Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Gandalf
formsvackan
Infra
RedclownIII
F.I.S.T
9 posters

    "Den starkes rätt"

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "Den starkes rätt" Empty "Den starkes rätt"

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-09, 11:15

    ...
    Angående skeendet vid den godtyckliga, men väl planerade avrättningen av terroristen Usama Bin Ladin.... så kan man fundera över några begrepp och tankegångar.

    Vad är terrorism ??

    Är det terrorism att mörda oskyldiga via självmordsbombningar ?
    Ja givetvis är det terrorism.

    Är det terrorism när en stat gör precis samma sak, mördar oskyldiga människor...?? enligt mig och vänsterrörelsen är det terrorism, då oxå... men se här händer något i forumhögerns hjärnor, ... nåt slags vakuum uppstår i huvudet på dem, som tillåter dem att tycka att det inte längre är terror när USA eller Israel gör samma saker....

    Om muslimer skulle stå upp för sin sak på ett slagfält, skulle de helt klart bli överkörda av USA med en krigsbudget på 4 630 000 000 000 miljarder kronor.
    Detta torde då stå sig klart.

    Är Islam en felfri religion ??... det vet jag inte faktiskt, ser inga större fel på själva religionen, vilket gäller för de flesta religioner.... men det finns allt som oftast mycket övrigt att önska om vissa av dess utövare, muslimer. Likaväl som det finns hos kristna och Judar.

    Själv är jag en troende Ateist.... med det menar jag att jag har en tro på Gud, ett högre väsen, men att jag under inga omständigheter låter mig styras av någon annans tankar, och efter en EN ENDA BOK, jag ser de mer som rättesnören, och möjlighet att diskutera värderingar mm....

    Religionens storhet ligger i att många hittat en livsstil som passar dem, ett levnadssätt. Religionens STORA SVAGHET, är och har alltid varit, att så stora massor på så sätt blir väldigt lättledda.... det har många maktgalna personer i religionens namn utnyttjat under historiens gång, utan att själva varit det minsta religiösa.

    Man kallar allt motstånd för terrorister, men kallar det för "försvara sig själva" och "krig" när de gör samma folkrättsliga brott själva.
    Makten har förblindat er... kapitalismen har förblindat er.
    Få eller inga av er har någon som helst känsla för den våldtäkt på jorden, hennes innevånare och dess tillgångar, som det kapitalistiska systemet utsätter henne för....
    Få av er har någon som helst uppfattning om demokrati och yttrandefrihet, då ni begränsar den med ena handen, och tar för er av den med den andra handen.

    Den starkes rätt var rubriken.... Självmordsbombandet är terrorism, precis som USAs mördande i världen, utifrån kapitalistiska vinningar i form av olja, andra naturtillgångar, och militärisk strategisk landvinning, och eliminerande av hot mot alla som opponerar sig mot den store ekonomiska jätte, och militära dito....
    Båda sidor offrar unga män och kvinnor i det OHELIGA KRIG som utförs....
    Men USA är den starkare och skulle kunna inta en annan hållning. Om USA vore konsekvent i sitt krigande och handlande, skulle man kanske kunnat köpa deras hävdande att de vill förminska förtryck och våld. Men när man själva förtrycker och utövar övervåld och tortyr, så ser det ju ut som om de inte är ett dugg bättre än de som de vill utplåna.
    Och sedan om USA agerar på egen hand utanför FN, så blir det ju godtyckligt vad som anses vara den rätta modellen abv ett samhälle... i detta fall då USAs....

    USA ett samhälle med massarbetslöshet, massbrottslighet.... med världens mest sjukliga militärbudget, samtidigt som nära på hälften av befolkningen inte har någon sjukförsäkring ... ett land där fattigdomen breder ut sig, medan mångmiljonärerna glider förbi i en av sina 50 lyxbilar.

    Vi har lätt att kritisera Islam, och vi har rätt att kritisera Islam....
    Men det vore rätt lämpligt att veta vad det är vi kritiserar, vilket vi i de allra flesta fall inte har en aning om. För att VERKLIGEN kunna kritisera denna religion, eller dess utövare, dvs deras livsstil, så måste man VERKLIGEN SÄTTA SIG IN IN dem och deras livsstil.... och det kan jag garantera att inte EN ENDA av er rabiata Islam-hatare har gjort.
    Inte jag heller.... men därför är jag betydligt mer återhållsam i min kritik till saker jag inte har full insyn i ....

    Vad gäller den kritik jag riktar åt västvärlden, den del jag själv är en del av, har jag stor insyn i.... och vet mycket om dess konsekvenser på tex moder jord, och vår egen hälsa....

