Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
lazy
Kakmonstret
Dao
Infra
formsvackan
Sniperace
10 posters

    Palestinsk sopbil från Gaza

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Dao 2010-07-25, 18:26

    Sniperace skrev:jag känner till sjukhus som UTNYTTJATS som baser för Hamaz, som utnyttjats som lager för Hamaz, och sådana som utnyttjats som avskjutningsramper för raketer....
    Känner du till ett sjukhus som angripit Israel???

    precis som du talar om VISSA kommunister som INTE är eller var kommunister enligt dig....

    men det är väl bara du som får säga så eller?
    Very Happy

    Problemet med sjukhuset är att det är när Israel anfaller som problemet uppstår. Jag tycker givetvis det är fel att de placerar sig i sjukhus och liknande ställen, de få gånger de gjort detta, men det är minst lika fel av Israel att faktiskt beskjuta dessa.

    Det räcker med en misstanke, så anser de sig ha rätt att göra sådant. Och misstanke är inte bra nog!

    Jag vet inte vad det spelar roll vad jag skriver eller inte, du anser ju att jag tycker det du bestämmer att jag tycker ändå...

    Rabblandet om kommunister i detta sammanhanget är för mig en gåta, dels innehållet och dels vad det har med frågan att göra...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Dao 2010-07-25, 18:28

    Sniperace skrev:
    Skåningar, palestinier, israeler, svenskar, danskar ...

    som sagt, det kan nog vara skilnad på kamp och kamp, gör man barn och civila till de AVSEDDA offren skiter jag i vilka det är, det är då svineri....


    Sluta försvara den israeliska terrorn då - annars blir du inte trovärdig att du ogillar sådant!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sniperace 2010-07-25, 19:15

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Skåningar, palestinier, israeler, svenskar, danskar ...

    som sagt, det kan nog vara skilnad på kamp och kamp, gör man barn och civila till de AVSEDDA offren skiter jag i vilka det är, det är då svineri....


    Sluta försvara den israeliska terrorn då - annars blir du inte trovärdig att du ogillar sådant!
    Men nu ÄR ju det Iszrael gör INTE inriktat på att väla just de civila, det är helt och hållet följden av hur Hamaz väljer sina platser för strid och mål...

    hade de avfyrat från tomma fält skulle svarselden riktas dit, springer de inte och gömmer sig på ställen där civila finns drabbas inte de...

    MEN fälten där det odlas är mer värda för dem än de civila.....



    Fint sätt att gardera sig eller hur?



    och ett fint sätt att föra sin kamp...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sniperace 2010-07-25, 19:19

    Rabblandet om kommunister i detta sammanhanget är för mig en gåta, dels innehållet och dels vad det har med frågan att göra...

    Nej, det förstår jag att du INTE vill förstå, men nu är det du som i stort sett myntade detta med att DE VAR INTE kommunister...

    tänk dig ni fördömer snapphanarna för vad andra som de kallar snapphanar gjorde, fördömer vi kommunister, så blir ert svar, DE VAR INTE kommunister, ocvh att de kallar sig kommunister gört dem inte till det eller hur?

    så, frågan är, är det BARA när du vill man kan resonera så? Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Infra 2010-07-26, 17:21

    Fel igen, Snappe! Du är en mjukis Sniper. Det är väl det
    du kompenserar när du ställer dig på Stora stygga vargens
    sida i alla konflikter. Att inte försvara en folkfördrivning
    av dig och de dina från Göinge är en ynkedom. Låta baddjävlar
    fltytta in gratis i era tomma hus för att bita sig kvar där
    för evigt.

    Jag förväntar mig fortfarande att få se dig främst i den
    kampen. Ryck upp dig. vad är du för mjukis? Är det denna
    vekhet du kompenserar genom att ställa dig på ondskans sida
    i alla möjliga och omöjliga sammanhang?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sniperace 2010-07-26, 17:52

    Infra skrev:Fel igen, Snappe! Du är en mjukis Sniper. Det är väl det
    du kompenserar när du ställer dig på Stora stygga vargens
    sida i alla konflikter. Att inte försvara en folkfördrivning
    av dig och de dina från Göinge är en ynkedom. Låta baddjävlar
    fltytta in gratis i era tomma hus för att bita sig kvar där
    för evigt.

    Jag förväntar mig fortfarande att få se dig främst i den
    kampen. Ryck upp dig. vad är du för mjukis? Är det denna
    vekhet du kompenserar genom att ställa dig på ondskans sida
    i alla möjliga och omöjliga sammanhang?

