Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Sniperace
Kakmonstret
6 posters

    42 dagar kvar

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 14:06

    cheers
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Sniperace 2010-05-08, 14:11

    undrar om det kommer påverka stormarknaden vi har i byn den dagen..... Embarassed

    Men, nej, jag tror inte folks stannar hemma för att glana på bröllopet på tv....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  RedCloud 2010-05-08, 14:13

    42 dar tills din första bevakade permission ?

    Grattis !
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 14:17

    Sniperace skrev:undrar om det kommer påverka stormarknaden vi har i byn den dagen..... Embarassed

    Men, nej, jag tror inte folks stannar hemma för att glana på bröllopet på tv....

    Ni kan hyra in en storbildsskärm pch visa bröllopet på marknaden, då kommer det garanterat att bli en succé. Och så passar ni på att sälja varor relaterade till Hennes Nådige Höghets bröllop.

    Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé Smile

    Gud Bevare Kronprinsessan.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Sniperace 2010-05-08, 14:24

    Kakmonstret skrev:
    Sniperace skrev:undrar om det kommer påverka stormarknaden vi har i byn den dagen..... Embarassed

    Men, nej, jag tror inte folks stannar hemma för att glana på bröllopet på tv....

    Ni kan hyra in en storbildsskärm pch visa bröllopet på marknaden, då kommer det garanterat att bli en succé. Och så passar ni på att sälja varor relaterade till Hennes Nådige Höghets bröllop.

    Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé Smile

    Gud Bevare Kronprinsessan.

    några av marknadsknallarna kommer säkert att sälja något sådant, men vår fäörening kommer bara sälja sillamackor och lotter, samt ha två stationer med luftgevärsskytte, men jag har ju sagt innan att vi skjuter INTE på människoliknande mål otan bara på tioringade tavlor och kritrör....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  RedCloud 2010-05-08, 14:29

    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 14:35

    RedCloud skrev:
    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..

    Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad.. Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Sniperace 2010-05-08, 14:38

    x-medborgare skrev:
    RedCloud skrev:
    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..

    Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad.. Very Happy

    men choklad som är så gott, den enda sötsak jag har begär efter ibland, men helt många % kakao.....en 80% mörk chokladbit till ett litet glas ardbeg på lördagskvällen, finns det något bättre? Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 14:40

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedCloud skrev:
    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..

    Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad.. Very Happy

    men choklad som är så gott, den enda sötsak jag har begär efter ibland, men helt många % kakao.....en 80% mörk chokladbit till ett litet glas ardbeg på lördagskvällen, finns det något bättre? Very Happy

    Mina favos är skumbananer och marmeladkulor.. mums.. Som tur är finns dom inte över allt..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Sniperace 2010-05-08, 14:45

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedCloud skrev:
    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..

    Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad.. Very Happy

    men choklad som är så gott, den enda sötsak jag har begär efter ibland, men helt många % kakao.....en 80% mörk chokladbit till ett litet glas ardbeg på lördagskvällen, finns det något bättre? Very Happy

    Mina favos är skumbananer och marmeladkulor.. mums.. Som tur är finns dom inte över allt..

    jag fick en hel icakasse full med skumbananer med chokladöverdrag av sonen som kör lastbil..... men blev fort trött på dem Very Happy
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 14:47

    x-medborgare skrev:
    RedCloud skrev:
    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..

    Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad.. Very Happy

    Chokladaskar, brickor, koppar, tavlor m.m.

    Stod en artikel för någon dag sedan att bagerierna "tävlar" i tårtor, bl.a. kan man köpa en princesstårta de luxe, som är specialdesignad åt bröllopsparets ära. Bröllopspriser överallt. cheers

    På Skansens ska man hålla snabbröllop den 12 juni, väldigt många människor vill gifta sig samma vecka som Kronprinsessan. Ett borgerligt bröllop tar 10 min och ett kyrkligt 20 min om jag kommer ihåg rätt. Det pratade om det på radio för några dagar sedan.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 14:49

    Kakmonstret skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedCloud skrev:
    amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé

    Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..

    Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad.. Very Happy

    Chokladaskar, brickor, koppar, tavlor m.m.

    Stod en artikel för någon dag sedan att bagerierna "tävlar" i tårtor, bl.a. kan man köpa en princesstårta de luxe, som är specialdesignad åt bröllopsparets ära. Bröllopspriser överallt. cheers

    På Skansens ska man hålla snabbröllop den 12 juni, väldigt många människor vill gifta sig samma vecka som Kronprinsessan. Ett borgerligt bröllop tar 10 min och ett kyrkligt 20 min om jag kommer ihåg rätt. Det pratade om det på radio för några dagar sedan.

