Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Vercingetorix
fredrik rahm70
6 posters

    Utryckningar till Rosengård stoppas

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 18:54

    Malmö. Bränder, stenkastning, glaskrossning. Dramatiken har blivit vardag i området Herrgården på Rosengård i Malmö. Nu stoppar brandkåren vissa utryckningar, ett unikt beslut.

    – Ingen i min personal har hittills skadats fysiskt, men mentalt mår många väldigt dåligt, säger Attila Jensen, räddningstjänstens distriktschef.

    I månader har hans mannar mötts av stenar, flaskor och hot när de ryckt ut till bränder i soprum, containrar och papperskorgar på Herrgården.


    Nu har räddningstjänsten satt stopp för utryckning till sådana småbränder. Vid ett larm bedömer insatschef och polis läget på plats.

    Om branden inte hotar vitala värden blir det ingen insats.

    – Mig veterligt har ingen räddningstjänst i Sverige beslutat något liknande, säger Jensen, som understryker att brandkåren givetvis fortsätter att rycka ut när det brinner i byggnader och liv kan vara i fara.

    Ofta den senaste tiden har Rosengårds stadsdelschef, Eva Alterbeck, diskuterat läget på Herrgården med polis och räddningstjänst.

    Samsynen är stor om att flertalet av områdets ungdomar är skötsamma och att faktorer som trångboddhet, usel bostadsstandard och bristfällig sophantering spelar in.

    Orosstiftarna är kanske ett 50-tal, men vissa verkar som uppviglare och hetsar barn i 10-12-årsåldern.

    jahapp...dom fick som dom ville nu.

    Vemsfel är det då??

    alliansens?

    brandkårens?

    "samhällets?

    Eller kanske kanske deras eget??


    Välkommen till Sverige föresten=/


    Ps en klart RELATERAD artikel:


    http://www.dn.se/sthlm/segregationen-borjar-ga-mot-en-farlig-utveckling-1.850249
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-23, 19:15

    "Rosengård är ett utmärkt exempel på lyckad integration." - Ilmar Reepalu (s) kommunalråd i Malmö

    Under avdelningen "sticka huvudet i sanden".

    Spelar det någon roll ifall anstiftarna bara är ett femtiotal undomar/barn, när deras föräldrar/övriga släktingar/bekanta/grannar uppenbarligen inte ids uppfostra/tillrättavisa ungarna?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 19:20

    Vercingetorix skrev:"Rosengård är ett utmärkt exempel på lyckad integration." - Ilmar Reepalu (s) kommunalråd i Malmö

    Under avdelningen "sticka huvudet i sanden".

    Spelar det någon roll ifall anstiftarna bara är ett femtiotal undomar/barn, när deras föräldrar/övriga släktingar/bekanta/grannar uppenbarligen inte ids uppfostra/tillrättavisa ungarna?

    Välkommen till Sverige..landet där ALLT är bra, och det som ej fungerar riktigt tystas ner och inte får pratas om.

    Tacka FAN att nötter som SD börjar bli stora?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-23, 19:26


    "Tacka FAN att nötter som SD börjar bli stora?"


    När integration och invandringspolitik behandlas som hett kol av våra etablerade partier vinner brunskjortor mark. I synnerhet i en stad som Malmö vilken styrs av ett fullständigt kålhuvud till kommunalråd...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 19:32

    Vercingetorix skrev:
    "Tacka FAN att nötter som SD börjar bli stora?"


    När integration och invandringspolitik behandlas som hett kol av våra etablerade partier vinner brunskjortor mark. I synnerhet i en stad som Malmö vilken styrs av ett fullständigt kålhuvud till kommunalråd...

    Inte bara malmö..