    Ja, jag hade varit med i kampen, men skillnaden mellan dig och mig är då att JAG skulle INTE välja att åka till Stockholm för att där spränga deras barn på dagisen i luften, eller börjat spränga bomber i deras tunnelbanor osv...

    det är här vi börjar kunna komma in på LEGITIMA mål, dvs då sveriges poliser, militärer och befattningshavare.

    men att välja BARNEN och andra civila som mål istället det ser jag som SVINERI i allra högsta grad.

    Men visst, det är kanske att vara för mjuk?
    och om det är så, då är jag stolt att vara det.


    Och förresten, det var JUST vad som skedde, Sverig tog hemmen från otaliga skåneländare och lät svensktrogna ta över dem, de brände hela byar och mördade all manlig befolkning i olika byar osv....

    men som sagt, det var inga snapphanar som tog sig till sverige och mördade barn som hämnd....


    men det var just decimerandet av skåningar och insättandet av lojala svenskar på befattningsplatser osv som gjorde att kampen tog slut. (tillsammans med hårdheten svensken tog till)

    Men som sagt att gå så långt att man börjar mörda barn och civila för att hämnas, så lång skulle jag aldrig gå.....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Infra 2010-07-26, 21:55

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Skåningar, palestinier, israeler, svenskar, danskar ...

    som sagt, det kan nog vara skilnad på kamp och kamp, gör man barn och civila till de AVSEDDA offren skiter jag i vilka det är, det är då svineri....


    Sluta försvara den israeliska terrorn då - annars blir du inte trovärdig att du ogillar sådant!
    Men nu ÄR ju det Iszrael gör INTE inriktat på att väla just de civila, det är helt och hållet följden av hur Hamaz väljer sina platser för strid och mål...

    hade de avfyrat från tomma fält skulle svarselden riktas dit, springer de inte och gömmer sig på ställen där civila finns drabbas inte de...

    MEN fälten där det odlas är mer värda för dem än de civila.....



    Fint sätt att gardera sig eller hur?



    och ett fint sätt att föra sin kamp...

    http://svt.se/2.33831/1.1426312/orebrotoner_for_bombad_musikskola_i_gaza?lid=is_search527895&lpos=101&queryArt527895=ASKERSUND&sortOrder527895=0&doneSearch=true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=10

    http://motbilder.se/2009/01/11/svensk-sjukvardsklinik-i-gaza-utplanad-av-israelerna/

    Har du andra bildbevis än teckningar? Jag har det!
    Som visar på motsatsen till det du säger. Titta själv
    vem det är som använder civila som sköldar.

    Dina ömkliga försök att skriva om historien om vad som hände i Gaza i januari 2009 börjar bli skrattretande Snipe. Hur kan du tro att du kan ljuga bort fakta. Den första av dina filminslag förställer ju tvärtom hur en kvinna låter sina barn komma in bakom skydd till sina försvarskämpar som besvarar den fientliga eldgivning som det smutsiga israel utsätter kvinnor och barn för.

    Det är märkligt med israeliska propagandafilmer när det måste till pekpinnar och andra artificiella arrangemang till för att publiken överhuvet skall få syn på det israel vill att de ska titta på. Bäst att stänga av det autentiska originalljudet också för att i stället lägga på en textremsa som skall leda tittarens tankar i önskvärd riktning. Förljuget och förfalskat bildmaterial är vad du torgför. R%iktigt billigt propagandamaterial. Är det det enda du har att komma med? Manipulerade filmbilder?


    http://www.politicalfriendster.com/rateConnection.php?id1=3798&id2=468

    http://blog.lege.net/index.php?/archives/200-Sionism-ska-visst-jaemfoeras-med-Nazism.html

    http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/nazisupport.cfm

    http://www.jewishmag.com/59mag/israelinazi/israelinazi.htm

    http://radioislam.org/jewish-photos/index.htm

    I chock efter ett israelisk bombanfall kan man undslippa sig
    både den ena och den andra grodan. Men det kan finnas kulturella
    nyanser bakom orden. Nyanser som du inte ens anar därför att du
    inte kan språket och inte tillhör den kulturen.

    Men det är väl det som dina kelgrisar inom idf-banden vill
    ådtadkomma eftersom det är beordrat så: Hopplöshet och
    förtvivlan - idf.bandens bundsförvanter.


    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Sanningen




    http://www.jesussajten.se/reportage/israel-bombar-med-fosfor-branner-kott-och-ben.html

    http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/19/israeli-troops-gaza-shootings-civilians

    http://www.china.org.cn/international/2009-03/20/content_17474854.htm


    Och mördarna ljuger och förnekar:



    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Nstagazchambers

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Genocidegaza

    Israels tortyrrum:

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Israelstortyrrum

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Israelsblodigafana

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Sanningen
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Infra 2010-07-26, 22:57

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Dao 2010-07-26, 23:11

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Skåningar, palestinier, israeler, svenskar, danskar ...

    som sagt, det kan nog vara skilnad på kamp och kamp, gör man barn och civila till de AVSEDDA offren skiter jag i vilka det är, det är då svineri....


