Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Regndrottning
Sniperace
6 posters

    nu har vintern kommit

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    nu har vintern kommit Empty nu har vintern kommit

    Inlägg  Sniperace 2012-12-04, 19:34

    en del älskar snön, andra inte, jag tillhör dem som helst sliper snö och kyla.


    9e december
    Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort.Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv.

    12e december
    Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle ju vara förskräckligt! Harry säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt. Harry är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.

    14e december
    Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.

    15e december
    50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera men jag tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

    16de december
    Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme ... Roligt.

    17e december
    Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

    20e december
    Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Harry säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet. Jag tror Harry ljuger också!

    22a december
    Harry hade rätt om att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit jävla snö inatt och det är så inihelvete kallt att det antagligen inte kommer att smälta förrän i Augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Harry att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!!

    23e december
    Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon helt jävla slut eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det men jag tror fan. Kärringjäveln ljuger!

    24e december
    15 cm. Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av skyffeljäveln. Tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag på han som kör plogbilen så ska jag fanimej ta tag i pungen på han och dra han genom snön! Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt. Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen.

    25e december
    God jul. 50 cm till av förbannad jävla snö!!. Blev insnöad. Tanken på att skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar SNÖ!!! Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog
    till den jäveln i huvet med skyffeln ...

    26de december
    Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!! ch allt var HENNES idé.. Hon går mig på nerverna ...

    28e december
    Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.

    29e december
    25 cm till. Harry säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa n. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller??

    30e december
    Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog onom i huvet och kärringen har åkt till sin mamma ...

    31a december
    Eldade upp hela jävla hushelvetet. Ingen mer snöskottning här!!

    8e januari
    Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig men varför är jag fastbunden i sängen?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Regndrottning 2012-12-04, 20:54


    Framkomligheten är starkt begränsat för alla..... Bilförare klarar sig bäst. Vägarna plogas ordentligt.

    Trottoarer kanske röjs......

    Övergångsställen röjs förutom kanterna. Där körs istället en snövall upp av plogbilen så att vägarna är framkomliga för bilarna.

    Och varför måste plogbilarna köra med 'skrapan' 2 cm ovaför markytan? Det blir bara hårt packat snö som omvandlas till is.... det är inte kostnadseffektivt då alla fallolyckor kostar samhället mer än en ordentlig plogning.

    Trots allt, så gillar jag vintern. Jag gillar snön, (det får bara inte bli för mycket).

    Snön lyser upp och gör den mörka årstiden vacker. Men, det måste då fyllas på regelbundet....

    Att bona in sig under en varm filt med en bra bok och en kopp varm choklad är höjden av mysighet.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Infra 2012-12-05, 04:08



    Här i stan har SMHI utfärdat varning 2. C.a
    3 dm väntas i natt. Hård blåst ger drivbildning. Kaos väntar.
    Brrrrr....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Sniperace 2012-12-05, 12:49

    ja bosätter man sig i NORRLAND så......

    allt norr om Markaryd är norrland!!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  lazy 2012-12-05, 15:39

    Sniperace skrev:en del älskar snön, andra inte, jag tillhör dem som helst sliper snö och kyla.


    9e december
    Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort.Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv.

    12e december
    Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle ju vara förskräckligt! Harry säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt. Harry är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.

    14e december
    Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.

    15e december
    50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera men jag tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

    16de december
    Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme ... Roligt.

    17e december
    Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

    20e december
    Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Harry säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet. Jag tror Harry ljuger också!

    22a december
    Harry hade rätt om att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit jävla snö inatt och det är så inihelvete kallt att det antagligen inte kommer att smälta förrän i Augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Harry att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!!

    23e december
    Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon helt jävla slut eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det men jag tror fan. Kärringjäveln ljuger!

    24e december
    15 cm. Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av skyffeljäveln. Tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag på han som kör plogbilen så ska jag fanimej ta tag i pungen på han och dra han genom snön! Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt. Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen.

    25e december
    God jul. 50 cm till av förbannad jävla snö!!. Blev insnöad. Tanken på att skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar SNÖ!!! Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog
    till den jäveln i huvet med skyffeln ...

    26de december
    Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!! ch allt var HENNES idé.. Hon går mig på nerverna ...

    28e december
    Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.

