller om personen fildelat så mycket så det leder till rättegång. Hur ska de veta hur mycket som laddas ner/upp av en viss person INNAN de kollat trafiken? För om de inte vet det så får de ju inte begära ut uppgifterna.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Ska de muta grannar, kompisar, arbetskamrater och anställda hos internetleverantörerna att ange folk som de vet fildelar? Hur ska annars misstanken väckas mot enskild person så de får rätt att begära ut uppgifterna? Hoppas någon annan fattar detta och ( på ett pedagogiskt sätt geek ) kan förklara hur detta ska fungera!

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Sen undrar jag hur reglerna för tullens "fildelningsjakt" ska se ut. Kommer samma regler gälla dem och i så fall, hur ska DE veta vilka resenärer som har olagligt nedladdade filer i sin dator/mp3 innan de tittat i dem? Det stod som tröst att tullen inte kommer ha tid med privatpersoner, men hur ska de veta vilka resenärer som fildelar i kommersiellt syfte och i stora mängder? Syns det på dem eller? pirat Eller ska angiverikonceptet gälla även där? När grannen åker på semester ringer man tullen och tipsr om att Kalle har hela mp3:n full av olaglig musik. Suspect
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 13:05

    Antar att dom som åker dit sitter på en 10000 filmer ca..har många polare om sitter i mitten av stora fildelar Nav och har ett par terrabyte (1 terrabyte = 1000gigabyte) filmer och musik..
    hemma.


    att åka dit för att man laddar ner en film eller serie om dagen borde vara mikroskopisk

    kan jämföras med tex pedofiler som åker fast först när dom börjar dela ut och byta för MYCKET material så dom börjar synas på radarn.


    Dock är denna lag samma mentalitet som med kassetband på 80talet och själva internet delen börjades diskuteras runt 95-96 av politiker och mediamoguler med att tex höja skatter på cd-r skivor och dvd-r (inspelningsbara cd och dvd skivor).
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-01, 13:41

    fredrik rahm skrev:Antar att dom som åker dit sitter på en 10000 filmer ca..har många polare om sitter i mitten av stora fildelar Nav och har ett par terrabyte (1 terrabyte = 1000gigabyte) filmer och musik..
    hemma.


    att åka dit för att man laddar ner en film eller serie om dagen borde vara mikroskopisk

    kan jämföras med tex pedofiler som åker fast först när dom börjar dela ut och byta för MYCKET material så dom börjar synas på radarn.


    Dock är denna lag samma mentalitet som med kassetband på 80talet och själva internet delen börjades diskuteras runt 95-96 av politiker och mediamoguler med att tex höja skatter på cd-r skivor och dvd-r (inspelningsbara cd och dvd skivor).



    Jo, att de hävdar att det är stordelarna de först och främst vill åt har jag förstått, men HUR ska de hitta dem utan att kolla deras trafik först?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 13:45

    cleopatra skrev:
    fredrik rahm skrev:Antar att dom som åker dit sitter på en 10000 filmer ca..har många polare om sitter i mitten av stora fildelar Nav och har ett par terrabyte (1 terrabyte = 1000gigabyte) filmer och musik..
    hemma.


    att åka dit för att man laddar ner en film eller serie om dagen borde vara mikroskopisk

    kan jämföras med tex pedofiler som åker fast först när dom börjar dela ut och byta för MYCKET material så dom börjar synas på radarn.


    Dock är denna lag samma mentalitet som med kassetband på 80talet och själva internet delen börjades diskuteras runt 95-96 av politiker och mediamoguler med att tex höja skatter på cd-r skivor och dvd-r (inspelningsbara cd och dvd skivor).



    Jo, att de hävdar att det är stordelarna de först och främst vill åt har jag förstått, men HUR ska de hitta dem utan att kolla deras trafik först?

    ett sätt är att enkom kolla abnormt MYCKET trafik
    (enkelt) om en användare har ett par terrabyte i månaden upp och ner då är det nått fel.

    detta har kunnat göras sedan internet startades och är inget konstigt
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-01, 14:06

    fredrik rahm skrev:
    cleopatra skrev:
    fredrik rahm skrev:Antar att dom som åker dit sitter på en 10000 filmer ca..har många polare om sitter i mitten av stora fildelar Nav och har ett par terrabyte (1 terrabyte = 1000gigabyte) filmer och musik..
    hemma.


    att åka dit för att man laddar ner en film eller serie om dagen borde vara mikroskopisk

    kan jämföras med tex pedofiler som åker fast först när dom börjar dela ut och byta för MYCKET material så dom börjar synas på radarn.