    Sluta försvara den israeliska terrorn då - annars blir du inte trovärdig att du ogillar sådant!

    Men nu ÄR ju det Iszrael gör INTE inriktat på att välja just de civila, det är helt och hållet följden av hur Hamaz väljer sina platser för strid och mål...

    hade de avfyrat från tomma fält skulle svarselden riktas dit, springer de inte och gömmer sig på ställen där civila finns drabbas inte de...

    MEN fälten där det odlas är mer värda för dem än de civila.....

    och ett fint sätt att föra sin kamp...

    Jo, Israel väljer själv var de riktar sina vapen, sina bulldozers och sina blockader! Dessa drabbar civila! Hamas väljer inte striderna! Hade de INVADERAT Israel hade du kunnat hävda detta, men det har de liksom inte gjort!

    Varför skulle de ställa sig på tomma fält för? Det är ju detsamma som självmord... Nu är du dummare än vad du är (?)...

    Israels massiva svarseld kan inte försvaras - hur mycket du än vill detta!

    Just ett fint sätt att föra sin kamp, javisst! Israel vägrar se till att deras egen befolkning får fred och trygghet! Ja, det är verkligen fint...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  formsvackan 2010-07-27, 09:11

    Sniperace skrev:Och förresten, det var JUST vad som skedde, Sverig tog hemmen från otaliga skåneländare och lät svensktrogna ta över dem, de brände hela byar och mördade all manlig befolkning i olika byar osv....
    Civilbefolkningen fick lida för motståndsmännens gerillakrigföring. I Gaza sker samma sak idag, men du envisas med att hävda att det är fel i bara det ena fallet. Fy f..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sniperace 2010-07-27, 11:36

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Och förresten, det var JUST vad som skedde, Sverig tog hemmen från otaliga skåneländare och lät svensktrogna ta över dem, de brände hela byar och mördade all manlig befolkning i olika byar osv....
    Civilbefolkningen fick lida för motståndsmännens gerillakrigföring. I Gaza sker samma sak idag, men du envisas med att hävda att det är fel i bara det ena fallet. Fy f..

    Skillnaden är här HUR kampen förs, Snapphanarna förde inte den mot barn...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sniperace 2010-07-27, 13:13

    Hamas väljer inte striderna!

    Vem anvisar då avfyrningsplatserna för raketerna?

    Svarselden hamnar just på platsen dessa skjuts från...

    Avfyras ingen raket kommer ingen svarseld, ganska enkelt eller hur?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  formsvackan 2010-07-27, 14:07

    Sniperace skrev:Skillnaden är här HUR kampen förs, Snapphanarna förde inte den mot barn...

    Onej, endast hedervärda och tappra frihetskämpar .....


    och snart utmärkte sig snapphanarne för en så omensklig grymhet mot sina besegrade fiender, att gamla krigsmän, som deltagit i trettioåriga krigets många ohyggliga strider, påstodo sig aldrig hafva hört omtalas gräsligare dåd.


    Lik förbaskat är de ensamma ansvariga för svenskarnas vedergällningar, eller hur ?


    Konung Karl XI försökte med hårdhet och med lämpor, när det gällde att komma åt motståndsnästena i de två Göingehäraderna. Under våren 1677 utfärdades en kunglig förordning, som verkligen var olycksbådande. För varje person, som snapphanarna dödade i en socken, skulle hämnd utkrävas genom att var tredje vapenför man i socknen avrättades. Mot slutet av samma år upplästes dock vid häradstinget i Broby ett pardonsplakat, som vi här återge ur V.Edvardssons litteratur:

    "Hans Kungl. Maj:t och vår allernådigste konung och herres givna pardonsplakat blev å rätta lagt och påskrivet så lydande: Wi Carl .. gör härmed veterligt att ehuruväl Wi för det tålamod som Wi nu i snart två års tid med en del av våra otrogna undersåtar i dessa provinser eller annat folk som sig på snapphaneri haver begivit varuti Wi några gånger deras brott och olydnad tillgivet haver, större orsak att straffa dem nu på det hårdaste och utrota dem alldeles. Men såsom Wi av en naturlig inclination, alltid mer hava varit benägna till att förlåta och pardonera dem, som tillbjudit sig att vilja bättra sig än att straffa de brottsliga och att snapphanarna sig till sådan bot och bättring och att vilja avstå från sin ondska och leva härefter lugnt och stilla, hava förklarat, så taga Wi dem ock utan åtskillnad, de vara av vad nation de vilja, härmed och i kraft av detta åter till nåd... Men skulle detta Wårt pardonsbrev icke förmå att stilla och bringa dem, snapphanarna, till lydnad så vilja Wi dem förfölja och straffa med alla de svåraste plågor... ".