    29e december
    25 cm till. Harry säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa n. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller??

    30e december
    Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog onom i huvet och kärringen har åkt till sin mamma ...

    31a december
    Eldade upp hela jävla hushelvetet. Ingen mer snöskottning här!!

    8e januari
    Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig men varför är jag fastbunden i sängen?

    Skrattade så tårarna rann, tack för det för det behövdes, vi kommer inte någonstans idag tack vare snön.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-06, 21:07

    lazy skrev:
    Sniperace skrev:en del älskar snön, andra inte, jag tillhör dem som helst sliper snö och kyla.


    9e december
    Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort.Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv.

    12e december
    Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle ju vara förskräckligt! Harry säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt. Harry är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.

    14e december
    Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.

    15e december
    50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera men jag tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

    16de december
    Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme ... Roligt.

    17e december
    Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

    20e december
    Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Harry säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet. Jag tror Harry ljuger också!

    22a december
    Harry hade rätt om att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit jävla snö inatt och det är så inihelvete kallt att det antagligen inte kommer att smälta förrän i Augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Harry att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!!

    23e december
    Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon helt jävla slut eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det men jag tror fan. Kärringjäveln ljuger!

    24e december
    15 cm. Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av skyffeljäveln. Tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag på han som kör plogbilen så ska jag fanimej ta tag i pungen på han och dra han genom snön! Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt. Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen.

    25e december
    God jul. 50 cm till av förbannad jävla snö!!. Blev insnöad. Tanken på att skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar SNÖ!!! Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog
    till den jäveln i huvet med skyffeln ...

    26de december
    Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!! ch allt var HENNES idé.. Hon går mig på nerverna ...

    28e december
    Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.

    29e december
    25 cm till. Harry säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa n. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller??

    30e december
    Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog onom i huvet och kärringen har åkt till sin mamma ...

    31a december
    Eldade upp hela jävla hushelvetet. Ingen mer snöskottning här!!

    8e januari
    Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig men varför är jag fastbunden i sängen?

    Skrattade så tårarna rann, tack för det för det behövdes, vi kommer inte någonstans idag tack vare snön.
    Den är bra. Bara sett den tidigare på engelska för väldigt länge sedan.

    December 8:
    6:00 PM. It started to snow. The first snow of the season and the wife and I took our cocktails and sat for hours by the window, watching the huge soft flakes drift down from heaven. It looked like a Grandma Moses Print. So romantic we felt like newlyweds again. I love snow!

    December 9:
    We woke to a beautiful blanket of crystal white snow covering every inch of the landscape. What a fantastic sight! Can there be a more lovely place in the Whole World? Moving here was the best idea I've ever had. Shoveled for the first time in years and felt like a boy again. I did both our driveway and the sidewalks. This afternoon the snow plow came along and covered up the sidewalks and closed in the driveway, so I got to shovel again. What a perfect life!

    December 12:
    The sun has melted all our lovely snow. Such a disappointment. My neighbor tells me not to worry, we'll definitely have a white Christmas. No snow on Christmas would be awful! Bob says we'll have so much snow by the end of winter, that I'll never want to see snow again. I don't think that's possible. Bob is such a nice man. I'm glad he's our neighbor.

    December 14:
    Snow, lovely snow! 8" last night. The temperature dropped to *20. The cold makes everything sparkle so. The wind took my breath away, but I warmed up by shoveling the driveway and sidewalks. This is the life! The snowplow came back this afternoon and buried everything again. I didn't realize I would have to do quite this much shoveling, but I'll certainly get back in shape this way. I wish I wouldn't huff and puff so.

    December 15:
    20 inches forecast. Sold my van and bought a 4x4 Blazer. Bought snow tires for the wife's car and 2 extra shovels. Stocked the freezer. The wife wants a wood stove in case the electricity goes out. I think that's silly. We aren't in Alaska, after all.

    December 16:
    Ice storm this morning. Fell on my ass on the ice in the driveway putting down salt. Hurt like hell. The wife laughed for an hour, which I think was very cruel.

    December 17:
    Still way below freezing. Roads are too icy to go anywhere. Electricity was off for 5 hours. I had to pile the blankets on to stay warm. Nothing to do but stare at the wife and try not to irritate her. Guess I should've bought a wood stove, but won't admit it to her. God I hate it when she's right. I can't believe I'm freezing to death in my own living room.