    Så.... med vilken rätt anser vi vår livstil vara så mycket bättre än Islam, utifrån alla de konsekvenser av vårt levnadssätt jag nyss räknat upp ?
    Och på vilket sätt är USAs terrorism mer rättfärdigad än Islams ??
    Och vad ger USA rätten att pådyvla andra kulturer sin egen kultur, när den inte är ett dugg bättre, om än de andra kulturerna kanske inte heller är perfekta ?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  RedclownIII 2011-05-09, 11:23

    Det är väl fel på de flesta religioner? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-09, 13:23

    forumhögern påpekar ofta att vänstern inte har några åsikter.... här ser vi vad som händer med forumhögerns kommentarer, när man kommer med massor av åsikter...

    ... det blir dödstyst från högern... möjligtvis nåt enstaka "GFYS" eller "ASSHOLE" kan dom bidra med Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-09, 18:22

    .... ja jag väntar och väntar.... när ni får långa utlägg om vad vänstern vill, kontrar ni med tystnad, eller "GFYS" Shocked
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  Infra 2011-05-09, 19:51

    F.I.S.T skrev:...
    Angående skeendet vid den godtyckliga, men väl planerade avrättningen av terroristen Usama Bin Ladin.... så kan man fundera över några begrepp och tankegångar.

    Vad är terrorism ??

    Är det terrorism att mörda oskyldiga via självmordsbombningar ?
    Ja givetvis är det terrorism.

    Är det terrorism när en stat gör precis samma sak, mördar oskyldiga människor...?? enligt mig och vänsterrörelsen är det terrorism, då oxå... men se här händer något i forumhögerns hjärnor, ... nåt slags vakuum uppstår i huvudet på dem, som tillåter dem att tycka att det inte längre är terror när USA eller Israel gör samma saker....

    Om muslimer skulle stå upp för sin sak på ett slagfält, skulle de helt klart bli överkörda av USA med en krigsbudget på 4 630 000 000 000 miljarder kronor.
    Detta torde då stå sig klart.

    Är Islam en felfri religion ??... det vet jag inte faktiskt, ser inga större fel på själva religionen, vilket gäller för de flesta religioner.... men det finns allt som oftast mycket övrigt att önska om vissa av dess utövare, muslimer. Likaväl som det finns hos kristna och Judar.

    Själv är jag en troende Ateist.... med det menar jag att jag har en tro på Gud, ett högre väsen, men att jag under inga omständigheter låter mig styras av någon annans tankar, och efter en EN ENDA BOK, jag ser de mer som rättesnören, och möjlighet att diskutera värderingar mm....

    Religionens storhet ligger i att många hittat en livsstil som passar dem, ett levnadssätt. Religionens STORA SVAGHET, är och har alltid varit, att så stora massor på så sätt blir väldigt lättledda.... det har många maktgalna personer i religionens namn utnyttjat under historiens gång, utan att själva varit det minsta religiösa.

    Man kallar allt motstånd för terrorister, men kallar det för "försvara sig själva" och "krig" när de gör samma folkrättsliga brott själva.
    Makten har förblindat er... kapitalismen har förblindat er.
    Få eller inga av er har någon som helst känsla för den våldtäkt på jorden, hennes innevånare och dess tillgångar, som det kapitalistiska systemet utsätter henne för....
    Få av er har någon som helst uppfattning om demokrati och yttrandefrihet, då ni begränsar den med ena handen, och tar för er av den med den andra handen.

    Den starkes rätt var rubriken.... Självmordsbombandet är terrorism, precis som USAs mördande i världen, utifrån kapitalistiska vinningar i form av olja, andra naturtillgångar, och militärisk strategisk landvinning, och eliminerande av hot mot alla som opponerar sig mot den store ekonomiska jätte, och militära dito....
    Båda sidor offrar unga män och kvinnor i det OHELIGA KRIG som utförs....
    Men USA är den starkare och skulle kunna inta en annan hållning. Om USA vore konsekvent i sitt krigande och handlande, skulle man kanske kunnat köpa deras hävdande att de vill förminska förtryck och våld. Men när man själva förtrycker och utövar övervåld och tortyr, så ser det ju ut som om de inte är ett dugg bättre än de som de vill utplåna.
    Och sedan om USA agerar på egen hand utanför FN, så blir det ju godtyckligt vad som anses vara den rätta modellen abv ett samhälle... i detta fall då USAs....

    USA ett samhälle med massarbetslöshet, massbrottslighet.... med världens mest sjukliga militärbudget, samtidigt som nära på hälften av befolkningen inte har någon sjukförsäkring ... ett land där fattigdomen breder ut sig, medan mångmiljonärerna glider förbi i en av sina 50 lyxbilar.

