Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Sossar ee lata
berralarzon
formsvackan
Infra
R.O.F.L
F.I.S.T
Dao
RedCloud
redalert
Thetaxpayer
DMustaine
RedMentalCase
Secrist
17 posters

    UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-16, 21:34

    Nu har även Janne Josefsson anslutit sig till den rasistiska och islamofoba skaran....

    Med dold kamera och hemlig telefon-
    inspelning vände sig två kvinnor till
    landets tio största moskéer för att
    be om råd gällande månggifte,
    misshandel och sex utan samtyckte.

    I kvällens Uppdrag granskning, som
    sänds i SVT, framgår att råden från
    moskéernas representanter många
    gånger strider mot svensk lag.

    Från sex av tio moskéer var svaret
    att hon som i reportaget låtsades
    vara misshandlad hustru till en man
    som gift sig med ytterligare en
    kvinna, skulle ställa upp på sex med
    maken, fastän hon inte ville.
    Sex av tio tyckte att kvinnan inte
    skulle polisanmäla misshandeln. Vid
    en moské rådde delade meningar. Vid
    en annan gavs ett vagt svar. Bara vid
    två moskéer var rådet att kvinnan
    definitivt skulle polisanmäla.

    Nio av tio sade att mannen har rätt
    att under vissa förutsättningar gifta
    sig med flera kvinnor. Bara en sade
    att mannen inte kan göra så och att
    han måste följa svensk lag.

    De lagstridiga råden till kvinnorna
    gavs av imamer eller familjerådgivare.

    När UG:s Janne Josefsson vände sig
    till två av de största moskéerna för
    att fråga efter deras officiella
    hållning var svaren helt annorlunda.
    Flera av de moskéer som gav kvinnor
    råd om att inte polisanmäla män som
    slår riskerar nu att mista sitt
    statliga bidrag.

    -Jag tycker att det är upprörande, det
    som framkommer, säger Max Stockman på
    Nämnden för statligt stöd till
    trossamfund till SVT.

    Stockman poängterar att inget stöd
    dras in på en gång. -Vi måste natur-
    ligtvis först sätta oss ned och prata
    med de olika riksorganisationerna.

    Sex av tio moskéer avrådde kvinnor att
    polisanmäla sina misshandlade män.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-16, 21:37

    Vi har fått en brottslighet på många plan som aldrig existerat tidigare i vårt fina land, tröghet är en av svenskarnas paradegenskaper men nu börjar det diskuteras lite här och var.

    Under tiden kallar alla galna rödmuppar alla som vill prata om det för rasister, vem bryr sig.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Vänster

    Inlägg  Secrist 2012-05-16, 21:47

    Det finns två alternativ:

    1. Vänstern ignorerar detta eftersom det krånglar till deras världsbild
    2. Vänstern hävdar att det finns svenska sekter som också är dåliga (underförstått att det är fel att visa detta reportaget).
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  DMustaine 2012-05-16, 22:02

    Han ska se sig om över axeln nu framöver gissar jag den gode Josefsson, det kommer finnas islamister som vill ta han av daga det är jag säker på!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-16, 22:04

    Alternativt kan man skita i vad vänstern tycker, det är ju samma puckon som vill ha statliga affärer för plåster och högre skatter för låginkomsttagare.

    Vänstern har inget att bidra med, ursäkta vitsen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-16, 22:05

    DMustaine skrev:Han ska se sig om över axeln nu framöver gissar jag den gode Josefsson, det kommer finnas islamister som vill ta han av daga det är jag säker på!

    Jo, det finns nog en risk för det, tyvärr.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-16, 22:08

    Secrist skrev:Nu har även Janne Josefsson anslutit sig till den rasistiska och islamofoba skaran....

    Med dold kamera och hemlig telefon-
    inspelning vände sig två kvinnor till
    landets tio största moskéer för att
    be om råd gällande månggifte,
    misshandel och sex utan samtyckte.

    I kvällens Uppdrag granskning, som
    sänds i SVT, framgår att råden från
    moskéernas representanter många
    gånger strider mot svensk lag.

    Från sex av tio moskéer var svaret
    att hon som i reportaget låtsades
    vara misshandlad hustru till en man
    som gift sig med ytterligare en
    kvinna, skulle ställa upp på sex med
    maken, fastän hon inte ville.
    Sex av tio tyckte att kvinnan inte
    skulle polisanmäla misshandeln. Vid
    en moské rådde delade meningar. Vid
    en annan gavs ett vagt svar. Bara vid
    två moskéer var rådet att kvinnan
    definitivt skulle polisanmäla.

    Nio av tio sade att mannen har rätt
    att under vissa förutsättningar gifta
    sig med flera kvinnor. Bara en sade
    att mannen inte kan göra så och att
    han måste följa svensk lag.

    De lagstridiga råden till kvinnorna
    gavs av imamer eller familjerådgivare.

    När UG:s Janne Josefsson vände sig
    till två av de största moskéerna för
    att fråga efter deras officiella
    hållning var svaren helt annorlunda.
    Flera av de moskéer som gav kvinnor
    råd om att inte polisanmäla män som
    slår riskerar nu att mista sitt
    statliga bidrag.

