Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
MartinLindgren
råttan.
lazy
marxisten
RedCIoud
womanlover
10 posters

    Visa lite empati Please

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  Infra 2009-07-31, 13:05

    Jag är inte heller snar att fördömma men din idealisering av Annica Östberg är skrämmande blind, WL. Ingen av oss är väl några under av moralisk resning men
    ursäkter kan väl alltid plockas fram för alla. Jag är säker på att du tillhör det där lag-och-ordning-gänget som helst vill se att man återförpassar kriminella utlänningar till hemlandet när de begår brott i Sverige..

    Kan du inte förstå att jänkarna kanske resonerar likadant d. v. s. "vi vill inte ha hit utlänningar som begår brott". Sedan kan man ju alltid kritisera straffskalorna i det land där brottet har begåtts men det visste man ju innan man begick brottet. Du är naiv som inte kan se såna självklarheter WL.

    Om en utlänning (oavsett kön eller nationalitet) kom till vårt kära gamla Svedala och medverkade till ett polismord vore du en av de första WL att börja orera om straffskärpningar och hårdare straff. Det är ett allvarligt brott i alla länder att mörda poliser. Vad anser du till exempel om Malexandermördarna
    som ju dömdes för mord alla tre fast bara en begick morden.

    Även när det gäller dessa polismord kan det säkert hittas förmildrande omständigheter för någon av de dömda. men hur stor lust har du att leta efter sådana. Nä, tänkte just det. Det är omdömeslösa människor utan självkritik eller självdistans som förbehållslöst ställer sig på Annica östbergs sida och börjar rationalisera bort hennes grova brottslighet. För min del kan jag väl anse att hon vid detta laget har sonat sitt brott. Jag vill som sagt inte fördömma nån.

    Men svårigheten att rätt bedömma gärningarna och svårigheten att se det hela genom amerikanska glasögon är alldeles för stora när det gäller dig. Du är både naiv och halvblind, WL. Annars är du rätt rolig.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  womanlover 2009-07-31, 20:05

    Infra skrev:Jag är inte heller snar att fördömma men din idealisering av Annica Östberg är skrämmande blind, WL. Ingen av oss är väl några under av moralisk resning men
    ursäkter kan väl alltid plockas fram för alla. Jag är säker på att du tillhör det där lag-och-ordning-gänget som helst vill se att man återförpassar kriminella utlänningar till hemlandet när de begår brott i Sverige..

    Kan du inte förstå att jänkarna kanske resonerar likadant d. v. s. "vi vill inte ha hit utlänningar som begår brott". Sedan kan man ju alltid kritisera straffskalorna i det land där brottet har begåtts men det visste man ju innan man begick brottet. Du är naiv som inte kan se såna självklarheter WL.

    Om en utlänning (oavsett kön eller nationalitet) kom till vårt kära gamla Svedala och medverkade till ett polismord vore du en av de första WL att börja orera om straffskärpningar och hårdare straff. Det är ett allvarligt brott i alla länder att mörda poliser. Vad anser du till exempel om Malexandermördarna
    som ju dömdes för mord alla tre fast bara en begick morden.

    Även när det gäller dessa polismord kan det säkert hittas förmildrande omständigheter för någon av de dömda. men hur stor lust har du att leta efter sådana. Nä, tänkte just det. Det är omdömeslösa människor utan självkritik eller självdistans som förbehållslöst ställer sig på Annica östbergs sida och börjar rationalisera bort hennes grova brottslighet. För min del kan jag väl anse att hon vid detta laget har sonat sitt brott. Jag vill som sagt inte fördömma nån.

    Men svårigheten att rätt bedömma gärningarna och svårigheten att se det hela genom amerikanska glasögon är alldeles för stora när det gäller dig. Du är både naiv och halvblind, WL. Annars är du rätt rolig.