    Vi har lätt att kritisera Islam, och vi har rätt att kritisera Islam....
    Men det vore rätt lämpligt att veta vad det är vi kritiserar, vilket vi i de allra flesta fall inte har en aning om. För att VERKLIGEN kunna kritisera denna religion, eller dess utövare, dvs deras livsstil, så måste man VERKLIGEN SÄTTA SIG IN IN dem och deras livsstil.... och det kan jag garantera att inte EN ENDA av er rabiata Islam-hatare har gjort.
    Inte jag heller.... men därför är jag betydligt mer återhållsam i min kritik till saker jag inte har full insyn i ....

    Vad gäller den kritik jag riktar åt västvärlden, den del jag själv är en del av, har jag stor insyn i.... och vet mycket om dess konsekvenser på tex moder jord, och vår egen hälsa....

    Så.... med vilken rätt anser vi vår livstil vara så mycket bättre än Islam, utifrån alla de konsekvenser av vårt levnadssätt jag nyss räknat upp ?
    Och på vilket sätt är USAs terrorism mer rättfärdigad än Islams ??
    Och vad ger USA rätten att pådyvla andra kulturer sin egen kultur, när den inte är ett dugg bättre, om än de andra kulturerna kanske inte heller är perfekta ?

    Word!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  formsvackan 2011-05-09, 20:48

    F.I.S.T skrev:.... ja jag väntar och väntar.... när ni får långa utlägg om vad vänstern vill, kontrar ni med tystnad, eller "GFYS" Shocked
    Du lär få vänta.

    "When The Going Gets Tough, The Tough Get Going", och glinen springer och gömmer sig.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  RedclownIII 2011-05-09, 20:56

    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:.... ja jag väntar och väntar.... när ni får långa utlägg om vad vänstern vill, kontrar ni med tystnad, eller "GFYS" Shocked
    Du lär få vänta.

    "When The Going Gets Tough, The Tough Get Going", och glinen springer och gömmer sig.

    Ja eller så är det helt enkelt en analys rätt uppåt väggarna i vanlig muppvänsterstil när inte argumenten räcker så får man ta till storlögnen! Laughing
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    "Den starkes rätt" Empty Kan det vara så?

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 21:18

    [i]
    """Så.... med vilken rätt anser vi vår livstil vara så mycket bättre än Islam, utifrån alla de konsekvenser av vårt levnadssätt jag nyss räknat upp ?[/
    Och på vilket sätt är USAs terrorism mer rättfärdigad än Islams ??
    Och vad ger USA rätten att pådyvla andra kulturer sin egen kultur, när den inte är ett dugg bättre, om än de andra kulturerna kanske inte heller är perfekta ?"""



    Intressant skrivet, och dessutom välformulerat, innefattar nog vad de flesta medborgare i vårt trygga lagomland diskuterar och tänker kring, faktiskt.

    """Så.... med vilken rätt anser vi vår livstil vara så mycket bättre än Islam, utifrån alla de konsekvenser av vårt levnadssätt jag nyss räknat upp ?""

    Islamtroende medborgare har ännu inte reformerat, och rebelliskt förändrat sin religion, i likhet med vad Martin Luther en gång gjorde, detta gäller framförallt den medeltida synen och behandlingen av ex homosexuellas medborgerliga rättigheter. Koranen innehåller inte något Nya Testamentet, där en ny profet blev till opposition mot den förutvarandes regelverk.
    Vår individanpassade syn på livet, där alla oavsett kön/sexuell tillhörighet/familjeband/religion eller frånvaro av religiös tillhörighet, ändå är jämställda fria individer, med all rätt att forma och utveckla våra egna livsbetingelser utifrån våra egna speciella livsval. Denna slags individfrihet existerar inte hos en rättroende Muslim.
    Muslimer är nyktra medborgare, alkohol exsisterar inte för en rättroende, detta faktum är till stor fördel för vårt samhälle där alkoholrelaterat våld och annan kriminell drogrelaterad verksamhet kostar samhället stora resurser.

    Och på vilket sätt är USAs terrorism mer rättfärdigad än Islams ??

    Frågan är felaktigt formulerad. USA kan inte bedriva terrorism pga att USA är en nation, för att begreppet terrorism skall ha relevans så kan inte terroristerna vara knutna till en statsbildning, utan måste vara en gruppering helt utan koppling till en specifik stat. Isåfall borde USA ha betecknats som terrorister när soldaterna stormade Normandie i slutet av andra världskriget!!!

