Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
fredrik rahm70
Rainman
6 posters

    Bland tomtar och troll.

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Bland tomtar och troll. - Sida 2 Empty Sv: Bland tomtar och troll.

    Inlägg  Corven 2009-02-24, 07:36

    palmevara, har du inga vänner som har motsatta åsikter mot vad du har? Jag är vänster, och en av mina äldsta och bästa vänner är moderat. Jag är antirasist, och min äldsta vän är rasist. Inte slutar jag gilla dom för att dom har de åsikter dom har? Vi har haft många, tidvis ganska hetsiga diskussioner när vi var yngre, men idag är det sällan dessa ämnen dyker upp. Det är liksom ingen idé Smile Vi respekterar helt enkelt varandras ståndpunkter, och inser att vi inte kan omvända varandra.

    I vissa frågor är fredrik och jag ganska ense, Saab-frågan t ex, medans i andra så står vi mil från varandra. Ungefär som de flesta andra debattörer.

    Men det är inte hans åsikter jag saknar, åsikterna har vi ju kvar, utan den stil han hade när jag började "prata" med honom på forum för, som det känns, evigheter sen.


    Senast ändrad av Corven den 2009-02-24, 07:37, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stavfel)
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Bland tomtar och troll. - Sida 2 Empty Sv: Bland tomtar och troll.

    Inlägg  Rainman 2009-02-24, 08:05

    Tack så mycket för hjälpen, jag har fått så många bra exempel på det här med trollande, inte minst av Fredrik. Nu tror jag mig veta vad ett troll är hur ett sådant går tillväga när det trollar.

    För att Jason_Dexter inte skall framstå i dålig dager i en tråd där han inte yttrat sig vill jag bara understryka att han bett om ursäkt för det av Fredrik citerade inlägget.

    Än en gång, stor tack för hjälpen
    Rainman
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Bland tomtar och troll. - Sida 2 Empty Sv: Bland tomtar och troll.

    Inlägg  palmevara 2009-02-24, 19:42

    Corven skrev:palmevara, har du inga vänner som har motsatta åsikter mot vad du har? Jag är vänster, och en av mina äldsta och bästa vänner är moderat. Jag är antirasist, och min äldsta vän är rasist. Inte slutar jag gilla dom för att dom har de åsikter dom har? Vi har haft många, tidvis ganska hetsiga diskussioner när vi var yngre, men idag är det sällan dessa ämnen dyker upp. Det är liksom ingen idé Smile Vi respekterar helt enkelt varandras ståndpunkter, och inser att vi inte kan omvända varandra.

    I vissa frågor är fredrik och jag ganska ense, Saab-frågan t ex, medans i andra så står vi mil från varandra. Ungefär som de flesta andra debattörer.

    Men det är inte hans åsikter jag saknar, åsikterna har vi ju kvar, utan den stil han hade när jag började "prata" med honom på forum för, som det känns, evigheter sen.

    Jo absolut Corven. Jag kanske formulerade mig lite felaktigt. Vad jag menade var att ni har olika sätt att analysera saker och ting. Ni har även väldigt olika sätt att bemöta andra debattörer.

    Jag själv har självklart vänner med annorlunda syn på saker och ting gentemot mina egna. Jag kan även erkänna att jag inte altför sällan själv ändrat åsikt efter att ha debatterat med dem. Jag har då sett detta som en bra sak, då jag anser mig ha blivigt lite klokare.

    Ber om ursäkt för min klumpiga formulering tidigare Corven Wink

    Sponsored content


    Bland tomtar och troll. - Sida 2 Empty Sv: Bland tomtar och troll.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 08:44