Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Sniperace
Corven
MartinLindgren
RedCloud
Sossar ee lata
Dao
RedMentalCase
11 posters

    Rödgrön röra med kniven på strupen.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedMentalCase 2010-04-28, 11:00

    Sent omsider flera år efter vad de utlovat, har nu den rödgröna röran blivit tvingade att visa upp lite av sin politik.

    Innehållet är en mardröm för Svensson.

    Höjda skatter på energi ca 11 miljarder. Drabbar naturligtvisd låginkomnstagare hårdast.

    Satsning på vansinnesprojekt med snabbtåg, 100 miljarder. De ska låna till detta, Grekland varning och Tobleronepolitik !

    Förmögenhetsskatt införs, de som betalar vår välfärd rasar, inkomsterna försumbara.

    Utlovade höjningar av bidragen, helt ofinansierat.

    Det finns INGA besked hur detta ska gå ihop, alla analytiker är överens om att det krävs enorma skattehöjningar för att finansiera denna Toblerone politik, eller lån.

    Jag , och säkerligen alla andra driftiga Alliansare klara sig nog ändå, Sverige som nation lär få betala dyrt om dessa politiska kamikazepiloter ska styra landet !!

    GP Sträng Erlander Feldt Wallström och alla andra rediga sossar måste få hjärtflimer eller vända sig i graven om de hört detta dårskap som presenteras .
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 11:10

    Energiskatterna du tar upp, är från de enorma VINSTERNA som kraftbolagen fått in genom sina överpriser!

    Sådana åtgärder gillar nog folk generellt!

    Tågen kommer också som en nödvändighet idag!

    Förmögenhetsskatterna är bra att de återkommer, helt klart...

    Höjning av bidrag har de rödgröna inte talat om, däremot höjning av försäkringarna för de arbetslösa och sjuka. Det finansieras av att de då snabbare kommer ut i arbetslivet!

    Detta får man att gå ihop med traditionellt budgetarbete!

    Du och andra ockrare klarar sig sämre med en rödgrön regering, helt klart - de som vinner är de svaga!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Generellt...

    Inlägg  RedMentalCase 2010-04-28, 11:13

    Sådana åtgärder gillar nog folk generellt!


    Jag tror det är tämligen säkert att konstatera att du inte har pejl på vad folk gillar generellt.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Dao är du så här dum eller gör du dig bara??

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-28, 11:16

    Dao skrev:Energiskatterna du tar upp, är från de enorma VINSTERNA som kraftbolagen fått in genom sina överpriser!

    Sådana åtgärder gillar nog folk generellt!

    Tågen kommer också som en nödvändighet idag!

    Förmögenhetsskatterna är bra att de återkommer, helt klart...

    Höjning av bidrag har de rödgröna inte talat om, däremot höjning av försäkringarna för de arbetslösa och sjuka. Det finansieras av att de då snabbare kommer ut i arbetslivet!

    Detta får man att gå ihop med traditionellt budgetarbete!

    Du och andra ockrare klarar sig sämre med en rödgrön regering, helt klart - de som vinner är de svaga!

    För höga skatter typ förmögenhetsskatt gör bara att de förmögna flyttar sina tillgångar, för höga skatter på arbete gör bara så att fler jobbar svart....försår ni inte det!!??
    Alla idiot förslag som de kommer med nu slår BARA mot Svensson med låga inkomster & speciellt mot de som bor utanför storstäderna, alltså landsbygden.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 11:21

    Bye bye Alliansen...med vallokomotiv som Gustav "tjuven" Ander och Seel "jag gråter när jag skiter" så GÅR det inte att förlora...

    Bonus till BlueHeaven/Marcus H: lol! lol! lol!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 11:22

    RedMentalCase skrev:Sådana åtgärder gillar nog folk generellt!


    Jag tror det är tämligen säkert att konstatera att du inte har pejl på vad folk gillar generellt.

    Med tanke på den allmänna upprördheten över kraftbolagens agerande i vintras, så tror jag nog att jag har ganska bra koll på just detta! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-28, 11:22

    Tycker mer det låter som ni sitter med tjuringen mot strupen grabbar?

    Så det är ju tur att ni är ett gäng egon och fegisar, ni håller nog kniven mot strupen med baksidan, så bara det vanliga skitandet i det blåa skåpet!

    Det är ju lätt att tro ni är några småflickor som sitter i sandlådan och tjurar och drar varandra i håret!