    -Jag tycker att det är upprörande, det
    som framkommer, säger Max Stockman på
    Nämnden för statligt stöd till
    trossamfund till SVT.

    Stockman poängterar att inget stöd
    dras in på en gång. -Vi måste natur-
    ligtvis först sätta oss ned och prata
    med de olika riksorganisationerna.

    Sex av tio moskéer avrådde kvinnor att
    polisanmäla sina misshandlade män.





    Kändes ju inte som någon större överraskning faktiskt. Varför skulle det vara annorlunda i Sverige mot tex Storbrittanien?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-16, 22:13

    Reportaget är ju inte ett dugg överraskande för alla normala tänkande männiksor, men en viss grupp fåntrattar lever i sin egna lilla konstiga värld.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14836626.ab

    --------------Förra S-ledaren Mona Sahlin rasar mot avslöjandet om kvinnosynen hos imamer i svenska moskéer.------------

    Det här har väl pågått så länge det funnits moskeer i vårt land, och före detta ansvarige ministern rasar nu, efter 25 år..... hur funkar tomtar som Sahlin? lever hon med huvet i sanden?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-16, 22:20

    RedMentalCase skrev:Reportaget är ju inte ett dugg överraskande för alla normala tänkande männiksor, men en viss grupp fåntrattar lever i sin egna lilla konstiga värld.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14836626.ab

    --------------Förra S-ledaren Mona Sahlin rasar mot avslöjandet om kvinnosynen hos imamer i svenska moskéer.------------

    Det här har väl pågått så länge det funnits moskeer i vårt land, och före detta ansvarige ministern rasar nu, efter 25 år..... hur funkar tomtar som Sahlin? lever hon med huvet i sanden?




    Ja när inte ens Mona Muslim kan hålla tyst så måste det ju vara fruktansvärt allvarligt. Shocked
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  redalert 2012-05-16, 22:31

    Man undrar ju varför fistaren och rc försvarar dessa medeltida kvinnoförtryckare till varje pris? Shocked
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedCloud 2012-05-16, 23:06

    redalert skrev:Man undrar ju varför fistaren och rc försvarar dessa medeltida kvinnoförtryckare till varje pris? Shocked

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Fascism
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Rätt?

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 00:33

    Ska vi gissa på att vänstern kör på alternativ 1? Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 00:34

    Secrist skrev:Det finns två alternativ:

    1. Vänstern ignorerar detta eftersom det krånglar till deras världsbild
    2. Vänstern hävdar att det finns svenska sekter som också är dåliga (underförstått att det är fel att visa detta reportaget).

    Eller också kan man välja 3. Uppröras över att detta sker! OM det nu stämmer, vill säga! Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 00:35

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det finns två alternativ:

    1. Vänstern ignorerar detta eftersom det krånglar till deras världsbild
    2. Vänstern hävdar att det finns svenska sekter som också är dåliga (underförstått att det är fel att visa detta reportaget).

    Eller också kan man välja 3. Uppröras över att detta sker! OM det nu stämmer, vill säga! Smile

    Visst skulle man kunna tänka sig det alternativet men det känns osannolikt givet hur det brukar se ut.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 00:39

    Secrist skrev:Visst skulle man kunna tänka sig det alternativet men det känns osannolikt givet hur det brukar se ut.

    Kan det vara att det alternativet inte passar in i DIN världsbild, månne???

    Är frågorna vinklade till ett speciellt håll, påverkar det givetvis svaren!

    Men jag vet att detta problem finns, och det skall INTE ignoreras eller gömmas undan!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Mer rasister

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 00:40

    Kan vänstern lyckas knåpa ihop någon rasistanklagelse mot henne? Verkar svårt till och med för extremvänstern men man vet ju aldrig....

    Kvinnan bakom "Uppdrag gransknings" avslöjande om varför hon valde att genomföra uppdraget – trots att hon var livrädd
    Men en dold kamera under niqaben lurade de imamerna att visa sitt rätta ansikte i riks-tv.

    Nu berättar en av kvinnorna om sin rädsla:

    – När jag satt där och väntade på imamen var jag så skräckslagen att jag blödde näsblod.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14839571.ab
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 00:41

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Visst skulle man kunna tänka sig det alternativet men det känns osannolikt givet hur det brukar se ut.

    Kan det vara att det alternativet inte passar in i DIN världsbild, månne???

    Är frågorna vinklade till ett speciellt håll, påverkar det givetvis svaren!

    Men jag vet att detta problem finns, och det skall INTE ignoreras eller gömmas undan!

    Verkar svårt att tro eftersom din reaktion än så länge har ju inte direkt glött av avsky. Mest massa ifrågasättande om äktheten.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 00:47

    Secrist skrev:

    Verkar svårt att tro eftersom din reaktion än så länge har ju inte direkt glött av avsky. Mest massa ifrågasättande om äktheten.

    Så nu är du nere i "vad jag tror"? Varför skall jag bry mig om vad du eventuellt tror om mig???

