Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
RedclownIII
DMustaine
Regndrottning
RedCloud
Sossar ee lata
9 posters

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 09:34

    varför kan man då inte tala svenska??? Kan det ligga lite i individens eget intresse att integrera sig? Vill man inte komma in i det svenska samhället så får man stå utanför, då blir det problem. Det första man MÅSTE göra för att klara av att leva i Sverige är att lära sig svenska, och det kan ingen stoppa en att göra, man kan inte skylla på samhället för att man inte orkar plugga.

    http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/tv/article14310330.ab

    Hur fan kan man som pappa slita upp en bild i TV på sin döende son......känns som ett inslag från Irak....


    Senast ändrad av Sossar ee lata den 2012-02-03, 11:30, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 10:32

    Kopplingen skatt -> svenska-kunskaper kan du ju gärna utveckla.....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty EEHhh

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 10:44

    RedCloud skrev:Kopplingen skatt -> svenska-kunskaper kan du ju gärna utveckla.....

    Han säger att han betalt skatt i Sverige i 15 år, vilket betyder att han antagligen bott i Sverige i 15 år, då ska man kunna språket....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-03, 10:52


    Jag hörde talas om en snubbe på SAAB. Han kom från någon arabisk land. När han började på SAAB var han fast besluten av att lära sig språket.

    Mannen sattes i ett arbetslag där de inte talade arabiska. Mannen var tvungen att lära sig språket. Allt var frid och fröjd, mannen utvecklade sina språkkunskaper varje dag.

    Som sagt... allt var frid och fröjd tills den dag mannen skulle handla. Han gick till affären och förstod nada..... Mannen blev förvånad, han hade ju verkligen ansträngt sig och talade nästan flytande med killarna i arbetslaget.Hade svenska kvinnor ett annat språk?

    Men, det visade sig snart att mannen hade lärt sig flytande finska!!! Hela arbetslaget kom från finland. I Trollhättan har de många finska invandrare.

    Jag tycker historien är något dråpligt, lite tragikomisk...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 11:11

    då ska man kunna språket....

    Vilken tur att du inte bestämmer då....

    Men kopplingen skatt --> språk förklarade du aldrig.....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Som vanligt av idioten

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 11:19

    RedCloud skrev:
    då ska man kunna språket....

    Vilken tur att du inte bestämmer då....

    Men kopplingen skatt --> språk förklarade du aldrig.....

    Bara svamlar, så du anser inte det nödvändigt att lära sig språket i det land du bor? Haha de som bestämmer i detta land kommer ställa högre krav på nysvenskarna, så det är tur att sådant patrask som du inte bestämmer lille vän....

    Regndrottnings saga är nog den som hon läst nu på morgonen istället för att söka jobb...
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  DMustaine 2012-02-03, 11:21

    Det är deras jävla skyldighet att lära sig svenska om man bestämt sig för att bosätta sig i landet!
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedclownIII 2012-02-03, 11:26

    Regndrottning skrev:
    Jag hörde talas om en snubbe på SAAB. Han kom från någon arabisk land. När han började på SAAB var han fast besluten av att lära sig språket.

    Mannen sattes i ett arbetslag där de inte talade arabiska. Mannen var tvungen att lära sig språket. Allt var frid och fröjd, mannen utvecklade sina språkkunskaper varje dag.

    Som sagt... allt var frid och fröjd tills den dag mannen skulle handla. Han gick till affären och förstod nada..... Mannen blev förvånad, han hade ju verkligen ansträngt sig och talade nästan flytande med killarna i arbetslaget.Hade svenska kvinnor ett annat språk?

    Men, det visade sig snart att mannen hade lärt sig flytande finska!!! Hela arbetslaget kom från finland. I Trollhättan har de många finska invandrare.

    Jag tycker historien är något dråpligt, lite tragikomisk...

    Förstår du inte vilken skröna det här är? lol!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Begär inte för mycket

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 11:28

    RedclownIII skrev:
    Regndrottning skrev:
    Jag hörde talas om en snubbe på SAAB. Han kom från någon arabisk land. När han började på SAAB var han fast besluten av att lära sig språket.

    Mannen sattes i ett arbetslag där de inte talade arabiska. Mannen var tvungen att lära sig språket. Allt var frid och fröjd, mannen utvecklade sina språkkunskaper varje dag.

    Som sagt... allt var frid och fröjd tills den dag mannen skulle handla. Han gick till affären och förstod nada..... Mannen blev förvånad, han hade ju verkligen ansträngt sig och talade nästan flytande med killarna i arbetslaget.Hade svenska kvinnor ett annat språk?

    Men, det visade sig snart att mannen hade lärt sig flytande finska!!! Hela arbetslaget kom från finland. I Trollhättan har de många finska invandrare.

    Jag tycker historien är något dråpligt, lite tragikomisk...

    Förstår du inte vilken skröna det här är? lol!

    Nej det förstår hon inte.....den kraken....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 11:30

    Det är deras jävla skyldighet att lära sig svenska

    Jasså, vilken lagparagraf stödjer du detta på ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Den paragrafen du inte har

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 11:58

    RedCloud skrev:
    Det är deras jävla skyldighet att lära sig svenska

    Jasså, vilken lagparagraf stödjer du detta på ?

