Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
cleopatra
Regndrottning
MartinLindgren
R.O.F.L
8 posters

    Nätdroger

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Nätdroger Empty Nätdroger

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-20, 10:49

    Nätdroger är några knapptryck bort för dagens ungdomar. Tunga droger finns lättillgängligt på diverse portaler. Att dessa sidor får existera?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4942513.ab

    När någon publicerar lite rondellhundar eller muhammedbilder så blir det ett jävla liv och sidor stängs/tystas direkt.

    Ska det vara så här? Droger helt ok. Muhammedbilder, inte ok?
    Tummas det på yttradefriheten?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-20, 10:57

    Bra fråga R.O.F.L?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-20, 11:00

    Vi är ett fridsamt folk....

    Svenskar protesterar inte som man gör i andra länder. Vi går snällt ut i demonstrationståg 1 maj i ordnade former. Vi strejkar när facket säger till och då enligt spelreglerna. Vi hetsar inte upp oss.

    I andra länder tillåter man sig att bli upprörd och AGERA! I andra länder ser man till att politikerna får veta den avsky man har.

    Vi sitter snällt och gnäller i den felaktiga tron att vi inte kan göra något. Men hur skulle vi veta det? Vi försöker inte göra något... No

    Om du förstår korrekt, ROFL... jag instämmer med ditt inlägg.


    queen


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-04-20, 12:38, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 12:35

    Droger, vuxenporr och barnporr vill man ha tag i det så går det alltid. Det gjorde det redan innan internet fanns, fast det var ju lite krångligare iofs. Man har ju i alla tider försökt strypa tillförseln genom att försöka få bort langarna och i bästa fall distributörerna och detta arbete fortsätter även idag med speciella datapoliser.

    Problemet är att tekniken springer ifrån lagen hela tiden. Vilket sätt polisen än hittar på för att avslöja de kriminella på så ligger DE alltid steget före. Stänger de en sida ploppar det upp en annan inom tio minuter och många sidor ligger på utländska servrar som svenska polisen inte kommer åt trots ett ganska brett internationellt samarbete.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 00:32

    Svenskar protesterar..redan förra året drev vi frågan om nätdroger / inte klacifierade sådana ..Undomarna som var kompisar med två som dött startade en namninsamling för att klassa DXM som drog- och lyckades- så många fanns där..
    Vi hjälptes åt så gott som möjligt- en mamma från göteborg var med i uppdrag granskning med temat nätdroger - hennes son var nära att dö- men klarade sig.

    en tillbakablick- sommaren 2008:
    http://sussstenssonsweden.spaces.live.com/blog/cns!86AD342C76A0133B!6285.entry?_c=BlogPart
    http://sussstenssonsweden.spaces.live.com/blog/cns!86AD342C76A0133B!6039.entry
    http://sussstenssonsweden.spaces.live.com/blog/cns!86AD342C76A0133B!6191.entry?_c=BlogPart

    Politiker narkotikaklassade dxm- men vad hjälper det när det bara är att ändra en molekyl- så är drogen laglig...och säljaren berättar inte att det är farligt och frätande.
    Samdidigt kan jag tro att det även finns de som faktiskt blir ilurade dyngan
    - utan att de vet om det..blandas i drinkar osv...
    Det är tydligen dax igen- att uppvakta politikerna och påminna..
    Samtidigt måste ju man anmäla när man finner dessa siter eftersom det
    ständigt kommer nya...
    Å ena sidan sett så beställer en del kemikalier , blandar själva och säljer
    - tips på vad man skulle kunna göra?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 01:58

    Ja vad vet jag Håller med trpdskaparen ibland önskar jag att vi kunnde vara lite mer som Fransmännen..
    När dom ilsknar till och protesterar.
    Men vi nöjer oss med att kasta skit på varandra eller andra eller protestera mot vad vi tycker är fel tex här på nätet.
    Och hur stor genomslagskraft har det ????
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 07:48

    x-medborgare skrev:Ja vad vet jag Håller med trpdskaparen ibland önskar jag att vi kunnde vara lite mer som Fransmännen..
    När dom ilsknar till och protesterar.
    Men vi nöjer oss med att kasta skit på varandra eller andra eller protestera mot vad vi tycker är fel tex här på nätet.
    Och hur stor genomslagskraft har det ????

    Tydligen bara för ett litet tag..tja- varför skulle man inte kunna ha "vuxenvandring" på nätet- maila beställa, inte betala och sätta dit dem så det
    skvätter om det? Eller lägga in upplysningar om hur skadligt det är med syra..
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 08:38

    Susz X skrev:
    x-medborgare skrev:Ja vad vet jag Håller med trpdskaparen ibland önskar jag att vi kunnde vara lite mer som Fransmännen..
    När dom ilsknar till och protesterar.
    Men vi nöjer oss med att kasta skit på varandra eller andra eller protestera mot vad vi tycker är fel tex här på nätet.
    Och hur stor genomslagskraft har det ????

    Tydligen bara för ett litet tag..tja- varför skulle man inte kunna ha "vuxenvandring" på nätet- maila beställa, inte betala och sätta dit dem så det
    skvätter om det? Eller lägga in upplysningar om hur skadligt det är med syra..

    Jag vet inte hur det fungerar förvisso.
    men förmodar att dom tar betalt direkt
    Upplysningar ungdomar hör dom är inte blinda och döva. Men till ungdomen hör det händer inte mig etc.
    Sätta dit hur om det är olagligt varför har inte vår polis och myndigheter redan gort det ??? undrar jag ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 08:53

    Som jag ser på saker, t.ex prostitution, vilka risker köpare/säljare utsätter sig för,
    Köparen kan ju vara en galning, säljaren kan ju ha kumpaner som är ute för att råna, för att inte tala om farliga sjukdomar man riskerar?