    Dock är denna lag samma mentalitet som med kassetband på 80talet och själva internet delen börjades diskuteras runt 95-96 av politiker och mediamoguler med att tex höja skatter på cd-r skivor och dvd-r (inspelningsbara cd och dvd skivor).



    Jo, att de hävdar att det är stordelarna de först och främst vill åt har jag förstått, men HUR ska de hitta dem utan att kolla deras trafik först?

    ett sätt är att enkom kolla abnormt MYCKET trafik
    (enkelt) om en användare har ett par terrabyte i månaden upp och ner då är det nått fel.

    detta har kunnat göras sedan internet startades och är inget konstigt

    Ja detta förstår jag, men jag fattar fortfarande inte hur de ska veta vilka dessa stordelare med massa trafik upp och ner ÄR, eftersom de inte får kolla deras trafik förrän de har bevis för att de ÄR stordelare. De bevisen måste de ju få någonstans ifrån. Någon annanstans än internetleverantören menar jag då, eftersom dessa inte får lämna ut trafikuppgifterna om inte bevis redan finns.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 14:13

    cleopatra skrev:
    fredrik rahm skrev:
    cleopatra skrev:
    fredrik rahm skrev:Antar att dom som åker dit sitter på en 10000 filmer ca..har många polare om sitter i mitten av stora fildelar Nav och har ett par terrabyte (1 terrabyte = 1000gigabyte) filmer och musik..
    hemma.


    att åka dit för att man laddar ner en film eller serie om dagen borde vara mikroskopisk

    kan jämföras med tex pedofiler som åker fast först när dom börjar dela ut och byta för MYCKET material så dom börjar synas på radarn.


    Dock är denna lag samma mentalitet som med kassetband på 80talet och själva internet delen börjades diskuteras runt 95-96 av politiker och mediamoguler med att tex höja skatter på cd-r skivor och dvd-r (inspelningsbara cd och dvd skivor).



    Jo, att de hävdar att det är stordelarna de först och främst vill åt har jag förstått, men HUR ska de hitta dem utan att kolla deras trafik först?

    ett sätt är att enkom kolla abnormt MYCKET trafik
    (enkelt) om en användare har ett par terrabyte i månaden upp och ner då är det nått fel.

    detta har kunnat göras sedan internet startades och är inget konstigt

    Ja detta förstår jag, men jag fattar fortfarande inte hur de ska veta vilka dessa stordelare med massa trafik upp och ner ÄR, eftersom de inte får kolla deras trafik förrän de har bevis för att de ÄR stordelare. De bevisen måste de ju få någonstans ifrån. Någon annanstans än internetleverantören menar jag då, eftersom dessa inte får lämna ut trafikuppgifterna om inte bevis redan finns.

    Ett klart moment 22 faktiskt...=)
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-02, 00:36

    cleopatra skrev:Jo, att de hävdar att det är stordelarna de först och främst vill åt har jag förstått, men HUR ska de hitta dem utan att kolla deras trafik först?
    .......
    Ja detta förstår jag, men jag fattar fortfarande inte hur de ska veta vilka dessa stordelare med massa trafik upp och ner ÄR, eftersom de inte får kolla deras trafik förrän de har bevis för att de ÄR stordelare. De bevisen måste de ju få någonstans ifrån. Någon annanstans än internetleverantören menar jag då, eftersom dessa inte får lämna ut trafikuppgifterna om inte bevis redan finns.
    Den som ställer kraven har rimligtvis full dokumentation på VAD ett visst ip-nummer delat ut via Torrents eller på annat sätt och vill från internetleverantören endast få reda på VEM som vid tidpunkten haft det aktuella ip-numret.
    Sen uppstår frågan, skall de (om bredbandsleverantören lämnar ut er familj) åtala hela Er familj eller skall en eller bägge föräldrarna släpas till domstolen?
    De flesta har idag trådlösa nätverk och väldigt många har dem även öppna för utomstående. Om du åker med din Laptop i villaområden och stannar och söker nätverk så hittar du väldigt lätt något som du kan surfa och tanka barnporr m.m. via.
    Frågan är alltså hur mycket som krävs för att de skall få göra en husrannsakan, m.a.o. komma hem till Er och ta med sig varenda dator i hushållet. Ni kan isåfall vara glada ifall ni får tillbaka dem inom ett par månader. Polisen har mycket att göra men UTAN dessa bevis är det tveksamt om någon domstol skulle kunna döma någon. Man kan inte dömmas skyldig bara för att man har ip-adressen som användes vid ett brott.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-02, 14:51

