Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Secrist
DirtyDog
Infra
7 posters

    Jag fick brev från Noam.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag fick brev från Noam. Empty Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Infra 2013-12-30, 23:49

    Jag fick ett brev från Noam Chomsky. Naturligtvis måste jag göra mig märkvärdig över det.
    Det vore roligt med litet kommentarer från högergökarna på forat. Gissar att dom ser rött.
     



    "Dear Fredrik ,

    I was raised in Philadelphia in a world of Jewish immigrants, immersed in Hebrew culture—and through my extended family—introduced to radical working class politics.

    In the 1940s, I supported equal rights for Jews and Arabs, a view that today would be considered practically treasonous. Then again, a lot of my views on war, empire, capitalism and so forth have been viewed as treasonous. At least they were at first.

    These days, there are really only a handful of Jewish organizations that honor the traditions of universal equality that inspired me to be an activist so many years ago.

    Jewish Voice for Peace is one of them, and I hope you'll join me and become a JVP donor with a $36 tax-deductible contribution - especially now when every dollar you give through midnight, December 31 will be matched.

    I know first-hand how rough it can be to speak out about the terrible consequences of unconditional U.S. support for Israeli policies.

    Policies that violate international law, and the human rights of Palestinians and also Israelis, like the Bedouin.

    The truth is, none of us can do this work alone. To shift the balance of power, we have to build a grassroots movement that can challenge the status quo.

    And this is why I support Jewish Voice for Peace—because they're doing just that.

    JVP is fearless - they regularly go toe-to-toe with organizations with 10 and 50 times their budget.

    They're principled - their commitment to international law and justice is unwavering.

    They're smart - they have built a large grassroots base, are strategic in their campaigns, and know how to leverage limited resources to make big impacts.

    Groups like Jewish Voice for Peace don't get big donations from foundations or billionaire donors. They exist because thousands of people just like you and me chip in what we can.

    So please join me. Make a gift now. The impact will be doubled if you give before midnight, December 31st.

    Becoming a JVP donor is something tangible you can do, today, to change the world.

    Please click here to chip in a $36 or even $50 tax-deductible gift today.

    Sincerely,

    Jag fick brev från Noam. Lwoz
    Noam Chomsky
    JVP Advisory Board member"









    Senast ändrad av Infra den 2014-01-03, 20:53, ändrad totalt 2 gånger
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  DirtyDog 2013-12-31, 01:22

    Och varför skulle vi se rött för att du får ett tiggarmail från Noam Fredrik?  Rolling Eyes 

    Varför inte fråga honom om sanningshalten i detta:

    “There was a time when Saddam Hussein was dangerous, had committed major crimes, and was capable of committing much worse ones, and those who are now saying he is too dangerous to exist were supporting him and helping him become more of a danger.”

    Sanningen var väl den att hans vapen (som gjorde honom FARLIG) främst kom från länder som motsatte sig angrepp mot Irak?
    Enligt Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) så kom väl 57% från Ryssland, 13% från Frankrike och 12% från Kina?
    Endast en procent (1%) kom från USA eller England. De som motsatte sig kriget hade alltså levererat 80 ggr så mycket vapen. Var de rädda för att deras vapen skulle visa sig undermåliga?  Twisted Evil 
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Infra 2013-12-31, 08:17

    DirtyDog skrev:Och varför skulle vi se rött för att du får ett tiggarmail från Noam Fredrik?  Rolling Eyes 

    Varför inte fråga honom om sanningshalten i detta:

    “There was a time when Saddam Hussein was dangerous, had committed major crimes, and was capable of committing much worse ones, and those who are now saying he is too dangerous to exist were supporting him and helping him become more of a danger.”