    Ja jösses och jag som trodde bröllop var nått väldig personligt.. Shocked


    Senast ändrad av x-medborgare den 2010-05-08, 15:09, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 14:51

    Det blir billigt och bra och man slipper ordna med allt praktiskt själv Smile

    Jag ska gifta mig 4 gånger den dagen, med fyra olika kvinnor Smile
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 14:52

    Här har vi en länk:

    http://www.skansen.se/tema/brollopsyra


    Ta din käresta i hand och gör slag i saken! Vig dig utomhus på det sommarvackra Skansen eller passa på att förnya era bröllopslöften. Både borgerliga och kyrkliga vigselförrättare finns på plats samt två vittnen. Den borgerlig ceremoni tar ca 10 minuter, den religiösa vigseln tar ca 20 minuter och då ingår ett obligatoriskt samtal mellan prästen och brudparet innan vigseln.

    Så här går det till:
    Alla brudpar får en nummerlapp när de kommer, nummerlapparna har olika färger, sammanlagt finns sju olika färger. Varje färg representerar en vigselförrättare som har samma färg på sin namnskylt. Vill man välja en speciell vigselförrättare väljer man den förrättarens färg på sin nummerlapp. Det gäller också att ta rätt nummerlapp beroende på om man vill vigas borgerligt eller kyrkligt. Därefter sker vigseln i turordning i något av de dekorerade partytälten som finns uppställda på Tingsvallen. I tältet ryms brudpar, förrättare och vittnen, runt om kring tältet finns plats för ca 20 gäster, fler är givetvis välkomna men då får man stå lite på avstånd. Nummerlapparna tas bort kl 16 men alla de som tagit en nummerlapp innan dess blir gifta.

    Välj ett musikstycke ur vår bröllopsrepertoar när ni kommer så framför våra musiker och sångsolist era önskningar. På plats finns också florister som binder brudbukett och corsage till självkostnadspris, dansinstruktörer för den som vill dansa brudvals på dansbanan och fotografer. För er som vill fira vigseln med ett glas champagne kan det köpas i champagnebaren och kanske färska jordgubbar i strut till champagnen. Restaurangerna på Skansen erbjuder bröllopsmenyer och det finns picknickkorgar till försäljning för den som vill sitta i gröngräset.

    Tag med dig:
    För borgerlig och religiös vigsel krävs hindersprövning och intyg om vigsel som man beställer från Skatteverket vilket tar ca en vecka. Glöm ej att ha med dig dessa på vigseldagen! De ska visas upp för vigselförrättaren innan vigsel. Hindersprövningen gäller som fri entré för de två som ska vigas. Övriga bröllopsgäster betalar ordinarie Skansenentré. Vigselringarna, bröllopsklänning, gäster och din käresta ska också med förstås.

    Varmt välkommen till Skansens första drop-in bröllop!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 15:07

    Kakmonstret skrev:Det blir billigt och bra och man slipper ordna med allt praktiskt själv Smile

    Jag ska gifta mig 4 gånger den dagen, med fyra olika kvinnor Smile

    Muslim ? eller äkta svens bigamist ??? åså levde dom lyckliga i en kakburk för resten av sina liv. all
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 15:09

    Jag hinner konvertera till Islam.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  RedCloud 2010-05-08, 15:12

    Kakmonstret skrev:Jag hinner konvertera till Islam.

    tror ingen religion vill röra vid dig med tång ens...kanske satanisterna...
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 15:13

    Välkommen trådförstörare och gjädjedödare.

    Hur går det med bojkotten av Kakmonstrets trådar?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  RedCloud 2010-05-08, 15:15

    Kakmonstret skrev:Välkommen trådförstörare och gjädjedödare.

    Hur går det med bojkotten av Kakmonstrets trådar?


    lol! lol! lol!

    avd: hobbyprojekt...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-08, 15:15

    Kakmonstret skrev:Välkommen trådförstörare och gjädjedödare.

    Hur går det med bojkotten av Kakmonstrets trådar?

    alla har sina svagheter och vissa kakor är det omöjligt att inte sätta tänderna i.. Cool
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Infra 2010-05-08, 15:53

    Kakmonstret skrev:Jag hinner konvertera till Islam.

    Ja. Gör det. Bli självmordsbombare, vetja.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 15:54

    Jaså du vill att jag ska döda oskyldiga kvinnor och barn.

    I never do that!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-08, 15:55

    Infra skrev:
    Kakmonstret skrev:Jag hinner konvertera till Islam.

    Ja. Gör det. Bli självmordsbombare, vetja.

    Men ha slöja på dig Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-08, 15:55

    Kakmonstret skrev:Jaså du vill att jag ska döda oskyldiga kvinnor och barn.

    I never do that!

    Men du behöver ju inte vara där kvinnor och barn är
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  RedCloud 2010-05-08, 15:56

    Jaså du vill att jag ska döda oskyldiga kvinnor och barn.

    Döda skyldiga då, alla muslimer tex...

    42 dagar kvar One_shot_two_kills

    Sponsored content


    42 dagar kvar Empty Sv: 42 dagar kvar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 03:15