Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
MartinLindgren
Kakmonstret
Thors
Secrist
captaincodd
Redvictory
10 posters

    Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Redvictory 2010-03-17, 09:24

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article6790662.ab

    Moderatpolitikern Stefan Möller tjänade 300 000 kronor på att låta lätt förståndshandikappade Ulf Jensen bo ensam i ett kallt uthus, ett beslut som fattades av socialnämnden där han själv var ordförande.

    Nu har Möller muttrande tvingats avgå från alla sina uppdrag, men anser sig inte ha gjort någonting fel.

    Frågan är! Tycker ni forumalliansare att han gjort fel? motivera gärna hur ni tänker!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Deras

    Inlägg  captaincodd 2010-03-17, 09:59

    första tanke är nog :Vad snäll han var som upplät ett uthus iallafall.han kunde ju köpt ett tält affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2010-03-17, 10:16

    Frågan är! Tycker ni forumalliansare att han gjort fel? motivera gärna hur ni tänker!

    Baserat på vad som framkommer i artikeln så finns det ju ingen tvekan om att han ska avgå. Dessutom ska kanske kommunen driva återbetalningskrav och skadestånd till killen.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty =)

    Inlägg  captaincodd 2010-03-17, 10:26

    kors i taket,,,,,
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Thors 2010-03-17, 10:51

    MONA SAHLIN AB GICK BACK 300.000 OCH LIKVIDATERADES

    MEN DÄR BETALAR REDVICTORY GLADELIGEN

    FÖR REDVICTORY ÄR PILSK PÅ MONA!

    SKA BLI INTRESSANT

    SKA MEDIA MÖRKA MONA GICK BACK 300.000 ELLER TA UPP?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-17, 11:14

    Fråga Martin.

    Han hade nog varit glad att få ett uthus när han var uteliggare, rena Sheraton för honom.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-17, 12:22

    En sak är säker,Martin skulle aldrig flyttat in i ett kallt uthus som någon kunde dra in 11.000 per månad på min utsatthet!

    Kakmonstret som blev en ynklig liten kaksmula snart nu också mindre än en smula,hur nu det kan vara möjligt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 12:29

    Kakmonstret skrev:Fråga Martin.

    Han hade nog varit glad att få ett uthus när han var uteliggare, rena Sheraton för honom.

    Din låga människosyn har inga gränser nedåt ... ynkligt Kakan
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 12:46

    Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article6790662.ab

    Moderatpolitikern Stefan Möller tjänade 300 000 kronor på att låta lätt förståndshandikappade Ulf Jensen bo ensam i ett kallt uthus, ett beslut som fattades av socialnämnden där han själv var ordförande.

    Nu har Möller muttrande tvingats avgå från alla sina uppdrag, men anser sig inte ha gjort någonting fel.

    Frågan är! Tycker ni forumalliansare att han gjort fel? motivera gärna hur ni tänker!

    Det som JAG ser som bra är att han nu är ute i kylan, ingen av hans fd partikamrater vill ha med honom att göra....

    han precis som alla andra giriga är nog inte det pga partitillhörigheten.

    vi hade här för många år sedan en SOSSE som i stort sett gjorde samma sak, han gjorde dessutom en stor aktion för att bygga en hockeyrink, samlade ihop en massa pengar till denna, men någon rink blev det aldrig, däremot ett gott tillskott i hans egen kassa.

    tror du det hade med vilken politisk sida någon av dessa stod/står på?

    Nä, jag tror det beror mer på egoism och girighet hos en enskild människa, inte partitillhörighet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 12:56

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article6790662.ab

    Moderatpolitikern Stefan Möller tjänade 300 000 kronor på att låta lätt förståndshandikappade Ulf Jensen bo ensam i ett kallt uthus, ett beslut som fattades av socialnämnden där han själv var ordförande.

    Nu har Möller muttrande tvingats avgå från alla sina uppdrag, men anser sig inte ha gjort någonting fel.

    Frågan är! Tycker ni forumalliansare att han gjort fel? motivera gärna hur ni tänker!

    Det som JAG ser som bra är att han nu är ute i kylan, ingen av hans fd partikamrater vill ha med honom att göra....

    han precis som alla andra giriga är nog inte det pga partitillhörigheten.

    vi hade här för många år sedan en SOSSE som i stort sett gjorde samma sak, han gjorde dessutom en stor aktion för att bygga en hockeyrink, samlade ihop en massa pengar till denna, men någon rink blev det aldrig, däremot ett gott tillskott i hans egen kassa.

    tror du det hade med vilken politisk sida någon av dessa stod/står på?

