Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
RedCloud
F.I.S.T
Secrist
Kakmonstret
Sniperace
x-medborgare
Redvictory
R.O.F.L
MartinLindgren
ANNA2LINK
14 posters

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-08, 19:51

    I dag ska man vara tacksam för att man har tak över huvudet och mat för dagen minsann i dagens allianssverige. Ska det vara så i ett sådant land som Sverige? Ska det vara så att vissa av oss inte har råd med nästan någonting medans det finns folk som lever i överflöd??? Människor som inte vet vad dom ska lägga sina pengar på för att dom kan välja och vraka, medans andra måste vända på varje krona.

    Detta är kontentan av alliansens Sverige i dag, människor som inte har råd med det nödvändigaste kontra dom människor som har råd med allt som dom vill.

    Detta är fel. Denna orättvisa blir tydligare och tydligare och när ska dom som är fattiga i Sverige sluta att vara fattiga?

    Är det så att man får skylla sig själv att man är i den situationen som man är om man så är arbetslös, sjuk, pensionär, ungdom eller arbetar?

    Borde det inte vara så att vi i Sverige inte borde ha fattiga människor och verkligen jobba för att ingen ska vara fattig och behöva vända på varje krona?

    Pengar är en av dom största orsakerna till negativ stress för människor. Har man för mycket pengar blir man stressad av det, har man för lite så blir man också stressad av det...

    Fattiga borde få det bättre någon gång i Sverige, ingen borde vara hemlös ... Men när ska vi få ett bättre samhälle för ALLA?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 20:00

    Det vet du Anna, efter 20 år ute under bar himmel, känns förfarande efter 4½ år här hemma som första dagen!

    Det kan undertecknad garantera, Mmmmm..., så är det! Wink
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  R.O.F.L 2010-05-08, 20:53

    MartinLindgren skrev:Det vet du Anna, efter 20 år ute under bar himmel, känns förfarande efter 4½ år här hemma som första dagen!

    Det kan undertecknad garantera, Mmmmm..., så är det! Wink

    Styrde alliansen under dina 20 år som hemlös?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-08, 20:58

    MartinLindgren skrev:Det vet du Anna, efter 20 år ute under bar himmel, känns förfarande efter 4½ år här hemma som första dagen!

    Det kan undertecknad garantera, Mmmmm..., så är det! Wink


    Förstår det...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-08, 20:59

    R.O.F.L skrev:
    MartinLindgren skrev:Det vet du Anna, efter 20 år ute under bar himmel, känns förfarande efter 4½ år här hemma som första dagen!

    Det kan undertecknad garantera, Mmmmm..., så är det! Wink

    Styrde alliansen under dina 20 år som hemlös?


    Nej men alliansen borde jobba med "fattigdomen" i Sverige i dag... Men dom gör precis tvärtom!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 21:03

    Du har som vanligt inte förstått Rofl, nu handlar ju inte Annas tråd om varför och vems fel det är att folk blir hemlösa,

    Vi snackar alltså om värdet och rätten för alla att ha tak över huvudet!


    Men visst hade jag tur som hann få min bostad under förra regeringens styre, innan RoffarReinfeldt tog över med sin svältgräns filosofi,
    För då hade jag i allra bästa fall varit kvar ute på gatorna, om jag fortfarande varit vid liv?


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-05-08, 21:07, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-08, 21:04

    MartinLindgren skrev:Du har som vanligt inte förstått Rofl, nu handlar ju inte Annas tråd om varför och vems fel det är att folk blir hemlösa,

    Vi snackar alltså om värdet och rätten för alla att ha tak över huvudet!


    Ja precis, men tak över huvudet är verkligen ingen självklarhet.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Redvictory 2010-05-08, 21:06

    ANNA2LINK skrev:I dag ska man vara tacksam för att man har tak över huvudet och mat för dagen minsann i dagens allianssverige. Ska det vara så i ett sådant land som Sverige? Ska det vara så att vissa av oss inte har råd med nästan någonting medans det finns folk som lever i överflöd??? Människor som inte vet vad dom ska lägga sina pengar på för att dom kan välja och vraka, medans andra måste vända på varje krona.

