Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Propagandakriget

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Propagandakriget Empty Propagandakriget

Inlägg  Dao 2013-04-04, 23:37

Lärare i USA kämpar för en mer nyanserad historieskidring i läroböckerna:

http://www.commondreams.org/view/2013/03/18-4

Allt fler ifrågasätter den generella officiella propagandan som pågår just nu, inte minst i USA. Styrkan i USA är alla dessa aktivister som kämpar mot regeringen & co, som inte tillåter kritiskt tänkande, Inte ens i skolorna!
    Dao
    Dao

Propagandakriget Empty Sv: Propagandakriget

Inlägg  Dao 2013-04-04, 23:46

Här är mer som bombhögern helst inte vill läsa:

http://www.guardian.co.uk/world/2013/apr/01/camp-nama-iraq-human-rights-abuses

"On the 10th anniversary of the invasion of Iraq, a number of former members of TF 121 and its successor unit TF6-26 have come forward to describe the abuses they witnessed, and to state that they complained about the mistreatment of detainees.

The abuses they say they saw include:

• Iraqi prisoners being held for prolonged periods in cells the size of large dog kennels.

• Prisoners being subjected to electric shocks.

• Prisoners being routinely hooded.

• Inmates being taken into a sound-proofed shipping container for interrogation, and emerging in a state of physical distress."

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-07, 01:43

Dao skrev:Här är mer som bombhögern helst inte vill läsa:

http://www.guardian.co.uk/world/2013/apr/01/camp-nama-iraq-human-rights-abuses

"On the 10th anniversary of the invasion of Iraq, a number of former members of TF 121 and its successor unit TF6-26 have come forward to describe the abuses they witnessed, and to state that they complained about the mistreatment of detainees.

The abuses they say they saw include:

• Iraqi prisoners being held for prolonged periods in cells the size of large dog kennels.

• Prisoners being subjected to electric shocks.

• Prisoners being routinely hooded.

• Inmates being taken into a sound-proofed shipping container for interrogation, and emerging in a state of physical distress."

Vilken punkt skulle vara en nyhet? Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-07, 07:51

DirtyDog skrev:Vilken punkt skulle vara en nyhet? Rolling Eyes

Ingen!

Det är DET som är så SKRÄMMANDE!!!

Men för många på forumhögern är det antagligen väldigt nytt, eftersom all form av kritik i detta fallet tydligen är tabu!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-07, 09:38

Här är lite mer:

http://original.antiwar.com/muhammad-sahimi/2013/04/02/the-long-history-of-lies-about-iran/

"If the lies about Iraq have taught us anything, it is that we must pay due attention to the massive campaign of disinformation and lies that has been waged against Iran for over three decades, in order to “justify” a war with that nation."

Det är förståeligt att det är viktigt för bombhögern att vinna kriget över propagandan!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-07, 09:45

Här är lite mer om "friheten" i det nya Irak, och vad "kontrollen av oljan" faktiskt innebär:

http://inthesetimes.com/article/14808/for_unionists_iraqs_oil_war_rages_on/

"And the oil industry? The big multinational petroleum giants now run the nation’s fields. Between 2009 and 2010, the Maliki government granted contracts for developing existing fields and exploring new ones to 18 companies, including ExxonMobil, Royal Dutch Shell, the Italian Eni, Russia's Gazprom and Lukoil, Malaysia's Petronas and a partnership between BP and the Chinese National Petroleum Corporation. When they started, the U.S. military provided the initial security umbrella protecting all of their field operations."

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 20:22