    Sanningen var väl den att hans vapen (som gjorde honom FARLIG) främst kom från länder som motsatte sig angrepp mot Irak?
    Enligt Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) så kom väl 57% från Ryssland, 13% från Frankrike och 12% från Kina?
    Endast en procent (1%) kom från USA eller England. De som motsatte sig kriget hade alltså levererat 80 ggr så mycket vapen. Var de rädda för att deras vapen skulle visa sig undermåliga?  Twisted Evil 

    Jo. Men jag är säker på att vår vän Noam kan svara
    för sig själv. Varför skjuta budbäraren varje gång?
     scratch 


    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Infra 2013-12-31, 08:24

    DirtyDog skrev:Och varför skulle vi se rött för att du får ett tiggarmail från Noam Fredrik?  Rolling Eyes 

    Varför inte fråga honom om sanningshalten i detta:

    “There was a time when Saddam Hussein was dangerous, had committed major crimes, and was capable of committing much worse ones, and those who are now saying he is too dangerous to exist were supporting him and helping him become more of a danger.”

    Sanningen var väl den att hans vapen (som gjorde honom FARLIG) främst kom från länder som motsatte sig angrepp mot Irak?
    Enligt Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) så kom väl 57% från Ryssland, 13% från Frankrike och 12% från Kina?
    Endast en procent (1%) kom från USA eller England. De som motsatte sig kriget hade alltså levererat 80 ggr så mycket vapen. Var de rädda för att deras vapen skulle visa sig undermåliga?  Twisted Evil 

    BTW: Det fanns ju inga vapen. scratch  Bara lögner som skulle rättfärdiga våldtäkten på en mindre nation.
    Detta är klarlagt sen länge. USA har erkänt. Utrikesministern som tvingades sitta och ljuga i
    FN avgick, skamsen som en hund. Och du börjar varva de gamla lögnerna en gång till. Jag
    säger det igen: Det fanns inga WMD:s!
    Very Happy


    http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3718150.stm 



    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2013-12-31, 11:42

    Jag fick ett brev från Noam Chomsky. Naturligtvis måste jag göra mig märkvärdig över det.
    Det vore roligt med litet kommentarer från högergökarna på forat. Gissar att dom ser rött.


    Kan inte påstå att jag tycker att ett anonymt tiggarbrev är så mycket att se rött över. Jag får sådana hela tiden från olika hjälporganisationer.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2013-12-31, 12:03

    DirtyDog skrev:Och varför skulle vi se rött för att du får ett tiggarmail från Noam Fredrik?  Rolling Eyes 

    Varför inte fråga honom om sanningshalten i detta:

    “There was a time when Saddam Hussein was dangerous, had committed major crimes, and was capable of committing much worse ones, and those who are now saying he is too dangerous to exist were supporting him and helping him become more of a danger.”

    Sanningen var väl den att hans vapen (som gjorde honom FARLIG) främst kom från länder som motsatte sig angrepp mot Irak?
    Enligt Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) så kom väl 57% från Ryssland, 13% från Frankrike och 12% från Kina?
    Endast en procent (1%) kom från USA eller England. De som motsatte sig kriget hade alltså levererat 80 ggr så mycket vapen. Var de rädda för att deras vapen skulle visa sig undermåliga?  Twisted Evil 

    Det är, som man säger, en "sanning med motivation"! Det som kom från USA var inte direkt klassat som vapen, utan hade andra beteckningar när de nådde Irak - exempelvis de viktigaste ingredienserna i de kemiska vapnen som Saddam sedan använde mot kurderna, kom till Irak från USA som "ogräsmedel". Attackhelikoptrar hette "lantbruksredskap", och liknande.

    Dessutom var det USA som försåg Saddam med en stor del av de vapen som kom från främst östländer, via internationella vapenhandlare. Det Irak fick från ex. Ryssland, var lättare handeldvapen, gamla stridsvagnar och liknande.

    TILL DETTA kom den AKTIVA STÖD Irak fick i kriget mot Iran, med satellitspaning och liknande.

    USA:s stöd i MÄNGD var mindre än de andra, men i BETYDELSE var den direkt avgörande!!!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  DirtyDog 2013-12-31, 17:30

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Och varför skulle vi se rött för att du får ett tiggarmail från Noam Fredrik?  Rolling Eyes 

    Varför inte fråga honom om sanningshalten i detta:

    “There was a time when Saddam Hussein was dangerous, had committed major crimes, and was capable of committing much worse ones, and those who are now saying he is too dangerous to exist were supporting him and helping him become more of a danger.”