    December 20:
    Electricity's back on, but had another 14" of the damn stuff last night. More shoveling. Took all day. freakin' snowplow came by twice. Tried to find a neighbor kid to shovel, but they said they're too busy playing hockey. I think they're lying. Called the only hardware store around to see about buying a snow blower and they're out. Might have another shipment in March. I think they're lying. Bob says I have to shovel or the city will have it done and bill me. I think he's lying.

    December 22:
    Bob was right about a white Christmas because 13 more inches of the white shit fell today, and it's so cold it probably won't melt till August. Took me 45 minutes to get all dressed up to go out to shovel and then I had to piss. By the time I got undressed, pissed and dressed again. I was too tired to shovel. Tried to hire Bob who has a plow on his truck for the rest of the winter; but he says he's too busy. I think the asshole is lying.

    December 23:
    Only 2" of snow today. And it warmed up to 0. The wife wanted me to decorate the front of the house this morning. What is she...nuts??? Why didn't she tell me to do that a month ago? She says she did but I think she's damn well lying.

    December 24:
    6". Snow packed so hard by snowplow, I broke the shovel. Thought I was having a heart attack. If I ever catch the son of a bitch who drives that snowplow, I'll drag him through the snow by his balls. I know he hides around the corner and waits for me to finish shoveling and then he comes down the street at a 100 miles an hour and throws snow all over where I've just been! Tonight the wife wanted me to sing Christmas carols with her and open our presents, but I was busy watching for the freakin' snowplow.

    December 25:
    Merry Christmas. 20 more inches of the @#$%^& slop tonight. Snowed in. The idea of shoveling makes my blood boil. God I hate the snow! Then the snowplow driver came by asking for a donation and I hit him over the head with my shovel. The wife says I have a bad attitude. I think she's an idiot. If I have to watch "It's a Wonderful Life" one more time, I'm going to kill her.

    December 26:
    Still snowed in. Why the hell did I ever move here? It was all HER idea. She's really getting on my nerves.

    December 27:
    Temperature dropped to -30 and the pipes froze.

    December 28:
    Warmed up to above-50. Still snowed in. THE BITCH is driving me crazy!!!

    December 29:
    10 more inches. Bob says I have to shovel the roof or it could cave-in. That's the silliest thing I ever heard. How dumb does he think I am?

    December 30:
    Roof caved in. The snow plow driver is suing me for a million dollars for the bump on his head. The wife went home to her mother. 9" predicted.

    December 31:
    Set fire to what's left of the house. No more shoveling!

    January 8:
    I feel so good. I just love those little white pills they keep giving me. Why am I tied to the bed?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-12-06, 21:15

    DirtyDog skrev:
    lazy skrev:
    Sniperace skrev:en del älskar snön, andra inte, jag tillhör dem som helst sliper snö och kyla.


    9e december
    Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort.Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv.

    12e december
    Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle ju vara förskräckligt! Harry säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt. Harry är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.

    14e december
    Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.

    15e december
    50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera men jag tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

    16de december
    Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme ... Roligt.

    17e december
    Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

    20e december
    Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Harry säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet. Jag tror Harry ljuger också!

    22a december
    Harry hade rätt om att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit jävla snö inatt och det är så inihelvete kallt att det antagligen inte kommer att smälta förrän i Augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Harry att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!!

    23e december
    Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon helt jävla slut eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det men jag tror fan. Kärringjäveln ljuger!

    24e december
    15 cm. Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av skyffeljäveln. Tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag på han som kör plogbilen så ska jag fanimej ta tag i pungen på han och dra han genom snön! Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt. Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen.

    25e december
    God jul. 50 cm till av förbannad jävla snö!!. Blev insnöad. Tanken på att skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar SNÖ!!! Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog
    till den jäveln i huvet med skyffeln ...

    26de december
    Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!! ch allt var HENNES idé.. Hon går mig på nerverna ...

    28e december
    Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.

    29e december
    25 cm till. Harry säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa n. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller??

    30e december
    Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog onom i huvet och kärringen har åkt till sin mamma ...

