Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    Hotet mot vargarna

    Moaandersson
    Moaandersson


    Antal inlägg : 19
    Join date : 12-12-10
    Age : 28
    Ort : Norrköping

    Hotet mot vargarna Empty Hotet mot vargarna

    Inlägg  Moaandersson 2012-12-12, 20:48

    Jag tycker det är fruktansvärt att man springer runt med sin bössa och skjuter ner så fina djur som vargen. Jag är inte förtjust i någon jakt överhuvudtaget men just nu vill jag ta upp vargen. Visst vargen tar får, men människor flyttar längre ut på landet/skogen till deras revir. Vi skjuter ner deras bytesdjur, så vad hade alla förväntat sig när en varg vandrar och kommer över en hel buffé med får? Vargen är hungrig självklart tar den ett eller flera får. Hur kan man då klandra dom och sen gå ut på någon ''hämndaktion'' bara för att bönderna förlorade några får. Ja, bönderna förlorar pengar men är det rätt att hata vargen? Vargar är rovdjur. Vi förgör allt som ''förstör'' för oss, men vi förstör garanterat för vargen och andra djur. Om bönderna inte vill att dom ska ta deras får experimentera vad som skrämmer iväg en varg istället för att döda den. Människor är inte herren på täppan och vi borde lära oss att det är inte bara vi som lever på denna planet. Vargen har lika stor rätt att leva som vi. Det stör mig att vargen hängs ut som ett elakt och ont djur för det är dom inte.

      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 20:10