    Sen är det ju så att sverige är större än egoistiska moderatrasistiska Djursholm och moderatstyrda främlingshatande vellinge kommun!


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-04-28, 11:25, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedMentalCase 2010-04-28, 11:24

    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Sådana åtgärder gillar nog folk generellt!


    Jag tror det är tämligen säkert att konstatera att du inte har pejl på vad folk gillar generellt.

    Med tanke på den allmänna upprördheten över kraftbolagens agerande i vintras, så tror jag nog att jag har ganska bra koll på just detta! Very Happy

    lol

    Folk i allmänhet , du vet de där som måste betala och arbeta för sitt uppehälle,
    begriper nog att denna skatt hamnar på deras egna elräkning till slut.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 11:25

    Sossar ee lata skrev:För höga skatter typ förmögenhetsskatt gör bara att de förmögna flyttar sina tillgångar, för höga skatter på arbete gör bara så att fler jobbar svart....försår ni inte det!!??
    Alla idiot förslag som de kommer med nu slår BARA mot Svensson med låga inkomster & speciellt mot de som bor utanför storstäderna, alltså landsbygden.

    Jo, det fattar jag nog. Problemet är vad du menar med "för höga" här. ATT det skall finnas skatter är nog alla överrens om. Problemet är att för vissa är de ALLTID för höga! Även i länder där de förmögna betalar ytterst lite skatt, anses de vara "för höga"!

    Alla tjänar på bättre miljö, och mer pengar till den offentliga sektorn - speciellt de med låga inkomster!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 11:26

    RedMentalCase skrev:lol

    Folk i allmänhet , du vet de där som måste betala och arbeta för sitt uppehälle,
    begriper nog att denna skatt hamnar på deras egna elräkning till slut.

    Du är sannerligen trångsynt i din ideologiska fixering vid att försöka hitta fel i allt de rödgröna säger eller gör...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 11:28

    Du är sannerligen trångsynt i din ideologiska fixering vid att försöka hitta fel i allt de rödgröna säger eller gör...

    Du pratar om mannen som tror att svartarbete är en mänsklig rättighet
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-28, 11:46

    Mr.Mental har väl inte tagit sig namnet utan anledning, don efter person, då snackar jag om korken och inget annat!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Corven 2010-04-28, 12:00

    På Dell så är en av de första saker en ny säljare får lära sig att "Vi säljer våra produkter genom att påvisa hur bra dom är, inte genom att nedvärdera våra motståndares produkter". Detta har varit ett väldigt framgångsrikt recept, under de nästan 10 år jag jobbade där gick Dell från att vara en underdog till att nu ständigt ligga och slåss med HP om vem av dom som är störst.

    Det vore intressant att höra högern framföra sin politik på det viset, istället för att försöka vinna väljare genom att slå under bältet....

    Det gynnar visserligen oppositionen när regeringen ägnar sig åt smutskastning, hellre än att förklara det goda med den förda politiken. Men jag skulle ju hellre se en schysst debatt, där politiken är det viktiga.

    Men det tyder ju också på en viss desperation hos regeringen att man anser sig tvungna att ta till sånt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedMentalCase 2010-04-28, 12:06

    Corven skrev:På Dell så är en av de första saker en ny säljare får lära sig att "Vi säljer våra produkter genom att påvisa hur bra dom är, inte genom att nedvärdera våra motståndares produkter". Detta har varit ett väldigt framgångsrikt recept, under de nästan 10 år jag jobbade där gick Dell från att vara en underdog till att nu ständigt ligga och slåss med HP om vem av dom som är störst.

    Det vore intressant att höra högern framföra sin politik på det viset, istället för att försöka vinna väljare genom att slå under bältet....

    Det gynnar visserligen oppositionen när regeringen ägnar sig åt smutskastning, hellre än att förklara det goda med den förda politiken. Men jag skulle ju hellre se en schysst debatt, där politiken är det viktiga.

    Men det tyder ju också på en viss desperation hos regeringen att man anser sig tvungna att ta till sånt.

    Ursäkta, vad pratar du om ?

    Avser du pratet om stupstocken och självmord som Mona och Co. förde fram om de nya reglerna för bidragen ?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Corven 2010-04-28, 14:58

    Nej, just nu syftar jag på att alliansen tydligen inte kan framföra vad som är positivt med sin egen politik, utan måste ta till slag under bältet.

