Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Inlägg  Infra 2012-04-07, 09:19

    Moderaterna har under de två mandatperioder de senast suttit slagit
    sönder Stockholms stads tidigare bostadsbestånd i en besinningslös
    ombildningshysteri som lär sakna motstycke nån annanstans i Europa.

    Så mycket av det forna hyresbeståndet har ombildats att det inte
    längre finns några hyreslägenheter att ombilda. De som tidigare hyrt
    och bott i innerstaden har drivits därifrån i en utflyttningsvåg av
    gigantiska mått.

    In har flyttat en besutten medelklass som är de enda som har ekonomi
    tillräckligt att unna sig en stadsvåning i mångmiljonklassen.





    Påskpyssel, Finn Fem Fel:

    [img]Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Femfel[/img]
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Bort

    Inlägg  Secrist 2012-04-07, 11:14

    Samma fenomen kommer att kunna ses när miljonprogrammen rustas upp. Då kommer hyrorna att stiga och en del tvingas flytta.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Det är väl bra!

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-07, 11:51

    Folk äger sina bostäder, vad är felet? Sen att det finns de som inte har råd....sorry flytta till södra förorter.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Sv: Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Inlägg  Infra 2012-04-07, 11:53

    Secrist skrev:Samma fenomen kommer att kunna ses när miljonprogrammen rustas upp. Då kommer hyrorna att stiga och en del tvingas flytta.
    Du har rätt.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Sv: Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Inlägg  redalert 2012-04-07, 11:55

    Sossar ee lata skrev:Folk äger sina bostäder, vad är felet? Sen att det finns de som inte har råd....sorry flytta till södra förorter.

    Tja de kan väl flytta till Kuba eller NK? Laughing
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Sv: Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Inlägg  Infra 2012-04-07, 11:56

    Sossar ee lata skrev:Folk äger sina bostäder, vad är felet? Sen att det finns de som inte har råd....sorry flytta till södra förorter.
    Tja, men det efterfrågas ju hyreslägenheter. Någon dag för en tid sen hade
    Bostad Stockholm 93 lgnhtr att erbjuda till 300 000 sökande. Ska vi ha det så
    här? En hyresrätt i Stockholm är i dagsläget guld värd.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Kontrakt går att ordna

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-07, 12:23

    Infra skrev:
    Sossar ee lata skrev:Folk äger sina bostäder, vad är felet? Sen att det finns de som inte har råd....sorry flytta till södra förorter.
    Tja, men det efterfrågas ju hyreslägenheter. Någon dag för en tid sen hade
    Bostad Stockholm 93 lgnhtr att erbjuda till 300 000 sökande. Ska vi ha det så
    här? En hyresrätt i Stockholm är i dagsläget guld värd.

    Lägger man en slant så kan man ordna kontrakt.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Sv: Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Inlägg  DirtyDog 2012-04-07, 14:17

    Infra skrev:Tja, men det efterfrågas ju hyreslägenheter. Någon dag för en tid sen hade Bostad Stockholm 93 lgnhtr att erbjuda till 300 000 sökande. Ska vi ha det så här? En hyresrätt i Stockholm är i dagsläget guld värd.
    Ja, åtminstone om den ligger någorlunda centralt och orsaken är lika enkel som självklar. Är hyran låg eller acceptabel så ökar efterfrågan och vem betalar inte hellre en låg hyra centralt belägen jämfört med en hög hyra ute i nån multikulturell förort? Cool

    Nyproducerade hyreslägenheter måste ha kostnadstäckning och blir svindyra att bo i. Detta leder till att alla gamla lägenheter som ligger fint inne i stan aldrig får nya hyresgäster utan går i arv i generationer och fifflas ut till besuttnas barn med föräldrar som har de rätta kontakterna. De kan då bo både centralt och billigt och det med en hyra som inte överstiger motsvarande bostad i Tensta eller Drogsved. Svart handel med lägenheter är även den vanligt förekommande då byten mellan hyresrätt i innerstad och annat boende i förort är accepterad. Snubben som jag köpte min första bostadsrätt i förorten av betalade 400 000:- svart för att byta till sig ett hyreskontrakt på Östermalm. Av den anledningen så var "säljaren" skriven hos mig under ett halvår. De hade därmed gjort ett "byte" utan att någon brydde sig att kontrollera ifall det var med verkligheten överstämmande.

    Om de som bygger lägenheter kan tjäna pengar på att bygga hyreshus (alltså inte begränsas av maxhyror) så skulle utbudet öka våldsamt vilket skulle gynna alla som nu vill hyra sin bostad. Kunde de även få tillstånd att sätta hyran efter vad folk är villiga att betala så skulle många vilja bygga hyreshus och konkurrensen skulle tvinga fram fler bostäder. Men politikerna vill istället bevara en låg hyra för den lilla andel hyresgäster som bor i eftertraktade lägenheter och låter de som tvingas flytta in i nyproducerat ute i ghettot betala notan.

    Fastighetsägare till flerfamiljshus har som regel som motiv för sin ägande att tjäna pengar. De är inte intressearde att precis få kostnadstäckning. Om de hyr ut sina lägenheter och precis får kostnadstäckning så är det väl självklart att de hellre säljer så att de kan göra en vinst direkt och därmed få råd att bygga ytterligare ett hus. De vill bygga nytt och tjäna pengar på detta. Inte sitta och förvalta utan vinst. Ifall de skall låna pengar för att bygga nytt så blir det lättare för dem att få dessa lån ifall de bygger i avsikt att SÄLJA lägenheterna snabbt och därmed kunna återbetala lånet inom rimlig tid. Ifall de lånar pengar för att hyra ut lägenheterna så måste de antingen sälja hela fastighetsbolaget till nån annan (för att kunna lösa sina lån) eller att förklara för långivaren och byggföretag att avbetalning skall ske under några hundra år.

    Sponsored content


    Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad! Empty Sv: Jag anklagar M för etnisk rensning av Stockholms innerstad!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 10:22