Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
DirtyDog
anders_b
Virgata68
KickTheRasist
Jason_Dexter
Corven
JEM
kanaljen
Regndrottning
lazy
Rainman
MartinLindgren
Redvictory
fredrik rahm70
18 posters

    Ska vi investera eller avveckla?

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-22, 12:17

    Jason_Dexter skrev:Rainman och KickTheRasist (f.ö felstavat), Ni har inte kommit med ett enda vettigt inlägg på den här sidan. Bara ute för att trigga upp folk, Rainman, du är ju bara helt otrolig på att ALLA utom du ska ha fel i allt dom säger. Inte fått ligga på länge eller? Ni kanske borde byta nummer och fixa det problemet, hmm?

    Detta var både lågt coh fel! Dessutom ren påhopp!

    Rainman och KickThe Rasist har precis lika mycket rätt att säga vad de tycker som du har! Att ställa frågor, som Rainman gör, är inte att reta folk.... Fast du kanske tycker det är det? Wink

    Och att komma med en non-sequiteur förolämpning om deras sexualliv är enbart löjligt lågt
    .
    Evil or Very Mad

    Förresten... Du vet väl att när en person kommer med såna förolämpningar är det för han har inga argument kvar. Alltså har både Rainman och KickThe Rasist 'vunnit' över dig! lol!
    avatar
    volvoesk
    Gäst


    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty För små volymer?

    Inlägg  volvoesk 2009-02-22, 12:50

    Problemet med saab är att det säljer för få bilar. 100 000 om året är några hundra tusen bilar förlite om man skall tävla med europeiska och asiatiska biltilverkare. Saab har inte råd att ta fram en egen bil utan är beroende av plattform och drivlina från opel/gm. Saab i sin nuvarande form är nog slut.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 12:53

    Maud Olofson och regeringen kräver långsiktighet och vinstgarantier från SAAB, som villkor för att gå in och stötta och försöka rädda företaget?
    Men hon bryr sig inte om att satsade pengar på SAAB och alla dessa tusentals människor som direkt eller indirekt har sin försörjning därifrån, många människor som är villiga att ge allt för att vända på situationen,
    Kanske när vindarna och tiderna vänder betalar statens stöd sig!
    Klart vi ska rädda SAAB, där bygger man bra bilar, och kan säkert efter rekonstuktion fortsätta bygga bra bilar,
    Miljövänliga lågenergislukande bilar, som vi kommer efterfråga i framtiden?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  lazy 2009-02-22, 13:12

    Då har vi som vanligt "problemet" Japan som för längesedan
    insåg vad som gäller o som vanligt ligger långt före.


    http://www.swejap.a.se/templates/JapanNewsPage.aspx?id=932
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 13:55

    Regndrottning skrev:
    Jason_Dexter skrev:Rainman och KickTheRasist (f.ö felstavat), Ni har inte kommit med ett enda vettigt inlägg på den här sidan. Bara ute för att trigga upp folk, Rainman, du är ju bara helt otrolig på att ALLA utom du ska ha fel i allt dom säger. Inte fått ligga på länge eller? Ni kanske borde byta nummer och fixa det problemet, hmm?

    Detta var både lågt coh fel! Dessutom ren påhopp!

    Rainman och KickThe Rasist har precis lika mycket rätt att säga vad de tycker som du har! Att ställa frågor, som Rainman gör, är inte att reta folk.... Fast du kanske tycker det är det? Wink

    Och att komma med en non-sequiteur förolämpning om deras sexualliv är enbart löjligt lågt
    .
    Evil or Very Mad

    Förresten... Du vet väl att när en person kommer med såna förolämpningar är det för han har inga argument kvar. Alltså har både Rainman och KickThe Rasist 'vunnit' över dig! lol!

    Så vänder vi på det igen då, jag har ju återigen min rätt att säga precis vad jag tycker om dom isåfall också?
    Men du har såklart rätt, irritationen tog överhanden hos mig antar jag. Ber om ursäkt till de två berörda. Kanske skulle skrikit av mig i "gapa & skrika" tråden. =)

    Att dom skulle på något sätt ha "vunnit" över mig kan jag inte se, eftersom jag inte har diskuterat med någon av dom i denna tråden Very Happy
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Rainman 2009-02-22, 14:11

    Ursäkten accepteras.
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 14:30

    Rainman skrev:Ursäkten accepteras.

