Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
RedCloud
Secrist
Dao
R.O.F.L
Thetaxpayer
F.I.S.T
10 posters

    Moderat igen - blir man förvånad ?

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-04, 23:54

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16179640.ab

    Moderatpolitiker: Sexköp är okej

    Årepolitikern Göran Jämting (M) tycker inte att prostitution är fel.
    Utan han menar att det är en överrenskommelse mellan sexköparen och säljaren.
    – Vem blir egentligen utnyttjad vid ett samlag? Det finns ju faktiskt män som aldrig får tag i en kvinna, säger han till Länstidningen Östersund.

    I slutet på månaden ska politikerna i socialnämnden i Åre fatta beslut om alkoholtillstånd för kommunens andra strippklubb.

    Vilket har lett till en diskussion för och emot nakendans bland politikerna.

    Moderaten Göran Jämting ser inget fel med verksamheten:

    – Jag är inte fördömande när det gäller att folk vill bedriva strippklubbar. Jag tycker vi är extrema här i Sverige. Jag vill inte vara kategorisk när jag ska diskutera sådant här. Så vitt jag vet är det i huvudsak kvinnor från Baltikum som strippar. För dem är det väl ett sätt att försörja sig på, säger han till Länstidningen Östersund.
    "Synd om mannen”

    Inte heller är han särskilt tveksam till sexköp heller.

    – Jag är inte hemskt negativ till prostitution heller egentligen. Det är ett bilateralt avtal mellan köparen och säljaren. För vem blir egentligen utnyttjad vid ett samlag? Det finns ju faktiskt män som aldrig får tag i en kvinna säger han till Länstidningen.

    Och då ska de kunna köpa sex?

    – Ja, på något sätt är det ju synd om mannen, säger Jämting till Länstidningen.

    Socialnämndens andre vice ordförande, Ann-Marie Johansson (S), är kritisk till sin nämndkollegas uttalande.

    – Man blir bestört över att en som har förtroendeuppdrag i socialnämnden uttrycker sig på det här viset och har de åsikterna, säger hon till Aftonbladet och fortsätter:

    – Han skulle aldrig ens bli nominerad till socialnämnden eller till något annat med de åsikterna om han funnits i mitt parti.
    ”Exploaterar människor”

    Den gällande frågan om alkoholtillstånd som nått nämnden har sin grund i att kommunfullmäktige i Åre inte har beslutat om riktlinjer mot alkoholservering vid nakendans, menar hon.

    – Det är lagligt med strippklubbar, men det är en verksamhet som vi helst inte vill ha i kommunen. Så är det ju. Jag tycker inte att själva verksamheten är okej eftersom den bygger på att exploatera människor, säger Ann-Marie Johansson (S).
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 00:04

    F.I.S.T skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16179640.ab

    Moderatpolitiker: Sexköp är okej

    Årepolitikern Göran Jämting (M) tycker inte att prostitution är fel.
    Utan han menar att det är en överrenskommelse mellan sexköparen och säljaren.
    – Vem blir egentligen utnyttjad vid ett samlag? Det finns ju faktiskt män som aldrig får tag i en kvinna, säger han till Länstidningen Östersund.

    I slutet på månaden ska politikerna i socialnämnden i Åre fatta beslut om alkoholtillstånd för kommunens andra strippklubb.

    Vilket har lett till en diskussion för och emot nakendans bland politikerna.

    Moderaten Göran Jämting ser inget fel med verksamheten:

    – Jag är inte fördömande när det gäller att folk vill bedriva strippklubbar. Jag tycker vi är extrema här i Sverige. Jag vill inte vara kategorisk när jag ska diskutera sådant här. Så vitt jag vet är det i huvudsak kvinnor från Baltikum som strippar. För dem är det väl ett sätt att försörja sig på, säger han till Länstidningen Östersund.
    "Synd om mannen”

    Inte heller är han särskilt tveksam till sexköp heller.

    – Jag är inte hemskt negativ till prostitution heller egentligen. Det är ett bilateralt avtal mellan köparen och säljaren. För vem blir egentligen utnyttjad vid ett samlag? Det finns ju faktiskt män som aldrig får tag i en kvinna säger han till Länstidningen.

    Och då ska de kunna köpa sex?

    – Ja, på något sätt är det ju synd om mannen, säger Jämting till Länstidningen.

    Socialnämndens andre vice ordförande, Ann-Marie Johansson (S), är kritisk till sin nämndkollegas uttalande.