    Sanningen var väl den att hans vapen (som gjorde honom FARLIG) främst kom från länder som motsatte sig angrepp mot Irak?
    Enligt Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) så kom väl 57% från Ryssland, 13% från Frankrike och 12% från Kina?
    Endast en procent (1%) kom från USA eller England. De som motsatte sig kriget hade alltså levererat 80 ggr så mycket vapen. Var de rädda för att deras vapen skulle visa sig undermåliga?  Twisted Evil 
    Det är, som man säger, en "sanning med motivation"!
    Med motivation?  Twisted Evil 
    Tja, är det nåt fel med att motivera sanningen?  Laughing 
    Dao skrev:Det som kom från USA var inte direkt klassat som vapen, utan hade andra beteckningar när de nådde Irak - exempelvis de viktigaste ingredienserna i de kemiska vapnen som Saddam sedan använde mot kurderna, kom till Irak från USA som "ogräsmedel". Attackhelikoptrar hette "lantbruksredskap", och liknande.
    Jaha, och du kan förstås presentera "fakta" som styrker detta?
    Är SIPRI helt enkelt för dumma för att förstå att alla "smällkarameller" som USA skickade till Irak egentligen rörde sig om granater och att de trodde att attackhelikoptrar skulle användas i syfte att plöja åkrar?
    Var det USA's regering som försåg Irak med ogräsmedel eller var det ett vanligt företag som säljer ogräsmedel till alla världens länder? Var ogräsmedlet uppsatt på nån lista över kemiska vapen?
    Dao skrev:Dessutom var det USA som försåg Saddam med en stor del av de vapen som kom från främst östländer, via internationella vapenhandlare.
    Så du menar att USA styr de internationella vapenhandlarna också? Källa på detta?
    Dao skrev:Det Irak fick från ex. Ryssland, var lättare handeldvapen, gamla stridsvagnar och liknande.
    After Faisal II was overthrown in a military coup on 14 July 1958, the newly proclaimed Republic of Iraq led by General Abd al-Karim Qasim re-established relations with the Soviet Union, and the Soviet Union began selling arms to Baghdad.[3][4]

    Since then, for about forty years until the Gorbachev perestroika in the late 1980s, Soviet-Iraqi cooperation was both close and multi-faceted, and for most of the period it was even officially called a "strategic partnership". In 1967, Iraq signed an agreement with the USSR to supply the nation with oil in exchange for large-scale access to Eastern Bloc arms.[5] In 1972, Egypt ordered the Soviet military personnel in the country to leave and Iraq soon became one of the Soviet Union's closest allies in the Middle East.[6] During this time, the USSR and Iraq had signed a Treaty of Friendship and Cooperation in which both countries promised to help each other under threat and to avoid entering hostile alliances against one another.[7]

    However, this did not mean that during all that time their mutual relations had always been equally friendly and without serious political differences. As an American scholar indicated, because of their support of the national-liberation movements, a number of important Third World countries, including Iraq, "declared their friendship for and improved relations with the USSR and sided with it on a number of international problems". In no instance, however, did their leaders "compromise their own national interests or become Soviet stooges."[3] Baghdad's interest in cooperation with Moscow "was based on the need for a powerful patron in its efforts to shed all the remnants of Western colonialism and to establish Iraq as an autonomous member of the world order of nation states."[3] At the same time, however, the Iraqi "ruling elite had shown stubborn resistance towards anything which could be regarded as an intrusion into the country's internal affairs or as an infringement upon Iraq's sovereignty over its international policies."


    Alltså, fram till slutet av 80-talet så var Irak nära allierade med Sovjet.