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:Jo, att de hävdar att det är stordelarna de först och främst vill åt har jag förstått, men HUR ska de hitta dem utan att kolla deras trafik först?
    .......
    Ja detta förstår jag, men jag fattar fortfarande inte hur de ska veta vilka dessa stordelare med massa trafik upp och ner ÄR, eftersom de inte får kolla deras trafik förrän de har bevis för att de ÄR stordelare. De bevisen måste de ju få någonstans ifrån. Någon annanstans än internetleverantören menar jag då, eftersom dessa inte får lämna ut trafikuppgifterna om inte bevis redan finns.
    Den som ställer kraven har rimligtvis full dokumentation på VAD ett visst ip-nummer delat ut via Torrents eller på annat sätt och vill från internetleverantören endast få reda på VEM som vid tidpunkten haft det aktuella ip-numret.
    Sen uppstår frågan, skall de (om bredbandsleverantören lämnar ut er familj) åtala hela Er familj eller skall en eller bägge föräldrarna släpas till domstolen?
    De flesta har idag trådlösa nätverk och väldigt många har dem även öppna för utomstående. Om du åker med din Laptop i villaområden och stannar och söker nätverk så hittar du väldigt lätt något som du kan surfa och tanka barnporr m.m. via.
    Frågan är alltså hur mycket som krävs för att de skall få göra en husrannsakan, m.a.o. komma hem till Er och ta med sig varenda dator i hushållet. Ni kan isåfall vara glada ifall ni får tillbaka dem inom ett par månader. Polisen har mycket att göra men UTAN dessa bevis är det tveksamt om någon domstol skulle kunna döma någon. Man kan inte dömmas skyldig bara för att man har ip-adressen som användes vid ett brott.

    Hej voffsingen! *kliar dogen bakom örat* cat

    Ja, iofs behöver tex en forumadmin bara en skärmdump som bevis för att få ut ett IP-nummer, man kan väl göra skärmdumpar på fildelning likväl som olagliga och kränkande inlägg på forum. Bara att gå in på TPB och göra en skärmdump på ett nick som verkar lägga upp mycket där och sen lägga fram det som bevis för att få ut IP-nummret av internetleverantörerna. Evil or Very Mad

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Viktigt problem du tar upp. Vem ska hållas ansvarig för nedladdningen om en hel familj har tillgång till datorn med det IP-nummer som använts för fildelning? Även vänner till familjen har ju tillgång till den när de besöker hushållet. Mördare går ju fria pgra att de skyller på varandra, det kan väl inte vara svårare för fildelare att göra detsamma? Där har jag iaf förstått att fildelaren i princip måste erkänna fildelningen för att kunna fällas för det, om de inte med säkerhet kan bevisa vem som använt IP-nummret för nedladdning.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Fast att koppla upp sig via någon annans öppna trådlösa nätverk som du beskriver hjälper ju inte eftersom, vad jag förstår, så är IP-nummret kopplat till datorn och inte abonnemanget. Då måste man kapa en dator för att kunna ladda ner via dennes ip-adress, och den tekniska kunskapen är det ju inte många som har.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Alla internetcaféer då? Ska de hållas ansvariga för vad deras kunder gör när de hyr datortid av dem? Offentliga datorer, arbetsdatorer utan inloggningtvång? Tror inte ens en bråkdel av regeringen förstår IPRED och vad de har klubbat igenom.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 14:55

    IPRED är en förkortning som står för International Property Rights Enforcement Directive och är ett direktiv från EU.
    Direktivet har den svenska regeringen översatt och gjort en proposition av den till Civilrättsliga sanktioner på immaterialrättens område - genomförande av direktiv 2004/48/EG. IPRED är ett flertal lagar och förändringar i befintliga lagar. Hela IPRED kan man ladda ner här.

    http://www.regeringen.se/sb/d/10024/a/113181


    I lagrådsremissen lämnas förslag till genomförande av europaparlamentets och rådets direktiv 2004/48/EG av den 29 april 2004 om säkerställande av skyddet för immateriella rättigheter (det s.k. civilrättsliga sanktionsdirektivet). Direktivets syfte är att närma medlemsstaternas lagstiftningar till varandra när det gäller säkerställandet av skyddet för immateriella rättigheter för att på så sätt uppnå en hög, likvärdig och enhetlig skyddsnivå för immateriella rättigheter på den inre marknaden.

