Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Secrist
Freedom
RedclownIII
F.I.S.T
ericTheDog
9 posters

    Utbrändhet

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Utbrändhet Empty Utbrändhet

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-16, 19:05

    Gång på gång hävdar forumvänstern att det tar åratal att bli frisk och att allt annat än heltidssjukskrivning skulle vara förenat med livsfara.

    Hur fungerade detta i början på 90-talet och tidigare när denna diagnos knappt ens fanns. Folk måste ha dött som flugor på arbetsplatserna, eller?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-16, 20:13

    ericTheDog skrev:Gång på gång hävdar forumvänstern att det tar åratal att bli frisk och att allt annat än heltidssjukskrivning skulle vara förenat med livsfara.


    Lögn ! Själv påstår jag att det OFTA .... KAN ta lång tid, det är väldigt individuellt, kan ni aldrig uttala er ens utan att ta en lögn i eran mun ?


    ericTheDog skrev:Hur fungerade detta i början på 90-talet och tidigare när denna diagnos knappt ens fanns.

    Samhällsstressen ser inte likadan ut på 70-talet, 90-talet och 2010-talet..... HELA tiden har stressen ökat, och därmed fler fall av "utbrända"
    Även med detta sagt, innebär inte att det inte fanns utbrända då, bara för att diagnosen ännu inte erkänts

    ericTheDog skrev:Folk måste ha dött som flugor på arbetsplatserna, eller?

    Se ovan !


    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  RedclownIII 2011-05-16, 20:28

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Gång på gång hävdar forumvänstern att det tar åratal att bli frisk och att allt annat än heltidssjukskrivning skulle vara förenat med livsfara.


    Lögn ! Själv påstår jag att det OFTA .... KAN ta lång tid, det är väldigt individuellt, kan ni aldrig uttala er ens utan att ta en lögn i eran mun ?


    ericTheDog skrev:Hur fungerade detta i början på 90-talet och tidigare när denna diagnos knappt ens fanns.

    Samhällsstressen ser inte likadan ut på 70-talet, 90-talet och 2010-talet..... HELA tiden har stressen ökat, och därmed fler fall av "utbrända"
    Även med detta sagt, innebär inte att det inte fanns utbrända då, bara för att diagnosen ännu inte erkänts

    ericTheDog skrev:Folk måste ha dött som flugor på arbetsplatserna, eller?

    Se ovan !



    Hmmmm....märkligt jag ser inte ett enda egentligt svar bara massa blajblaj..... Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-16, 20:29

    RedclownIII skrev:
    Hmmmm....märkligt jag ser inte ett enda egentligt svar bara massa blajblaj..... Laughing

    http://www.specsavers.se/?gclid=CImsuf7_7KgCFUsI3wodZXyOEQ
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  Freedom 2011-05-16, 21:31

    Jodå, jag vet vad utbrändhet är och känner folk som råkat ut för detta. Lättast att drabbas av det är faktiskt om man är arbetslös och därmed upplever den stress som uppstår när man känner sig värdelös. Ofta är det även problem i privatlivet och/eller på arbetsplatsen. Det är alltså inte nödvändigtvis det faktum att man jobbat för HÅRT eller för MYCKET utan troligare då att man haft FEL jobb och ett liv som man inte trivs med.

    citat DirtyDog

    Forumhögern verkar gå i otakt.....
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-16, 22:54

    Freedom skrev:
    Jodå, jag vet vad utbrändhet är och känner folk som råkat ut för detta. Lättast att drabbas av det är faktiskt om man är arbetslös och därmed upplever den stress som uppstår när man känner sig värdelös. Ofta är det även problem i privatlivet och/eller på arbetsplatsen. Det är alltså inte nödvändigtvis det faktum att man jobbat för HÅRT eller för MYCKET utan troligare då att man haft FEL jobb och ett liv som man inte trivs med.

    citat DirtyDog

    Forumhögern verkar gå i otakt.....

    Skulle inte tro det. Håller helt med DD här.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-16, 22:55

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Gång på gång hävdar forumvänstern att det tar åratal att bli frisk och att allt annat än heltidssjukskrivning skulle vara förenat med livsfara.


    Lögn ! Själv påstår jag att det OFTA .... KAN ta lång tid, det är väldigt individuellt, kan ni aldrig uttala er ens utan att ta en lögn i eran mun ?


    ericTheDog skrev:Hur fungerade detta i början på 90-talet och tidigare när denna diagnos knappt ens fanns.

    Samhällsstressen ser inte likadan ut på 70-talet, 90-talet och 2010-talet..... HELA tiden har stressen ökat, och därmed fler fall av "utbrända"
    Även med detta sagt, innebär inte att det inte fanns utbrända då, bara för att diagnosen ännu inte erkänts

    ericTheDog skrev:Folk måste ha dött som flugor på arbetsplatserna, eller?

    Se ovan !




