Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
lazy
Infra
R.O.F.L
berralarzon
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
formsvackan
Secrist
Dao
Sniperace
ericTheDog
Sossar ee lata
DirtyDog
18 posters

    Barnfattigdomen i Sverige

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  R.O.F.L 2013-01-17, 01:41

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

    Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.

    Är det invandrare eller [sic] etniska svenskar? har insyn i somaliska ärenden, ingen som svälter där.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 17:13

    R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

    Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.

    Är det invandrare eller [sic] etniska svenskar? har insyn i somaliska ärenden, ingen som svälter där.
    De fall jag refererar till rör sig om infödingar, kravodlade svenskar eller vad du nu vill att de ska kallas.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 17:19

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Ja, med andra ord är familjen som inte kan resa till Thailand som sina grannar, och istället får åka till Liseberg.

    en relativ fattigdom, dessa kan ju inte välja mellan thailand och liseberg pga att de inte har pengar till detta.
    Du har själv beskrivit delar av din "fattiga" uppväxt. Var det verkligen Thailand eller Liseberg du valde mellan ?

    JAg har beskrivit den, men aldrig beklagat den, vi brukade på sommaren ta oss sju kilometer bort och sova i tält ett par veckor, och gissa om vi älskade detta.

    Så fattigdom är relativ, vi svalt aldrig, vi hade alltid tak över huvudet och värme, de kläder vi behövde, inte fan var vi avundsjuka för att grannar hade bil och hade tv flera år före oss.
    vi hade inte märkeskläder, men vad gjorde det

    Det jag säger är att detta överdrivs idag
    Du säger det ja och jag kan kanske vara beredd att hålla med dig till viss del. Ditt egenupplevda ekonomiska utanförskap kan dock inte tjäna som modell för hur ekonomiskt utsatta barn i dagens samhälle ska uppleva sin situation.

    ”Fattigdomen fördrages med jämnmod, då den delas av alla.” / E Wigforss.

    Samhället har förändrats. De sociala kraven är annorlunda. Ju färre som är "fattiga", desto värre känns detta för de drabbade barnen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Dao 2013-01-17, 17:26

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?
    Men din jävla jubelidiot!
    Problemet med din logik är när du påstår att motsatsen till rikedom är fattigdom och därmed anser du dig ha rätt att kalla alla som inte är rika för fattiga.

    Fattar du inte själv hur idiotiskt påståendet blir så är ju vidare diskussion överflödig.

    Debatten handlar INTE om hur man blir RIK på bidrag utan om att man inte är FATTIG när man får bidrag. De RIKTIGT fattiga är alla vi som INTE får bidrag och enda orsaken till det är att vi ÄGER vårat boende och måste sälja detta för att skaffa oss ett DYRARE boende i en hyresrätt för att kunna få bidrag och dessutom måste vi som har företag avveckla dessa och därmed inte längre kunna bidra med skatteinkomster och moms åt samhället. Nej, vi MÅSTE först bli en BELASTNING för samhället för att först då få nån rätt till ekonomisk hjälp.

    Man måste även sälja sin andel i ett fritidshus som man äger tillsammans med syskon. Att sälja allt och lägga ned företaget kommer för mig ALDRIG bli ett alternativ. Det jävligaste av allt är att bidragen de får även är pensionsgrundande och den betydligt lägre lön jag tar ut kommer ge mig mycket lägre inkomst från samhället även som pensionär. Det är väl rättvisa, eller hur?

    Alltså blir jag lätt upprörd varje gång de gnälls om att öka dessa orättvisor YTTERLIGARE genom höjda bidrag.

    Det var inte JAG som lade in bidragen i denna tråd. Jag bara gjorde gensvar på era påståenden. Några av er hävdade att "invandrare blir rika på bidrag", och då undrade jag bara hur det var möjligt.

    Nej - man är inte fattig om man äger ett hus.

    De är fattiga som själva inte kan välja sin livssituation!

    Du kan välja (om man utgår från det du beskriver) varpå du inte är att betrakta som fattig!

    Ditt gnäll låter inte lite patetiskt, må jag säga...