    390 sidor att läsa.. varsegoda
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-02, 17:39

    cleopatra skrev:Hej voffsingen! *kliar dogen bakom örat* cat

    Ja, iofs behöver tex en forumadmin bara en skärmdump som bevis för att få ut ett IP-nummer, man kan väl göra skärmdumpar på fildelning likväl som olagliga och kränkande inlägg på forum. Bara att gå in på TPB och göra en skärmdump på ett nick som verkar lägga upp mycket där och sen lägga fram det som bevis för att få ut IP-nummret av internetleverantörerna. Evil or Very Mad
    DD viftar med ena baktassen och förmodar att du menar personuppgifter (eftersom de ju redan har ip-numret på sin skärmdump). Cool
    cleopatra skrev:
    Fast att koppla upp sig via någon annans öppna trådlösa nätverk som du beskriver hjälper ju inte eftersom, vad jag förstår, så är IP-nummret kopplat till datorn och inte abonnemanget. Då måste man kapa en dator för att kunna ladda ner via dennes ip-adress, och den tekniska kunskapen är det ju inte många som har.
    Förmodar att du förväxlar ip-nummer med MAC-adressen (nätverkskortens id) nu?
    Ett (1) EXTERNT ip-nummer (sådana som kan användas ut mot internet) kan gälla för 254 datorer hemma hos dig. Det innebär att ni kan ha 254 olika datorer hemma (anslutna via kabel eller trådlöst till en router) som samtidigt är inte på internet och utför jävelskap. Samtliga kommer att ha samma EXTERNA ip-nummer (det som utomstående ser) men egentligen är det INGEN av datorerna som har detta ip utan det är den lilla routern som har detta ip. Routern i sin tur har delat ut interna ip-nummer till alla datorerna i hemma-nätverket. De har adresser mellan 192.168.1.1 och 192.168.1.255 osv.
    Klicka på Start - Kör och i den lilla rutan skriver du cmd /k ipconfig /all
    Ifall du har en ip-adress där som börjar på 192.*** så kan du konstatera att du har en router och att den ip-adress du ser om du surfar till http://www.ip2location.com/ är en helt annan. Det är det ip som du fått från din ISP och som din router lagt beslag på.

    Vissa har internetleverantörer som delar ut flera ip-nummer och kan istället för en router ha en switch som delar ut (ofta upp till 5 olika) externa ip-nummer till anslutna datorer. Har man då 6 datorer kan en av dem inte surfa om man inte kopplar upp sig via en annan dators uppkoppling (s.k. internetdelning) eller skaffar sig en router.

    Har man t.ex. BBB (som delar ut 5 externa ip) så kan man alltså skaffa 5 routers och därmed koppla upp sig med 5 x 254 datorer. Det borde räcka för de flesta hushåll.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 18:39

    tur att man surfar krypterat och via tornätverket..

    min ip-adress befinner sig just nu i norge=)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-02, 18:43

    fredrik rahm skrev:tur att man surfar krypterat och via tornätverket..

    min ip-adress befinner sig just nu i norge=)

    Smart, fredrik!

    Jag önskar jag hade den kunskapen...


    queen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 18:56

    Regndrottning skrev:
    fredrik rahm skrev:tur att man surfar krypterat och via tornätverket..

    min ip-adress befinner sig just nu i norge=)

    Smart, fredrik!

    Jag önskar jag hade den kunskapen...


    queen

    http://www.torproject.org/index.html.se
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-02, 20:17

    fredrik rahm skrev:
    Regndrottning skrev:
    fredrik rahm skrev:tur att man surfar krypterat och via tornätverket..

    min ip-adress befinner sig just nu i norge=)

    Smart, fredrik!

