Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Gandalf
lazy
Thetaxpayer
Secrist
ericTheDog
Infra
Sniperace
Dao
R.O.F.L
13 posters

    AFA fyller 20 år

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    AFA fyller 20 år Empty AFA fyller 20 år

    Inlägg  R.O.F.L 2013-11-19, 15:34

    Antifascistisk Aktion (AFA) i Sverige fyller 20 år, och firar detta med en stor fest på Cyklopen i Stockholm den 30 november. cyclops 

    AFA är ett militant nätverk som arbetar mot rasism, sexism, kapitalism och homofobi. De består av flera sjävständiga lokalgrupper över landet. AFA har ingen central styrelse eller ledning, utan utgår från platt organisering.

    AFA, Antifaschistische Aktion, grunades av Tysklands kommunistiska parti redan på 30-talet. Dagens AFA, som finns på olika platser i Europa, grundades med tyska AFA som förebild. I Sverige har AFA funnits sedan september 1993.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-19, 15:44

    Grattis på födelsedagen!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Sniperace 2013-11-19, 17:02

    ja,m där ser man dao gratulerar våldsverkare.......,
    AFA en terroristliknande organisation som använder våld och hot för att tysta åsiktsmotståndare
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Infra 2013-11-19, 18:25

    Sniperace skrev:ja,m där ser man dao gratulerar våldsverkare.......,
    AFA en terroristliknande organisation som använder våld och hot för att tysta åsiktsmotståndare
    De är de enda som sätter hårt mot hårt mot den svenska neofascismen.
    Själv längtar du säkert efter en ny Kristallnatt, i stället.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Sniperace 2013-11-19, 18:41

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:ja,m där ser man dao gratulerar våldsverkare.......,
    AFA en terroristliknande organisation som använder våld och hot för att tysta åsiktsmotståndare
    De är de  enda som sätter hårt mot hårt mot den svenska neofascismen.
    Själv längtar du säkert efter en ny Kristallnatt, i stället.
     
    Nix, du vet väl att hag är Judekramare?
    och vem vet jag ÄR kanske jude med!! Smile

    så där löper jag nog risk att utsättas för deras hat eller hur?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-19, 23:46

    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Menar du det på riktigt? Fy fan!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 00:25

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:ja,m där ser man dao gratulerar våldsverkare.......,
    AFA en terroristliknande organisation som använder våld och hot för att tysta åsiktsmotståndare
    De är de  enda som sätter hårt mot hårt mot den svenska neofascismen.
    Själv längtar du säkert efter en ny Kristallnatt, i stället.
     
    Nix, du vet väl att hag är Judekramare?
    och vem vet jag ÄR kanske jude med!! Smile

    så där löper jag nog risk att utsättas för deras hat eller hur?
    Ditt eget hat, i sådana fall...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Secrist 2013-11-20, 00:51

    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Grattis till 20 år av våld menar du?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 01:01

    Secrist skrev:
    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Grattis till 20 år av våld menar du?
    Jag skulle gratta dig också när du fyller år, trots att du stöttar våld, krig och diktatur! Det ser jag som en ganska neutral grej.

    Annars stödjer jag inte afa:s val av agerande, även om jag stödjer de i stort i sak.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Secrist 2013-11-20, 01:17

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Grattis till 20 år av våld menar du?
    Jag skulle gratta dig också när du fyller år, trots att du stöttar våld, krig och diktatur! Det ser jag som en ganska neutral grej.

    Annars stödjer jag inte afa:s val av agerande, även om jag stödjer de i stort i sak.
    Fast deras val är ju den starkes rätt och framgång genom våld. Vad är det du stödjer menar du?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-20, 01:20

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Grattis till 20 år av våld menar du?
    Jag skulle gratta dig också när du fyller år, trots att du stöttar våld, krig och diktatur! Det ser jag som en ganska neutral grej.

    Annars stödjer jag inte afa:s val av agerande, även om jag stödjer de i stort i sak.

    Hmmm, har för mig secrist fyller år 20:e nov...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 01:29

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Grattis till 20 år av våld menar du?
    Jag skulle gratta dig också när du fyller år, trots att du stöttar våld, krig och diktatur! Det ser jag som en ganska neutral grej.