    Detta är kontentan av alliansens Sverige i dag, människor som inte har råd med det nödvändigaste kontra dom människor som har råd med allt som dom vill.

    Detta är fel. Denna orättvisa blir tydligare och tydligare och när ska dom som är fattiga i Sverige sluta att vara fattiga?

    Är det så att man får skylla sig själv att man är i den situationen som man är om man så är arbetslös, sjuk, pensionär, ungdom eller arbetar?

    Borde det inte vara så att vi i Sverige inte borde ha fattiga människor och verkligen jobba för att ingen ska vara fattig och behöva vända på varje krona?

    Pengar är en av dom största orsakerna till negativ stress för människor. Har man för mycket pengar blir man stressad av det, har man för lite så blir man också stressad av det...

    Fattiga borde få det bättre någon gång i Sverige, ingen borde vara hemlös ... Men när ska vi få ett bättre samhälle för ALLA?

    Idag ska man vara glad att man får andas gratis! Vid sjukdom skall man hålla käft och vara tacksam!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 21:09

    För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 21:16

    MartinLindgren skrev:För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?


    Du vet vems begravning var i Torsdags Sad Sad ..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Sniperace 2010-05-08, 21:27

    angående att vara tacksam att ha tak över huvudet och mat för dagen ser jag i skenet av att vi har många länder där man inte har denna förmån som självklart att känna tacksamhet att VI har denna förmån, att bara känna att detta SKA jag ha, utan att känna detta som en förmån ser jag som ganska illa, men det förstås, tacksamhet är något man ofta får se i månen efter...

    JAG är iallafall tacksam att jag fått den sjukvård jag behövt, tacksam att jag får den pension jag får, TROTS att jag inte arbetet in denna i mina verksamma år, det är inget jag ser på med otacksamhet iallafall
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 21:51

    Du ser X:et, hade jag vetat, men samtidigt är det skrämmande, att numera kommer inte dödsbuden ett i taget, två tre varje gång börjar bli vardagsmat! No

    Som i mitt fall, om jag vetat hade dom två begravningarna jag var på kunnat bli fyra, med Abbe inräknat! Crying or Very sad


    En av anledningarna till att jag verkligen uppskattar mitt liv jag lever idag, med tanke på att man står långt fram i kön så är varje dag värd sin vikt i guld!

    Jag är säker på att du förstår precis vad jag menar X:et!
    Så på sätt och vis är jag glad över mina svåra köldskador och amputering av alla tår och två fingrar, vilket blev min vändpunkt och en chans till!

    Hör och häpna, man kan säga att Martin trots allt djävla elände haft en massa tur samtidigt!

    Men det här med att världen är liten betyder ju också att så länge människor kommer ihåg en så lever man ju vidare!


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-05-08, 21:59, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 21:52

    x-medborgare skrev:
    MartinLindgren skrev:För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?


    Du vet vems begravning var i Torsdags Sad Sad ..

    Thors?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Redvictory 2010-05-08, 21:56

    Sniperace skrev:angående att vara tacksam att ha tak över huvudet och mat för dagen ser jag i skenet av att vi har många länder där man inte har denna förmån som självklart att känna tacksamhet att VI har denna förmån, att bara känna att detta SKA jag ha, utan att känna detta som en förmån ser jag som ganska illa, men det förstås, tacksamhet är något man ofta får se i månen efter...

    JAG är iallafall tacksam att jag fått den sjukvård jag behövt, tacksam att jag får den pension jag får, TROTS att jag inte arbetet in denna i mina verksamma år, det är inget jag ser på med otacksamhet iallafall

    Det kan jag hålla med om sniper! själv är jag tacksam över att jag fick min behandling ifjol för i år har mitt sjukhus tvingats till sparåtgärder så att 250-300 årsarbetare försvinner! nu är onkologen en av de mest personalkrävande avdelningarna eftersom de bl,a hanterar cytostatika och har många svårt sjuka på sin avd. vi vet ju varför dessa sparåtgärder måste göras!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 21:58

    Privata vårdalternativ är lösningen.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 22:01

    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    MartinLindgren skrev:För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?