    31a december
    Eldade upp hela jävla hushelvetet. Ingen mer snöskottning här!!

    8e januari
    Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig men varför är jag fastbunden i sängen?

    Skrattade så tårarna rann, tack för det för det behövdes, vi kommer inte någonstans idag tack vare snön.
    Den är bra. Bara sett den tidigare på engelska för väldigt länge sedan.

    December 8:
    6:00 PM. It started to snow. The first snow of the season and the wife and I took our cocktails and sat for hours by the window, watching the huge soft flakes drift down from heaven. It looked like a Grandma Moses Print. So romantic we felt like newlyweds again. I love snow!

    December 9:
    We woke to a beautiful blanket of crystal white snow covering every inch of the landscape. What a fantastic sight! Can there be a more lovely place in the Whole World? Moving here was the best idea I've ever had. Shoveled for the first time in years and felt like a boy again. I did both our driveway and the sidewalks. This afternoon the snow plow came along and covered up the sidewalks and closed in the driveway, so I got to shovel again. What a perfect life!

    December 12:
    The sun has melted all our lovely snow. Such a disappointment. My neighbor tells me not to worry, we'll definitely have a white Christmas. No snow on Christmas would be awful! Bob says we'll have so much snow by the end of winter, that I'll never want to see snow again. I don't think that's possible. Bob is such a nice man. I'm glad he's our neighbor.

    December 14:
    Snow, lovely snow! 8" last night. The temperature dropped to *20. The cold makes everything sparkle so. The wind took my breath away, but I warmed up by shoveling the driveway and sidewalks. This is the life! The snowplow came back this afternoon and buried everything again. I didn't realize I would have to do quite this much shoveling, but I'll certainly get back in shape this way. I wish I wouldn't huff and puff so.

    December 15:
    20 inches forecast. Sold my van and bought a 4x4 Blazer. Bought snow tires for the wife's car and 2 extra shovels. Stocked the freezer. The wife wants a wood stove in case the electricity goes out. I think that's silly. We aren't in Alaska, after all.

    December 16:
    Ice storm this morning. Fell on my ass on the ice in the driveway putting down salt. Hurt like hell. The wife laughed for an hour, which I think was very cruel.

    December 17:
    Still way below freezing. Roads are too icy to go anywhere. Electricity was off for 5 hours. I had to pile the blankets on to stay warm. Nothing to do but stare at the wife and try not to irritate her. Guess I should've bought a wood stove, but won't admit it to her. God I hate it when she's right. I can't believe I'm freezing to death in my own living room.

    December 20:
    Electricity's back on, but had another 14" of the damn stuff last night. More shoveling. Took all day. freakin' snowplow came by twice. Tried to find a neighbor kid to shovel, but they said they're too busy playing hockey. I think they're lying. Called the only hardware store around to see about buying a snow blower and they're out. Might have another shipment in March. I think they're lying. Bob says I have to shovel or the city will have it done and bill me. I think he's lying.

    December 22:
    Bob was right about a white Christmas because 13 more inches of the white shit fell today, and it's so cold it probably won't melt till August. Took me 45 minutes to get all dressed up to go out to shovel and then I had to piss. By the time I got undressed, pissed and dressed again. I was too tired to shovel. Tried to hire Bob who has a plow on his truck for the rest of the winter; but he says he's too busy. I think the asshole is lying.

    December 23:
    Only 2" of snow today. And it warmed up to 0. The wife wanted me to decorate the front of the house this morning. What is she...nuts??? Why didn't she tell me to do that a month ago? She says she did but I think she's damn well lying.

    December 24:
    6". Snow packed so hard by snowplow, I broke the shovel. Thought I was having a heart attack. If I ever catch the son of a bitch who drives that snowplow, I'll drag him through the snow by his balls. I know he hides around the corner and waits for me to finish shoveling and then he comes down the street at a 100 miles an hour and throws snow all over where I've just been! Tonight the wife wanted me to sing Christmas carols with her and open our presents, but I was busy watching for the freakin' snowplow.

    December 25:
    Merry Christmas. 20 more inches of the @#$%^& slop tonight. Snowed in. The idea of shoveling makes my blood boil. God I hate the snow! Then the snowplow driver came by asking for a donation and I hit him over the head with my shovel. The wife says I have a bad attitude. I think she's an idiot. If I have to watch "It's a Wonderful Life" one more time, I'm going to kill her.