    The Soviet Union was critical of Saddam Hussein's 2 August 1990 invasion and occupation of Kuwait, and supported a United Nations resolution authorizing the use of military force, if necessary, to enforce an arms embargo against Iraq. But the Soviet Union's military support for Hussein also drew substantial criticism from the United States and other Western countries. In Washington, D.C., the Heritage Foundation foreign policy experts Jay P. Kosminsky and Michael Johns wrote on 30 August 1990 that, "While condemning the Iraqi invasion, Gorbachev continues to assist Saddam militarily. By Moscow's own admission, in an 22 August official press conference with Red Army Colonel Valentin Ogurtsov, 193 Soviet military advisors still are training and assisting Iraq's one million-man armed forces. Privately, Pentagon sources say that between 3,000 and 4,000 Soviet military advisors may be in Iraq."

    Så dessa tusentals rådgivare utbildade alltså Iraks soldater på vapen som USA skickade?
    Är det vad du försöker säga?  Mad 
    Dao skrev:TILL DETTA kom den AKTIVA STÖD Irak fick i kriget mot Iran, med satellitspaning och liknande.

    USA:s stöd i MÄNGD var mindre än de andra, men i BETYDELSE var den direkt avgörande!!!
    Jo, du har rätt i att den satellitinformation som USA försåg Irak med under kriget mot Iran var direkt avgörande för krigets utgång. Utan den så hade troligtvis Iran erövrat Irak och det var något som USA's olika allierade i området inte kunde acceptera för hur mycket de än ogillade Saddam så ansåg de att Iran var ett större hot. Vad hade USA för alternativ i det läget trots att Irak var en av Sovjets allierade? Pest eller kolera heter det väl?

    Men det var inte amerikanska vapen utan endast strategisk information som gjorde att Iran gick med på en vapenvila. Iran offrade sina soldater på samma sätt som Sovjet gjorde i kriget mot Hitler men när Saddam så exakt lyckades träffa deras ställningar med Sarin- och senaps-gas (vilket USA rimligtvis visste att de använde) så insåg de plötsligt att priset skulle bli för stort att invadera hela Irak.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2013-12-31, 20:35

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Och varför skulle vi se rött för att du får ett tiggarmail från Noam Fredrik?  Rolling Eyes 

    Varför inte fråga honom om sanningshalten i detta:

    “There was a time when Saddam Hussein was dangerous, had committed major crimes, and was capable of committing much worse ones, and those who are now saying he is too dangerous to exist were supporting him and helping him become more of a danger.”

    Sanningen var väl den att hans vapen (som gjorde honom FARLIG) främst kom från länder som motsatte sig angrepp mot Irak?
    Enligt Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) så kom väl 57% från Ryssland, 13% från Frankrike och 12% från Kina?
    Endast en procent (1%) kom från USA eller England. De som motsatte sig kriget hade alltså levererat 80 ggr så mycket vapen. Var de rädda för att deras vapen skulle visa sig undermåliga?  Twisted Evil 
    Det är, som man säger, en "sanning med motivation"!
    Med motivation?  Twisted Evil 
    Tja, är det nåt fel med att motivera sanningen?   Laughing 
    Dao skrev:Det som kom från USA var inte direkt klassat som vapen, utan hade andra beteckningar när de nådde Irak - exempelvis de viktigaste ingredienserna i de kemiska vapnen som Saddam sedan använde mot kurderna, kom till Irak från USA som "ogräsmedel". Attackhelikoptrar hette "lantbruksredskap", och liknande.
    Jaha, och du kan förstås presentera "fakta" som styrker detta?
    Är SIPRI helt enkelt för dumma för att förstå att alla "smällkarameller" som USA skickade till Irak egentligen rörde sig om granater och att de trodde att attackhelikoptrar skulle användas i syfte att plöja åkrar?
    Var det USA's regering som försåg Irak med ogräsmedel eller var det ett vanligt företag som säljer ogräsmedel till alla världens länder?  Var ogräsmedlet uppsatt på nån lista över kemiska vapen?
    Dao skrev:Dessutom var det USA som försåg Saddam med en stor del av de vapen som kom från främst östländer, via internationella vapenhandlare.
    Så du menar att USA styr de internationella vapenhandlarna också?  Källa på detta?
    Dao skrev:Det Irak fick från ex. Ryssland, var lättare handeldvapen, gamla stridsvagnar och liknande.
    After Faisal II was overthrown in a military coup on 14 July 1958, the newly proclaimed Republic of Iraq led by General Abd al-Karim Qasim re-established relations with the Soviet Union, and the Soviet Union began selling arms to Baghdad.[3][4]

