Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
redalert
Dao
Sniperace
Infra
8 posters

    Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 18:01

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Jihadister och antijihadister är samma andas barn, och bör behandlas därefter.
    Är väl samma sak med nazister och antinazister samt rasister och antirasister?

    De borde samtliga behandlas lika!

    Nej, det är inte samma sak.

    Men det KAN vara detsamma, men det är knappast vanligt.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  redalert 2012-12-30, 18:06

    RedCloud skrev:
    Är väl samma sak med nazister och antinazister samt rasister och antirasister?

    avd: billig och förenklad världsbild......puke

    Ja du är då rakt inte rätt man att yttra något sådant! Evil or Very Mad
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 20:42

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så då är man alltså inte antijihadist för att man fördömer jihadisterna?

    hur definierar du detta då?


    och siom sagt, anser du jihadisterna vara galningar, anser du dem vara föredömen?

    Such...

    Nej, man är inte automatiskt antijihadist bara för att man fördömer jihadisterna!Nej, en man är inte kvinna bara för att denne klär sig i höghälat, etc, etc...

    Något mer självklart jag skall lära dig?

    du har inte lärt mig något, tvärtrmot försöker du luras och ge fel information, är man emot JIHAD ärt man anti mot detta eller hur?

    Och jag är starkt emot heligt krig och påtvingande av religion på andra....

    är inte du det?
    då ÄR du antijihadist, men det är du väl inte eller hur?

    HUr är det DAOREN, vilket är eg ditt förstaspråk, du kan knappast vara "pursvensk" med ditt språkfel att ALLTID utan undantag skriva SUCH istället för suck, för det kan absolut inte röra sig om stavfel av misstag, det har ju inte hjälpt heller att påpeka detta ganska ofta?

    Nå Daoren, vågar du svara ärligt, eller skäms du över det på något sätt?

    Jag förstår att du är emot jihad, då du verkar inte längre ha en strävan vare sig att lära dig mer eller försöka klara av en saklig debatt.

    Jihad betyder strävan, med betoning på att bli en bättre människa.

    Begreppet "jihadister", syftar till de mer extrema och våldsamma islamister, som inte räds våld, hot eller terror - trots att dessa saker så tydligt går emot den muslimska läran.

    Begreppet "antijihadister", syftar till de mer extrema "islamkritikerna", som med hjälp av fördomar och lögner tro sig kämpa mot dessa "jihadister", som de gärna vill skall representera hela islam. Inte heller de drars sig för våld, hot och terror.

    Jag tillhör INGEN av dessa parter. Jag tror på, som jag skrivit tusentals gånger tidigare, på kunskap och strävan (jihad) till ett bättre samhälle för alla, med demokrati, respekt för de mänskliga rättigheterna och folkrätten.

    Dina fantasier kan jag inte kommentera, och vill det inte heller.

    Nu är frågan åter riktad till dig: Varför stödjer du fördomar och extremism? Varför är det viktigare för dig att ensidigt fördöma ena parten, och glorifiera den andra? Varför kan du inte utgå från vad jag skriver att jag tycker, utan att lägga till egna förvrängningar av dessa? Varför ser du ner på fakta och kunskap? Varför får folk inte tycka på annat sätt än dig? Varför är du så oärlig i debatterna?

    Har frågat dig tidigare, men får aldrig svar - bara motfrågor, baserade på dina egna fantasier om mig.

    Lär inte få det nu heller!

    Din strävan är att vi okritiskt ska anamma islams lära, och ve den som kritiserar denna då kränker man ju dem som tror så.....


    Som sagt jag avskyr den jihad som sprider islam med våld och terror, men andra ord är jag ANTI detta och extremist enligt dig, du är ANTIBORGARE osv osv.... tänk att DU försöker bestämma vad ord betyder osv du är ingen auktoritet, och absolut ingen objektiv lärare Laughing


    Mebn hur var det, är svenska ditt modersmål, men tanke på ditt idoga användande av SUCH istället för suck, för stavfel av misstag kan det knappast vara enär du ALLTID skriver så....

    skäms du över ditt ursprung eftersom du inte vågar svara ärligt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 21:37

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article16000663.ab

    Vad anser du förresten om dessa, är det fel att vara ANTI mot dessa?

    är jag lika stor extremist för att jag fördömer sådant?
    Massaker på kristna i Nigeria

    Kano. Islamistiska extremister har utfört en massaker på kristna i en by i nordöstra Nigeria. Invånare i byn Musari och en källa bland biståndsorganisationerna uppgav att massakern inträffade i fredags, då medlemmar av sekten Boko Haram trängde in i vad som uppfattades vara utvalda bostäder i byn. Angriparna skar halsen av människor som låg och sov.

    Musari ligger i utkanten av Maiduguri som är den våldsamma sektens starkaste fäste.

