Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
cleopatra
R.O.F.L
lazy
Susz X
theward
blueheaven
Kakmonstret
MartinLindgren
berralarzon
formsvackan
Infra
RedCloud
KickTheRasist
GustavAnder
18 posters

    "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 13:21

    Thetaxpayer skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "Anser DU att en muslim som avfaller från Islam till att bli Kristen ska straffas?"

    Nej det är inte rätt har jag påstått detta??

    citat:
    "Anser DU att det skulle vara lag om att tvingas byta namn om man avfaller från Islam till Kristendom?"

    Det finns ingen lag för det och sådant lagg skall inte finnas , men det för du fråga någon präst ,jag vet vad jag såg och hur har jag uppfattat det.

    Enligt mig personligen om du är Muslim då har du muslims namn likadant för Kristen detta är ju bara logisk.
    citat:

    "Sedan kan vi ju följa upp med ytterligare en fråga, anser du att vi ska ha religionsfrihet så att ALLA har rätt att välja den religion de vill tillhöra/tro på?"

    Absolut!! men snart kommer vi inte att få det när SD för yttra sina fascistoida förslag i Riksdagen.

    Men så är det ju i många av de Islamskt styrda länderna, avfaller man där från Islam riskerar man DÖDSSTRAFF, och jag vila bara ha DIN egen åsikt om detta.

    Vad gäller en Muslim som blir kristen i Sverige finns INGA som helst krav från den svenska kyrkan, eller från de svenska frikyrkorörelserna att byta namn....

    Enligt min åsikt ska man kunna ha vilket namn man vill utan att tvunget koppla deta till religion och att byta namn som man haft sedan barnsben för att man INTE tror på den religion föräldrarna eventuellt hade när man föddes och för att detta namn användes i de land de fanns i osv ser jag som urbota dumt, ja känner en man som av sina föräldrar döpt till BROR, när han blev vuxen bytte han till Markus, men för alla som kände honom va han fortfarande BROR....

    Och till sis, NEJ, SD har inte någon chans att få igenom sådana saker, inte sörre chans än att ex en extremvänsterparti har chans att få sverige till en stängd hårt styrd kommuniststat, de är ju faktiskt VÄLJARNA som bestämmer, och att SD skulle få en majoritet så de kan föra igenom sådana lagar är inte mer än en dröm för dem...


    Jag vill veta i hur många länder muslimerna avrättar dem andra som vill bytta till en annan religion jag tror inte att du kommer att nämna "många", men ja visst det har förekommit.

    MVH
    //KTR


    I delar av Pakistan där talibaner terroriserar, i De delar av Afghanistan där dessa finns kvar dödas till och med flickor enbart för att de går i SKOLA....

    I Saudi avrättas man INTE vad jag vet, men de är ändå inte att rekommendera eftersom man BLIR straffad även där.


    Nu kom vi en bytt på vägen härligt , har du undrat varför sker det till exempel i Afghanistan nära Taliban näste och inte I Saudiarabien eller helt enkelt det
    enda muslimska landet i europa Bosnien ??



    jasså?
    Vad tror du om Kosovo eller Turkiet?
    Muslimer eller ej?

    Ja dem är muslimer också fan att jag missade detta



    Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty fanatiker

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 13:34

    KickTheRasist skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "Anser DU att en muslim som avfaller från Islam till att bli Kristen ska straffas?"

    Nej det är inte rätt har jag påstått detta??

    citat:
    "Anser DU att det skulle vara lag om att tvingas byta namn om man avfaller från Islam till Kristendom?"

    Det finns ingen lag för det och sådant lagg skall inte finnas , men det för du fråga någon präst ,jag vet vad jag såg och hur har jag uppfattat det.

    Enligt mig personligen om du är Muslim då har du muslims namn likadant för Kristen detta är ju bara logisk.
    citat:

    "Sedan kan vi ju följa upp med ytterligare en fråga, anser du att vi ska ha religionsfrihet så att ALLA har rätt att välja den religion de vill tillhöra/tro på?"

    Absolut!! men snart kommer vi inte att få det när SD för yttra sina fascistoida förslag i Riksdagen.

    Men så är det ju i många av de Islamskt styrda länderna, avfaller man där från Islam riskerar man DÖDSSTRAFF, och jag vila bara ha DIN egen åsikt om detta.

