Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
R.O.F.L
KickTheRasist
Vercingetorix
RedCloud
Dao
lazy
Kakmonstret
Susz X
12 posters

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-29, 02:09

    R.O.F.L skrev:KTR

    Varför ska dem skylla sig själva? Ottomanska imperiet ockuperade ju Armenien.
    Du är ju så starkt emot ockupationen av Palestina. Samma sak hände Armenien som utgör en mycket gammal statsbildning med rötter i antiken. Ottomanerna ockuoerade och slaktade. Hur kan man skylla sig själv då?

    Jag måste passa på att ge (V) cred som riksdagsparti då dem motionerat om ett erkännade som röstades ner av övriga med undantag ströröster från S och kd.

    http://www.vansterpartiet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=530:ska-turkiet-ligen-erka-folkmordet-1915-&catid=318:utrikespolitik&Itemid=246


    Ja detta säkerligen har hänt för länge sen ... men Turk Land var alltid Turk land hur många hundra år tillbaka ??

    Har bane mig alldrig hört om någon "Assyrier Armenien" eller "what ever"!!

    Turkish country should be Turkish take it or Leave it !!


    Men kanske du vill ge hälften av ditt land till Armenier eller ??


    Very Happy
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-29, 02:17

    R.O.F.L skrev:
    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:
    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:Btw KTR, erkänner du folkmordet på Armenerna i Turkiet 1915?


    Ja jag erkänner det ...!! Men som sagt dem skall skilja sig själva ...!!
    Till exempel vill du ta någon annans land för du räkna på konsekvenser av din handling "thats it ..."

    Fast att detta är sorgligt absolut !!

    antar att du menar skylla sig själva, bra att du erkänner det iallafall. F.ö tycker jag du har en annorlunda människosyn. Visst var Armenierna nationalister, men dem ville ha samma rättigheter som muslimer. Men att dem ska skylla sig själva är väl att ta i?


    Du skall lära dig att det handlar inte enbart om Muslimer som din Assyrier brud och hennes familj lär eller "hjärntvättar dig ..."



    Detta handlar om Turk land .... och det kommer att förbli Turk land lika mycket som Svensk land kommer att förbli Svenskt är detta svårt att förstå??

    Låg debatt nivå på dig KTR. Blanda inte in min fru i detta då hon hennes intressen är serier med pålagda skratt.

    Debattera med mig inte om min fru. Hon sover.
    Nu var det ottomanska imperiets ockupation av Armenien.
    Jag har själv släkt som har ockuperats av turkarna (Ungern).


    Ahh Ungrare!! En Österrikisk Stale - dräng .... lol!


    Vad säger din pappa när du gifte dig med en ortodox..(och dessutom assyrier?)
    har hört att ni ungrar gifter sig enbart med Katolska
    ungrare till exempel och att ni har mera kyrkor än
    livsmedels butiker ...

    Jag är själv Katolsk ta inte illa upp ok!? men detta är som
    jag har hört ...

    Du för jätte gärna säga något om min nationalitet om du hittar
    något i alla fall ...


    Wink
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty hahaahahahahahhahaha

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-29, 02:21

    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:KTR

    Varför ska dem skylla sig själva? Ottomanska imperiet ockuperade ju Armenien.
    Du är ju så starkt emot ockupationen av Palestina. Samma sak hände Armenien som utgör en mycket gammal statsbildning med rötter i antiken. Ottomanerna ockuoerade och slaktade. Hur kan man skylla sig själv då?

    Jag måste passa på att ge (V) cred som riksdagsparti då dem motionerat om ett erkännade som röstades ner av övriga med undantag ströröster från S och kd.

    http://www.vansterpartiet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=530:ska-turkiet-ligen-erka-folkmordet-1915-&catid=318:utrikespolitik&Itemid=246


    Ja detta säkerligen har hänt för länge sen ... men Turk Land var alltid Turk land hur många hundra år tillbaka ??

    Har bane mig alldrig hört om någon "Assyrier Armenien" eller "what ever"!!

    Turkish country should be Turkish take it or Leave it !!


    Men kanske du vill ge hälften av ditt land till Armenier eller ??


    Very Happy

    Okunskapen har fått ett nytt ansikte Very Happy

    "Armenien som statsbildning har en historia som sträcker till före vår tideräknings början, så småningom i form av det armeniska kungadömet"



    http://sv.wikipedia.org/wiki/Armenien

    "Men kanske du vill ge hälften av ditt land till Armenier eller ??"

    Armenier har funnits i Sverige sedan 1500 talet.

    Läs på lite


    http://sv.wikipedia.org/wiki/Armenier_i_Sverige

    HEJJA ARA ABRAHAMIAN VÅR HJÄLTE!!!!!!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-29, 02:23

    R.O.F.L skrev:
    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:KTR

    Varför ska dem skylla sig själva? Ottomanska imperiet ockuperade ju Armenien.
    Du är ju så starkt emot ockupationen av Palestina. Samma sak hände Armenien som utgör en mycket gammal statsbildning med rötter i antiken. Ottomanerna ockuoerade och slaktade. Hur kan man skylla sig själv då?