    Om du tittar på dokumentären "Ett brott-ett straff-ett liv" så ser du att både advokater och dom som försökte hjälpa henne ur sitt drogmissbruk - stod på Annikas sida.
    "There is not a mean bone in her body" sa han som ansvarade för hennes avvänjning.
    I 28 år har hon avtjänat sitt straff i fängelse. Låt henne nu få en chans.
    Du har rätt i en sak. Jag är anhängare av hårda straff. Bl.a livstid om man begår tre brott I USA.
    Men jag har följt Annikas öde - skrivit brev och vykort till henne under hennes svåra år.
    Hon har blivit en vän till mig.
    Därför kanske jag vinklar lite ibland - till hennes fördel.
    MEN - hon var 13 år när hon tvingades till USA av sin Mamma. Blev totalt övergiven i San Fransisco.
    Hon var bara ett barn för tusan. Började knarka och hamnade i mycket fel sällskap
    Började med heroin. När hon var 15 år var hon sprutnarkoman. Det tar man sig inte ur så lätt.
    Ingen hjälpte henne.
    Så - döm inte för hårt.


    Boken om Annika

    Det finns ett gammalt kinesiskt ordspråk som säger: "Du kan inte
    hindra sorgens fågel från att flyga över ditt huvud, men du kan hindra
    den från att bygga bo i ditt hår." Boken om Annikas liv heter
    "Sorgfågel" (Stockholm, 1999) och har fått sin titel efter det här
    ordspråket. Här berättar Annika själv om sitt liv. Boken är skriven av
    Lena Katarina Swanberg och är publicerad av Bokförlaget DN, Stockholm.
    En andra upplaga utgavs 2005.



    Senast ändrad av womanlover den 2009-07-31, 20:38, ändrad totalt 3 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-31, 20:28

    Lillemor Östlin är numera känd i skrivar kretsar, hennes adresser kan du lätt hitta,
    Börja med att läsa hennes bok och berättelse om sig själv "HINSAHÄXAN" och alla åren på "HINSEBERGS KVINNOFÄNGELSE"!
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  womanlover 2009-07-31, 20:40

    martin7lindgren skrev:Lillemor Östlin är numera känd i skrivar kretsar, hennes adresser kan du lätt hitta,
    Börja med att läsa hennes bok och berättelse om sig själv "HINSAHÄXAN" och alla åren på "HINSEBERGS KVINNOFÄNGELSE"!

    Ok-ska kolla.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  Infra 2009-08-01, 20:02

    Det var fint skrivet WL och jag förstår att du står i en genuin känslomässig relation till Annica.

    Men jag har jobbat med missbrukare i alldeles för många år och vet att dina ord
    "There is not a mean bone in her body" sa han som ansvarade för hennes avvänjning" stämmer in på 99 % av alla missbrukare. Fina grabbar och tjejer, känsliga och bra människor innanför skalet. Så i det avseendet är Annica inte unik som missbrukare.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  womanlover 2009-08-24, 21:00

    Infra skrev:Det var fint skrivet WL och jag förstår att du står i en genuin känslomässig relation till Annica.

    Men jag har jobbat med missbrukare i alldeles för många år och vet att dina ord
    "There is not a mean bone in her body" sa han som ansvarade för hennes avvänjning" stämmer in på 99 % av alla missbrukare. Fina grabbar och tjejer, känsliga och bra människor innanför skalet. Så i det avseendet är Annica inte unik som missbrukare.

    Men herregud i himmelen - 28 år.
    Räcker inte detta ?
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  womanlover 2009-08-29, 16:41

    Infra skrev:Det var fint skrivet WL och jag förstår att du står i en genuin känslomässig relation till Annica.

    Men jag har jobbat med missbrukare i alldeles för många år och vet att dina ord
    "There is not a mean bone in her body" sa han som ansvarade för hennes avvänjning" stämmer in på 99 % av alla missbrukare. Fina grabbar och tjejer, känsliga och bra människor innanför skalet. Så i det avseendet är Annica inte unik som missbrukare.

    Annika har varit drogfri sen 1989.

    Sponsored content


    Visa lite empati Please - Sida 2 Empty Sv: Visa lite empati Please

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 16:37