    Annars stödjer jag inte afa:s val av agerande, även om jag stödjer de i stort i sak.
    Fast deras val är ju den starkes rätt och framgång genom våld. Vad är det du stödjer menar du?
    De är inte mer våldsamma eller otrevliga än du i dessa debattforumet, där du konstant förstör tråd efter tråd genom dina metoder av direkta omskrivningar och/eller ytterligheter...

    De hojtar lite högt när SD och liknande protesterar. Det är de som står upp mot fascismen, i praktiken, när ni bara står emot med lite vaga ord. De går ibland lite för långt, men till skillnad från dig och dina kumpaner GÖR de något!

    Som i trettiotalets Tyskland...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-20, 01:37

    Tycker Daoren att de inom AFA ska åtalas för sina brott?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-20, 01:49

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Grattis på födelsedagen!
    Grattis till 20 år av våld menar du?
    Jag skulle gratta dig också när du fyller år, trots att du stöttar våld, krig och diktatur! Det ser jag som en ganska neutral grej.

    Annars stödjer jag inte afa:s val av agerande, även om jag stödjer de i stort i sak.
    Fast deras val är ju den starkes rätt och framgång genom våld. Vad är det du stödjer menar du?
    De är inte mer våldsamma eller otrevliga än du i dessa debattforumet, där du konstant förstör tråd efter tråd genom dina metoder av direkta omskrivningar och/eller ytterligheter...

    De hojtar lite högt när SD och liknande protesterar. Det är de som står upp mot fascismen, i praktiken, när ni bara står emot med lite vaga ord. De går ibland lite för långt, men till skillnad från dig och dina kumpaner GÖR de något!

    Som i trettiotalets Tyskland...




    De hojtar lite högt. Very Happy 

    Det är ju de som är fascisterna. Det är ju de som är som SA.
    Det är ju det som ni extremister inte fattar.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 02:09

    Thetaxpayer skrev:De hojtar lite högt. Very Happy 

    Det är ju de som är fascisterna. Det är ju de som är som SA.
    Det är ju det som ni extremister inte fattar.
    Har inte sett något fascistiskt hos dem än. Inte om man utgår från vad den ideologin handlar om. De siktar inte på egen makt.

    De agerar MOT fascismen. Men eftersom de använder lite väl våldsamma metoder, så är sisken stor att de en dag går över och blir fascistiska.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-20, 02:57

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:De hojtar lite högt. Very Happy 

    Det är ju de som är fascisterna. Det är ju de som är som SA.
    Det är ju det som ni extremister inte fattar.
    Har inte sett något fascistiskt hos dem än. Inte om man utgår från vad den ideologin handlar om. De siktar inte på egen makt.

    De agerar MOT fascismen. Men eftersom de använder lite väl våldsamma metoder, så är sisken stor att de en dag går över och blir fascistiska.



    En vanlig sak med fascistet är ju tex att inskränka det fria ordet och drica igenom sin agenda med våld. Skrämma folk till tystnad. Ser du verkligen inte att Afa gör precis det? Sen jämför med Sd och säg på vilket sätt de försöker hindra folk att yttra sig. Var använder de våld mot sina motståndare?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Secrist 2013-11-20, 09:14

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:De hojtar lite högt. Very Happy 

    Det är ju de som är fascisterna. Det är ju de som är som SA.
    Det är ju det som ni extremister inte fattar.
    Har inte sett något fascistiskt hos dem än. Inte om man utgår från vad den ideologin handlar om. De siktar inte på egen makt.

    De agerar MOT fascismen. Men eftersom de använder lite väl våldsamma metoder, så är sisken stor att de en dag går över och blir fascistiska.
    Deras mål är inte fascismen. Deras mål är våldet i sig som är är ett självändamål. Men tack för att du på ett tydligt sätt tar ställning för våld mot oliktänkande och alla som de ogillar. För en gångs skull så är du tydlig med vad du stödjer. Synd att det skulle vara våld mot olitänkande.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-20, 20:51

    Egentligen borde man inte vara förvånad att Daoren tyr sig till den våldsamma extremvänstern. Det har stått klart rätt så länge vad den idioten går för.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 21:56

    Thetaxpayer skrev:En vanlig sak med fascistet är ju tex att inskränka det fria ordet och drica igenom sin agenda med våld. Skrämma folk till tystnad. Ser du verkligen inte att Afa gör precis det? Sen jämför med Sd och säg på vilket sätt de försöker hindra folk att yttra sig. Var använder de våld mot sina motståndare?
    Det är vanligt med fascism javisst, men det är inte det avgörande för att det skall vara just fascism.