    Snacka om fullblodsegoist!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Dao 2013-01-17, 17:29

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Fattgdom räknas utifrån respektive land, så det finns ingen universell gräns för när någon är "fattig", utan det är som sagt baserad på respektive land.

    Fattig är de som saknar val!
    Jo, i programmet berättade en kärring om att hon inte hade råd att betala några hundralappar för sonens skolresa men hon hade tydligen aldrig övervägt att hålla upp med sin rökning under en vecka för att finansiera två sådana resor?

    Saknade hon val anser du?
    I mina ögon så gjorde hon sina EGNA prioriteringar.

    Det där är ju småsaker du tar upp! Jag pratar om val av livssituation!!! Rökningen är oftast en konsekvens av känslan av allt slit och stress som folk känner när de känner sig insnärjda i sin livssituation. Den är inte lätt att "välja bort", direkt...

    Förstår vad du menar, men tycker nog du är lite väl naiv här...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Dao 2013-01-17, 17:39

    Secrist skrev:
    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?

    Man blir inte rik på bidrag men man behöver inte heller gå i Foppatofflor på vintern.

    Ja, sossarna byggde upp ett bra välfärdssystem, som fortfarande håller måttet någorlunda.

    Men hur kommer det att vara i framtiden, när egoismen har tagit över än mer av vårt samhälle, kan man bara spekulera om. Men det ser inte ljust ut...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Dao 2013-01-17, 17:40

    R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

    Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.

    Är det invandrare eller [sic] etniska svenskar? har insyn i somaliska ärenden, ingen som svälter där.

    Känner du alla somalier i Sverige?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Infra 2013-01-17, 17:56


    Enligt Rädda Barnen finns det en kvarts miljon fattiga barn i Sverige.
    Har det sociala skyddsnätet fullständigt rasat ihop?
    Janne Josefsson har gett sig ut på en resa i Sverige för att se hur barnfattigdomen ser ut i verkligheten.
    skrev DD tidigare i gårkväll.

    Nåå, DD. Hur stog det till med barnfattigdomen ut i verkligheten? Du som tittade?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 18:07

    Vänstern är rökt, och deras politiker och opinionsbildare är i bakvattnet. Juholt spann ju som bekant vidare på organisationernas ( BRIS RK osv) sagor om barnfattigdom och försökte göra det till en stor fråga, nu är brallorna nere.

    Vänstern bör försöka lära sig av misstagen, att perverst överdriva samhällets problem slår bara tillbaka mot dem själv, och det gynnar ingen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Secrist 2013-01-17, 20:35

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?

    Man blir inte rik på bidrag men man behöver inte heller gå i Foppatofflor på vintern.

    Ja, sossarna byggde upp ett bra välfärdssystem, som fortfarande håller måttet någorlunda.

    Men hur kommer det att vara i framtiden, när egoismen har tagit över än mer av vårt samhälle, kan man bara spekulera om. Men det ser inte ljust ut...

    Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 20:48

    Secrist skrev:Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.
    Vilket skulle kunna tolkas som att det är något fundamentalt fel på samhället. Att det finns människor i dagens rika Sverige som till viss del är beroende av välgörenhet är en stor skam för alla samhällsbyggare.

    Bränner nöden därhemma, så vet: Varje jul finns det välgörenhet!
    Om du bugar dej djupt kan du få, en kopp kaffe att fortsätta på.
    Joe Hill / Ture Nerman
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  DirtyDog 2013-01-17, 20:53

    Infra skrev:
    Enligt Rädda Barnen finns det en kvarts miljon fattiga barn i Sverige.
    Har det sociala skyddsnätet fullständigt rasat ihop?
    Janne Josefsson har gett sig ut på en resa i Sverige för att se hur barnfattigdomen ser ut i verkligheten.
    skrev DD tidigare i gårkväll.

    Nåå, DD. Hur stog det till med barnfattigdomen ut i verkligheten? Du som tittade?
    http://www.expressen.se/nyheter/josefsson-star-pa-de-rikas-sida---slar-nerat/
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Dao 2013-01-17, 21:07

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?

    Man blir inte rik på bidrag men man behöver inte heller gå i Foppatofflor på vintern.

    Ja, sossarna byggde upp ett bra välfärdssystem, som fortfarande håller måttet någorlunda.