    Vad gäller en Muslim som blir kristen i Sverige finns INGA som helst krav från den svenska kyrkan, eller från de svenska frikyrkorörelserna att byta namn....

    Enligt min åsikt ska man kunna ha vilket namn man vill utan att tvunget koppla deta till religion och att byta namn som man haft sedan barnsben för att man INTE tror på den religion föräldrarna eventuellt hade när man föddes och för att detta namn användes i de land de fanns i osv ser jag som urbota dumt, ja känner en man som av sina föräldrar döpt till BROR, när han blev vuxen bytte han till Markus, men för alla som kände honom va han fortfarande BROR....

    Och till sis, NEJ, SD har inte någon chans att få igenom sådana saker, inte sörre chans än att ex en extremvänsterparti har chans att få sverige till en stängd hårt styrd kommuniststat, de är ju faktiskt VÄLJARNA som bestämmer, och att SD skulle få en majoritet så de kan föra igenom sådana lagar är inte mer än en dröm för dem...


    Jag vill veta i hur många länder muslimerna avrättar dem andra som vill bytta till en annan religion jag tror inte att du kommer att nämna "många", men ja visst det har förekommit.

    MVH
    //KTR


    I delar av Pakistan där talibaner terroriserar, i De delar av Afghanistan där dessa finns kvar dödas till och med flickor enbart för att de går i SKOLA....

    I Saudi avrättas man INTE vad jag vet, men de är ändå inte att rekommendera eftersom man BLIR straffad även där.


    Nu kom vi en bytt på vägen härligt , har du undrat varför sker det till exempel i Afghanistan nära Taliban näste och inte I Saudiarabien eller helt enkelt det
    enda muslimska landet i europa Bosnien ??



    jasså?
    Vad tror du om Kosovo eller Turkiet?
    Muslimer eller ej?

    Ja dem är muslimer också fan att jag missade detta



    Very Happy
    Det beror på att FANATIKER ha MAKTEN, och tänk, kanske är risken LIKA stor att fanatiker i Bosnien tar makten och kvar folket, som att SD skulle göra samma sak här?

    Ser du Islamska fanatiker i Bosnien som lika farliga som SD, eller är de inget t bry sig om?

    de är faktiskt inteså jättestor skillnad mellan olika slags extremister, alla har gemensamt att vilja påtvinga folket SIN vilja
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 14:20

    citat:
    "Ser du Islamska fanatiker i Bosnien som lika farliga som SD, eller är de inget t bry sig om?"

    Det är ju en bra fråga eftersöm Bosnien gränsar med Kroatien då brukar jag faktisk ofta åka där före semestern är slut för att jag älskar "Sljivovica" (Känd Plomon dricka 40% sprit och smakar nice) Very Happy


    Om jag skall vara ärligt jag ser mera chanser att SD kommer att styra över Sverige än dem parasit Wahabister i Bosnien för att jag såg med mina egna ögon hur Wahabisten springer maraton .

    citat:
    "de är faktiskt inteså jättestor skillnad mellan olika slags extremister, alla har gemensamt att vilja påtvinga folket SIN vilja."

    Instämmer !!

    MVH
    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty smile

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 15:12

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Ser du Islamska fanatiker i Bosnien som lika farliga som SD, eller är de inget t bry sig om?"

    Det är ju en bra fråga eftersöm Bosnien gränsar med Kroatien då brukar jag faktisk ofta åka där före semestern är slut för att jag älskar "Sljivovica" (Känd Plomon dricka 40% sprit och smakar nice) Very Happy


    Om jag skall vara ärligt jag ser mera chanser att SD kommer att styra över Sverige än dem parasit Wahabister i Bosnien för att jag såg med mina egna ögon hur Wahabisten springer maraton .

    citat:
    "de är faktiskt inteså jättestor skillnad mellan olika slags extremister, alla har gemensamt att vilja påtvinga folket SIN vilja."

    Instämmer !!

    MVH
    //KTR

    Jovisst, Sljivovica är gott, men man blir så jäkla full av det, sedan gillade jag Karlovac Pivovara när jag på 70-talet var i Rijeka, vem vet kanske har jag vuxet barn därifrån (rodnar) cheers

    Vad gäller extremister så har de nog ungefär samma chanser om inte folket ser till att de inte blir för stora, och det måste demokratin visa genom att INTE rösta in eller hysa sådana
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 16:43

    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "Ser du Islamska fanatiker i Bosnien som lika farliga som SD, eller är de inget t bry sig om?"

