Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
SiP
RedMentalCase
DirtyDog
formsvackan
Thetaxpayer
Sniperace
F.I.S.T
Freedom
12 posters

    Slut på 80 år av anständighet

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 10:01

    Mycket läsvärd debattartikel:
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article13022221.ab

    Utgör de åtta decennierna mellan oss och Ådalen undantaget? En båge av anständighet mellan ojämlikhet och ojämlikhet.

    Efter Ådalen blev det förbjudet att sätta in militär i inrikes konflikter. Förbudet hävdes efter Göteborgskravallerna 2001. Ett redskap om överheten behöver försvara sig i framtiden.

    Det gamla kommer igen eller är redan här. Jag kommer inte undan tanken att vår tid styrs av en vilja uppifrån att pressa några av oss tillbaka dit vi kom från. Till pigjobben, fattigdomen och tacksamheten.

    Återigen har vi en regering som talar öppet om att lönerna måste ner för dem som tjänar minst. Försvagade fack ger lägre löneökningar så att arbetsgivarna kan anställa fler: arbetslinjen.

    Skillnaden är att med dagens bemanningsföretag, projektanställningar och F-skattare behövs inga reguljära strejkbrytare. De arbetsvilligas armé formar sig fogsamt efter varje insnärjning av skyddsnäten.

    Den sociala anständighet som följde på skotten för 80 år sedan drar sig tillbaka.


    Slut på 80 år av anständighet ADALEN31

    Varför kämpar forumhögern så intensivt för att föra oss tillbaka i tiden ?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 10:40

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 10:45

    Freedom skrev:Mycket läsvärd debattartikel:
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article13022221.ab

    Utgör de åtta decennierna mellan oss och Ådalen undantaget? En båge av anständighet mellan ojämlikhet och ojämlikhet.

    Efter Ådalen blev det förbjudet att sätta in militär i inrikes konflikter. Förbudet hävdes efter Göteborgskravallerna 2001. Ett redskap om överheten behöver försvara sig i framtiden.

    Det gamla kommer igen eller är redan här. Jag kommer inte undan tanken att vår tid styrs av en vilja uppifrån att pressa några av oss tillbaka dit vi kom från. Till pigjobben, fattigdomen och tacksamheten.

    Återigen har vi en regering som talar öppet om att lönerna måste ner för dem som tjänar minst. Försvagade fack ger lägre löneökningar så att arbetsgivarna kan anställa fler: arbetslinjen.

    Skillnaden är att med dagens bemanningsföretag, projektanställningar och F-skattare behövs inga reguljära strejkbrytare. De arbetsvilligas armé formar sig fogsamt efter varje insnärjning av skyddsnäten.

    Den sociala anständighet som följde på skotten för 80 år sedan drar sig tillbaka.


    Varför kämpar forumhögern så intensivt för att föra oss tillbaka i tiden ?

    Mitt tips är att man vill tillbaks till Herrskap och tjänstefolk
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 10:53

    Mitt tips är att man vill tillbaks till Herrskap och tjänstefolk

    Jo så är det ju, men forumets högerfundamentalister är ju knappast av den kalibern att de kommer att hamna i kategorin "herrskap". Deras blåögdhet gör att de röstar fram sina egna bödlar, utan att begripa bättre....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 11:00

    Freedom skrev:
    Mitt tips är att man vill tillbaks till Herrskap och tjänstefolk

    Jo så är det ju, men forumets högerfundamentalister är ju knappast av den kalibern att de kommer att hamna i kategorin "herrskap". Deras blåögdhet gör att de röstar fram sina egna bödlar, utan att begripa bättre....

    Åtminstone en av forumhögern visar ju tydligt med sin avatar, att han skulle kunna tänka sig delta i liknande händelser som Ådalen 31, fast på andra sidan kul-förloppet.
    Resten anser väl att det var rätt av militären att skjuta... när man ser på detas rättskänsla i världen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Sniperace 2011-05-15, 15:55

    F.I.S.T skrev:
    Freedom skrev:
    Mitt tips är att man vill tillbaks till Herrskap och tjänstefolk

    Jo så är det ju, men forumets högerfundamentalister är ju knappast av den kalibern att de kommer att hamna i kategorin "herrskap". Deras blåögdhet gör att de röstar fram sina egna bödlar, utan att begripa bättre....

    Åtminstone en av forumhögern visar ju tydligt med sin avatar, att han skulle kunna tänka sig delta i liknande händelser som Ådalen 31, fast på andra sidan kul-förloppet.
    Resten anser väl att det var rätt av militären att skjuta... när man ser på detas rättskänsla i världen

    Och jag tror du med glädje skulle ingå i och led utrensningar av oliktänkande i en kommunistdiktaur, där varje yttring mot politiken renderar arbetsläger, eller avrättning.

    Det är underbaart at se vänsterpackets amklagelser på lösa grunder mot de som inte helt håller meed dessa.

