Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ?

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ? Empty införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ?

    Inlägg  F.I.S.T 2012-04-23, 15:39

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14718767.ab

    Annie Lööf och Centerpartiet vill ha mer trängselskatt.

    Och ger exempel på flera platser i landet där det kan införas.

    "Vi vill öppna för att fler städer följer Stockholms och snart och Göteborgs exempel" skriver de på DN Debatt.

    Centern presenterar i Dagens Nyheter ett nytt infrastrukturprogram. De anser att transportsektorn inte klarat sin "hemläxa på miljöområdet". Det skriver partiledaren tillsammans med Centerns trafikpolitisk talesperson Anders Åkesson på dagens DN Debatt.

    Ett förslag för att komma till rätta med det är att införa trängselskatt på fler orter.
    Ska fattas lokalt

    "Besluten ska alltid fattas lokalt, men förutsättningar för denna modell borde finnas på fler platser i landet, som exempelvis Uppsala och Linköping" skriver de.

    Trängselskatten finns i dag i Stockholm och 2013 även i Göteborg. Men för att klara efterfrågan och förväntan på Sveriges transportsystem behövs mer pengar och trängselskatt i på fler orter, enligt Centern.

    "Avgifter är en del i en ökad mångfald av finansieringsformer för infrastruktur" skriver Annie Lööf och Anders Åkesson. På tio månader i fjol betalades över 500 miljoner kronor i trängselskatt.
    Klimatfrågan största utmaningen

    I infrastrukturprogrammet föreslår C också åtgärder som gör det möjligt för det kollektiva resandet att fördubblas till 2020. Därför vill de också öka investeringarna i "strategiska pendlarstråk" och kapaciteten för järnvägen.

    I artikeln kallar de klimatfrågan den största utmaningen för transportsektorn och skriver att "Långsiktiga hållbara kommunikationer är en grundläggande förutsättning för vårt lands tillväxt och utveckling".
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ? Empty Sv: införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ?

    Inlägg  RedMentalCase 2012-04-23, 15:47

    Det centrala är skattetrycket, vilket minskats av alliansen, samt skatt på arbete, vilket minskats kraftigt av alliansen.

    Fler frågor från den råkorkade bidragsvänstern?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ? Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2012-04-23, 16:06

    Med tanke på det synnerligen generösa utbudet av kollektivtrafik i storstäderna så får de ta vilka skatter de vill vad mig anbelangar. Jag bor inte i en storstad och hoppas slippa. Det är bättre än att ösa på med skattehöjningar på bensin som redan idag är över 50% av bensinpriset. Det slår blint.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ? Empty Sv: införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ?

    Inlägg  F.I.S.T 2012-04-23, 16:21

    Secrist skrev:Med tanke på det synnerligen generösa utbudet av kollektivtrafik i storstäderna så får de ta vilka skatter de vill vad mig anbelangar. Jag bor inte i en storstad och hoppas slippa. Det är bättre än att ösa på med skattehöjningar på bensin som redan idag är över 50% av bensinpriset. Det slår blint.

    Jag håller med !... men jag tror inte skattesänkarmaffian tycker så. Det enda problemet med trängselskatt, är att göra den lätthanterlig
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ? Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2012-04-23, 16:25

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Med tanke på det synnerligen generösa utbudet av kollektivtrafik i storstäderna så får de ta vilka skatter de vill vad mig anbelangar. Jag bor inte i en storstad och hoppas slippa. Det är bättre än att ösa på med skattehöjningar på bensin som redan idag är över 50% av bensinpriset. Det slår blint.

    Jag håller med !... men jag tror inte skattesänkarmaffian tycker så. Det enda problemet med trängselskatt, är att göra den lätthanterlig

    Möjligen skulle man kunna tänka sig att rena elbilar eller liknande (bränsleceller) skulle slippa.

    Sponsored content


    införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ? Empty Sv: införda skatter från Alliansen ... poppis hos forumhögern ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 18:52