Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
womanlover
KickTheRasist
F.I.S.T
blueheaven
boopi
marxisten
lazy
Corven
Regndrottning
MartinLindgren
fredrik rahm70
15 posters

    Åh prinsessan är numera förlovad

    Omröstning

    Är kungahusetviktigt?

    [ 6 ]
    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Bar_left30%Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Bar_right [30%] 
    [ 13 ]
    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Bar_left65%Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Bar_right [65%] 
    [ 1 ]
    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Bar_left5%Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Bar_right [5%] 

    Totalt antal röster: 20
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  marxisten 2009-02-25, 00:08

    lazy skrev:Inte ett skit, antagligen det enda jag håller med den yttersta
    vänstern om! Men om ngn kan överbevisa mej om motsatsen så är
    jag gärna med i diskussionen.

    Yttersta? Njaaa, så illa är det väl inte... Och jag tror du hållit med mig ett antal gånger förut.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  lazy 2009-02-25, 00:23

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 14:06, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 00:40

    Där ser man, det tar sig, oenig allians och alliansanhängare? Wink
    För er älskade ledare statsminister Fredrik Reinfeldt är lycklig! Wink
    Han var inte sen att hålla presskonferens, och påtalade att en så ansvarsfull och nogrann regeringschef som han är ju välinformerad och insatt i förväg, Wink
    Han sa att regeringen står med glädje bakom det kungliga bröllopet som stundar, vilket säkert innebär att nu finns alla resurser och pengar som behövs! Twisted Evil
    Och vi vet ju sen tidigare vad ledaren tycker om mothugg från dom egna leden, Wink
    Så det är nog säkrast att ni blåingar gillar läget Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 00:59

    96 Miljoner om året.. detta är vad svenska kungahuset får i sk.- apanage (vi andra kallar det socialbidrag)


    för 96 MILLE per år och en personlig förmögenhet på 215 miljoner borde familjen själva betala lite

    men som sagt dom är ju omyndigföklarade hela bunten=)
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Corven 2009-02-25, 09:05

    Fast det är ju en sanning med modifikation att kalla det för socialbidrag. Vad jag vet får man inte socialbidrag för att anställa andra, och en hel del av pengarna går just till löner för alla som jobbar inom hovstaten. Sen är det underhåll på de slott som hovet ansvarar för också. O ch även om vi skulle avskaffa kungahuset, så skulle slotten fortfarande kosta en hel del.

    Det är ju inte 96 miljoner ner i fickan på familjen Bernadotte.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 12:24

    Ligger en hel del i vad du säger corven, Wink 96 miljoner låter ju inte så där otroligt mycket fördelat på alla slott, fastigheter som ska förvaltas och underhållas?
    Inte att förglömma att dessa kungligheter trots allt som så många andra människor inte valt sina livsituationer själva Wink
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  boopi 2009-03-01, 21:41

    Detta är en god PR för sverige och kostar inte mycket kungahuset står för det mesta och kommer löna sig i längden..detta blir en världsnyhet...det som kostar är regndrottning som har bidrag och tycker synd om sig själv--det betalar jag för som jobbar.
    leve kungen och sverige .!!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-01, 21:58

    boopi skrev:Detta är en god PR för sverige och kostar inte mycket kungahuset står för det mesta och kommer löna sig i längden..detta blir en världsnyhet...det som kostar är regndrottning som har bidrag och tycker synd om sig själv--det betalar jag för som jobbar.
    leve kungen och sverige .!!!!

    Vem har sagt att jag tycker synd om mig själv? Vem har sagt att jag har bidrag?

    Du har fel på både punkter...
    Evil or Very Mad

    Mitt förslag är att du skaffar dig fakta innan du komer med lögnaktiga påståenden...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  blueheaven 2009-03-09, 12:10

    Oavsett vad det kostar så går det ju tillbaka till de som ordnar, arrangerar, levererar till bröllopet och skapar jobb?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Corven 2009-03-09, 12:48

    Och den svenska staten får in betydligt fler miljoner i moms än vad man skjuter till för att finansiera bröllopet....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty lägg ner aparnaget

    Inlägg  F.I.S.T 2009-03-21, 02:35

    Man kan ju inte gärna lägga ner kungafamiljen, de måste ju få lov att finnas, trots att de är födda i fångenskap, till ett liv de inte bett om.

    Men man kan dra in aparnaget, bidragen till kungafamiljen, eller varför inte sänka dem till samma nivå som vanliga sjukskrivna och arbetslösa har...

    Hör detta hemma under detta topic ? .. ja det gör det eftersom bröllopet betalas med skattemedel hur än du ser på saken...

    ... mår illa över hypen kring detta bröllop oxå måste jag få tillägga.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-21, 03:37

    ludde skrev:Man kan ju inte gärna lägga ner kungafamiljen, de måste ju få lov att finnas, trots att de är födda i fångenskap, till ett liv de inte bett om.