    Militär i området har bekräftat massakern men sagt att endast fem dödsoffer krävdes.

    Boko Harams extremislamiska uppror har sedan 2009 krävt omkring 3 000 liv om man också räknar in militärens dödande.

    Nigeria, Afrikas folkrikaste nation, är splittrat mellan en i huvudsak muslimsk nordlig del och en till stor del kristen befolkning i söder.

    Kan du svara på vad DU tycker om dessa?

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 22:49

    Sniperace skrev:Din strävan är att vi okritiskt ska anamma islams lära, och ve den som kritiserar denna då kränker man ju dem som tror så.....


    Som sagt jag avskyr den jihad som sprider islam med våld och terror, men andra ord är jag ANTI detta och extremist enligt dig, du är ANTIBORGARE osv osv.... tänk att DU försöker bestämma vad ord betyder osv du är ingen auktoritet, och absolut ingen objektiv lärare Laughing


    Mebn hur var det, är svenska ditt modersmål, men tanke på ditt idoga användande av SUCH istället för suck, för stavfel av misstag kan det knappast vara enär du ALLTID skriver så....

    skäms du över ditt ursprung eftersom du inte vågar svara ärligt?

    Min strävan bestämmer jag själv!!!

    Jag skrev bara fakta. Uppenbarligen är allt sådan farligt för dig...

    Jag är jag, och du har bara att försöka argumentera mot vad jag skriver. Inte ens det klarar du...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 22:50

    Sniperace skrev:http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article16000663.ab

    Vad anser du förresten om dessa, är det fel att vara ANTI mot dessa?

    är jag lika stor extremist för att jag fördömer sådant?
    Massaker på kristna i Nigeria

    Kano. Islamistiska extremister har utfört en massaker på kristna i en by i nordöstra Nigeria. Invånare i byn Musari och en källa bland biståndsorganisationerna uppgav att massakern inträffade i fredags, då medlemmar av sekten Boko Haram trängde in i vad som uppfattades vara utvalda bostäder i byn. Angriparna skar halsen av människor som låg och sov.

    Musari ligger i utkanten av Maiduguri som är den våldsamma sektens starkaste fäste.

    Militär i området har bekräftat massakern men sagt att endast fem dödsoffer krävdes.

    Boko Harams extremislamiska uppror har sedan 2009 krävt omkring 3 000 liv om man också räknar in militärens dödande.

    Nigeria, Afrikas folkrikaste nation, är splittrat mellan en i huvudsak muslimsk nordlig del och en till stor del kristen befolkning i söder.

    Kan du svara på vad DU tycker om dessa?


    Vad finns andra alternativ än avsky? Har du andra alternativ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 22:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Din strävan är att vi okritiskt ska anamma islams lära, och ve den som kritiserar denna då kränker man ju dem som tror så.....


    Som sagt jag avskyr den jihad som sprider islam med våld och terror, men andra ord är jag ANTI detta och extremist enligt dig, du är ANTIBORGARE osv osv.... tänk att DU försöker bestämma vad ord betyder osv du är ingen auktoritet, och absolut ingen objektiv lärare Laughing


    Mebn hur var det, är svenska ditt modersmål, men tanke på ditt idoga användande av SUCH istället för suck, för stavfel av misstag kan det knappast vara enär du ALLTID skriver så....

    skäms du över ditt ursprung eftersom du inte vågar svara ärligt?

    Min strävan bestämmer jag själv!!!

    Jag skrev bara fakta. Uppenbarligen är allt sådan farligt för dig...

    Jag är jag, och du har bara att försöka argumentera mot vad jag skriver. Inte ens det klarar du...

    du fakta? *asg*
    förvridan skriverier osv.


    men hur var det är svenska ditt modersmål är din härkomst annan än svensk, inte vågar du svara på det heller.

    tänk vilken lögnaktig tråd du skapade där du totalvände på vad skom skrivits. du ÄR en ömkansvärd LÖGNARE DAORE!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 22:54

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article16000663.ab

    Vad anser du förresten om dessa, är det fel att vara ANTI mot dessa?

    är jag lika stor extremist för att jag fördömer sådant?
    Massaker på kristna i Nigeria

    Kano. Islamistiska extremister har utfört en massaker på kristna i en by i nordöstra Nigeria. Invånare i byn Musari och en källa bland biståndsorganisationerna uppgav att massakern inträffade i fredags, då medlemmar av sekten Boko Haram trängde in i vad som uppfattades vara utvalda bostäder i byn. Angriparna skar halsen av människor som låg och sov.

    Musari ligger i utkanten av Maiduguri som är den våldsamma sektens starkaste fäste.

    Militär i området har bekräftat massakern men sagt att endast fem dödsoffer krävdes.

    Boko Harams extremislamiska uppror har sedan 2009 krävt omkring 3 000 liv om man också räknar in militärens dödande.