    Jag har ALDRIG riktat mina vapen mot någon människa, jag var VAPENVÄGRARE när det gällde militärtjänstgöring, just av orsaken att jag ville INTE använda dessa mot människor.

    sedan kommer sådana so FISTAREN och gnäller ochg svatmålar, fy faaaan vilket pack det finns

    Om idioter kunde flyga skulle detta vara en flygplats
    Slut på 80 år av anständighet Snipero
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 16:00


    Och jag tror du med glädje skulle ingå i och led utrensningar av oliktänkande i en kommunistdiktaur, där varje yttring mot politiken renderar arbetsläger, eller avrättning.
    Det är underbaart at se vänsterpackets amklagelser på lösa grunder mot de som inte helt håller meed dessa.
    Jag har ALDRIG riktat mina vapen mot någon människa, jag var VAPENVÄGRARE när det gällde militärtjänstgöring, just av orsaken att jag ville INTE använda dessa mot människor.
    sedan kommer sådana so FISTAREN och gnäller ochg svatmålar, fy faaaan vilket pack det finns

    jag misstänker att det var Dumstaine som avsågs, men FIST verkar ha trampat på en öm tå....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-05-15, 16:01

    Freedom skrev:
    Mitt tips är att man vill tillbaks till Herrskap och tjänstefolk

    Jo så är det ju, men forumets högerfundamentalister är ju knappast av den kalibern att de kommer att hamna i kategorin "herrskap". Deras blåögdhet gör att de röstar fram sina egna bödlar, utan att begripa bättre....





    LOL
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Sniperace 2011-05-15, 16:13

    Freedom skrev:
    Och jag tror du med glädje skulle ingå i och led utrensningar av oliktänkande i en kommunistdiktaur, där varje yttring mot politiken renderar arbetsläger, eller avrättning.
    Det är underbaart at se vänsterpackets amklagelser på lösa grunder mot de som inte helt håller meed dessa.
    Jag har ALDRIG riktat mina vapen mot någon människa, jag var VAPENVÄGRARE när det gällde militärtjänstgöring, just av orsaken att jag ville INTE använda dessa mot människor.
    sedan kommer sådana so FISTAREN och gnäller ochg svatmålar, fy faaaan vilket pack det finns

    jag misstänker att det var Dumstaine som avsågs, men FIST verkar ha trampat på en öm tå....

    öm tå eller inte, fistaren ÄR EN HYCKLARE UTAN LIKE,

    Om idioter kunde flyga skulle detta vara en flygplats
    Slut på 80 år av anständighet Snipero
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  formsvackan 2011-05-15, 16:24

    Sniperace skrev:öm tå eller inte, fistaren ÄR EN HYCKLARE UTAN LIKE
    Vad baserar du denna dom på, mer än att han inte håller med dig om allt ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Sniperace 2011-05-15, 16:30

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:öm tå eller inte, fistaren ÄR EN HYCKLARE UTAN LIKE
    Vad baserar du denna dom på, mer än att han inte håller med dig om allt ?

    snarare på hans anklagane av alla som inte håller med honom, och viljan att dölja allt negativt om kommunister...
    Om idioter kunde flyga skulle detta vara en flygplats
    Slut på 80 år av anständighet Snipero
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  DirtyDog 2011-05-15, 16:38

    Freedom skrev:Efter Ådalen blev det förbjudet att sätta in militär i inrikes konflikter. Förbudet hävdes efter Göteborgskravallerna 2001. Ett redskap om överheten behöver försvara sig i framtiden.
    Och i stora delar av världen (senast i Egypten) så är det polisen (och inte militären) som folket fruktar mest.

    Det är ju inte så att man funderar på att sätta in militär pga att de har bättre eldkraft än polisen. Det beror nog mer på att polisen saknar resurser i form av manskap som gör risken för dödligt våld mindre. Hade militären i Ådalen varit fler än en handfull så skulle de säkerligen inte skitit på sig och öppnat eld som de gjorde. Vi skall heller inte glömma bort att orsaken till att militären fanns där i avsikt att SKYDDA människoliv och att de blivit uppmanade att till varje pris undvika den form av misshandel som mobben utfört mot strejkbrytare några dagar innan.

    Regeringen hade nog lika lite räknat med att någon skulle bli skjuten som man hade räknat med det i Göteborg.

    Vad skall myndigheterna göra nästa gång som något liknande det i Ådalen inträffar och mobben består av nynazister som vill hämnas en våldtäkt och de som skall skyddas är en samling livrädda flyktingar i en förläggning. Skall polis/militär artigt stiga åt sidan då, eller vad anser ni själva?

    När ni svarat på det så kan en vettig diskussion påbörjas.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 16:39

    och viljan att dölja allt negativt om kommunister...

    senast idag läste jag att han tog av stånd från detta i en annan tråd...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Sniperace 2011-05-15, 16:41

    Freedom skrev:
    och viljan att dölja allt negativt om kommunister...

    senast idag läste jag att han tog av stånd från detta i en annan tråd...

    och ändå vill han bortförklara de olika partiledarnas uttalande som inte är särskilt demokratiska....