    Men man kan dra in aparnaget, bidragen till kungafamiljen, eller varför inte sänka dem till samma nivå som vanliga sjukskrivna och arbetslösa har...

    Hör detta hemma under detta topic ? .. ja det gör det eftersom bröllopet betalas med skattemedel hur än du ser på saken...

    ... mår illa över hypen kring detta bröllop oxå måste jag få tillägga.


    Fångenskap!!??


    Ursäkta kan du göra det mera tydligt tack!!


    MVH
    //KTR


    ..&&....<, ,,...@@22@@@ 3l1t3 ..|| ..@@@ ££ The WOrld is fuck't up....@@2@@@2...2..2.

    https://www.youtube.com/watch?v=3IlpCnWgzeU
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Leve monarkin . . ?

    Inlägg  womanlover 2009-03-21, 03:48

    Det kanske kostar oss svenskar en tia/per man att få till ett fint bröllop för Viktoria.Jag ställer upp och betalar.Vill inte kallas "Snåljåp".
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-21, 04:04

    womanlover skrev:Det kanske kostar oss svenskar en tia/per man att få till ett fint bröllop för Viktoria.Jag ställer upp och betalar.Vill inte kallas "Snåljåp".


    Här uttalas en som inte gillar muslimer och jämför dem med insekter *asgarv*


    Tja tror inte att Viktoria vill en spänn från en människa som har Islamofobi i sitt eget agenda

    Very Happy



    ..&&....<, ,,...@@22@@@ 3l1t3 ..|| ..@@@ ££ The WOrld is fuck't up....@@2@@@2...2..2.

    https://www.youtube.com/watch?v=3IlpCnWgzeU
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty kungahuset

    Inlägg  theward 2009-03-21, 09:26

    är egentligen ett mkt litet problem.
    Om man ser det stora hela.

    Men jag tycker nog mkt mera skulle vara självfinanserat och det sk apanaget bra mkt mindre.

    Driv kungahuset som ett familjeföretag Wink
    De är ju födda in i det, men det betyder ju samtidigt att de ärver en massa egendom och kapital.

    Vem säger att kungahuset måste äga så mkt?.
    Man kan ju alltid hyra ut eller arrendera ut en del..........

    Dessutom tror jag det finns så många royalister i sverige så det skulle säkert komma in en del "gåvor" om apanaget var mindre.
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Mollgan 2009-03-25, 21:31

    Rahms LOL-LOL-troll har redan varit uppe och viftat
    ett par gånger i denna tråd, så jag antar att det
    är slut.

    Härlig video med Ken Ring du la upp på länk, där, KTR.

    Jo, förresten, är det nån som vet vem som startat
    detta forum? Administratörer? Moderatorer? Eller,
    sån´t kanske man inte pratar om?
    scratch
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-26, 00:25

    Kungahuset är landets viktigaste institution Smile
    Det berikar vår kultur, glansen kring kungen förgyller våra företag, drar till sig turism. Sverige vore ett mycket fattigt land utan vårt kära kungahus. 19 juni bör vara en röd dag nästa år så att så många som möjligt kan stå och jubla och hedra Kronprinsessan när hon gifter sig, man kan t.ex skrota första maj, varför ska landets 250 övervintrande kommunister behöva ha en röd dag för att demonstrera?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 00:35

    Mollgan skrev:Rahms LOL-LOL-troll har redan varit uppe och viftat
    ett par gånger i denna tråd, så jag antar att det
    är slut.

    Härlig video med Ken Ring du la upp på länk, där, KTR.

    Jo, förresten, är det nån som vet vem som startat
    detta forum? Administratörer? Moderatorer? Eller,
    sån´t kanske man inte pratar om?
    scratch

    Undrade det oxå- men har inte fått något direkt svar ännu- men det kanske kommer?
    Vem vet?
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Mollgan 2009-03-26, 09:29

    Susz X

    Det kanske är redaktören för AB-forum som har visat
    vägen till ett alternativ. Själv misstänker jag att
    thecharmed är, på något sätt, insyltad
    . Har jag fel?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 11:18

    Mollgan skrev:Susz X

    Det kanske är redaktören för AB-forum som har visat
    vägen till ett alternativ. Själv misstänker jag att
    thecharmed är, på något sätt, insyltad
    . Har jag fel?

    Intressant- har haft samma tanke...om det är chefen Andreas för snack du åsyftar..?
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Mollgan 2009-03-26, 19:41

    Ja, SuszX. Jag tror att det var så han hette...Andreas.

    Förresten, jag har en sak att bekänna: det var jag som

    svarade "vet inte" i omröstningen! Nu börjar väl LOL-LOL-

    gubbarna att vifta.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 23:32

    Bergis meer än att vifta- var och en på sitt sätt...Visst är de fina i kungahuset iaf - bra representanter för Sverige- när landet blivit av en del skavanker iaf..Smile

    Sponsored content


    Åh prinsessan är numera förlovad - Sida 2 Empty Sv: Åh prinsessan är numera förlovad

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 22:08