    Since then, for about forty years until the Gorbachev perestroika in the late 1980s, Soviet-Iraqi cooperation was both close and multi-faceted, and for most of the period it was even officially called a "strategic partnership". In 1967, Iraq signed an agreement with the USSR to supply the nation with oil in exchange for large-scale access to Eastern Bloc arms.[5] In 1972, Egypt ordered the Soviet military personnel in the country to leave and Iraq soon became one of the Soviet Union's closest allies in the Middle East.[6] During this time, the USSR and Iraq had signed a Treaty of Friendship and Cooperation in which both countries promised to help each other under threat and to avoid entering hostile alliances against one another.[7]

    However, this did not mean that during all that time their mutual relations had always been equally friendly and without serious political differences. As an American scholar indicated, because of their support of the national-liberation movements, a number of important Third World countries, including Iraq, "declared their friendship for and improved relations with the USSR and sided with it on a number of international problems". In no instance, however, did their leaders "compromise their own national interests or become Soviet stooges."[3] Baghdad's interest in cooperation with Moscow "was based on the need for a powerful patron in its efforts to shed all the remnants of Western colonialism and to establish Iraq as an autonomous member of the world order of nation states."[3] At the same time, however, the Iraqi "ruling elite had shown stubborn resistance towards anything which could be regarded as an intrusion into the country's internal affairs or as an infringement upon Iraq's sovereignty over its international policies."


    Alltså, fram till slutet av 80-talet så var Irak nära allierade med Sovjet.

    The Soviet Union was critical of Saddam Hussein's 2 August 1990 invasion and occupation of Kuwait, and supported a United Nations resolution authorizing the use of military force, if necessary, to enforce an arms embargo against Iraq. But the Soviet Union's military support for Hussein also drew substantial criticism from the United States and other Western countries. In Washington, D.C., the Heritage Foundation foreign policy experts Jay P. Kosminsky and Michael Johns wrote on 30 August 1990 that, "While condemning the Iraqi invasion, Gorbachev continues to assist Saddam militarily. By Moscow's own admission, in an 22 August official press conference with Red Army Colonel Valentin Ogurtsov, 193 Soviet military advisors still are training and assisting Iraq's one million-man armed forces. Privately, Pentagon sources say that between 3,000 and 4,000 Soviet military advisors may be in Iraq."

    Så dessa tusentals rådgivare utbildade alltså Iraks soldater på vapen som USA skickade?
    Är det vad du försöker säga?  Mad 
    Dao skrev:TILL DETTA kom den AKTIVA STÖD Irak fick i kriget mot Iran, med satellitspaning och liknande.

    USA:s stöd i MÄNGD var mindre än de andra, men i BETYDELSE var den direkt avgörande!!!
    Jo, du har rätt i att den satellitinformation som USA försåg Irak med under kriget mot Iran var direkt avgörande för krigets utgång. Utan den så hade troligtvis Iran erövrat Irak och det var något som USA's olika allierade i området inte kunde acceptera för hur mycket de än ogillade Saddam så ansåg de att Iran var ett större hot. Vad hade USA för alternativ i det läget trots att Irak var en av Sovjets allierade?  Pest eller kolera heter det väl?

    Men det var inte amerikanska vapen utan endast strategisk information som gjorde att Iran gick med på en vapenvila. Iran offrade sina soldater på samma sätt som Sovjet gjorde i kriget mot Hitler men när Saddam så exakt lyckades träffa deras ställningar med Sarin- och senaps-gas (vilket USA rimligtvis visste att de använde) så insåg de plötsligt att priset skulle bli för stort att invadera hela Irak.