    – Man blir bestört över att en som har förtroendeuppdrag i socialnämnden uttrycker sig på det här viset och har de åsikterna, säger hon till Aftonbladet och fortsätter:

    – Han skulle aldrig ens bli nominerad till socialnämnden eller till något annat med de åsikterna om han funnits i mitt parti.
    ”Exploaterar människor”

    Den gällande frågan om alkoholtillstånd som nått nämnden har sin grund i att kommunfullmäktige i Åre inte har beslutat om riktlinjer mot alkoholservering vid nakendans, menar hon.

    – Det är lagligt med strippklubbar, men det är en verksamhet som vi helst inte vill ha i kommunen. Så är det ju. Jag tycker inte att själva verksamheten är okej eftersom den bygger på att exploatera människor, säger Ann-Marie Johansson (S).







    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  R.O.F.L 2013-02-05, 00:18

    Bordeller ska drivas statligt, gärna i Åre
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Dao 2013-02-05, 00:54

    Hade det varit en sosse, hade det blivit kris - och flera trådar hade startats här på forumet av högern om detta.

    Nu var det ju bara en moderat - och uppenbarligen blir inte ens högerns förvånad längre...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Secrist 2013-02-05, 01:00

    Dao skrev:Hade det varit en sosse, hade det blivit kris - och flera trådar hade startats här på forumet av högern om detta.

    Nu var det ju bara en moderat - och uppenbarligen blir inte ens högerns förvånad längre...

    Eller hur? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 02:25

    Thetaxpayer skrev:
    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2013-02-05, 02:34

    Hela hans uttalande är ju helkorkat så antingen så får vi se en pudel eller så riskerar han att få ställa sin plats till förfogande.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 03:11

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig





    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  RedCloud 2013-02-05, 08:29

    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Skicka din syster, mamma eller dotter till en bordell får vi vad du tycker sedan....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 11:09

    RedCloud skrev:
    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Skicka din syster, mamma eller dotter till en bordell får vi vad du tycker sedan....






    Fan vad extremvänstern verkar vara dåliga på att läsa.
    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  RedCloud 2013-02-05, 11:21

    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Gäller inte arbetslinjen din mamma, syster eller fru ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 11:42

    RedCloud skrev:
    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Gäller inte arbetslinjen din mamma, syster eller fru ?





    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  RedCloud 2013-02-05, 11:46

    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Myten om den frivilliga lyckliga horan, är just en myt.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 14:50

    RedCloud skrev:
    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Myten om den frivilliga lyckliga horan, är just en myt.






    Varför svarar du inte på frågan istället? Nej just det du är ju vänster det gäller ju bara de andra.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 15:11

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig

    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Jag förstår fullt ut vad ordet "frivilligt" innebär, men som sagt var så är prostitution sällan eller aldrig fullt ut frivillig. Hade människor fungerat på det viset du tror, att sälja sin kropp för utnyttjande sexuellt, vore något man gör lättvindigt och utan stora själsliga konsekvenser, så hade det gått att hålla med dig...

    Men det är inte helt ovanligt att Moderater hyllar skyll-dig.själv-retoriken, tills de själva blir drabbade
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-05, 15:16


    Moderatpolitiker: Sexköp är okej
    Och? vad skulle vara så konstigt med den åikten, och vad har det med moderat att göra? Sen ser jag att det är idiotfisten och roffe som dillar i tråden, och då blir ju allt " begripligt".Smile


    Töntiga lagar förändrar ju ingenting, tydligen är prostitutionen lika hög idag i Sverige, vissa säger att den är mycket större än innan lagen.

    Återigen hamnar man vid dumsossarnas förslag om obligatorisk gymansieskola som jämförelse, man kan inte lagstifta fram motivation, eller moral.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 15:23

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig

    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Jag förstår fullt ut vad ordet "frivilligt" innebär, men som sagt var så är prostitution sällan eller aldrig fullt ut frivillig. Hade människor fungerat på det viset du tror, att sälja sin kropp för utnyttjande sexuellt, vore något man gör lättvindigt och utan stora själsliga konsekvenser, så hade det gått att hålla med dig...

    Men det är inte helt ovanligt att Moderater hyllar skyll-dig.själv-retoriken, tills de själva blir drabbade



    Hålla med mig om vad? Jag frågar endast vad som är problemet om någon gör något frivilligt? Det har du eller någon av de andra vänsterextremisterna lyckats svara på.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Sniperace 2013-02-05, 16:04

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Är det frivilligt så undrar jag vad problemet är?

    Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig

    Vad vad det du inte fattade med frivilligt?