    SD använder idag parlamentarismen för att förvränga debatten, liksom internetmediet för att sprida lögner och fördomar. Så länge den vägen är framgångsrik, lär de inte återgå till sina gamla nynazistmetoder.

    Det är liksom hur fascismen fungerar.

    Fascism är en maktideologi. HUR man når makt, eller hindrar de som är emot dem, är i sig oviktigt. Fascismen är inte heller främmande för demokrati, så länge det leder till MAKT!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 21:57

    Secrist skrev:Deras mål är inte fascismen. Deras mål är våldet i sig som är är ett självändamål. Men tack för att du på ett tydligt sätt tar ställning för våld mot oliktänkande och alla som de ogillar. För en gångs skull så är du tydlig med vad du stödjer. Synd att det skulle vara våld mot olitänkande.
    Gör dig inte löjligare än du är, Secrist...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  lazy 2013-11-20, 22:06

    På tal om fascism eller i alla fall, diktatur.

    Nicolas Maduro försöker köpa röster inför valet

    Rösta på mig så får du en billig platt-tv.

    Med den taktiken styr Hugo Chavez kronprins Venezuela mot ett ännu större kaos.

    Nicolas Maduro får nu samma diktatoriska befogenheter som sin företrädare.

    Med medan Hugo Chavez var betraktad som en gud av sina anhängare så är det många som sätter stora frågetecken för Maduros förmåga att hålla landet ovanför vattenytan.

    Tecknen blir alltfler att Venezuela rör sig mot det dysfunktionella kaos som karakteriserar en misslyckad stat.

    Scenen från Caracas gator de senaste 10 dagarna:

    Maduro kallar in militären för att öppna de stora elektronikkedjornas butiker. Med motiveringen att de är ockrare och tjuvar tvingar Maduro affärsinnehavarna att drastiskt sänka sina priser. Ett hundratal affärsmän grips för ocker. Presidenten uppmanar dessutom människor att gå man ur huse och tömma butikerna.

    En platt-tv för 5 000 kronor säljs för en tusenlapp. Folk rullar hem stora frysskåp på pirror. Utanför affärerna ringlar sig långa köer.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article17877291.ab

    Det är tur för AB att de fortfarande har Wolfgang Hansson som skriver för dem, det ger i.a.f ett uns av trovärdighet, han och Johan Hakelius.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 22:17

    lazy skrev:På tal om fascism eller i alla fall, diktatur.

    Nicolas Maduro försöker köpa röster inför valet

    Rösta på mig så får du en billig platt-tv.

    Med den taktiken styr Hugo Chavez kronprins Venezuela mot ett ännu större kaos.

    Nicolas Maduro får nu samma diktatoriska befogenheter som sin företrädare.

    Med medan Hugo Chavez var betraktad som en gud av sina anhängare så är det många som sätter stora frågetecken för Maduros förmåga att hålla landet ovanför vattenytan.

    Tecknen blir alltfler att Venezuela rör sig mot det dysfunktionella kaos som karakteriserar en misslyckad stat.

    Scenen från Caracas gator de senaste 10 dagarna:

    Maduro kallar in militären för att öppna de stora elektronikkedjornas butiker. Med motiveringen att de är ockrare och tjuvar tvingar Maduro affärsinnehavarna att drastiskt sänka sina priser. Ett hundratal affärsmän grips för ocker. Presidenten uppmanar dessutom människor att gå man ur huse och tömma butikerna.

    En platt-tv för 5 000 kronor säljs för en tusenlapp. Folk rullar hem stora frysskåp på pirror. Utanför affärerna ringlar sig långa köer.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article17877291.ab

    Det är tur för AB att de fortfarande har Wolfgang Hansson som skriver för dem, det ger i.a.f ett uns av trovärdighet, han och Johan Hakelius.
    Vem vet? Kanske hans uppgifter för en gång skull stämmer någorlunda denna gången! Han har tidigare hävdat sådana här saker, på uppgifter okritiskt hämtade från oppositionen. En opposition som faktiskt HAR gjort sådana här saker tidigare!

    Men jag förstår att du anser att han är "trovärdig" i dina ögon! Smile
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  lazy 2013-11-20, 22:26

    Dao skrev:
    lazy skrev:På tal om fascism eller i alla fall, diktatur.

    Nicolas Maduro försöker köpa röster inför valet

    Rösta på mig så får du en billig platt-tv.