    Har du inte lärt dig att det alltid är USA:s fel om Dao får bestämma.  Rolling Eyes 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2013-12-31, 20:41

    Secrist skrev:Har du inte lärt dig att det alltid är USA:s fel om Dao får bestämma.  Rolling Eyes 

    Om jag hade fått bestämma, hade USA inte gjort några fel alls!

    Men nu är det faktiskt DU som bestämmer att jag tycker något helt annat!

    I god liberalfascistisk ordning!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2013-12-31, 20:45

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Har du inte lärt dig att det alltid är USA:s fel om Dao får bestämma.  Rolling Eyes 

    Om jag hade fått bestämma, hade USA inte gjort några fel alls!

    Men nu är det faktiskt DU som bestämmer att jag tycker något helt annat!

    I god liberalfascistisk ordning!

    Eller hur.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2013-12-31, 21:16

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Har du inte lärt dig att det alltid är USA:s fel om Dao får bestämma.  Rolling Eyes 

    Om jag hade fått bestämma, hade USA inte gjort några fel alls!

    Men nu är det faktiskt DU som bestämmer att jag tycker något helt annat!

    I god liberalfascistisk ordning!

    Eller hur.

    Jovisst!

    Din "åsikt" om vad jag "tycker" om USA - hade du klart redan FÖRSTA GÅNGEN jag skrev kritik om USA.

    Ytterligare ett sätt för dig att slippa argumentera - och givetvis är det ju skönt att det skulle vara "mitt fel", allting! Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2013-12-31, 21:45

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Har du inte lärt dig att det alltid är USA:s fel om Dao får bestämma.  Rolling Eyes 

    Om jag hade fått bestämma, hade USA inte gjort några fel alls!

    Men nu är det faktiskt DU som bestämmer att jag tycker något helt annat!

    I god liberalfascistisk ordning!

    Eller hur.

    Jovisst!

    Din "åsikt" om vad jag "tycker" om USA - hade du klart redan FÖRSTA GÅNGEN jag skrev kritik om USA.

    Ytterligare ett sätt för dig att slippa argumentera - och givetvis är det ju skönt att det skulle vara "mitt fel", allting! Smile

    När gav du något annat land än USA skulden för någonting överhuvudtaget?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  redalert 2014-01-01, 12:03

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Har du inte lärt dig att det alltid är USA:s fel om Dao får bestämma.  Rolling Eyes 

    Om jag hade fått bestämma, hade USA inte gjort några fel alls!

    Men nu är det faktiskt DU som bestämmer att jag tycker något helt annat!

    I god liberalfascistisk ordning!

    Eller hur.

    Jovisst!

    Din "åsikt" om vad jag "tycker" om USA - hade du klart redan FÖRSTA GÅNGEN jag skrev kritik om USA.

    Ytterligare ett sätt för dig att slippa argumentera - och givetvis är det ju skönt att det skulle vara "mitt fel", allting! Smile

    När gav du något annat land än USA skulden för någonting överhuvudtaget?

    Men det där har dao aldrig sagt förstår du väl?  Laughing 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2014-01-01, 18:08

    Secrist skrev:När gav du något annat land än USA skulden för någonting överhuvudtaget?

    När var du kritisk mot USA, överhuvudtaget?

    Oja, många länder har jag kritiserat. Men få länder kommer i nivå med USA idag, tyvärr!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2014-01-01, 20:14

    Dao skrev:
    Secrist skrev:När gav du något annat land än USA skulden för någonting överhuvudtaget?

    När var du kritisk mot USA, överhuvudtaget?

    Oja, många länder har jag kritiserat. Men få länder kommer i nivå med USA idag, tyvärr!

    Få länder? Det betyder ju att det finns länder som kommer i nivå med USA enligt dig då? Vilka länder är det?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Infra 2014-01-01, 21:07

    Secrist skrev:Jag fick ett brev från Noam Chomsky. Naturligtvis måste jag göra mig märkvärdig över det.
    Det vore roligt med litet kommentarer från högergökarna på forat. Gissar att dom ser rött.