    Jag förstår fullt ut vad ordet "frivilligt" innebär, men som sagt var så är prostitution sällan eller aldrig fullt ut frivillig. Hade människor fungerat på det viset du tror, att sälja sin kropp för utnyttjande sexuellt, vore något man gör lättvindigt och utan stora själsliga konsekvenser, så hade det gått att hålla med dig...

    Men det är inte helt ovanligt att Moderater hyllar skyll-dig.själv-retoriken, tills de själva blir drabbade



    Hålla med mig om vad? Jag frågar endast vad som är problemet om någon gör något frivilligt? Det har du eller någon av de andra vänsterextremisterna lyckats svara på.

    Snarare är det fistens och andras negativa reaktioner och fördömande som skadar dessa, hade inte omgivning haft moraliska åsikter om att knulla runt eller sälja sex så hade nog ingen tagit större skada av det, det är fördömandet och nedvärderandet av dessa som skadar dem hårt
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 17:27

    Thetaxpayer skrev:

    Hålla med mig om vad?

    Om att: om det verkligen varit "frivilligt, och det inte funnits social och ekonomisk misär bakom beslutet att prostituera sig, så hade man kunnat använda termen "frivilligt" men nu är verkligheten långt i från på det viset, och det vet även du hoppas jag... annars skrämmer du mig

    Thetaxpayer skrev:Jag frågar endast vad som är problemet om någon gör något frivilligt? Det har du eller någon av de andra vänsterextremisterna lyckats svara på.

    Jo då ... men du vill inte acceptera svaret du får, det är en fråga om hur "frivilligt det egentligen är
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 17:28

    Sniperace skrev: om att knulla runt eller sälja sex så hade nog ingen tagit större skada av det,

    herre jösses finns du på riktigt ? Shocked
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Sniperace 2013-02-05, 17:52

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev: om att knulla runt eller sälja sex så hade nog ingen tagit större skada av det,

    herre jösses finns du på riktigt ? Shocked

    Är du moralist, ser du ner på tjejer som väljer att ha flera one night stand osv?
    är sex för dig något som enbart ska existera inom äktenskapet?
    är det värre när flickor har haft flera sexpartners än när killar haft det?

    Ne, skammen för sådant är enbart beroende på omgivingens fördömande....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 18:48

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

    Hålla med mig om vad?

    Om att: om det verkligen varit "frivilligt, och det inte funnits social och ekonomisk misär bakom beslutet att prostituera sig, så hade man kunnat använda termen "frivilligt" men nu är verkligheten långt i från på det viset, och det vet även du hoppas jag... annars skrämmer du mig

    Thetaxpayer skrev:Jag frågar endast vad som är problemet om någon gör något frivilligt? Det har du eller någon av de andra vänsterextremisterna lyckats svara på.

    Jo då ... men du vill inte acceptera svaret du får, det är en fråga om hur "frivilligt det egentligen är





    Frivilligt betyder frivilligt. Det verkar vara du som har svårt att förstå detta. Du skulle antagligen inte känna igen verkligheten om den så sparkade dig i arslet.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-05, 21:31

    En ganska intressant diskussion i detta ämne fördes i radio för några år sedan.

    I Tyskland är vänsterfeministerna FÖR prostitution och i Sverige är samma grupp emot. Laughing

    Lyssna själva: http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=1628803&codingformat=.m4a&metafile=asx

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  redalert 2013-02-05, 22:51

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

    Hålla med mig om vad?

    Om att: om det verkligen varit "frivilligt, och det inte funnits social och ekonomisk misär bakom beslutet att prostituera sig, så hade man kunnat använda termen "frivilligt" men nu är verkligheten långt i från på det viset, och det vet även du hoppas jag... annars skrämmer du mig

    Thetaxpayer skrev:Jag frågar endast vad som är problemet om någon gör något frivilligt? Det har du eller någon av de andra vänsterextremisterna lyckats svara på.

    Jo då ... men du vill inte acceptera svaret du får, det är en fråga om hur "frivilligt det egentligen är

    FUCK OFF! Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 22:54

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev: om att knulla runt eller sälja sex så hade nog ingen tagit större skada av det,

    herre jösses finns du på riktigt ? Shocked

    Är du moralist, ser du ner på tjejer som väljer att ha flera one night stand osv?
    är sex för dig något som enbart ska existera inom äktenskapet?
    är det värre när flickor har haft flera sexpartners än när killar haft det?

    Ne, skammen för sådant är enbart beroende på omgivingens fördömande....

    nej det var prostitution jag pratade om

    Sponsored content


    Moderat igen - blir man förvånad ? Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 23:51