    Äktheten ifrågasätter jag inte ett dugg, men väl resultatet. För några år sedan gjordes ett liknande metod gentemot muslimska friskolor, med likartat resultat. Debatten om detta tystades, när det visade sig att metoderna de använde då var klart riktade. Har för mig att det var Josefsson som gjorde även den undersökningen. Gillar det han gör, men ibland kan han vara lite väl oförtrogen till att vara objektiv.

    Men som jag skrev - problemet FINNS!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 00:50

    Dao skrev:
    Secrist skrev:

    Verkar svårt att tro eftersom din reaktion än så länge har ju inte direkt glött av avsky. Mest massa ifrågasättande om äktheten.

    Så nu är du nere i "vad jag tror"? Varför skall jag bry mig om vad du eventuellt tror om mig???

    Äktheten ifrågasätter jag inte ett dugg, men väl resultatet. För några år sedan gjordes ett liknande metod gentemot muslimska friskolor, med likartat resultat. Debatten om detta tystades, när det visade sig att metoderna de använde då var klart riktade. Har för mig att det var Josefsson som gjorde även den undersökningen. Gillar det han gör, men ibland kan han vara lite väl oförtrogen till att vara objektiv.

    Men som jag skrev - problemet FINNS!

    När Josefsson gjorde sitt berömda valstugereportage uppvisade du samma misstänksamhet då? Tillåt mig tvivla.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-17, 00:50

    Dao skrev:
    Secrist skrev:

    Verkar svårt att tro eftersom din reaktion än så länge har ju inte direkt glött av avsky. Mest massa ifrågasättande om äktheten.

    Så nu är du nere i "vad jag tror"? Varför skall jag bry mig om vad du eventuellt tror om mig???

    Äktheten ifrågasätter jag inte ett dugg, men väl resultatet. För några år sedan gjordes ett liknande metod gentemot muslimska friskolor, med likartat resultat. Debatten om detta tystades, när det visade sig att metoderna de använde då var klart riktade. Har för mig att det var Josefsson som gjorde även den undersökningen. Gillar det han gör, men ibland kan han vara lite väl oförtrogen till att vara objektiv.

    Men som jag skrev - problemet FINNS!




    Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 00:55

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:

    Verkar svårt att tro eftersom din reaktion än så länge har ju inte direkt glött av avsky. Mest massa ifrågasättande om äktheten.

    Så nu är du nere i "vad jag tror"? Varför skall jag bry mig om vad du eventuellt tror om mig???

    Äktheten ifrågasätter jag inte ett dugg, men väl resultatet. För några år sedan gjordes ett liknande metod gentemot muslimska friskolor, med likartat resultat. Debatten om detta tystades, när det visade sig att metoderna de använde då var klart riktade. Har för mig att det var Josefsson som gjorde även den undersökningen. Gillar det han gör, men ibland kan han vara lite väl oförtrogen till att vara objektiv.

    Men som jag skrev - problemet FINNS!





    Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Har inte hört vänstern visa minsta misstänksamhet mot metoder, syften eller dolda agendor då. Då var det ett unisont hyllande.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:01

    Thetaxpayer skrev:Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Nej, men den var också intressant, och visade vad moderaterna då faktiskt tyckte! Men givetvis var reportaget snedvridet, men det var ju för att det inte fanns så många andra valstugor att besöka än de som besöktes. Dock var det ingen som tvingade moderaterna att säga det de då sade, inte heller den sosse som faktiskt stod på sig mot reportern...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:03

    Secrist skrev:Har inte hört vänstern visa minsta misstänksamhet mot metoder, syften eller dolda agendor då. Då var det ett unisont hyllande.

    Jag vet inget om "vänstern", men jag vet att metoden är svår att göra helt rättvis. Det gäller även i valstugureportaget. Men det intressanta här är varför NI gör en skillnad här? Varför var detta reportage bra, men inte det om valstugorna. Jag tycker båda var intressanta, men att båda måste tåla att i sin tur granskas!

    Varför är ni emot sådant, bara när det passar er???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:04

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Nej, men den var också intressant, och visade vad moderaterna då faktiskt tyckte! Men givetvis var reportaget snedvridet, men det var ju för att det inte fanns så många andra valstugor att besöka än de som besöktes. Dock var det ingen som tvingade moderaterna att säga det de då sade, inte heller den sosse som faktiskt stod på sig mot reportern...

    Kan vi slå fast att med största sannolikhet så har moskéreportaget skildrat vad imamer tycker? Så slipper du gräva ner dig i det menar jag.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:05

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Har inte hört vänstern visa minsta misstänksamhet mot metoder, syften eller dolda agendor då. Då var det ett unisont hyllande.

    Jag vet inget om "vänstern", men jag vet att metoden är svår att göra helt rättvis. Det gäller även i valstugureportaget. Men det intressanta här är varför NI gör en skillnad här? Varför var detta reportage bra, men inte det om valstugorna. Jag tycker båda var intressanta, men att båda måste tåla att i sin tur granskas!

    Varför är ni emot sådant, bara när det passar er???

    Vilket är exakt vad du är nu när du lägger mer energi på att misstänkliggöra Josefsson än att diskutera resultatet.

    Sponsored content


    UG: Kvinnor manas till underkastelse Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:16