    Kan inte påstå att jag tycker att ett anonymt tiggarbrev är så mycket att se rött över. Jag får sådana hela tiden från olika hjälporganisationer.

    Där kom den, ja.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2014-01-01, 21:43

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:När gav du något annat land än USA skulden för någonting överhuvudtaget?

    När var du kritisk mot USA, överhuvudtaget?

    Oja, många länder har jag kritiserat. Men få länder kommer i nivå med USA idag, tyvärr!

    Få länder? Det betyder ju att det finns länder som kommer i nivå med USA enligt dig då? Vilka länder är det?

    Kina och Indien kommer i många fall upp i USA:s nivå, liksom Israel. Ryssland... Storbritannien och Frankrike i vissa fall!

    Nå, när kritiserade du USA sist???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2014-01-01, 22:09

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:När gav du något annat land än USA skulden för någonting överhuvudtaget?

    När var du kritisk mot USA, överhuvudtaget?

    Oja, många länder har jag kritiserat. Men få länder kommer i nivå med USA idag, tyvärr!

    Få länder? Det betyder ju att det finns länder som kommer i nivå med USA enligt dig då? Vilka länder är det?

    Kina och Indien kommer i många fall upp i USA:s nivå, liksom Israel. Ryssland... Storbritannien och Frankrike i vissa fall!

    Nå, när kritiserade du USA sist???

    När kom du till slutsatsen att det var någon av dessa länder som bar skulden för något?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2014-01-01, 22:10

    Infra skrev:
    Secrist skrev:Jag fick ett brev från Noam Chomsky. Naturligtvis måste jag göra mig märkvärdig över det.
    Det vore roligt med litet kommentarer från högergökarna på forat. Gissar att dom ser rött.


    Kan inte påstå att jag tycker att ett anonymt tiggarbrev är så mycket att se rött över. Jag får sådana hela tiden från olika hjälporganisationer.

    Där kom den, ja.            

    Har fått från Rädda Barnen tex. Dock startar jag inga trådar om det.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Sniperace 2014-01-01, 22:38

    undrar om han tror att detta kom personligt från Noam, eller om det kommer från hans stab runt sig, frågan är om Noam själv ens läst Infras brev till honom, jag ställer mig tvivlande och tror detta är ett standardsvar Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2014-01-01, 22:42

    Sniperace skrev:undrar om han tror att detta kom personligt från Noam, eller om det kommer från hans stab runt sig, frågan är om Noam själv ens läst Infras brev till honom, jag ställer mig tvivlande och tror detta är ett standardsvar Smile

    Det låter som ett massproducerat typiskt standardsvar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Sniperace 2014-01-01, 22:53

    Secrist skrev:
    Sniperace skrev:undrar om han tror att detta kom personligt från Noam, eller om det kommer från hans stab runt sig, frågan är om Noam själv ens läst Infras brev till honom, jag ställer mig tvivlande och tror detta är ett standardsvar Smile



    Det låter som ett massproducerat typiskt standardsvar.
    yupp, det ser så ut!

    Men jag har ett handskrivet brev från Yitzhak Rabin som jag fick i Februari månad 1975, där han skriver om bombattentatet som gav mig en splitterskada i höger överarm, och som dödade en ung kvinna och hennes spädbarn som låg i en barnvagan.
    Det var inte massproducerat Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2014-01-01, 23:28

    Secrist skrev:När kom du till slutsatsen att det var någon av dessa länder som bar skulden för något?

    I de trådar där det var aktuellt!

    När kritiserade du USA sist?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Dao 2014-01-01, 23:29

    Secrist! När kritiserade du USA sist, och varför???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Secrist 2014-01-02, 00:33

    Dao skrev:
    Secrist skrev:När kom du till slutsatsen att det var någon av dessa länder som bar skulden för något?

    I de trådar där det var aktuellt!

    När kritiserade du USA sist?

    Du kanske kan ge något exempel på någon oroshärd i världen där någon annan än USA och Israel är skyldig?

    Sponsored content


    Jag fick brev från Noam. Empty Sv: Jag fick brev från Noam.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 13:56