    Stressen var högre för 20 år sedan än den är idag.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utbrändhet Empty Meurte

    Inlägg  Secrist 2011-05-16, 23:08

    Hur fungerade detta i början på 90-talet och tidigare när denna diagnos knappt ens fanns. Folk måste ha dött som flugor på arbetsplatserna, eller?

    Japp, företagen hade speciell städpersonal som vid dagens slut gick och samlade ihop alla som stupat under dagen. Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-16, 23:10

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Gång på gång hävdar forumvänstern att det tar åratal att bli frisk och att allt annat än heltidssjukskrivning skulle vara förenat med livsfara.


    Lögn ! Själv påstår jag att det OFTA .... KAN ta lång tid, det är väldigt individuellt, kan ni aldrig uttala er ens utan att ta en lögn i eran mun ?


    ericTheDog skrev:Hur fungerade detta i början på 90-talet och tidigare när denna diagnos knappt ens fanns.

    Samhällsstressen ser inte likadan ut på 70-talet, 90-talet och 2010-talet..... HELA tiden har stressen ökat, och därmed fler fall av "utbrända"
    Även med detta sagt, innebär inte att det inte fanns utbrända då, bara för att diagnosen ännu inte erkänts

    ericTheDog skrev:Folk måste ha dött som flugor på arbetsplatserna, eller?

    Se ovan !




    Stressen var högre för 20 år sedan än den är idag.

    Det ska vara din egen stress då möjligtvis
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utbrändhet Empty Utbränd

    Inlägg  Secrist 2011-05-16, 23:41

    Jag gillar det amerikanska tänkandet. Där finns det ett uttryck som säger:

    "Har du inte varit utbränd i alla fall en gång så har du inte ansträngt dig". cheers

    Helt annan attityd än vänsterns ömkande över att bli sjuka så fort man går till jobbet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-16, 23:43

    Nog verkar det som om stora delar av forumvänstern är nära ett totalt sammanbrott, det vimlar ju av inlägg där man på allvar undrar om de är totalt vrickade, typ referenser till Bismarck i en tråd om Vs företagarpolitik.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-17, 00:20

    Secrist skrev:Jag gillar det amerikanska tänkandet. Där finns det ett uttryck som säger:

    "Har du inte varit utbränd i alla fall en gång så har du inte ansträngt dig". cheers

    Helt annan attityd än vänsterns ömkande över att bli sjuka så fort man går till jobbet.

    Är det så ??... återigen ... skaffa fram lite bevis och gå till pressen, så här kan vi ju inte ha det att alla som inte röstar Allians skall sjukskriva sig så fort de kommit på jobbet Shocked
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  DirtyDog 2011-05-17, 01:59

    Det var en ryss, en amerikan och en svensk som satt på en bar.
    De fick syn på en man som liknande Jesus och gick över och frågade honom:
    - Är det verkligen Jesus?
    - Ja, svarade Jesus
    - Oh, snälla! sa ryssen - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk! Jesus lade handen över ryggen och strök honom över det onda - och ryssen pustade ut - ingen ryggont längre!
    - Oh snälla! sa amerikanen, jag har ständig huvudvärk - hjälp mig snälla Jesus!
    - Ja då, sa Jesus och smekte honom över pannan - vips var huvudvärken borta.
    Därefter vände sig Jesus till svensken och undrade vad han kunde hjälpa honom med varpå svensken svarade:
    - För helvete - rör mig inte - jag är sjukskriven!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-17, 03:50

    DirtyDog skrev:Det var en ryss, en amerikan och en svensk som satt på en bar.
    De fick syn på en man som liknande Jesus och gick över och frågade honom:
    - Är det verkligen Jesus?
    - Ja, svarade Jesus
    - Oh, snälla! sa ryssen - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk! Jesus lade handen över ryggen och strök honom över det onda - och ryssen pustade ut - ingen ryggont längre!
    - Oh snälla! sa amerikanen, jag har ständig huvudvärk - hjälp mig snälla Jesus!
    - Ja då, sa Jesus och smekte honom över pannan - vips var huvudvärken borta.
    Därefter vände sig Jesus till svensken och undrade vad han kunde hjälpa honom med varpå svensken svarade:
    - För helvete - rör mig inte - jag är sjukskriven!!

    gammal vits ! ... och jag förstår att den humorn tilltalar högern, eftersom det innefattar förnedring och lögner
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utbrändhet Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2011-05-17, 06:50

    Är det så ??... återigen ... skaffa fram lite bevis och gå till pressen, så här kan vi ju inte ha det att alla som inte röstar Allians skall sjukskriva sig så fort de kommit på jobbet

    Det är ju onekligen en av era viktigaste frågor. Att man ska kunna sjukskriva sig så ofta och så länge man har lust. Och en orsak som ofta återkommer är jobbet. Kan du förneka det?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  redalert 2011-05-17, 08:10

    Secrist skrev:Är det så ??... återigen ... skaffa fram lite bevis och gå till pressen, så här kan vi ju inte ha det att alla som inte röstar Allians skall sjukskriva sig så fort de kommit på jobbet

    Det är ju onekligen en av era viktigaste frågor. Att man ska kunna sjukskriva sig så ofta och så länge man har lust. Och en orsak som ofta återkommer är jobbet. Kan du förneka det?