    Det är ju en bra fråga eftersöm Bosnien gränsar med Kroatien då brukar jag faktisk ofta åka där före semestern är slut för att jag älskar "Sljivovica" (Känd Plomon dricka 40% sprit och smakar nice) Very Happy


    Om jag skall vara ärligt jag ser mera chanser att SD kommer att styra över Sverige än dem parasit Wahabister i Bosnien för att jag såg med mina egna ögon hur Wahabisten springer maraton .

    citat:
    "de är faktiskt inteså jättestor skillnad mellan olika slags extremister, alla har gemensamt att vilja påtvinga folket SIN vilja."

    Instämmer !!

    MVH
    //KTR

    Jovisst, Sljivovica är gott, men man blir så jäkla full av det, sedan gillade jag Karlovac Pivovara när jag på 70-talet var i Rijeka, vem vet kanske har jag vuxet barn därifrån (rodnar) cheers

    Vad gäller extremister så har de nog ungefär samma chanser om inte folket ser till att de inte blir för stora, och det måste demokratin visa genom att INTE rösta in eller hysa sådana



    Du menar Karlovacko Pivo ??

    Den är jävligt gött faktisk vad tyckte du om Rijeka ?? Kommer du ihåg något av denna stad??

    MVH

    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty jo

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 16:49

    [quote=\"KickTheRasist\"][quote=\"Sniperace\"][quote=\"KickTheRasist\"]citat:
    \"Ser du Islamska fanatiker i Bosnien som lika farliga som SD, eller är de inget t bry sig om?\"

    Det är ju en bra fråga eftersöm Bosnien gränsar med Kroatien då brukar jag faktisk ofta åka där före semestern är slut för att jag älskar \"Sljivovica\" (Känd Plomon dricka 40% sprit och smakar nice) Very Happy


    Om jag skall vara ärligt jag ser mera chanser att SD kommer att styra över Sverige än dem parasit Wahabister i Bosnien för att jag såg med mina egna ögon hur Wahabisten springer maraton .

    citat:
    \"de är faktiskt inteså jättestor skillnad mellan olika slags extremister, alla har gemensamt att vilja påtvinga folket SIN vilja.\"

    Instämmer !!

    MVH
    //KTR[/quote]

    Jovisst, Sljivovica är gott, men man blir så jäkla full av det, sedan gillade jag Karlovac Pivovara när jag på 70-talet var i Rijeka, vem vet kanske har jag vuxet barn därifrån (rodnar) cheers

    Vad gäller extremister så har de nog ungefär samma chanser om inte folket ser till att de inte blir för stora, och det måste demokratin visa genom att INTE rösta in eller hysa sådana[/quote]



    Du menar Karlovacko Pivo ??

    Den är jävligt gött faktisk vad tyckte du om Rijeka ?? Kommer du ihåg något av denna stad??

    MVH

    //KTR[/quote]
    Jo, så var de nog det hette, Vad kan man säga mer om Rijeka än att det var/är en underbar stad, hur den ser ut ida ve jag inte, men jag får säga att den korta tid jag var där (mönstrade på en båt) var underbar, träffade en vacker kvinna som jag umgicks med nästan 24 timmar per dygn i lite mer än en vecka, jag var då ung och vacker, 21 år gammal.....

    Jag minns stenmurar som följde en serpentinväg, utsikt över havet, en stad i gammal stil med kullerstensbelagda vägar, kort sagt en satd jag väldigt gärna vill se igen

    flög till Zagreb och fick därifrån åka tåg till Rijeka, där dracks mycket av denna Pivo, och åts smörgåsar med en undebart god salami.....

    Och ja, ja ha ett förflutet som just sjöman som varade i fem år, sedan drabbades jag hårt a en ärftlig sjukdom och fick stanna i land...


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-04-16, 16:54, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 16:52

    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "Ser du Islamska fanatiker i Bosnien som lika farliga som SD, eller är de inget t bry sig om?"

