Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
berralarzon
RedclownIII
formsvackan
RedMentalCase
Vercingetorix
F.I.S.T
PE Dal
11 posters

    50% jobbinsats

    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    50% jobbinsats Empty 50% jobbinsats

    Inlägg  PE Dal 2011-09-07, 00:02

    Konstigt värre är det!?

    ”Vi vill ha högre lön – och mer resurser” Lärarfacket kräver 10?000 kronor mer i månaden
    VÄXJÖ i dag 09:14 | Uppdaterad i dag 21:28
    krav. 37 000 kronor i månaden. Det skulle den genomsnittliga månadslönen för en Växjölärare vara om
    lärarfacken fick igenom sina krav.


    Lärarnas löneförhöjning via det hatade sk jobbskatteavdraget, var och verkar fortfarande vara en källa till stark
    kritik från bla Lärarfackets horisont.

    Men lärarkravet på en snarast orimlig lönekarriär, 10000 mer i månadslön, är däremot ett högst rimligt krav, allt
    enligt egoisterna, som dessutom varje år har sommarlov!
    Dräneringen av Kommunkassan verkar inte på något sätt bekymra denna bortskämda yrkeskår!
    Läraryrket går tydligen numera på halvfart, det verkar bara vara mera pengar i börsen till lärarkapitalisterna som

    räknas för att få denna priviligerade yrkeskår att utföra 100 % av det jobb, dessa kverulanter har
    kommunalanställning för att utföra .

    Men Jobbskatteavdragets +1000 lapp till varje lärare är fortfarande det stora mysteriet till kritik, och tydligen
    tecknet på fascistoid Högerverksamhet.???
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 01:44

    PE Dal skrev:Konstigt värre är det!?

    ”Vi vill ha högre lön – och mer resurser” Lärarfacket kräver 10?000 kronor mer i månaden
    VÄXJÖ i dag 09:14 | Uppdaterad i dag 21:28
    krav. 37 000 kronor i månaden. Det skulle den genomsnittliga månadslönen för en Växjölärare vara om
    lärarfacken fick igenom sina krav.


    Lärarnas löneförhöjning via det hatade sk jobbskatteavdraget, var och verkar fortfarande vara en källa till stark
    kritik från bla Lärarfackets horisont.

    Men lärarkravet på en snarast orimlig lönekarriär, 10000 mer i månadslön, är däremot ett högst rimligt krav, allt
    enligt egoisterna, som dessutom varje år har sommarlov!
    Dräneringen av Kommunkassan verkar inte på något sätt bekymra denna bortskämda yrkeskår!
    Läraryrket går tydligen numera på halvfart, det verkar bara vara mera pengar i börsen till lärarkapitalisterna som

    räknas för att få denna priviligerade yrkeskår att utföra 100 % av det jobb, dessa kverulanter har
    kommunalanställning för att utföra .

    Men Jobbskatteavdragets +1000 lapp till varje lärare är fortfarande det stora mysteriet till kritik, och tydligen
    tecknet på fascistoid Högerverksamhet.???

    ha ha ha ...du har ju inte många rätt här. Men jag kan hålla med dig delvis i att allt för många svenska yrkesgrupper... ja i princip alla ....alltid tycks vara missnöjda med sina löner.... det kan inte va lätt att ha det gott ställt Shocked
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 02:53

    Nåja... Bortskämd yrkeskår skulle jag nog inte drista mig till att kalla det...
    Däremot skulle man kunna ha en och annan åsikt om lärarfacken..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 03:06

    Man skulle väl kunna ha återbetalningstakt på studielånet kontra lönen som måttstock?

    Efter åtta år på min lärartjänst täcker CSN-inbetalningarna fortfarande inte ens räntan på studielånet, utan skulden ökar därför paradoxalt nog för varje år. Enligt min mening är det ett mått på att lärarlönerna är för lågt satta.

    Alltså, där kvalifikationskraven överstiger möjligheterna att återbetala skulden för att ha uppnått dessa krav, leder i förlängningen till att fel personer söker sig till dessa yrken vilket därmed försämrar kvaliteten på den lärarkompetens som krävs för att skapa nya, goda välfärdsfinansiärer som kommer att utgöras av deras elever.