    Ja det kan hon säkert förresten gör hon något annat än förnekar och tjafsar emot helt otroligt att någon kan vara så fullständigt mot strömmen i varje fråga kan ju inte vara några åsikter denne presenterar utan måste vara något helt annat en sorts tävlan i att alltid vara tvärtom eller något sorts stolleprov för att få tillhöra den inre kretsen i sekten som skall föra folks talan oavsett vad det handlar om och hur jävla idiotiskt det än är! Rolling Eyes
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  Freedom 2011-05-17, 09:56

    utan måste vara något helt annat en sorts tävlan i att alltid vara tvärtom

    Du begriper inte att det är många som inte delar din förljugna världsbild ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-17, 10:20

    Secrist skrev:
    Det är ju onekligen en av era viktigaste frågor. Att man ska kunna sjukskriva sig så ofta och så länge man har lust........ kan du förneka det ?

    Ja det kan jag LÄTT förneka, jag har aldrig någonsin hört en vänstrermänniska uttrycka sig så.....

    Däremot har jag ofta hört högermänniskor sprida nidbilden, och det vanhedrar er och hela borgerligheten.... skäms !
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utbrändhet Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2011-05-17, 11:33

    Ja det kan jag LÄTT förneka, jag har aldrig någonsin hört en vänstrermänniska uttrycka sig så.....

    Att du inte uttrycker dig exakt så betyder ju inte att du inte gillar generösa sjukskrivningsregler. Ni lägger väldigt mycket energi på att klaga på att det ställs krav på sjukskrivna.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-17, 11:48

    Secrist skrev:Ja det kan jag LÄTT förneka, jag har aldrig någonsin hört en vänstrermänniska uttrycka sig så.....

    Att du inte uttrycker dig exakt så betyder ju inte att du inte gillar generösa sjukskrivningsregler. Ni lägger väldigt mycket energi på att klaga på att det ställs krav på sjukskrivna.

    Så du ångrar att du skrev; "Att man ska kunna sjukskriva sig så ofta och så länge man har lust..."

    Definiera förresten "generösa sjukskrivningsregler"...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-17, 11:50

    Secrist skrev:. Ni lägger väldigt mycket energi på att klaga på att det ställs krav på sjukskrivna.

    det är SJUKA MÄNNISKOR Secrist .... att du var utan hjärna har framgått, men att även du var lika tydligt hjärtlös, som alert, Mustaine, clown och Mental .... det har blivit tydligare med tiden
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-05-17, 12:37

    Secrist skrev:Jag gillar det amerikanska tänkandet. Där finns det ett uttryck som säger:

    "Har du inte varit utbränd i alla fall en gång så har du inte ansträngt dig". cheers

    Helt annan attityd än vänsterns ömkande över att bli sjuka så fort man går till jobbet.



    Ok har du inte fått vård minst en gång för utbrändhet då har du inte ansträngt dig alltså? Med andra ord många av dessa måste ha sjukhusvård.


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-05-17, 18:53, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-05-17, 12:39

    DirtyDog skrev:Det var en ryss, en amerikan och en svensk som satt på en bar.
    De fick syn på en man som liknande Jesus och gick över och frågade honom:
    - Är det verkligen Jesus?
    - Ja, svarade Jesus
    - Oh, snälla! sa ryssen - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk! Jesus lade handen över ryggen och strök honom över det onda - och ryssen pustade ut - ingen ryggont längre!
    - Oh snälla! sa amerikanen, jag har ständig huvudvärk - hjälp mig snälla Jesus!
    - Ja då, sa Jesus och smekte honom över pannan - vips var huvudvärken borta.
    Därefter vände sig Jesus till svensken och undrade vad han kunde hjälpa honom med varpå svensken svarade:
    - För helvete - rör mig inte - jag är sjukskriven!!



    Dålig historia som bygger på fördomar!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utbrändhet Empty Sjuk?

    Inlägg  Secrist 2011-05-17, 12:40

    det är SJUKA MÄNNISKOR Secrist .... att du var utan hjärna har framgått, men att även du var lika tydligt hjärtlös, som alert, Mustaine, clown och Mental .... det har blivit tydligare med tiden

    Är det? Det finns ingen automatik i det. Att tex ha ont i ett knä är inte sjukdom.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-05-17, 12:41

    Secrist skrev:Ja det kan jag LÄTT förneka, jag har aldrig någonsin hört en vänstrermänniska uttrycka sig så.....

    Att du inte uttrycker dig exakt så betyder ju inte att du inte gillar generösa sjukskrivningsregler. Ni lägger väldigt mycket energi på att klaga på att det ställs krav på sjukskrivna.



    Ja om kraven är alldeles för orimliga som de är idag!

    Sponsored content


    Utbrändhet Empty Sv: Utbrändhet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 03:20