    Men hur kommer det att vara i framtiden, när egoismen har tagit över än mer av vårt samhälle, kan man bara spekulera om. Men det ser inte ljust ut...

    Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.

    Och det skulle motbevisa den allt mer egoistiska samhället på vilket sätt?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 21:12

    Dao skrev:Och det skulle motbevisa den allt mer egoistiska samhället på vilket sätt?
    Den "inbyggda" medmänskligheten i the trickle-down-theory kanske Neutral
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  lazy 2013-01-17, 21:21

    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.
    Vilket skulle kunna tolkas som att det är något fundamentalt fel på samhället. Att det finns människor i dagens rika Sverige som till viss del är beroende av välgörenhet är en stor skam för alla samhällsbyggare.

    Bränner nöden därhemma, så vet: Varje jul finns det välgörenhet!
    Om du bugar dej djupt kan du få, en kopp kaffe att fortsätta på.
    Joe Hill / Ture Nerman

    Tycker det är värre att det finns stora organisationer som medvetet sprider felaktigheter för att få naiva människor att öppna plånboken och nu var jag snäll i mitt ordval.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Secrist 2013-01-17, 21:37

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?

    Man blir inte rik på bidrag men man behöver inte heller gå i Foppatofflor på vintern.

    Ja, sossarna byggde upp ett bra välfärdssystem, som fortfarande håller måttet någorlunda.

    Men hur kommer det att vara i framtiden, när egoismen har tagit över än mer av vårt samhälle, kan man bara spekulera om. Men det ser inte ljust ut...

    Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.

    Och det skulle motbevisa den allt mer egoistiska samhället på vilket sätt?

    Jag vet inte hur det är med dig men jag har svårt att se människor som skänker massa pengar som egoister.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 21:45

    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.
    Vilket skulle kunna tolkas som att det är något fundamentalt fel på samhället. Att det finns människor i dagens rika Sverige som till viss del är beroende av välgörenhet är en stor skam för alla samhällsbyggare.

    Bränner nöden därhemma, så vet: Varje jul finns det välgörenhet!
    Om du bugar dej djupt kan du få, en kopp kaffe att fortsätta på.
    Joe Hill / Ture Nerman

    Tycker det är värre att det finns stora organisationer som medvetet sprider felaktigheter för att få naiva människor att öppna plånboken och nu var jag snäll i mitt ordval.
    Mycket illa men egentligen måste man söka roten till det onda på annat håll. Det du anför som det värsta problemet är bara en konsekvens av det jag lyfte fram, ett fundamentalt fel på samhällsbygget.
    Att något skulle förändras till det bättre med dagens politik tror jag inte ett enda dugg på. Vilka visioner som ligger till grund för denna vet vi ju.

    Att på ett rationellt och humant sätt nedmontera den generella välfärdspolitiken, i syfte att öka den allmänna välfärden, kommer att vara politikens och den politiska ingenjörskonstens viktigaste uppgift under de närmaste tre-fyra decennierna. Arbetet kommer att kantas av misstag, bakslag och besvikelser, precis på samma sätt som det mödosamma arbetet med att bygga upp modellen, men det måste ske. / Anders Borg 1992.

    Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras / Fredrik Reinfeldt 1993.


    Att ersätta den generella välfärden med en selektiv sådan, dessutom på svältgränsnivån kommer definitivt inte att minska "marknaden" för tvivelaktiga hjälporganisationer, tvärtom.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 21:47

    Ett klargörande, tycker form verkligen att vi har ett fundamentalt fel i vårt samhällsbygge?

    Då kommer följdfrågan, vilka revolutioner ska du göra då?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  berralarzon 2013-01-17, 21:49

    RedMentalCase skrev:Äcklig är väl den som i många år verkar helt fixerad vid en massa lögner och ljugeri om en okänd person på ett obskyrt forum,
    eller vad tror du fyllberra?