    Fotnot: Dagens Eko rapporterade idag att flera NO-lärarutbildningar i år har lagts ner pga ett för lågt antal sökande.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-09-07, 12:13

    Verc, kan du hålla med om att de lönekrav som vissa lärare inbillar sig vara berättigade till är rena önskedrömmar utan verklighetskontakt. 37 tusen... man skrattar nästan.Smile

    Det finns säkert vissa lärare som är värda 30000, jag vet andra som inte skulle ha mer än 20, vad gör vi med dem då? Ska de i solidaritetens namn få 30 fast än de är odugliga och man lika gärna kunde sätta en skyltdocka i klassrummet?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 12:37

    Kravet på en generell höjning på 10000 förefaller en smula verklighetsfrånvänd, ja. Lön efter prestation, javisst. Men, den generella lönesättningen ÄR låg, både sett till utbildning och ansvar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-09-07, 12:40

    Vercingetorix skrev:Kravet på en generell höjning på 10000 förefaller en smula verklighetsfrånvänd, ja. Lön efter prestation, javisst. Men, den generella lönesättningen ÄR låg, både sett till utbildning och ansvar.

    Håller med dig till stora delar,
    men jag anser att utbildning inte per automatik ska ge hög lön, de finns de som går på universitet i 6 år för att bli typ, konstvetare.
    Inte ska de få en hög lön för det.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 15:15

    RedMentalCase skrev:
    Vercingetorix skrev:Kravet på en generell höjning på 10000 förefaller en smula verklighetsfrånvänd, ja. Lön efter prestation, javisst. Men, den generella lönesättningen ÄR låg, både sett till utbildning och ansvar.

    Håller med dig till stora delar,
    men jag anser att utbildning inte per automatik ska ge hög lön, de finns de som går på universitet i 6 år för att bli typ, konstvetare.
    Inte ska de få en hög lön för det.

    Och med konstvetare är vi inne på ansvarsbiten...

    MEN, om konstvetaryrket kräver en sexårig utbildning måste lönerna sättas efter dessa akademiska kriterier.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  formsvackan 2011-09-07, 16:12

    Vercingetorix skrev:MEN, om konstvetaryrket kräver en sexårig utbildning måste lönerna sättas efter dessa akademiska kriterier.
    Jag har genomgått en sextioårig utbildning i syfte att bli den jag nu är. Hur hög lön tycker du att jag då är värd ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-09-07, 16:27

    50-öringen är väl på väg att fasas ut?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  RedclownIII 2011-09-07, 16:28

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:MEN, om konstvetaryrket kräver en sexårig utbildning måste lönerna sättas efter dessa akademiska kriterier.
    Jag har genomgått en sextioårig utbildning i syfte att bli den jag nu är. Hur hög lön tycker du att jag då är värd ?

    Kors i taket man får hålla med formsvackan här.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  formsvackan 2011-09-07, 16:33

    RedclownIII skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:MEN, om konstvetaryrket kräver en sexårig utbildning måste lönerna sättas efter dessa akademiska kriterier.
    Jag har genomgått en sextioårig utbildning i syfte att bli den jag nu är. Hur hög lön tycker du att jag då är värd ?

    Kors i taket man får hålla med formsvackan här.
    Något får mig att tro att du missuppfattat någonting. Konstigt ... Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 16:37

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:MEN, om konstvetaryrket kräver en sexårig utbildning måste lönerna sättas efter dessa akademiska kriterier.
    Jag har genomgått en sextioårig utbildning i syfte att bli den jag nu är. Hur hög lön tycker du att jag då är värd ?

    Hur många akademiska poäng har den utbildningen renderat? Och vilka yrken har dessa utbildningskrav? ;-)


    I övrigt är det naturligtvis prestationen som ligger till grund för huvuddelen av lönen. Jag vill minnas att du är/har varit egen företagare, vilket i så fall gör att du borde ställa den frågan till styrelsen..
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  formsvackan 2011-09-07, 16:50

    Vercingetorix skrev:Hur många akademiska poäng har den utbildningen renderat? Och vilka yrken har dessa utbildningskrav? ;-)
    Du anar inte hur jäkla svårt det emellanåt är att vara jag. I mina ögon torde utbildningskravet vara enormt då ingen annan hittills klarat av det vad jag vet.
    Vercingetorix skrev:I övrigt är det naturligtvis prestationen som ligger till grund för huvuddelen av lönen. Jag vill minnas att du är/har varit egen företagare, vilket i så fall gör att du borde ställa den frågan till styrelsen..
    Snacka lön med styrelsen, är du inte klok ? Det blir bara en massa onödigt surr om arvoden och andra liknande dumheter.
    Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-09-07, 16:53

