Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 19:52

    Man undrar nästan om bilbomsattemntatet på Times square var ett practical joke.
    Organisationen Revulotion Muslim ger den amerikanska säkerhetstjänsten
    huvudbry. Sanningen om organisationen är att den har fem medlemmar varav
    2 hoppat av. Alla medlemmar är konvertiter och gruppen startade av en
    USA-israel.

    Bilbombaren själv, den stackars Faisal Shahzad hade tillverkat en bomb
    som inte kan smälla. Med hjälp av fyrverkeripjäser skulle en gödselhög
    antändas likt bomben i Oklahoma City 1995 som krävde 168 liv och som
    antändes av en amerikansk högergrupp.

    Den stackars bilbombaren glömde att gödsel måste
    vara kontaminerat med amoniak för att få explosiv effekt. (Typ: "tänkte inte på det")

    Min huvudsakliga källa till detta är FM 91.4 i Stockholm,
    Tyresö närradio där en kille vid namn Hampus livfullt
    berättar om detta på slingan


    http://svt.se/2.22584/1.1986938/al-qaida_inte_bakom_bomben_i_new_york?lid=senasteNytt_1485219&lpos=rubrik_1986938

    http://www.tyresoradion.se/
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Dao 2010-05-11, 19:59

    På en annan tråd blev jag smått ironiserad för att jag nämnde att det inte nödvändigtvis måste vara al-Qaida bakom - utan det kan vara folk från betydligt närmare håll...

    Men jag skulle gärna vilja ha en fungerande länk till de uppgifter du uppger om den där gruppen. Har du det?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 20:04

    A. Jag har en film när de driver propaganda på Times Square.
    Jag tyckte att den var litet chickanerande för hela den muslimska
    saken. Men ok. Jag lägger in en länk.
    Ett ögonlock.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Sniperace 2010-05-11, 20:12

    Infra skrev:Man undrar nästan om bilbomsattemntatet på Times square var ett practical joke.
    Organisationen Revulotion Muslim ger den amerikanska säkerhetstjänsten
    huvudbry. Sanningen om organisationen är att den har fem medlemmar varav
    2 hoppat av. Alla medlemmar är konvertiter och gruppen startade av en
    USA-israel.

    Bilbombaren själv, den stackars Faisal Shahzad hade tillverkat en bomb
    som inte kan smälla. Med hjälp av fyrverkeripjäser skulle en gödselhög
    antändas likt bomben i Oklahoma City 1995 som krävde 168 liv och som
    antändes av en amerikansk högergrupp.

    Den stackars bilbombaren glömde att gödsel måste
    vara kontaminerat med amoniak för att få explosiv effekt. (Typ: "tänkte inte på det")

    Min huvudsakliga källa till detta är FM 91.4 i Stockholm,
    Tyresö närradio där en kille vid namn Hampus livfullt
    berättar om detta på slingan


    http://svt.se/2.22584/1.1986938/al-qaida_inte_bakom_bomben_i_new_york?lid=senasteNytt_1485219&lpos=rubrik_1986938

    http://www.tyresoradion.se/

    återigen måste jag korrigera dig, det finns redan ammoniak i konstgödsel, det som tillsätts är DIESEL, vilket gör detta till ett kraftigt sprängämne, och kraftiga smällare räcker som detonatorer.

    sådant har väl väldigt många kemiintresserade ungdomar testat Very Happy

    bönderna har sådant i stora säckar som rymmer ca 500kg, ett gulvit granulat (som småkulor liknande NPK, huvudbeståndsdelen i detta är just NITRAT....

    så du kan inte tro på allt du hör.... Very Happy

    sök på ANFO så kan du mycket info om detta.


    Senast ändrad av Sniperace den 2010-05-11, 20:13, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 20:12

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Sniperace 2010-05-11, 20:15



    5kg anfo
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 20:18

    Gödselbomb

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ammoniumnitrat och Dieselolja går under förkortningen, ANFO = "Ammonium Nitrate Fuel Oil"
    Egentligen behövs inte oljan för explosionen, men den tillsätts för att förhindra att ammoniumnitratet drar åt sig vatten... Dessutom håller oljan ihop det tills kedjereaktionen är ett faktum!

    Det räcker heller inte med en vanlig stubin... Du måste ha ett primärsprängämne!
    En tändhatt kanske duger, men det är säkrast att spränga igång rubbet med en halv dynamitgubbe.
    Har man fyllt en hel lastbil med ANFO så vill man ju inte gärna att explosionen uteblir för att man snålat på detonatorn? :-)
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 20:20

    Sniperace skrev:

    5kg anfo

    Vad håller ni på med i Smålandsskogarna, egentligen?


    Senast ändrad av Infra den 2010-05-11, 20:23, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Sniperace 2010-05-11, 20:22

    Infra skrev:Gödselbomb

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ammoniumnitrat och Dieselolja går under förkortningen, ANFO = "Ammonium Nitrate Fuel Oil"
    Egentligen behövs inte oljan för explosionen, men den tillsätts för att förhindra att ammoniumnitratet drar åt sig vatten... Dessutom håller oljan ihop det tills kedjereaktionen är ett faktum!

    Det räcker heller inte med en vanlig stubin... Du måste ha ett primärsprängämne!
    En tändhatt kanske duger, men det är säkrast att spränga igång rubbet med en halv dynamitgubbe.
    Har man fyllt en hel lastbil med ANFO så vill man ju inte gärna att explosionen uteblir för att man snålat på detonatorn? :-)


    nej, jag vet detta, jag har själv lekt med sådant, en vanlig 30/06 hylsa fylld med svartkrut, och en stubin klämd i hylshalsen ger effekt nog att utlösa denna laddning.

    men som du säger en halv dynamitgubbe eller en hel om man så vill ger ännu säkrare explosion (men en fjärdelels lyckas ändå alltid)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Sniperace 2010-05-11, 20:23

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

    5kg anfo

    Vad håller ni på med i Smålandsskogarna, egentligen.

    den är jag INTE inblandad i Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  berralarzon 2010-05-11, 20:25

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

    5kg anfo

    Vad håller ni på med i Smålandsskogarna, egentligen.

    den är jag INTE inblandad i Very Happy

    Om så vore du blivit oblandad efter den smällen.
    Avd:köttfärs.
    Smile
    //berra
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  marxisten 2010-05-11, 20:28

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

    5kg anfo

    Vad håller ni på med i Smålandsskogarna, egentligen?

    Vanligtvis lite skogsröjning. Smile
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 20:58

    marxisten skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

    5kg anfo

    Vad håller ni på med i Smålandsskogarna, egentligen?

    Vanligtvis lite skogsröjning. Smile

    Beredskapsarbete. Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Infra 2010-05-11, 21:03

    Infra skrev:

    Jag hade inte sett hela. Men han var en modig och frispråkig talare
    iaf. Fast han omvände nog ingen i publiken. Möjligen polisen som glatt höll i boken.

    Sponsored content


    Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square Empty Sv: Revolution Muslim misstänks för bilbomben på Times square

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:37