    Att man inte gillar skuggbudgeten hör liksom till, det är ju samma sak när sossarna regerar. Men jag skulle gärna se lite mer saklig kritik, än att man använder sig av lågvattenmärken som Odells och Littorins uttalanden igår.

    Jag skulle uppskatta om politikerna överlag (båda sidorna alltså) kunde ägna sig åt att övertyga folk om hur bra just deras politik är.

    Inte ägna sin tid åt att klaga på hur dålig motståndarens är...

    Det skulle båda blocken vinna på i längden.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 15:04

    Energiskatterna du tar upp, är från de enorma VINSTERNA som kraftbolagen fått in genom sina överpriser!

    ?

    hur stor del av ex bensinpriset är SKATT (räkna in även momsen)
    hur stor del av elpriset är skatt och sådant som går till staten (räkna in även momsen)

    så var ligger överpriserna?

    vilket är den STORA delen?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 15:34

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 15:58


    och hur mycket fick staten in i skatt då?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 16:00

    och hur mycket fick staten in i skatt då?

    Du frågade efter överpriser....på något som borde ligga i allas intresse att det inte var kopplat till en fiktiv marknad.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 16:03

    RedCloud skrev:
    och hur mycket fick staten in i skatt då?

    Du frågade efter överpriser....på något som borde ligga i allas intresse att det inte var kopplat till en fiktiv marknad.

    överpriset blir väl inte mindre med en stor andel skatt, snarare blir konsumentpriset HÖGRE?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 16:04

    RedCloud skrev:
    och hur mycket fick staten in i skatt då?

    Du frågade efter överpriser....på något som borde ligga i allas intresse att det inte var kopplat till en fiktiv marknad.

    Men varför fixar inte du så att du kan leverera el till ett lägre pris om detta nu är så lättvindigt?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 16:06

    överpriset blir väl inte mindre med en stor andel skatt, snarare blir konsumentpriset HÖGRE?

    Du tycker inte det är fel att en producent av livsviktig energi gör 28 MILJARDER i vinst, utan måste i vanlig ordning fokusförskjuta med skatter ?

    Ibland får jag för mig att du käftar emot bara för att du kan.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 16:14

    RedCloud skrev:
    överpriset blir väl inte mindre med en stor andel skatt, snarare blir konsumentpriset HÖGRE?

    Du tycker inte det är fel att en producent av livsviktig energi gör 28 MILJARDER i vinst, utan måste i vanlig ordning fokusförskjuta med skatter ?

    Ibland får jag för mig att du käftar emot bara för att du kan.


    vaddå fokusförskjuta, utan skatten på den vore priset nästan halverat...

    och är kan andra leverera elen billigare så får dessa sålt mer, eller hur?
    men det görs i stort sett inte.

    hur många levererar de ström till, är det lika illa att ett jätteföretag som säljer bilar tjänar samma summa?

    hur många öre billigare per KW tror du att de skulle kunna sänka för att halvera vinsten?

    inte många, eftersom det rör sig om en jävla massa KW, hur stor sänkning tror du att du skulle få om de halverade sin vinst?

    och tänk sedan på att då hade staten tänkt att kunde man betala så mycket innan kan man fortfarande detta och höjt skatten så ddt blev samma ändå...

    jag misstänker att em sänkning med 2 öre tagit bort vinsten och vänt till förlust och du hade sparat en 50-lapp på ett år
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp


    Antal inlägg : 163
    Join date : 10-04-25

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-28, 22:46

    Corven skrev:Nej, just nu syftar jag på att alliansen tydligen inte kan framföra vad som är positivt med sin egen politik, utan måste ta till slag under bältet.


    rödgrön hela mandatperiod pratat skit regeringen,,,rödgrön inte tål mötas samma sätt
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Corven 2010-04-28, 22:48

    dktjdswxnbkdhjrdp skrev:


    rödgrön hela mandatperiod pratat skit regeringen,,,rödgrön inte tål mötas samma sätt


    Om du slutar larva dig, så kanske du kan se att jag också skrev att jag önskar att SAMTLIGA politiker ska ägna sig åt att framföra det goda med sin egen politik, istället för att racka ner på motståndaren.

    Sponsored content


    Rödgrön röra med kniven på strupen. Empty Sv: Rödgrön röra med kniven på strupen.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 14:41