    Det är ju en bra fråga eftersöm Bosnien gränsar med Kroatien då brukar jag faktisk ofta åka där före semestern är slut för att jag älskar "Sljivovica" (Känd Plomon dricka 40% sprit och smakar nice) Very Happy


    Om jag skall vara ärligt jag ser mera chanser att SD kommer att styra över Sverige än dem parasit Wahabister i Bosnien för att jag såg med mina egna ögon hur Wahabisten springer maraton .

    citat:
    "de är faktiskt inteså jättestor skillnad mellan olika slags extremister, alla har gemensamt att vilja påtvinga folket SIN vilja."

    Instämmer !!

    MVH
    //KTR

    Jovisst, Sljivovica är gott, men man blir så jäkla full av det, sedan gillade jag Karlovac Pivovara när jag på 70-talet var i Rijeka, vem vet kanske har jag vuxet barn därifrån (rodnar) cheers

    Vad gäller extremister så har de nog ungefär samma chanser om inte folket ser till att de inte blir för stora, och det måste demokratin visa genom att INTE rösta in eller hysa sådana



    Du menar Karlovacko Pivo ??

    Den är jävligt gött faktisk vad tyckte du om Rijeka ?? Kommer du ihåg något av denna stad??

    MVH

    //KTR
    Jo, så var de nog det hette, Vad kan man säga mer om Rijeka än att det var/är en underbar stad, hur den ser ut ida ve jag inte, men jag får säga att den korta tid jag var där (mönstrade på en båt) var underbar, träffade en vacker kvinna som jag umgicks med nästan 24 timmar per dygn i lite mer än en vecka, jag var då ung och vacker, 21 år gammal.....


    Härligt så du är en Sjöman ??

    Ja Rijeka är fortfarande en fint stad den har inte skadats så mycket av krigets fasor såsom Dubrovnik och Vukovar till exempel.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty tillägg

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 17:01

    editerade föregående inlägg, läs även slutet på det!

    förresten KTR, jag är nog inte den jävel du trodde ändå, eller hur?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 17:04

    Sniperace skrev:editerade föregående inlägg, läs även slutet på det!

    förresten KTR, jag är nog inte den jävel du trodde ändå, eller hur?




    Nja tror inte Wink



    Alltså då menar jag att du brukar ju tänka och det går diskutera med dig , med en rasist är det betydligt svårare eller helt enkelt sanslöst .


    MVH

    //KTR
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  kanaljen 2009-04-16, 18:07

    KickTheRasist skrev:


    med en rasist är det betydligt svårare eller helt enkelt sanslöst .


    MVH

    //KTR

    Pratar du om dig själv nu igen?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 18:50

    kanaljen skrev:
    KickTheRasist skrev:


    med en rasist är det betydligt svårare eller helt enkelt sanslöst .


    MVH

    //KTR

    Pratar du om dig själv nu igen?



    Tjena Perkelle vad vill du ??
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Skyldig.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 00:52

    "svenske" ( lika mycket svensk som en kamel med ränneskitar) usama fälldes idag för en rad terrorbrott.
    Dom meddelas senare.
    Lås in, släng nyckeln.

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/skyldig-till-terrorbrott-1.864505
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 01:26

    GustavAnder skrev:"svenske" ( lika mycket svensk som en kamel med ränneskitar) usama fälldes idag för en rad terrorbrott.
    Dom meddelas senare.
    Lås in, släng nyckeln.

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/skyldig-till-terrorbrott-1.864505

    Läs även denna artikel:

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/skillnad-mellan-europeiska-och-amerikanska-domstolar-1.864516

    Det var nämligen det jag också tänkte när jag läste din länk. Det står iofs att "Juryn bad flera gånger om förtydliganden och bevismaterial innan det enhälliga beslutet fattades" så jag tror inte för en sekund att han är oskyldigt dömd.

    Frågan är bara vilka bevisen var och hur stor bevisbördan behöver vara för att bli fälld i en amerikansk domstol. Att den är lägre framgår ju, men hur mycket lägre? Varför får man inte veta hur graverande bevisen var? Självklart ska han dömas för de brott han begått, men det får inte ske på rättssäkerhetens bekostnad. Var det däremot tveklösa bevis så håller jag med GA, lås in och släng bort nyckeln.

    Sponsored content


    "svenske" terroristen Usama inför rätta. - Sida 5 Empty Sv: "svenske" terroristen Usama inför rätta.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:15