    Mitt recept är fortfarande KRAFTIGT utökad svenska utbildning...språket är lättaste vägen in i ett samhälle..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-23, 19:35

    Ja, att vi inte har språkkrav och krav på kunskaper i lag och rätt i det här landet är för mig en gåta..
    keanita
    keanita


    Antal inlägg : 14
    Join date : 09-03-10
    Ort : n.värmland

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  keanita 2009-04-23, 20:19

    språk rimmar på stråk. Vi har inte funnit rätt stråk på livets stigar, så därför befinner vi oss i ett vägskäl. Att väga skälet till medmänsklighet är dock inte så svårt. Det är en lag av naturen
    Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 21:16

    Vercingetorix skrev:Ja, att vi inte har språkkrav och krav på kunskaper i lag och rätt i det här landet är för mig en gåta..
    QUE ? Jag inbillar mig att det är min förbaskade skylidighet att kunna varenda liten krumelur i lagboken, eller ha råd med en lagvrängare som kan.

    Snälla konstapeln, jag visste inte att det var förbjudet att kissa på slottstrappan Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 21:21

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Ja, att vi inte har språkkrav och krav på kunskaper i lag och rätt i det här landet är för mig en gåta..
    QUE ? Jag inbillar mig att det är min förbaskade skylidighet att kunna varenda liten krumelur i lagboken, eller ha råd med en lagvrängare som kan.

    Snälla konstapeln, jag visste inte att det var förbjudet att kissa på slottstrappan Very Happy

    Visst, men som ny i ett land, utan språkkunskaper och lagkunskaper lär det då vara FÖRSENT när man replikerar, JAG VISSTE INTE att man inte får AGA sina barn, då står man med skägget i brevlådan (du visste väl att det ÄR tillåtet i MÅNGA länder)

    Med sådan information vid ankomst och stor vikt lagd på SPRÅK redan från början vore väl mycket vunnet, eller ser du språkkunskaperna som onödiga?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  formsvackan 2009-04-24, 14:58

    Sniperace skrev:Med sådan information vid ankomst och stor vikt lagd på SPRÅK redan från början vore väl mycket vunnet, eller ser du språkkunskaperna som onödiga?
    Självklart måste stor vikt läggas vid information och språkundervisning av invandrare. Varför skulle detta vara något konstigt ?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-24, 17:00

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Med sådan information vid ankomst och stor vikt lagd på SPRÅK redan från början vore väl mycket vunnet, eller ser du språkkunskaperna som onödiga?
    Självklart måste stor vikt läggas vid information och språkundervisning av invandrare. Varför skulle detta vara något konstigt ?



    OK det var inte en fråga som är vänt till mig ,men Jag som auslander finner inte något konstigt i detta !!



    MVH

    //KTR
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-24, 17:34

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Med sådan information vid ankomst och stor vikt lagd på SPRÅK redan från början vore väl mycket vunnet, eller ser du språkkunskaperna som onödiga?
    Självklart måste stor vikt läggas vid information och språkundervisning av invandrare. Varför skulle detta vara något konstigt ?


    Enkel motfråga då.

    varför har detta ej varit en prioritet senaste 20åren?

    Tvärt om har ju en "viss falang" skrikit rasism , så fort språkkrav kommit upp på agendan.

    Detta när ALLA egentligen vet att språket är Enda och enklaste vägen in i ett samhälle.

    Välkommen till Ghettot:

    Utryckningar till Rosengård stoppas 3447786819


    http://www.kvp.se/nyheter/1.1544557/fotograf-slogs-ner-i-rosengard
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  Sniperace 2009-04-24, 22:29

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Med sådan information vid ankomst och stor vikt lagd på SPRÅK redan från början vore väl mycket vunnet, eller ser du språkkunskaperna som onödiga?
    Självklart måste stor vikt läggas vid information och språkundervisning av invandrare. Varför skulle detta vara något konstigt ?
    Men i ditt svar lät det som om du ansåg sådant ovidkommande.... ja tolkade kanske dig fel när du svarade Vercingetorix?

    Sponsored content


    Utryckningar till Rosengård stoppas Empty Sv: Utryckningar till Rosengård stoppas

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 18:46