    Nigeria, Afrikas folkrikaste nation, är splittrat mellan en i huvudsak muslimsk nordlig del och en till stor del kristen befolkning i söder.

    Kan du svara på vad DU tycker om dessa?


    Vad finns andra alternativ än avsky? Har du andra alternativ?

    Så du AVSKYR dessa och starkt fördömer vad de gör?
    Då anser du väl att sådana SKA bekämpas ochstoppas så dådenslutar eller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Dao 2013-01-01, 17:14

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Din strävan är att vi okritiskt ska anamma islams lära, och ve den som kritiserar denna då kränker man ju dem som tror så.....


    Som sagt jag avskyr den jihad som sprider islam med våld och terror, men andra ord är jag ANTI detta och extremist enligt dig, du är ANTIBORGARE osv osv.... tänk att DU försöker bestämma vad ord betyder osv du är ingen auktoritet, och absolut ingen objektiv lärare Laughing


    Mebn hur var det, är svenska ditt modersmål, men tanke på ditt idoga användande av SUCH istället för suck, för stavfel av misstag kan det knappast vara enär du ALLTID skriver så....

    skäms du över ditt ursprung eftersom du inte vågar svara ärligt?

    Min strävan bestämmer jag själv!!!

    Jag skrev bara fakta. Uppenbarligen är allt sådan farligt för dig...

    Jag är jag, och du har bara att försöka argumentera mot vad jag skriver. Inte ens det klarar du...

    du fakta? *asg*
    förvridan skriverier osv.


    men hur var det är svenska ditt modersmål är din härkomst annan än svensk, inte vågar du svara på det heller.

    tänk vilken lögnaktig tråd du skapade där du totalvände på vad skom skrivits. du ÄR en ömkansvärd LÖGNARE DAORE!!

    Det jag förklarat för dig här, var ren objektiv fakta.

    Vem jag är har inte du med att göra!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Sniperace 2013-01-01, 17:47

    cheers cheers cheers lol! geek oj en mm tå, dte är inte bra att skämmas över sitt ursprung daoren:-)

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Infra 2013-01-02, 10:21

    Vi fortsätter här med ett judiskt skämt:

    [img]Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 6059c088d7f838cc1086414[/img]

    -Då får jag väl fråga nån annan då?

    [img]Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Vadrklockan[/img]
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Bakar inget...

    Inlägg  Secrist 2013-01-02, 14:35

    Very Happy

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Lindstr%C3%B6m-negerbagare1
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Infra 2013-01-03, 03:35


    Forats SD-rasist har gjort sitt bidrag.
    Tydligare kunde han inte ha vart.


    [img]Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Skinhead[/img]


    Senast ändrad av Infra den 2013-01-14, 11:09, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Infra 2013-01-13, 15:55

    Obama är ju så, omtyckt och har fått fredspriset och allting.
    Vad säger Jan Guillou?


    "Nobelfredspristagaren ­Barack Obama har redan gått till historien som den amerikanske president som beord­rat flest lönnmord."

    "Enligt amerikanska uppgifter, som inte kan misstänkas vara tilltagna i överkant, har man hittills lönnmördat 3 325 människor i Pakistan, varav 881 civila och 176 barn.

    Det blir alltså ett visst svinn i hanteringen. Därför har Vita huset hittat på ett nytt ord för de fall då man inte slår till mot ”välkända” terrorister utan bara ”misstänkta” sådana. Det nya ordet är ”signaturtillslag” (signature strikes).

    Sedan några år tillbaka har president Obama utvidgat denna form av kriget mot terrorismen till Jemen. Det mest framgångsrika signatur­tillslaget hittills riktades mot byn al-Majala den 17 december 2009 där missilerna dödade 41 människor, varav 14 kvinnor och 21 barn. Förra årets mest framgångsrika attack ­ i Jemen riktades mot byn Jaar, där 26 människor dödades.

    Och vad är nu detta för antiamerikansk vänsterpropaganda undrar kanske den sunt skeptiske läsaren. Uppgifterna ovan är hämtade från den konservativa brittiska tidningen The Times av den 4 januari i år."


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article16061633.ab

    [img]Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Nobelpeace[/img]


    Senast ändrad av Infra den 2013-01-14, 10:59, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-13, 18:31

    Vad Jan Guillou säger?

    Ungefär lika intressant som vad Bröderna Castro skulle säga.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Infra 2013-01-13, 20:39

    RedMentalCase skrev:Vad Jan Guillou säger?

    Ungefär lika intressant som vad Bröderna Castro skulle säga.
    Ta tillbaks!

    [img]Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Bojay[/img]

    Sponsored content


    Terroristmisstänkta svenskar får besök. - Sida 2 Empty Sv: Terroristmisstänkta svenskar får besök.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 12:33