    Av alla vänstertomtar är du den mest bisarre, vad existerar du för på detta forum öht?Smile


    Jag tjänar ca 28 min fru 19. ( lite svart tillkommer)
    Av Awfultruth (2007-10-13 kl 17:59)


    //Niklas


    Ska jag plocka fram lite mer av dina hopkok med alla dina andra korkade nick du haft? lögner eller ej du HAR skrivit inläggen bara att söka på googel (javisst ja du skrev härom veckan att googel skulle försvinna du är för otroligt korkad.
    ds.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 21:54

    RedMentalCase skrev:Ett klargörande, tycker form verkligen att vi har ett fundamentalt fel i vårt samhällsbygge?

    Då kommer följdfrågan, vilka revolutioner ska du göra då?
    Jag är osäker men om det inte går att reformera bort eländet återstår väl bara ........ Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 21:58

    berralarzon skrev:javisst ja du skrev härom veckan att googel skulle försvinna du är för otroligt korkad.
    Han uttryckte nog bara en förhoppning Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  lazy 2013-01-17, 22:02

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Vilken egoism? Hjälporganisationerna slår rekord i insamlade pengar.
    Vilket skulle kunna tolkas som att det är något fundamentalt fel på samhället. Att det finns människor i dagens rika Sverige som till viss del är beroende av välgörenhet är en stor skam för alla samhällsbyggare.

    Bränner nöden därhemma, så vet: Varje jul finns det välgörenhet!
    Om du bugar dej djupt kan du få, en kopp kaffe att fortsätta på.
    Joe Hill / Ture Nerman

    Tycker det är värre att det finns stora organisationer som medvetet sprider felaktigheter för att få naiva människor att öppna plånboken och nu var jag snäll i mitt ordval.
    Mycket illa men egentligen måste man söka roten till det onda på annat håll. Det du anför som det värsta problemet är bara en konsekvens av det jag lyfte fram, ett fundamentalt fel på samhällsbygget.
    Att något skulle förändras till det bättre med dagens politik tror jag inte ett enda dugg på. Vilka visioner som ligger till grund för denna vet vi ju.

    Att på ett rationellt och humant sätt nedmontera den generella välfärdspolitiken, i syfte att öka den allmänna välfärden, kommer att vara politikens och den politiska ingenjörskonstens viktigaste uppgift under de närmaste tre-fyra decennierna. Arbetet kommer att kantas av misstag, bakslag och besvikelser, precis på samma sätt som det mödosamma arbetet med att bygga upp modellen, men det måste ske. / Anders Borg 1992.

    Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras / Fredrik Reinfeldt 1993.


    Att ersätta den generella välfärden med en selektiv sådan, dessutom på svältgränsnivån kommer definitivt inte att minska "marknaden" för tvivelaktiga hjälporganisationer, tvärtom.

    Jag kan ju i och för sig se det som att människor inte ska gå sjukskrivna i all evighet för att de inte kan jobba kvar i just det yrket de hade när skadan/sjukdomen uppkom, inte heller kan jag se att det var rätt att sjukskriva människor som blivit arbetslösa p.g.a att de fick bättre ekonomi genom att vara sjukskrivna alt. en "förlängning" när a-kassan var slut, i slutänden fanns 64% ersättning för att gå hemma resten av livet, inte heller det kan jag se som det stora målet med livet.

    Det som är förbenat illa här är att det finns organisationer som fortfarande spinner på människors rädsla att om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen. confused
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 22:09

    lazy skrev:Det som är förbenat illa här är att det finns organisationer som fortfarande spinner på människors rädsla att om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen. confused [/font]
    Vilka då ? Desamma som "medvetet sprider felaktigheter för att få naiva människor att öppna plånboken", eller är det andra organisationer som nu ådragit sin din vrede ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 22:13

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ett klargörande, tycker form verkligen att vi har ett fundamentalt fel i vårt samhällsbygge?

    Då kommer följdfrågan, vilka revolutioner ska du göra då?
    Jag är osäker men om det inte går att reformera bort eländet återstår väl bara ........ Very Happy

    Fundamentalt fel? Så jag har naturligtvis haft rätt i alla år, när jag kallat dig en vänsterextremist.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 22:14

    formsvackan skrev:
    berralarzon skrev:javisst ja du skrev härom veckan att googel skulle försvinna du är för otroligt korkad.
    Han uttryckte nog bara en förhoppning Very Happy

    Väntertokan sitter och håller med fyllberra i hans lögner, ja sicket par.

    Sponsored content


    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 3 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:46