    Jag önskar jag hade den kunskapen...


    queen

    http://www.torproject.org/index.html.se

    Tack fredrik... men jag bad inte om hjälp... Wink

    queen
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-02, 20:22

    Regndrottning skrev:
    Tack fredrik... men jag bad inte om hjälp... Wink

    queen
    Du önskade att du hade kunskapen och när han gör den tillgänglig visar det sig att du inte är intresserad att skaffa dig den?

    Kommunismen i ett nötskal? Man vill ha pengar men inte jobba för dem? Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-02, 20:26

    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    Tack fredrik... men jag bad inte om hjälp... Wink

    queen
    Du önskade att du hade kunskapen och när han gör den tillgänglig visar det sig att du inte är intresserad att skaffa dig den?

    Kommunismen i ett nötskal? Man vill ha pengar men inte jobba för dem? Laughing

    Kommunism? Ja... det vet du kanske. Själv är jag inte kommunist så jag vet inte...

    Och att skicka en länk är inte detsamma som att skaffa kunskap.

    Samt att jag enbart uttryckte beundran för fredriks kunskap, jag bad inte om hjälp....

    Har du problem med detta
    ?

    queen
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-02, 23:36

    Regndrottning skrev:
    Kommunism? Ja... det vet du kanske. Själv är jag inte kommunist så jag vet inte...

    Och att skicka en länk är inte detsamma som att skaffa kunskap.

    Samt att jag enbart uttryckte beundran för fredriks kunskap, jag bad inte om hjälp....

    Har du problem med detta
    ?
    Okay, det där med kommunism var kanske lite förolämpande.
    Att skicka en länk är samma sak som att ge dig MÖJLIGHETEN att skaffa kunskap.
    Påstod aldrig att du BAD om hjälp. Noterade bara att din vilja till att få kunskap inte var så stark. Wink
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-02, 23:54

    Kunskap får man inte... det måste man tillskanska sig.

    Igen... Kunskap kan inte ges...Ingen kan slå in kunskap i ett presentpapper och ge bort den.

    Att skinka mig en länk visar på hur jag skall göra men ger mig inga kunskaper i vad jag gör. Förstår du?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-03, 01:19

    Jag förstår att det nog är meningslöst att föra en vettig dialog med dig. Wink
    Regndrottning skrev:Kunskap får man inte... det måste man tillskanska sig.

    Igen... Kunskap kan inte ges...Ingen kan slå in kunskap i ett presentpapper och ge bort den.

    Du antyder att någon påstått att kunskap kan ges bort och gör ett märkligt exempel med presentpapper. Du skrev även att man inte kan FÅ kunskap utan måste TILLSKANSA sig den? Tänk, jag som anser att jag fått väldigt mycket kunskap om hur din hjärna funkar alldeles gratis här och utan att behöva klicka på några externa länkar? Laughing
    Regndrottning skrev:Att skinka mig en länk visar på hur jag skall göra men ger mig inga kunskaper i vad jag gör. Förstår du?
    Har någon PÅSTÅTT något annat? Varför antyder du hela tiden att folk påstått ditt & datt?
    Skinka är gott på mackor f.ö.

    Köp en SÅN HÄR så slipper du tänka så mycket. Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-03, 01:59

    DirtyDog skrev:Jag förstår att det nog är meningslöst att föra en vettig dialog med dig. Wink
    Regndrottning skrev:Kunskap får man inte... det måste man tillskanska sig.

    Igen... Kunskap kan inte ges...Ingen kan slå in kunskap i ett presentpapper och ge bort den.

    Du antyder att någon påstått att kunskap kan ges bort och gör ett märkligt exempel med presentpapper. Du skrev även att man inte kan FÅ kunskap utan måste TILLSKANSA sig den? Tänk, jag som anser att jag fått väldigt mycket kunskap om hur din hjärna funkar alldeles gratis här och utan att behöva klicka på några externa länkar? Laughing
    Regndrottning skrev:Att skinka mig en länk visar på hur jag skall göra men ger mig inga kunskaper i vad jag gör. Förstår du?
    Har någon PÅSTÅTT något annat? Varför antyder du hela tiden att folk påstått ditt & datt?
    Skinka är gott på mackor f.ö.

    Köp en SÅN HÄR så slipper du tänka så mycket. Wink

    sluta vara "dum" emot regn nu.. (ytterst gnällig pipande ynkande offer vänsterpartist röst)
    lol!

    Sponsored content


    IPRED är den demokratisk? Empty Sv: IPRED är den demokratisk?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 13:37