    Jag måste passa på att ge (V) cred som riksdagsparti då dem motionerat om ett erkännade som röstades ner av övriga med undantag ströröster från S och kd.

    http://www.vansterpartiet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=530:ska-turkiet-ligen-erka-folkmordet-1915-&catid=318:utrikespolitik&Itemid=246


    Ja detta säkerligen har hänt för länge sen ... men Turk Land var alltid Turk land hur många hundra år tillbaka ??

    Har bane mig alldrig hört om någon "Assyrier Armenien" eller "what ever"!!

    Turkish country should be Turkish take it or Leave it !!


    Men kanske du vill ge hälften av ditt land till Armenier eller ??


    Very Happy

    Okunskapen har fått ett nytt ansikte Very Happy

    "Armenien som statsbildning har en historia som sträcker till före vår tideräknings början, så småningom i form av det armeniska kungadömet"



    http://sv.wikipedia.org/wiki/Armenien

    "Men kanske du vill ge hälften av ditt land till Armenier eller ??"

    Armenier har funnits i Sverige sedan 1500 talet.

    Läs på lite


    http://sv.wikipedia.org/wiki/Armenier_i_Sverige

    HEJJA ARA ABRAHAMIAN VÅR HJÄLTE!!!!!!




    ingen kommentar


    *asgarv*
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  Susz X 2009-04-29, 03:00

    För att återta trådens syfte: asagudstroVölvans spådom - om jag minns rätt var hon en sierska som såg jordens början
    och - som jag ser det- vår tid och framtid.


    http://www.asatrosamfundet.se/biblioteksssidor/eddan/voluspa.html

    Undrar om hon såg detta i månen- en djupare dimension?
    För det är ju så det är..
    Var det inte så att även Nostradamus syner var desamma- om man frånser
    allas olika tolkningar?
    Beror givetvis på hur man tolkar- och egna värderingar/ fördomar..
    Men - ärligt..det är ju så det är!
    Eller vad har du för syn på siare/ sierskor då och nu egentligen?


    Om jag startar en ny tråd i ämnet- kan ni ge faan i att frångå ämnet hela tiden då?
    Bara en fråga..ni kan ju fortsätta här i stället - eller?
    Vet inte Lazy ROFL Kanaljen mfler hur man startar en ny tråd eller vad en diskussion innebär- eller sitter ni och super?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-29, 03:20, ändrad totalt 1 gång
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty ktr

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-29, 03:19

    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:
    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:
    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:Btw KTR, erkänner du folkmordet på Armenerna i Turkiet 1915?


    Ja jag erkänner det ...!! Men som sagt dem skall skilja sig själva ...!!
    Till exempel vill du ta någon annans land för du räkna på konsekvenser av din handling "thats it ..."

    Fast att detta är sorgligt absolut !!

    antar att du menar skylla sig själva, bra att du erkänner det iallafall. F.ö tycker jag du har en annorlunda människosyn. Visst var Armenierna nationalister, men dem ville ha samma rättigheter som muslimer. Men att dem ska skylla sig själva är väl att ta i?


    Du skall lära dig att det handlar inte enbart om Muslimer som din Assyrier brud och hennes familj lär eller "hjärntvättar dig ..."



    Detta handlar om Turk land .... och det kommer att förbli Turk land lika mycket som Svensk land kommer att förbli Svenskt är detta svårt att förstå??

    Låg debatt nivå på dig KTR. Blanda inte in min fru i detta då hon hennes intressen är serier med pålagda skratt.

    Debattera med mig inte om min fru. Hon sover.
    Nu var det ottomanska imperiets ockupation av Armenien.
    Jag har själv släkt som har ockuperats av turkarna (Ungern).


    Ahh Ungrare!! En Österrikisk Stale - dräng .... lol!


    Vad säger din pappa när du gifte dig med en ortodox..(och dessutom assyrier?)
    har hört att ni ungrar gifter sig enbart med Katolska
    ungrare till exempel och att ni har mera kyrkor än
    livsmedels butiker ...

    Jag är själv Katolsk ta inte illa upp ok!? men detta är som
    jag har hört ...

    Du för jätte gärna säga något om min nationalitet om du hittar
    något i alla fall ...


    Wink

    http://www.ungernturism.org/main.php?folderID=998

    Där kan du läsa lite om Ungern och kyrkor om du va nyfiken, Finns även synagogor och serbisk ortodoxa kyrkor som jag vet att du älskar.

    Att läsa om din nationalitet behövs ej då det finns gott om romer i Ungern Very Happy
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty hmmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-29, 03:21

    "Vet inte Lazy ROFL mfler hur man startar en annan ny tråd?"