    Samma med droger på nätet, vad jag förstår så betalar köparen när han hämtar drogerna?
    Säljaren vet ju inte om han sitter och gör affärer med polisen?
    Köparna har ju ingen aning om vad köpt för man ser det?
    Jag tror många köpare blir blåsta,får inte det dom betalar för, kanske piratpiller modell socker?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  SiP 2009-04-21, 13:19

    martin7lindgren skrev:Som jag ser på saker, t.ex prostitution, vilka risker köpare/säljare utsätter sig för,
    Köparen kan ju vara en galning, säljaren kan ju ha kumpaner som är ute för att råna, för att inte tala om farliga sjukdomar man riskerar?

    Samma med droger på nätet, vad jag förstår så betalar köparen när han hämtar drogerna?
    Säljaren vet ju inte om han sitter och gör affärer med polisen?Köparna har ju ingen aning om vad köpt för man ser det?
    Jag tror många köpare blir blåsta,får inte det dom betalar för, kanske piratpiller modell socker?

    Tror inte att polisen får agera varken säljare eller köpare för att på så sätt få fast säljare/köpare av knark, rätta mig gärna om jag har fel...
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 13:39

    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Som jag ser på saker, t.ex prostitution, vilka risker köpare/säljare utsätter sig för,
    Köparen kan ju vara en galning, säljaren kan ju ha kumpaner som är ute för att råna, för att inte tala om farliga sjukdomar man riskerar?

    Samma med droger på nätet, vad jag förstår så betalar köparen när han hämtar drogerna?
    Säljaren vet ju inte om han sitter och gör affärer med polisen?Köparna har ju ingen aning om vad köpt för man ser det?
    Jag tror många köpare blir blåsta,får inte det dom betalar för, kanske piratpiller modell socker?

    Tror inte att polisen får agera varken säljare eller köpare för att på så sätt få fast säljare/köpare av knark, rätta mig gärna om jag har fel...



    Nej du har rätt SIP, brottsprovokation kallas det och är förbjudet i Sverige. I USA är det däremot en vanlig arbetsmetod inom polisen.

    I Sverige jobbar man lite annorlunda, där kämpar våra politiker för att tysta och kväsa vanliga medborgare medan de daltar och tycker synd om brottslingarna. Läs mitt nya topic "ÄR DETTA SANT" så får du se.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Nätdroger Empty Hanteraren

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 13:47

    Läs boken Hanteraren.
    Det kanske är olagligt men det verkar ju onekligen förekomma ändå.

    http://www.hanteraren.se/
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 13:54

    Thetaxpayer skrev:Läs boken Hanteraren.
    Det kanske är olagligt men det verkar ju onekligen förekomma ändå.

    http://www.hanteraren.se/

    Mm, men sen blev han ju dömd och avskedad också.... Rolling Eyes Det är viktigare att skydda de kriminellas integritet vet du....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 14:14

    cleopatra skrev:
    Thetaxpayer skrev:Läs boken Hanteraren.
    Det kanske är olagligt men det verkar ju onekligen förekomma ändå.

    http://www.hanteraren.se/

    Mm, men sen blev han ju dömd och avskedad också.... Rolling Eyes Det är viktigare att skydda de kriminellas integritet vet du....

    Han blev friad också. Men det var ju inte poängen. Det verkar som det förkommer både det ena och det andra. Jag gillar speciellt det om knarkförsäljaren som blev dömd för köp av sina egna droger på Gotland endast pga infiltratörens (som inte får lov att finnas) hjälp.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 14:54

    Thetaxpayer skrev:
    cleopatra skrev:
    Thetaxpayer skrev:Läs boken Hanteraren.
    Det kanske är olagligt men det verkar ju onekligen förekomma ändå.

    http://www.hanteraren.se/

    Mm, men sen blev han ju dömd och avskedad också.... Rolling Eyes Det är viktigare att skydda de kriminellas integritet vet du....

    Han blev friad också. Men det var ju inte poängen. Det verkar som det förkommer både det ena och det andra. Jag gillar speciellt det om knarkförsäljaren som blev dömd för köp av sina egna droger på Gotland endast pga infiltratörens (som inte får lov att finnas) hjälp.

    Schhhh!!! Avslöja inte för mycket, jag har den men har inte hunnit läsa den än Very Happy

    Jo, det vekar onekligen som det används en del olagliga metoder inom polisen. Tur att vi har tuffa poliser som inser att allmänhetens säkerhet är viktigare än brottslingars integritet och rättigheter. Fast det är farligt om det utnyttjas fel, men det är ju så med allt. Går det att utnyttja för att åsamka skada istället för nytta, så görs det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 14:57

    Polisen gör precis det dom vill, thats it!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  Susz X 2009-04-22, 00:44

    Thetaxpayer skrev:Läs boken Hanteraren.
    Det kanske är olagligt men det verkar ju onekligen förekomma ändå.

    http://www.hanteraren.se/

    Självklart söker sig brottslingar till yrken med makt...och testar medvetet lagens gränser för att kunna topprida och kringå den på ett synnerligen manipulativt och smidigt sätt.
    Inget nytt under solen- synd bara att folk är så godtrogna jämt och ständigt.. Dock bra att det skrivs om det- men meer i massmedia vore väl på sin plats kan jag tycka.
    Tack för boktipset!
    Det värsta är- HUR kommer en vanlig svenne åt dessa oseriösa makgalningar?

    Sponsored content


    Nätdroger Empty Sv: Nätdroger

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 00:37