    Med den taktiken styr Hugo Chavez kronprins Venezuela mot ett ännu större kaos.

    Nicolas Maduro får nu samma diktatoriska befogenheter som sin företrädare.

    Med medan Hugo Chavez var betraktad som en gud av sina anhängare så är det många som sätter stora frågetecken för Maduros förmåga att hålla landet ovanför vattenytan.

    Tecknen blir alltfler att Venezuela rör sig mot det dysfunktionella kaos som karakteriserar en misslyckad stat.

    Scenen från Caracas gator de senaste 10 dagarna:

    Maduro kallar in militären för att öppna de stora elektronikkedjornas butiker. Med motiveringen att de är ockrare och tjuvar tvingar Maduro affärsinnehavarna att drastiskt sänka sina priser. Ett hundratal affärsmän grips för ocker. Presidenten uppmanar dessutom människor att gå man ur huse och tömma butikerna.

    En platt-tv för 5 000 kronor säljs för en tusenlapp. Folk rullar hem stora frysskåp på pirror. Utanför affärerna ringlar sig långa köer.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article17877291.ab

    Det är tur för AB att de fortfarande har Wolfgang Hansson som skriver för dem, det ger i.a.f ett uns av trovärdighet, han och Johan Hakelius.
    Vem vet? Kanske hans uppgifter för en gång skull stämmer någorlunda denna gången! Han har tidigare hävdat sådana här saker, på uppgifter okritiskt hämtade från oppositionen. En opposition som faktiskt HAR gjort sådana här saker tidigare!

    Men jag förstår att du anser att han är "trovärdig" i dina ögon! Smile
    Wolfgang är inte utan har blivit trovärdig p.g.a att han är en av få som ibland skrivit enögt om Israel/Palestinafrågan men när han fått källor (trovärdiga) så har han ändrat istället för att bara låtsas som ingenting, så agerar en riktig journalist.
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    AFA fyller 20 år Empty antifascism

    Inlägg  Gandalf 2013-11-20, 22:48

    De agerar MOT fascismen. Men eftersom de använder lite väl våldsamma metoder, så är sisken stor att de en dag går över och blir fascistiska.

    Demokratin begränsar sätten att slåss mot fascismen?eller? fysiskt våld? argumentation? motdemonstration? fungerar tydligen inte, tycker jag, min subjektiva åsikt.

    Ignorera, kan kanske vara effektivt?
    Varför motdemonstrera, låt Fascisterna marschera, ägna dom inte en endaste blick, tysta och ensamma får dom promenera fram med sina medeltida åsikter bakom pannbenen, leder till inga skriverier i nyhetsbladen där dom får uppmärksamhet, anser jag.  
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 22:52

    lazy skrev:
    Wolfgang är inte utan har blivit trovärdig p.g.a att han är en av få som  ibland skrivit enögt om Israel/Palestinafrågan men när han fått källor (trovärdiga) så har han ändrat istället för att bara låtsas som ingenting, så agerar en riktig journalist.
    Det är möjligt. Han har inte ändrat tidigare påståenden om Venezuela, trots att de varit felaktiga, i alla fall. Inte vad JAG sett, då jag inte alltid läser hans kolumn.

    Det är möjligt att han har rätt denna gång, helt eller delvis, men det är svårt att egentligen veta. Skulle vara intressant att veta vart han får sin information om detta.

    Det som ÄR känt om Venezuela, är att det mesta av den information om vad som sker i landet, oftast är kontrollerat av de som äger större delen av massmedia i det landet - oppositionen. Och ofta har informationen varit formad så, även om den delvis varit korrekt, att den belyst saker och ting till deras fördel.

    Hittills har detta varit smärtsamt påtagligt.

    Mer objektiva källor brukar sällan vara så antingen för eller emot vad som sker, och kan också sätta mycket av det som sker i landet i sitt sammanhang. Sedan länge är det exempelvis känt att till flera av de marknader som oppositionen kontrollerar, har de manipulerat så mycket att det lett till varubrist för vissa varor i landet, eller till enorma prisökningar. De själva är i princip skyddade från förlust i dessa aktioner, då de blir kompenserade från Washington.

    Om Wolfgang hade varit så duktig som du tillskriver honom, borde han ha vetat det!

    Sponsored content


    AFA fyller 20 år Empty Sv: AFA fyller 20 år

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:04