    Pajassvackan är tillbaka, debattnivån sjönk 3 steg.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 16:59

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Hur många akademiska poäng har den utbildningen renderat? Och vilka yrken har dessa utbildningskrav? ;-)
    Du anar inte hur jäkla svårt det emellanåt är att vara jag. I mina ögon torde utbildningskravet vara enormt då ingen annan hittills klarat av det vad jag vet.
    Vercingetorix skrev:I övrigt är det naturligtvis prestationen som ligger till grund för huvuddelen av lönen. Jag vill minnas att du är/har varit egen företagare, vilket i så fall gör att du borde ställa den frågan till styrelsen..
    Snacka lön med styrelsen, är du inte klok ? Det blir bara en massa onödigt surr om arvoden och andra liknande dumheter.
    Very Happy

    Har man bara sig själv som styrelse behöver ju inte surret bli så påfrestande...

    Vad gäller svårigheterna för dig att vara du, är en straffspark utan målvakt för dina motståndare, så jag lämnar den kommentaren utan svar. Wink
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  formsvackan 2011-09-07, 17:08

    Vercingetorix skrev:Vad gäller svårigheterna för dig att vara du, är en straffspark utan målvakt för dina motståndare, så jag lämnar den kommentaren utan svar. Wink
    Bekymrar föga med tanke på laguppställningen Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-09-07, 17:26

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Vad gäller svårigheterna för dig att vara du, är en straffspark utan målvakt för dina motståndare, så jag lämnar den kommentaren utan svar. Wink
    Bekymrar föga med tanke på laguppställningen Very Happy

    JAG hade kunnat drämma till med något, men lät klädsamt bli... Wink
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  RedclownIII 2011-09-07, 18:08

    RedMentalCase skrev:Pajassvackan är tillbaka, debattnivån sjönk 3 steg.

    Om han åtminstone hade kunnat debattera så hade han varit okej tyvärr så kan han ju inte detta.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  formsvackan 2011-09-07, 18:25

    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:Pajassvackan är tillbaka, debattnivån sjönk 3 steg.

    Om han åtminstone hade kunnat debattera så hade han varit okej tyvärr så kan han ju inte detta.
    Vem/vilka debatterar, du och GA ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  berralarzon 2011-09-07, 20:56

    formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:Pajassvackan är tillbaka, debattnivån sjönk 3 steg.

    Om han åtminstone hade kunnat debattera så hade han varit okej tyvärr så kan han ju inte detta.
    Vem/vilka debatterar, du och GA ?

    Och det visar dom ideligen att dom inte kan dom små mössen, storhumor att logga in och läsa deras inlägg, "som dom så gladeligen kallar debatt" jag skulle mer då påstå påhopp.
    //Berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  formsvackan 2011-09-07, 21:01

    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:Pajassvackan är tillbaka, debattnivån sjönk 3 steg.

    Om han åtminstone hade kunnat debattera så hade han varit okej tyvärr så kan han ju inte detta.
    Vem/vilka debatterar, du och GA ?

    Och det visar dom ideligen att dom inte kan dom små mössen, storhumor att logga in och läsa deras inlägg, "som dom så gladeligen kallar debatt" jag skulle mer då påstå påhopp.
    //Berra

    damnant quod non intelligunt


    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Latin_phrases:_D
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  redalert 2011-09-07, 21:07

    Är det vänsterns elittrupper som spekulerar?

    Formsvackan totalt lost in space och berra dum som en åsna! Laughing
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    50% jobbinsats Empty Mera kulor

    Inlägg  PE Dal 2011-09-07, 21:40

    Jobbskatteavdragets höjning av disponibel inkomst har sedan året 2006 varit Vänstergängets hatobjekt nr 1. confused
    Men ett 33,3% -igt lönehöjningskrav, finansierad av kommunkassan skäms man inte på något vis för pirat
    Ett livslångt icke karriärgenererande arbete inom verkstadsindustrin,,,löneförhandlingarna generarar alltid under stark protest ~ca max 2,5% som resultat, dvs,,, enbart en justering i takt med inflationen.
    Men Vi riktiga arbetare gör ändå alltid ett bra jobb, jämförsvis tydligen, mot de som enbart presterar efter plånboksfyllnad!!!

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  R.O.F.L 2011-09-07, 22:46

    Om man är självlärd plus att ha sett mycket på teve, hur mycket är man då värd?

    Sponsored content


    50% jobbinsats Empty Sv: 50% jobbinsats

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 16:10