    Jodå men dem blir oftaste sönderspammade......som denna
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  Susz X 2009-04-29, 03:23

    seadog skrev:För att återanknyta till Norden. Havamál kommer jag ihåg. Många klokheter från förr som gäller än i dag. Min favorit är strof 59. Även strof 65 kan gälla när blodet svallar på Forum.

    http://www.geocities.com/Area51/Shadowlands/4826/havamal.html

    Tack för att du försökte- startat en ny tråd i ämnet- tar med din länk dit..
    mvh/ Susz
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  marxisten 2009-04-29, 11:22

    kanaljen skrev:
    marxisten skrev:

    När Koranen skrevs på 600-talet var den revolutionerande demokratisk, tro det eller ej kanaljen. Att den efter 1400 år är inaktuell är väl ganska logiskt. Hur många på en skala tror du det är som följer den till 100% som inte tvingas till det? När folk från dessa länder där de hålls förtryckta och är bundna till Islam, är i Sverige kan de lätta och följa den som de vill och det är många som inte vill gå tillbaka till 600-tals livet. Det är så Kanaljen, tro vad du vill!



    Folk lever fortfarande efter den. I england lever muslimer i ett samhälle med god standard och trots det så talar man om sharialagar och vill införa det. Man har områden som otrogna inte får vistas i osv. Det finns all anledning att ifrågasätta denna religion. Problemet med sverige är att utbredd nyfattigdom kommer att fungera som en katalysator i spridandet av religionen. Jag vågar påstå, sverige och europa har tagit vatten över huvudet.


    Ett väldigt litet antal, f.ö. finns det kristna som lever efter biblen. Kolla på filmen Jesus Camp, man blir riktigt arg!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-29, 14:02

    marxisten skrev:
    kanaljen skrev:
    marxisten skrev:

    När Koranen skrevs på 600-talet var den revolutionerande demokratisk, tro det eller ej kanaljen. Att den efter 1400 år är inaktuell är väl ganska logiskt. Hur många på en skala tror du det är som följer den till 100% som inte tvingas till det? När folk från dessa länder där de hålls förtryckta och är bundna till Islam, är i Sverige kan de lätta och följa den som de vill och det är många som inte vill gå tillbaka till 600-tals livet. Det är så Kanaljen, tro vad du vill!



    Folk lever fortfarande efter den. I england lever muslimer i ett samhälle med god standard och trots det så talar man om sharialagar och vill införa det. Man har områden som otrogna inte får vistas i osv. Det finns all anledning att ifrågasätta denna religion. Problemet med sverige är att utbredd nyfattigdom kommer att fungera som en katalysator i spridandet av religionen. Jag vågar påstå, sverige och europa har tagit vatten över huvudet.


    Ett väldigt litet antal, f.ö. finns det kristna som lever efter biblen. Kolla på filmen Jesus Camp, man blir riktigt arg!

    Jobbigt när man moraliserar över indoktrinering och hjärntvätt. För det är ju helt normalt.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  lazy 2009-04-29, 23:39

    Ledsen att jag var med o förstörde Susz x tråd men hon borde
    kanske se att det var hennes polare KTR som började?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-30, 17:35

    lazy skrev:Ledsen att jag var med o förstörde Susz x tråd men hon borde
    kanske se att det var hennes polare KTR som började?


    Har du inga vänner Lazy??
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  marxisten 2009-04-30, 21:39

    R.O.F.L skrev:
    marxisten skrev:
    kanaljen skrev:
    marxisten skrev:

    När Koranen skrevs på 600-talet var den revolutionerande demokratisk, tro det eller ej kanaljen. Att den efter 1400 år är inaktuell är väl ganska logiskt. Hur många på en skala tror du det är som följer den till 100% som inte tvingas till det? När folk från dessa länder där de hålls förtryckta och är bundna till Islam, är i Sverige kan de lätta och följa den som de vill och det är många som inte vill gå tillbaka till 600-tals livet. Det är så Kanaljen, tro vad du vill!



    Folk lever fortfarande efter den. I england lever muslimer i ett samhälle med god standard och trots det så talar man om sharialagar och vill införa det. Man har områden som otrogna inte får vistas i osv. Det finns all anledning att ifrågasätta denna religion. Problemet med sverige är att utbredd nyfattigdom kommer att fungera som en katalysator i spridandet av religionen. Jag vågar påstå, sverige och europa har tagit vatten över huvudet.


    Ett väldigt litet antal, f.ö. finns det kristna som lever efter biblen. Kolla på filmen Jesus Camp, man blir riktigt arg!

    Jobbigt när man moraliserar över indoktrinering och hjärntvätt. För det är ju helt normalt.....

    Normalt, det är ju sjukt och bör förbjudas. Speciellt hjärntvätt av unga, alla ska få välja sin egen väg i livet! Det är vi väl iaf. vi alla överens om?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  Susz X 2009-05-04, 12:51

    Bra talat Marxisten- du har ju helt rätt!

    Sponsored content


    Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny.. - Sida 5 Empty Sv: Asagudar och Ragnarök..Nordisk Mytologi tyvärr en söndertrasad tråd- startar en ny..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 20:36