    Du vet vems begravning var i Torsdags Sad Sad ..

    Thors?

    nä en betydligt viktigare person.. min sons pappa.. Sad Och en mycket älskad person men han valde vägar i livet som jag inte kunde gå.. Sad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 22:01

    Lägg ner direkt kakan, det jag och X:et snackar om står så djävla högt över din förmåga, så ta och håll käften! Evil or Very Mad
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Redvictory 2010-05-08, 22:02

    Kakmonstret skrev:Privata vårdalternativ är lösningen.

    Enligt Allianshögern är privat något som en frälsning för hela mänskligheten
    Amen!
    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 22:14

    Vilket som X:et, visst du och Abbe levde olika liv, men nu vet du att Abbe har polare, jag är en av dom, och blundar jag ser jag honom framför mig precis, så pass bra kände vi varandra!

    Ärligt talat kan jag inte låta bli och tänka på er son, hoppas han kirrar biten och ventilerar, han har ju trots att han har dig, förlorat sin farsa i unga år!
    För trots allt så lever ju hans farsa kvar i medvetandet!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 22:34

    MartinLindgren skrev:Vilket som X:et, visst du och Abbe levde olika liv, men nu vet du att Abbe har polare, jag är en av dom, och blundar jag ser jag honom framför mig precis, så pass bra kände vi varandra!

    Ärligt talat kan jag inte låta bli och tänka på er son, hoppas han kirrar biten och ventilerar, han har ju trots att han har dig, förlorat sin farsa i unga år!
    För trots allt så lever ju hans farsa kvar i medvetandet!

    Jo tyvärr fick han gå på begravningen själv.. Den som höl i det ringde mig vid 12 snåret och sa att begravningen är i morgon men det visade sig vara samma dag.
    Jag och hans ända släkting som bor i GBG hade inte en chans att hinna.

    Men vi bestämde att vi har vårt vi urnsättningen.. I stället..
    Jo då vi pratar sonen och jag.. Det jag kan känna sorg över att han inte känner honom som mig.. Det var ju länge sedan..
    Abdo var en förbaskat fin man.. och jag ser honom och ser honom även i sin son..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-08, 22:48

    The life is going on! För ska man hård dra verkligheten så finns det ju ljusår fler döda människor än levande, då är vi ända ca 6 miljarder just nu, men ändå bara en droppe i havet mot alla som har funnits!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-09, 00:23

    x-medborgare skrev:
    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    MartinLindgren skrev:För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?


    Du vet vems begravning var i Torsdags Sad Sad ..

    Thors?

    nä en betydligt viktigare person.. min sons pappa.. Sad Och en mycket älskad person men han valde vägar i livet som jag inte kunde gå.. Sad

    Jag beklagar sorgen
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-09, 00:43

    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    MartinLindgren skrev:För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?


    Du vet vems begravning var i Torsdags Sad Sad ..

    Thors?

    nä en betydligt viktigare person.. min sons pappa.. Sad Och en mycket älskad person men han valde vägar i livet som jag inte kunde gå.. Sad

    Jag beklagar sorgen

    Det är ok..kakan
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-09, 00:43

    x-medborgare skrev:
    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    MartinLindgren skrev:För jag kan lova att dödsbuden haglar tätt bland mina polare, det börjar tunnas ut i leden, bara den här veckan har jag varit på två begravningar?


    Du vet vems begravning var i Torsdags Sad Sad ..

    Thors?

    nä en betydligt viktigare person.. min sons pappa.. Sad Och en mycket älskad person men han valde vägar i livet som jag inte kunde gå.. Sad

    Jag beklagar sorgen

    Det är ok..kakan


    Jag med...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Spar

    Inlägg  Secrist 2010-05-09, 01:20

    vi vet ju varför dessa sparåtgärder måste göras!

    Beräknat överskott i budget för kommun och landsting 2010= 18,6 miljarder.

    Sponsored content


    Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen... Empty Sv: Tacksam för att ha tak över huvudet och mat för dagen...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 19:49