    Skönt att höra. As you were, ladies and gentlemen!
    avatar
    anders_b


    Antal inlägg : 23
    Join date : 09-02-15

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Hus och lån efter uppsägning och a-kassan

    Inlägg  anders_b 2009-02-22, 16:09

    Vad händer med arbetarnas bostäder i Trollhättan efter att A-Kassan gått ut?
    En ordentlig trave ved på bostadsmarknadens ut auktioner av icke betalda Hus/Bostäder? Detta måste vi också lösa efter en nedlägning! En stor del av inkomsterna från lönen har ju redan idag ätit upp stora delar av arbetarnas löner.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 16:21



    Hade Maud inte varit så envist så hade GM gottat sig åt ett antal miljarder som inte hade gjort SAAB någon nytta.

    Frågan är varför ni sossar är så korkade?


    Åh javisst, ja, det finns ett direktiv att ingen sosse får vara smartare än sin ledare..... lol!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-22, 16:27

    När staten försökte rädda varvsindustrin under liknande förhållanden på 70-talet så slösades 100 miljarder bort till INGEN nytta.

    Varför skall svenska skattepengar gå till amerikanska företag?
    Detta är isåfall ett bättre förslag: http://www.expressen.se/ledare/1.1471030/facket-kan-kopa-saab
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 16:31

    DirtyDog skrev:När staten försökte rädda varvsindustrin under liknande förhållanden på 70-talet så slösades 100 miljarder bort till INGEN nytta.

    Varför skall svenska skattepengar gå till amerikanska företag?
    Detta är isåfall ett bättre förslag: http://www.expressen.se/ledare/1.1471030/facket-kan-kopa-saab


    urklippt

    Det är uppenbart att GM-direktörerna underskattat den svenska regeringen under sin globala utpressningsrunda. I land efter land har det konkursmässiga GM använt bilarbetare som ett slags gisslan: "ge oss statliga pengar, annars är fabriken hotad".
    Statssekreterare Jöran Hägglund, som varit djupt involverad i GM-förhandlingarna, har summerat kravnotan. I USA, Kanada, Thailand, Tyskland och Sverige har GM krävt ett sammanlagt stöd på motsvarande - och astronomiska - 280 miljarder svenska kronor.
    Det är aktieägarna i detta "finansiellt stabila" amerikanska företag som Mona Sahlin vill att våra skattepengar ska gå till.

    (s)- Partiet bör byta slogan till "Vård, skola, Detroit."

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 17:04


    Så vänder vi på det igen då, jag har ju återigen min rätt att säga precis vad jag tycker om dom isåfall också?
    Men du har såklart rätt, irritationen tog överhanden hos mig antar jag. Ber om ursäkt till de två berörda. Kanske skulle skrikit av mig i "gapa & skrika" tråden. =)

    Att dom skulle på något sätt ha "vunnit" över mig kan jag inte se, eftersom jag inte har diskuterat med någon av dom i denna tråden Very Happy



    Ursäkt accepteras inte!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 17:18

    KickTheRasist skrev:

    Så vänder vi på det igen då, jag har ju återigen min rätt att säga precis vad jag tycker om dom isåfall också?
    Men du har såklart rätt, irritationen tog överhanden hos mig antar jag. Ber om ursäkt till de två berörda. Kanske skulle skrikit av mig i "gapa & skrika" tråden. =)

    Att dom skulle på något sätt ha "vunnit" över mig kan jag inte se, eftersom jag inte har diskuterat med någon av dom i denna tråden Very Happy



    Ursäkt accepteras inte!!

    nej barn brukar ha svårt att acceptera ursäkter
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 18:18

    Jag är kanske äldre än du ....
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 18:44

    KickTheRasist skrev:

    Så vänder vi på det igen då, jag har ju återigen min rätt att säga precis vad jag tycker om dom isåfall också?
    Men du har såklart rätt, irritationen tog överhanden hos mig antar jag. Ber om ursäkt till de två berörda. Kanske skulle skrikit av mig i "gapa & skrika" tråden. =)

    Att dom skulle på något sätt ha "vunnit" över mig kan jag inte se, eftersom jag inte har diskuterat med någon av dom i denna tråden Very Happy



    Ursäkt accepteras inte!!

    Nähäpp, inte mycket jag kan göra åt det. En nemesis på forumet, härligt!