    December 26:
    Still snowed in. Why the hell did I ever move here? It was all HER idea. She's really getting on my nerves.

    December 27:
    Temperature dropped to -30 and the pipes froze.

    December 28:
    Warmed up to above-50. Still snowed in. THE BITCH is driving me crazy!!!

    December 29:
    10 more inches. Bob says I have to shovel the roof or it could cave-in. That's the silliest thing I ever heard. How dumb does he think I am?

    December 30:
    Roof caved in. The snow plow driver is suing me for a million dollars for the bump on his head. The wife went home to her mother. 9" predicted.

    December 31:
    Set fire to what's left of the house. No more shoveling!

    January 8:
    I feel so good. I just love those little white pills they keep giving me. Why am I tied to the bed?


    Med fortsättning,

    Diary Of Wisconsin & Arizona

    Dear Diary:

    August 2: Moved to our new home in Wisconsin. It is so beautiful here. The forests are so serene and picturesque. Can hardly wait to see them all covered with snow. God's Country. I love it here!

    October 14: Wisconsin is the most beautiful place on Earth. The leaves are turning and beginning to color. I love the bright shades of red and orange. Went for a ride through a beautiful forest and spotted some deer. They are so graceful. They are certainly the most peaceful animals on earth. This must be paradise!

    November 11: Deer Season will start soon. I can't imagine anyone wanting to kill such an elegant creature. The very symbol of peace and tranquillity. Hope it will snow soon. I really love it here!

    December 2: It finally snowed last night. Woke up to find everything blanketed in white. It looks just like a postcard. We went outside and cleared the snow off the steps and shoveled the driveway. We had a snowball fight (I won) and when the snow plow came by, we had to shovel the driveway again. What a beautiful place. Mother Nature in perfect harmony. I love Wisconsin.

    December 12: More snow last night. I love it. The snow-plow did his trick again (that rascal). A winter wonderland, but pretty cold!

    December 19: More snow last night. Couldn't even get out of the driveway to get to work this time. I'm exhausted from shoveling this stuff. Darn that old snow-plow!

    December 22: More of that white shit fell last night. I've got blisters from shoveling this crap. I think the snow plow man hides around the curve and waits until I'm done shoveling the damn driveway, then he plows the fucking street, the Asshole!

    December 25: "White Christmas" my busted ass! More fucking snow. If I ever get my hands on the son-of-a-bitch who drives that snowplow, I swear I will castrate the stupid bastard. Why don't they use more salt on the roads to melt all this ice.

    December 28: Guess what? More white shit fell last night. Been inside since Christmas fucking day except for shoveling out the driveway every time the "Snow Plow from Hell" comes by. Can't go anywhere, the car's buried in a mountain of frozen white shit. The weatherman says to expect another 10" tonight. Do you know how many shovels- full of white shit 10" is?

    January 1: Happy Fucking New Year! The weatherman was wrong. We got 34" of the white shit this time. At this rate, it won't melt until the 4th of July. The snow plow got stuck up the road and the shithead driver had the balls to come to the door and ask to borrow my shovel. I told him I'd already broken 6 shovels digging out from under all the white shit he pushes back into my driveway and broke my last shovel over his God damned head.

    January 4: Finally got out of the house today. Went to the store to get food. On the way back a God damned deer ran in front of the car and I hit the fucker. Did about $3000 damage to the car. Those worthless deer shit-dropping road hazards should be exterminated. Wish the fucking hunters had killed them all last November.

    May 3: Took the new car to the garage in town. Would you believe the body is rusting out from all that fucking salt they dumped on the roads all winter. My car looks like a piece of shit!

    July 1: Moved to Arizona! I can't imagine why anyone on their right mind would ever move to that God Forsaken State of Wisconsin.

    July 2: Saw a wonderful sunset this evening. I now understand "Purple Mountains Majesty". Why do people live anywhere but here?

    July 3: A lightning storm came last night. The sky was all lit. It was truly awesome! This morning the sky is "transparent". I can see into Mexico. Arizona is a phenomenal state!