    Pardonsplakatet förnyades i februari år 1678, då konungen vistades på Trolle Ljungby slott. Det hette nu, att alla snapphanar som ville ha nåd, hade att anmäla sig inom en månad. Men utfallet av konungens aktion för att få till stånd en fredlig uppgörelse med allmogen blev ringa. Lybecker, Karl XI:s militäre rådgivare, förordade i detta läge krafttag och så kom i april år 1678 den ödesdigra ordern: Pacificera Örkeneds och Jämshögs socknar!




    På andra håll i världen är man mera civiliserade och bombar kvinnor och barn med vit fosfor istället.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Dao 2010-07-27, 14:28

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Och förresten, det var JUST vad som skedde, Sverig tog hemmen från otaliga skåneländare och lät svensktrogna ta över dem, de brände hela byar och mördade all manlig befolkning i olika byar osv....
    Civilbefolkningen fick lida för motståndsmännens gerillakrigföring. I Gaza sker samma sak idag, men du envisas med att hävda att det är fel i bara det ena fallet. Fy f..

    Skillnaden är här HUR kampen förs, Snapphanarna förde inte den mot barn...

    Jo, det hände - precis som i Palestina!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Dao 2010-07-27, 14:29

    Sniperace skrev:
    Hamas väljer inte striderna!

    Vem anvisar då avfyrningsplatserna för raketerna?

    Svarselden hamnar just på platsen dessa skjuts från...

    Avfyras ingen raket kommer ingen svarseld, ganska enkelt eller hur?

    Så länge Israel krigar, kommer det att ske gensvar från de som de krigar mot!

    Du har själv sagt att det då är försvarbart!

    Israel kan få fred när de vill!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sniperace 2010-07-27, 22:50

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Hamas väljer inte striderna!

    Vem anvisar då avfyrningsplatserna för raketerna?

    Svarselden hamnar just på platsen dessa skjuts från...

    Avfyras ingen raket kommer ingen svarseld, ganska enkelt eller hur?

    Så länge Israel krigar, kommer det att ske gensvar från de som de krigar mot!

    Du har själv sagt att det då är försvarbart!

    Israel kan få fred när de vill!

    Nej, jag har ALDRIG sagt att det är försvarbart att äntra en buss fylld av civila och där spränga dessa i luften, jag har ALDRIG sagt att det är försvarv´bart att lägga en bomb i ett disko för att döda så många besökare så möjligt, jag har aldrig sagt att det är försvarbart att inrikta sig på att döda och skada civila som primär avsikt, men det är detta som hamas sysslar med, för att sprida skräck och terror.

    Raketerna är INTE något de skicka mot israels militär, de är ENBART riktade för att skada israels civila, INGET annat.

    Om de skjuter en soldat dåm och då, det skiter jag i, DET ingår i krig, men inte att systematiskt inrikta sig på civila och att gömma sig bak dessa.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 00:08

    Sniperace skrev:Nej, jag har ALDRIG sagt att det är försvarbart att äntra en buss fylld av civila och där spränga dessa i luften, jag har ALDRIG sagt att det är försvarv´bart att lägga en bomb i ett disko för att döda så många besökare så möjligt, jag har aldrig sagt att det är försvarbart att inrikta sig på att döda och skada civila som primär avsikt, men det är detta som hamas sysslar med, för att sprida skräck och terror.

    Raketerna är INTE något de skicka mot israels militär, de är ENBART riktade för att skada israels civila, INGET annat.

    Om de skjuter en soldat dåm och då, det skiter jag i, DET ingår i krig, men inte att systematiskt inrikta sig på civila och att gömma sig bak dessa.

    Och jag har aldrig HÄVDAT att du tycker sådant är försvarsbart!!!

    Däremot försvarar du en vedergällning som leder till samma resultat! Så därmed HAR DU försvarat angrepp vars primära uppgift är att döda och skada civila!

    Hamas har inte så avancerade raketer att de kan välja mål! Men om du ser till att de får sådana, kommer de troligen att välja just militära mål. Problemet är att den israeliska militären är placerad mitt bland civila...

    Israels blockad och terror, med betydligt fler oprovocerade raketatacker och markanfall än Hamas, riktar sig in på att skada, döda och förnedra civila palestinier. Dessutom använde de sig mycket ofta av civila sköldar i sina angrepp, vilket bl.a. Goldstonerapporten visade...

    Sponsored content


    Palestinsk sopbil från Gaza - Sida 13 Empty Sv: Palestinsk sopbil från Gaza

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 18:57