    Om idioter kunde flyga skulle detta vara en flygplats
    Slut på 80 år av anständighet Snipero
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 16:42

    och ändå vill han bortförklara de olika partiledarnas uttalande som inte är särskilt demokratiska

    inte heller det stämmer...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Sniperace 2011-05-15, 16:46

    jasså inte? *fniss* *fniss*

    Om idioter kunde flyga skulle detta vara en flygplats
    Slut på 80 år av anständighet Snipero
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 18:06

    Freedom skrev:
    Och jag tror du med glädje skulle ingå i och led utrensningar av oliktänkande i en kommunistdiktaur, där varje yttring mot politiken renderar arbetsläger, eller avrättning.
    Det är underbaart at se vänsterpackets amklagelser på lösa grunder mot de som inte helt håller meed dessa.
    Jag har ALDRIG riktat mina vapen mot någon människa, jag var VAPENVÄGRARE när det gällde militärtjänstgöring, just av orsaken att jag ville INTE använda dessa mot människor.
    sedan kommer sådana so FISTAREN och gnäller ochg svatmålar, fy faaaan vilket pack det finns

    jag misstänker att det var Dumstaine som avsågs, men FIST verkar ha trampat på en öm tå....

    Freedom gissar rätt..... och Snipers tå är kanske inte öm utan anledning
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 18:09

    DirtyDog skrev:
    Freedom skrev:Efter Ådalen blev det förbjudet att sätta in militär i inrikes konflikter. Förbudet hävdes efter Göteborgskravallerna 2001. Ett redskap om överheten behöver försvara sig i framtiden.
    Och i stora delar av världen (senast i Egypten) så är det polisen (och inte militären) som folket fruktar mest.

    Det är ju inte så att man funderar på att sätta in militär pga att de har bättre eldkraft än polisen. Det beror nog mer på att polisen saknar resurser i form av manskap som gör risken för dödligt våld mindre. Hade militären i Ådalen varit fler än en handfull så skulle de säkerligen inte skitit på sig och öppnat eld som de gjorde. Vi skall heller inte glömma bort att orsaken till att militären fanns där i avsikt att SKYDDA människoliv och att de blivit uppmanade att till varje pris undvika den form av misshandel som mobben utfört mot strejkbrytare några dagar innan.

    Regeringen hade nog lika lite räknat med att någon skulle bli skjuten som man hade räknat med det i Göteborg.

    Vad skall myndigheterna göra nästa gång som något liknande det i Ådalen inträffar och mobben består av nynazister som vill hämnas en våldtäkt och de som skall skyddas är en samling livrädda flyktingar i en förläggning. Skall polis/militär artigt stiga åt sidan då, eller vad anser ni själva?

    När ni svarat på det så kan en vettig diskussion påbörjas.

    Jag tror inte mina ögon, men även skotten i Ådalen 31 får visst försvar från EXTREMHÖGERN
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 18:12

    Freedom skrev:
    och ändå vill han bortförklara de olika partiledarnas uttalande som inte är särskilt demokratiska

    inte heller det stämmer...

    Precis det stämmer inte ..... Jag till och med hjälpte Sniper i sin ignorans om hans uttalande om gratulationer skulle kommit från Lars Ohly.... och påtalade att de istället ska ha kommit från Lars Werner, vilket får Snipers uttalande om samtida ledare för V, att avslöjas som fabrikation/lögn
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-15, 18:13

    Vem f-n vill ha såna sopor som forumvänstern till tjänstefolk?
    De duger ju inte till att städa ett skithus.Smile
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 18:14

    Jag tror inte mina ögon, men även skotten i Ådalen 31 får visst försvar från EXTREMHÖGERN

    Inget alls förvånar längre från forumets ultrahöger, jag ber till Gud att de inte är representativa för folket ute i verkligheten.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  formsvackan 2011-05-15, 18:15

    RedMentalCase skrev:De duger ju inte till att städa ett skithus.
    OK, som garvad dyngsprättare på det skånska plattlandet är du förmodligen en auktoritet i detta.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 18:15

    De duger ju inte till att städa ett skithus

    Blir ju svårt när pottkanten är full med forumets ultrahöger....
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Freedom 2011-05-15, 18:17

    Här vilar
    en svensk arbetare.
    Stupad i fredstid.
    Vapenlös, värnlös.
    Arkebuserad
    av okända kulor.

    Brottet var hunger.

    Glöm honom aldrig.


    det är dit högern vill ta oss tillbaka....tvi vale vilka människor de är...
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-05-15, 18:19


    det är dit högern vill ta oss tillbaka....tvi vale vilka människor de är...[/quote]





    Asg, Fantasigeneratorn överhettad ser jag.

    Sponsored content


    Slut på 80 år av anständighet Empty Sv: Slut på 80 år av anständighet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 19:13