    July 4: Now this is a state that knows how to live. Beautiful sunny days and warm balmy evenings. Mountains and desert blended together, what a place. Watched the fireworks at the park laying out on a blanket. It was glorious! I've finally found my home.

    July 5: Really heating up, got to 100 today, not a problem, live in an air conditioned home and drive an air conditioned car. Life's full of tradeoffs. What a pleasure to see the sun everyday like this. I'm turning into a real sun worshipper.

    July 7: Had the back yard landscaped with western plants today. Lots of cactus and rocks. What a breeze to maintain. No more mowing for me. Another scorcher today but I love it here.

    July 10: The temperature has not been below 100 all week. How do people get used to this kind of heat. At least it's a dry heat. Getting used to it is taking a little longer than I expected.

    July 15: Fell asleep at poolside, got 3rd degree burns over 60% of my body. Missed two days work. What a dumb thing to do. I've learned my lesson! I really respect the old Sun in a climate like this.

    July 20: I missed Tabby our cat sneaking into the car when I left this morning. By the time I got out to the hot car for lunch, Tabby had swollen to the size of a shopping bag and exploded over $2000 worth of leather upholstery. I told the kids she ran away. The car now smells like kibbles and shit. No more pets in this heat.

    July 25: Dry Fucking Heat my Ass. Hot is hot! I'd be cooler living in my oven. The home air conditioner is on the fritz and the AC repairman wants $200 just to drive by and tell me he needs to order parts.

    July 30: Been sleeping outside by the pool for three nights now. $1100 fucking dollar house payment and we can't even go inside. Why did I ever come here?

    August 4: 117 degrees. Finally got the air conditioner fixed today. It cost $500 and can only cool the house down to 90. Stupid ass Mexican repairman pissed in my pool. I hate this fucking state.

    August 8: If another shithead cracks, "Hot enough for ya today", I'm going to tear his fucking throat out. Arizona is hot! By the time I get to work, the radiator is boiling over, my clothes are dripping wet with sweat and I smell like roasted fucking Garfield.

    August 10: The weather report might as well be a recording. Hot and sunny. It's been too hot to fuck for 2 stinking months. And the weatherman says it might really warm up this weekend. Doesn't it ever rain in the barren damn desert!

    August 19: Welcome to Hell! Temperature got to 128 degrees today. Forgot to crack a window and blew the fucking windshield out of the Lincoln. The Mexican installer came to fix it, and said, "Hot enough for ya today." My wife had to spend the stinking $1100 house payment to bail me out of jail.

    August 30: Hottest day of the God damn summer. I'm not even leaving the house. Water rationing has been in effect all summer so the $1700 worth of my "low maintenance" cactus in the yard just dried up and blew into the fucking pool Even a cactus can't live in this heat! I can't cool off in the pool now! The pool is full of fucking needles and every fucking time I fucking attempt to clean the fucking cactus needles out of the fucking pool filter I shred my fucking hands.
    That does it, we're moving back to Wisconsin in time for deer season!!!

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  lazy 2012-12-06, 22:35

    nu har vintern kommit E546u45y4e5r

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Sniperace 2012-12-06, 22:43

    lazy skrev:nu har vintern kommit E546u45y4e5r


    Nästan som min bil när jag körde till skyttet idag..... får se till att riktigt varmköra o få ut fukten.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  lazy 2012-12-06, 23:08

    Sniperace skrev:
    lazy skrev:nu har vintern kommit E546u45y4e5r


    Nästan som min bil när jag körde till skyttet idag..... får se till att riktigt varmköra o få ut fukten.....

    Jag hittade inte ens bilen... Laughing lite överdrivet men nästan så.

    nu har vintern kommit Rtherthergedgrfg



    Samtliga bilder är från Dark Roasted Blend.

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-07, 10:18

    nu har vintern kommit 156950_396018807142378_1293626730_n
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Regndrottning 2012-12-07, 11:08

    DirtyDog skrev:nu har vintern kommit 156950_396018807142378_1293626730_n

    Hahahahaha!

    Klockrent!
    Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  lazy 2012-12-08, 19:18


    Sponsored content


    nu har vintern kommit Empty Sv: nu har vintern kommit

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 14:59