    Nä, jag tror det beror mer på egoism och girighet hos en enskild människa, inte partitillhörighet.

    Ja enskilda individer stämmer detta på snipe ... Men politiskt sett i propositioner, motioner och totalpolitik försvarar alliansen ökade klyftor, mer till de rika, mindre till de sjuka och arbetslösa .... ligger ganska nära den omoral som enskilda individer visar upp här ....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 13:24

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article6790662.ab

    Moderatpolitikern Stefan Möller tjänade 300 000 kronor på att låta lätt förståndshandikappade Ulf Jensen bo ensam i ett kallt uthus, ett beslut som fattades av socialnämnden där han själv var ordförande.

    Nu har Möller muttrande tvingats avgå från alla sina uppdrag, men anser sig inte ha gjort någonting fel.

    Frågan är! Tycker ni forumalliansare att han gjort fel? motivera gärna hur ni tänker!

    Det som JAG ser som bra är att han nu är ute i kylan, ingen av hans fd partikamrater vill ha med honom att göra....

    han precis som alla andra giriga är nog inte det pga partitillhörigheten.

    vi hade här för många år sedan en SOSSE som i stort sett gjorde samma sak, han gjorde dessutom en stor aktion för att bygga en hockeyrink, samlade ihop en massa pengar till denna, men någon rink blev det aldrig, däremot ett gott tillskott i hans egen kassa.

    tror du det hade med vilken politisk sida någon av dessa stod/står på?

    Nä, jag tror det beror mer på egoism och girighet hos en enskild människa, inte partitillhörighet.

    Ja enskilda individer stämmer detta på snipe ... Men politiskt sett i propositioner, motioner och totalpolitik försvarar alliansen ökade klyftor, mer till de rika, mindre till de sjuka och arbetslösa .... ligger ganska nära den omoral som enskilda individer visar upp här ....

    När det gäller denna girighet tror jag INTE att det föreligger någon skillnad, och detta betraqktas som riktigt djävligt av alla oavsett partitillhörighet.

    Själv ser jag det som en inneboende girighet hos människan som i grunden hatar detta ,mmen när möjligheten yppar sig faller de för frestenlen till extrapengar, bit för bit, precis som att "det börjar med en nål, och slutar med en silverskål"

    Det är troligen detta som förstört för i stort sett VARJE kommunistregim, de har varit så seriösa när de började, men sedan slår egoismen och girigheten til och de förförs....

    det tål att upprepas hur många gånger som helst att det är DÄRFÖR jag ALDRIG eftersträvar makt osv, för jag vill inte bli förförd av detta...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-17, 14:27

    Självklart är det enskilda personer som gör detta och dessa finns säker innom de flesta parti grupper.
    Det som förvånar mig med politiker är att dels borde det vara självklart.
    Att man tar sig en högre moral som representant för folket. Dels borde man ju vara väldigt medveten om att det man gör syns väldigt tydligt.
    Och att man skadar sina olika parti grupper.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 14:37

    x-medborgare skrev:Självklart är det enskilda personer som gör detta och dessa finns säker innom de flesta parti grupper.
    Det som förvånar mig med politiker är att dels borde det vara självklart.
    Att man tar sig en högre moral som representant för folket. Dels borde man ju vara väldigt medveten om att det man gör syns väldigt tydligt.
    Och att man skadar sina olika parti grupper.

    Men nu är det ju ofta just politiker som når köttgrytorna och kan börja förföras av pengar och makt....

    Som jag så många gånger upprepat, när de börjar är de seriösa och tror på det de gör, men när de sedan kan dra möjligheter av sin position, då börjar de tänka "jag har gjort mig förtjänt av det här" osv osv, dvs girigheten och egoismen har förfört dem...

    det ÄR tråkigt och väldigt illa, men tyvärr drabbar det de flesta på ett eller annat sätt, som ex att de förtjänar dessa extraförmåner man får som politiker, att man förtjänar att stå över folket pga vad man är.....
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 16:29

    AB x-medborgares klotter sanering.. var god ring. 112 för hjälp
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 23:19

    Städa städa mera soda tack
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 09:42

    Upp!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-22, 13:47

    putsar lite mera idag uppfriskande att städa

    Sponsored content


    Ännu en aktuell Moderatskandal! Empty Sv: Ännu en aktuell Moderatskandal!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 22:47