Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet.. Empty "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet..

    Inlägg  Susz X 2009-04-29, 16:11

    Saxat ur SVD:
    "På onsdag eftermiddag planerar anställda att demonstrera utanför Volvos huvudkontor i Torslanda. Anledningen är det senaste varslet av 335 tjänster på fabriken, som fått bägaren att rinna över bland de hårt prövade Volvo-arbetarna. Leif Johansson planerade att lugna de heta känslorna på golvet genom ett ”internt möte” med de anställda, men enligt GP var stämningen mycket dålig och koncernchefen buades ut.

    – Han är inte populär bland metallare just nu. Det är en tragisk situation, säger Roland Fredholm, materialhanterare på Volvo Lastvagnar, till GP.


    – Tanken var förmodligen att han skulle försöka gjuta olja på vågorna så att det inte skulle komma så många arbetare till huvudkontoret, men jag tror effekten blev den motsatta, säger Tomas Johansson, gruppstyrelseordförande i Tuve, till TT."

    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2814367.svd

    Mer i ämnet SR:

    http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/nyheter/artikel.asp?artikel=2801464
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet.. Empty Sv: "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet..

    Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 16:57

    Mig veterligt så ligger inte lastvagnars huvudkontor i Torslanda, men föralldel jag kan ha fel, fast det händer inte ofta! Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet.. Empty Sv: "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet..

    Inlägg  Susz X 2009-05-03, 00:02

    blueheaven skrev:Mig veterligt så ligger inte lastvagnars huvudkontor i Torslanda, men föralldel jag kan ha fel, fast det händer inte ofta! Wink

    Massmedia KAN väl ha fel de oxå- som du- även jag
    ..men inte så ofta..som du.. Smile
    Nåväl- folk agerar- det är väl det viktigaste- eller huur..

    Sponsored content


    "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet.. Empty Sv: "Maktelitens" Johansson utbuad på Volvo Götet..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 14:36