Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Susz X 2010-03-02, 08:05



    hmm..hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media pig som ex SvD
    Det bestämde jag mig för när ja fann detta, redan år 2003 speglades fakta som en del av våra dagstidningar gjort allt för att mörka med ondskans krigspropaganda om påhittade "terrorister" från andra länder.
    En del av dem är väl exempelvis vad boken "Fienden inom oss" samt Tamas bok om "makt myter och manipulation" vill framföra och delge oss kunskap i är min konklusion.

    Läs en del av rapporterna från olika år, klicka här:
    [


    http://www.lakareutangranser.se/System/Examples/Sok/?q=palestina&resid=2001100545&defbn=1&uaid=A9E0FDC72A5A54A11634F32A708EAC8C:38352E3233302E3231372E313836:5245717029453094985
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Redvictory 2010-03-02, 08:33

    Susz X skrev:

    hmm..hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media pig som ex SvD
    Det bestämde jag mig för när ja fann detta, redan år 2003 speglades fakta som en del av våra dagstidningar gjort allt för att mörka med ondskans krigspropaganda om påhittade "terrorister" från andra länder.
    En del av dem är väl exempelvis vad boken "Fienden inom oss" samt Tamas bok om "makt myter och manipulation" vill framföra och delge oss kunskap i är min konklusion.

    Läs en del av rapporterna från olika år, klicka här:
    [


    http://www.lakareutangranser.se/System/Examples/Sok/?q=palestina&resid=2001100545&defbn=1&uaid=A9E0FDC72A5A54A11634F32A708EAC8C:38352E3233302E3231372E313836:5245717029453094985

    Tror du lazy ändrar inställning efter att ha läst detta? (skulle inte tro det jag heller)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Dao 2010-03-02, 13:02

    Även den isreliska människorättsorganisationen B`Tselem är väl värd att ha som källa!

    Dels för att de tillhör "fienden", och kan rapportera innifrån, men också dels för att de är bra rent allmänt!

    http://www.btselem.org/English/
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Susz X 2010-03-03, 01:47

    Redvictory skrev:
    Susz X skrev:

    hmm..hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media pig som ex SvD
    Det bestämde jag mig för när ja fann detta, redan år 2003 speglades fakta som en del av våra dagstidningar gjort allt för att mörka med ondskans krigspropaganda om påhittade "terrorister" från andra länder.
    En del av dem är väl exempelvis vad boken "Fienden inom oss" samt Tamas bok om "makt myter och manipulation" vill framföra och delge oss kunskap i är min konklusion.

    Läs en del av rapporterna från olika år, klicka här:
    [


    http://www.lakareutangranser.se/System/Examples/Sok/?q=palestina&resid=2001100545&defbn=1&uaid=A9E0FDC72A5A54A11634F32A708EAC8C:38352E3233302E3231372E313836:5245717029453094985

    Tror du lazy ändrar inställning efter att ha läst detta? (skulle inte tro det jag heller)
    Lazy skiter ja i totalt- även SvD och BT- men tror du att SvD/ BT ändrar inställning i stället för att hetsa mot dem som har rätt och mörka fakta?
    Eller ska man ens ge dem den chansen?
    För de visste- vet att de visste i över två år minst
    - det är vad ja kan gå i god för.!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Dao 2010-03-03, 01:55

    Till och med alliansen kräver att det sker en OBEROENDE granskning av Israels brott idag!

    I FN röstades detta ner av USA, Israel och ca 8 smånationer...

    Om de är så oskyldiga som de hävdar, den israeliska ledningen, varför är de då rädda för oberoende granskningar?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Susz X 2010-03-03, 02:02

    EU och vårt land då??
    Oberoende granskning har redan varit- på de flesta plan Dao.
    Då ställdes krav om att ansvaria skulle ställas inför krigsrätt
    för brott mot folkrätten tex
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Dao 2010-03-03, 15:29

    Susz X skrev:EU och vårt land då??
    Oberoende granskning har redan varit- på de flesta plan Dao.
    Då ställdes krav om att ansvaria skulle ställas inför krigsrätt
    för brott mot folkrätten tex

    Jag vet det!

    Men kraven fortsätter att komma, och samma makter motarbetar dem!

    Så här har det i stort hållit på sedan 1948! Och tidigare ändå...
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Girigbukar på hög nivå

    Inlägg  womanlover 2010-03-04, 19:29

    Jag har gett allt som jag har haft råd med till "Läkare utan gränser" - efter Haitikatastrofen.
    Tillsammans 450 kronor. En droppe i havet - men flera droppar små kan bli en å.
    Men se upp för Röda Korset. Dom borde byta namn till Döda Korset.
    Hur kan man förskingra pengar som folk har samlat ihop för att hjälpa (Förre RK-chefen)
    Hur kan en chef i en välgörenhetsorganisation ha en lön på nästan en miljon kronor per år.(Westerberg).
    Snacka om girigbukar på hög nivå.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Dao 2010-03-05, 19:37

    Det är bra med kortsiktigt stöd till katastrofområden!

    Men problemen kommer att uppstå igen, och igen, och igen... i all oändlighet - om vi inte hittar en global samhällstruktur där de fattiga tvingas bo trångt i de områden där riskerna för naturkatastrofer är som värst!

    Sponsored content


    Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför? Empty Sv: Hädanefter kommer jag att läsa Läkare Utan gränsers Rapporter i stället för svensk media!!! Varför?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 20:24