    Om du är så gammal, bete dig som det då. att svara inlägg med "nuff nuff" t.ex. är inte så himla vuxet. Enligt mig.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 19:03

    "Nuff Nuff" är rasisternas språk så detta är vänt till dem ... om du har något emot behöver du inte läsa comprende Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 19:10

    KickTheRasist skrev:"Nuff Nuff" är rasisternas språk så detta är vänt till dem ... om du har något emot behöver du inte läsa comprende Twisted Evil

    konstigt nog kallar du religions motståndare för rasister

    religiösa är fortfarande inge FOLKGRUPP

    inget nytt att vissa ej klarar debatter
    albino
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-22, 19:12

    KickTheRasist skrev:"Nuff Nuff" är rasisternas språk så detta är vänt till dem ... om du har något emot behöver du inte läsa comprende Twisted Evil
    Jasså, så rasister har ett eget språk också? Tycker det påminner lite om nöff nöff fast uttalet blir ju VÄLDIGT annorlunda? No
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 19:13

    KickTheRasist skrev:"Nuff Nuff" är rasisternas språk så detta är vänt till dem ... om du har något emot behöver du inte läsa comprende Twisted Evil

    Rasisternas språk? det var något nytt, jag vill veta mer!

    Hur ska jag veta vad jag inte ska läsa, om jag inte läser det först? Snacka om moment 22. ROFL
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-22, 19:17

    Jason_Dexter skrev:Hur ska jag veta vad jag inte ska läsa, om jag inte läser det först? Snacka om moment 22. ROFL
    Du skall nog inte läsa något skrivet av nån som inte kan stava till rasist på engelska (men som förvisso kan stava till "sparka" på engelska). Laughing
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 19:19

    DirtyDog skrev:
    Jason_Dexter skrev:Hur ska jag veta vad jag inte ska läsa, om jag inte läser det först? Snacka om moment 22. ROFL
    Du skall nog inte läsa något skrivet av nån som inte kan stava till rasist på engelska (men som förvisso kan stava till "sparka" på engelska). Laughing

    Jo jag har också påpekat stavningen i en tidigare tråd. =)
    Jag får väl följa hans framfart i det tysta, och sluta kommentera hans inlägg även när dom stör mig.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 19:56

    DirtyDog skrev:
    Jason_Dexter skrev:Hur ska jag veta vad jag inte ska läsa, om jag inte läser det först? Snacka om moment 22. ROFL
    Du skall nog inte läsa något skrivet av nån som inte kan stava till rasist på engelska (men som förvisso kan stava till "sparka" på engelska). Laughing

    Har inte den smutsiga hunden tänkt att jag skrev så med meningen kanske wof wof Twisted Evil
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-23, 02:03

    KickTheRasist skrev:Har inte den smutsiga hunden tänkt att jag skrev så med meningen kanske wof wof Twisted Evil
    Nej, fast det tyder inte på nån högre intelligens om så vore fallet heller. Kanske därför du använder nuff-nuff och hävdar att det är rasisters språk? Mig veterligen används uttrycket nuff-nuff endast på engelska och då främst för att beskriva personer som dig. Det är alltså inget LJUD, okay? Twisted Evil

    Tveksamt om många skriver wof wof heller men det var inte så svårt att gissa sig till vad du vill att det skall betyda. jocolor
    avatar
    Jonte
    Gäst


    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Lägg ner

    Inlägg  Jonte 2009-02-23, 15:31

    Självklart skall man inte pumpa in mer pengar från skattebetalarna än som redan är på gång. Menar då löne garantier som staten får gå in med nu. Inte ett ord om dessa pengar i debatterna som varit.
    Ändå säger sossarna att regeringen gör inget. Ett par hundra miljoner kostar ju detta skattebetalarna.

    Kan heller inte fatta alla sossar som tycker att det är ok att staten går in som en delägare i saab.
    Kan bli mycket dyrt till slut. Specielt då man vet vad varskrisen kostade "100 miljarder"!!!!.
    Om man nu skulle betala alla pengar som Mona vill och ser senare att detta inte funkar ändå.
    Då står man där med en saftig under skott i ekomomin plus alla som blir arbetslösa vid en saab konkurs.
    Inget roligt läge för sverige då!!

    Sen är ju det så att det är bättre för sverige om Volvo räddas istället. Volvo står ju på mer stadiga ben än vad saab gör. Staten kan ju inte heller rädda både saab och volvo. Det är ju allför kostsamt det.
    avatar
    bobos


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-15

    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Bil o Bil eller?

    Inlägg  bobos 2009-02-24, 09:52

    http://www.gt.se/nyheter/1.1477023/klart-med-miljardlan-till-volvo-pv

    Jaha, här var det grönt ljus för 5 miljarder.
    Någon som är tjurig och inte vill ändra sitt beslut, men som lärt sig att inte göra om det.

    Sponsored content


    Ska vi investera eller avveckla? - Sida 3 Empty Sv: Ska vi investera eller avveckla?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 11:02