    Egen vilja och sunt förnuft!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 12:00

    Egen vilja och sunt förnuft!

    Visserligen frågade jag Dumstain, men varken du eller han uppbär ju något av detta....
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedclownIII 2012-02-03, 12:07

    RedCloud skrev:
    Egen vilja och sunt förnuft!

    Visserligen frågade jag Dumstain, men varken du eller han uppbär ju något av detta....

    Vad var sakfrågan, asshole? Evil or Very Mad
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Lille lille vän

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 12:08

    RedCloud skrev:
    Egen vilja och sunt förnuft!

    Visserligen frågade jag Dumstain, men varken du eller han uppbär ju något av detta....

    Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 12:10

    Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...

    Trams din lilla obildade fjant.
    Idag har jag ngt som kallas pedagogisk lunch, dvs jag äter gratis om jag sitter med eleverna. På vilket vis skulle du och fascisten Dumstain vara inblandade i detta ?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedclownIII 2012-02-03, 12:11

    RedCloud skrev:
    Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...

    Trams din lilla obildade fjant.
    Idag har jag ngt som kallas pedagogisk lunch, dvs jag äter gratis om jag sitter med eleverna. På vilket vis skulle du och fascisten Dumstain vara inblandade i detta ?

    Att den är "gratis" för dig betyder ju att någon annan har betalat i praktiken förstår du verkligen inte bättre? Shocked
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 12:13

    Att den är "gratis" för dig betyder ju att någon annan har betalat i praktiken förstår du verkligen inte bättre?

    Självklart vet jag det lilla plutten.
    Det jag vänder mig mot är att neofascisten Seel tror att han skulle vara inblandad på ngt vis.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedclownIII 2012-02-03, 12:17

    RedCloud skrev:
    Att den är "gratis" för dig betyder ju att någon annan har betalat i praktiken förstår du verkligen inte bättre?

    Självklart vet jag det lilla plutten.
    Det jag vänder mig mot är att neofascisten Seel tror att han skulle vara inblandad på ngt vis.

    Det är han väl som skattebetalare/nettobetalare varför ljuger du så mycket?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 12:18

    Det är han väl som skattebetalare/nettobetalare varför ljuger du så mycket?

    Han bor i Stockholm, jag tror inte han betalar kommunalskatt i Dalarna, tror du ?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedclownIII 2012-02-03, 12:22

    RedCloud skrev:
    Det är han väl som skattebetalare/nettobetalare varför ljuger du så mycket?

    Han bor i Stockholm, jag tror inte han betalar kommunalskatt i Dalarna, tror du ?

    Må så vara trots detta så kommer pengarna från nettoskattebetalarna oavsett var de bor dessutom sker en hel del skatteutjämning mellan kommunerna och skulle ni i dalarna leva på egna inkomster så skulle det nog till rejäla skattehöjningar alá vänsterpartiet! affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 12:32

    trots detta så kommer pengarna från nettoskattebetalarna oavsett var de bor dessutom sker en hel del skatteutjämning mellan kommunerna och skulle ni i dalarna leva på egna inkomster så skulle det nog till rejäla skattehöjningar alá vänsterpartiet

    Du verkar vara dum i huvudet på riktigt.
    Seel betalar kommunalskatt i Stockholm.
    Skolan drivs med elevepengar från elever i Dalarna.
    Så kopplingen kan du ju försöka med en gång till....

    Att du fokusförskjuter med (v) var väl bara väntat eftersom du inte riktigt är frisk.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Lilla gubben

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 12:39

    RedCloud skrev:
    Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...

    Trams din lilla obildade fjant.
    Idag har jag ngt som kallas pedagogisk lunch, dvs jag äter gratis om jag sitter med eleverna. På vilket vis skulle du och fascisten Dumstain vara inblandade i detta ?

    Du är ingen lärare, man kan inte bli lärare om man är så som du, men dröm på gubben, det bjuder vi på.....maten också
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 13:05

    15 år i Sverige, inte lärt sig språket och en kriminell son som blev mördad av en annan kriminell ...

    Ännu ett lyckat flyktingöde från Malmö.

    Sverige har blivit förstört av detta drägg som tagit hit en mentalitet och ne brottslighet vi aldrig haft här sen medeltiden!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Inte vara dum mot Red´s polare nu

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-03, 13:17

    RedMentalCase skrev:15 år i Sverige, inte lärt sig språket och en kriminell son som blev mördad av en annan kriminell ...

    Ännu ett lyckat flyktingöde från Malmö.

    Sverige har blivit förstört av detta drägg som tagit hit en mentalitet och ne brottslighet vi aldrig haft här sen medeltiden!

    Det är synd om dem, vi måste hjälpa dem och vi får inte ställa för höga krav, vem behöver kunna prata??........när man ändå inte vill.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 13:51

    Du är ingen lärare, man kan inte bli lärare om man är så som du,

    Det står iaf så i mitt anställnings bevis, att du inte begriper bryr jag mig inte så mycket i.

    det bjuder vi på.....maten också

    Update: du hade inget som helst med dagens lunch att göra, du får fortsätta drömma om du vill.
    Gott var det också....

    Sponsored content


    Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför..... Empty Sv: Om man betalt skatt i 15 år i Sverige varför.....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 22:43