    Och vad ger USA rätten att pådyvla andra kulturer sin egen kultur, när den inte är ett dugg bättre, om än de andra kulturerna kanske inte heller är perfekta ?"

    USA behöver inte på något sätt och vis "pådyvla" eller marknadsföra sin sk kultur, ( Hollywood)? på andra kulturer. Suget efter Amerikanska filmer och Amerikansk livsstil finns överallt, Saddam, Nordkoreas högste profet, det enklast beduintält med paraboluppkoppling, alla tittar dom på USA:s såpor, reklam och filmutbud,,,helt frivilligt.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  Freedom 2011-05-09, 21:25

    helt frivilligt.

    tablån för TV9 ikväll.

    19:01 Cold Case
    20:00 CSI NY
    21:00 Sahara
    23:25 CSI NY
    00:25 The Office
    00:55 Frasier
    01:24 Alias
    02:20 MacGyver
    03:22 The Bill

    rest my case, ultrahögerns ordbajsare nummer veta icke vad han skriver längre....
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    "Den starkes rätt" Empty TV livet

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 21:44

    ""helt frivilligt.""

    Vem styr allas vårt tv utbud? Här är jag inte riktigt säker på svaret.
    Man är inte tvingad att tillbringa kvällarna framför tv-apparaten, det är helt frivilligt.
    Det går att prenumerera på satellitkanaler om man vill, via parabol, då kan man titta på vilka kanaler som helst, helt frivilligt. Det gör mina arbetskamrater, dom tittar sällan på Svenska utbudet, utan istället på sina hemkanaler.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  Sniperace 2011-05-09, 21:46

    Freedom skrev:
    helt frivilligt.

    tablån för TV9 ikväll.

    19:01 Cold Case
    20:00 CSI NY
    21:00 Sahara
    23:25 CSI NY
    00:25 The Office
    00:55 Frasier
    01:24 Alias
    02:20 MacGyver
    03:22 The Bill

    rest my case, ultrahögerns ordbajsare nummer veta icke vad han skriver längre....

    är man tvingad att titta på tv9? eller någon annan kanal?
    tydligen VILL människor se detta annars skulle det inte sänts, hade människorna haft en stark vilja att se den ryska propagandfilmen Arbetets söner, skulle den också sändas, men det är nog så att den inte skulle dra några tittare därför sänds den inte.

    de olika tvbolagen sänder det som drar MEST tittare, och jagf tittar inte på något, det helt frivilligt.
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    "Den starkes rätt" Empty ultrahögern svarar?

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 21:50

    ""rest my case, ultrahögerns ordbajsare nummer veta icke vad han skriver längre....""

    Det vore till stor fördel för dig och framförallt dina åsikter om du inte skrev så överlägset aggressivt raljerande,,,vad ganmal är du? 18?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  RedclownIII 2011-05-09, 22:04

    Gandalf skrev:""rest my case, ultrahögerns ordbajsare nummer veta icke vad han skriver längre....""

    Det vore till stor fördel för dig och framförallt dina åsikter om du inte skrev så överlägset aggressivt raljerande,,,vad ganmal är du? 18?

    Han är cirka 53 men framstår som en 17-årig revolutionär som inte är torr bakom öronen! affraid
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    "Den starkes rätt" Empty Utvecklingsstörning?

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 22:22

    """Han är cirka 53 men framstår som en 17-årig revolutionär som inte är torr bakom öronen!"""

    Tragiskt isåfall. Men vissa växer aldrig upp, dom stannar på tonårsnivån där idealism och utopi är allenarådande verklighet,tragiskt värre.

    https://www.youtube.com/watch?v=UFerU3kYTdQ


    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Den starkes rätt" Empty Ilska

    Inlägg  Secrist 2011-05-09, 23:41

    Det vore till stor fördel för dig och framförallt dina åsikter om du inte skrev så överlägset aggressivt raljerande,,,vad ganmal är du? 18?

    Stackars fritis har fullständigt tappat fotfästet sedan Usama togs av daga. Tror inte chocken riktigt har släppt ännu. Förlåt honom ty han veta icke vad han gör.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-10, 00:16

    fist,


    Min åsikt är att du pissar på islam. Ett näst intill rasistiskt inlägg faktiskt. Hur i h-e kan du ge islam skulden för självmordsbombningar?

    Muslimer ör i allmänhet trevliga och goda världsmedborgare som jag med glädje delar mina tankar med.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-10, 00:42

    F.I.S.T skrev:
    så.... med vilken rätt anser vi vår livstil vara så mycket bättre än Islam, utifrån alla de konsekvenser av vårt levnadssätt jag nyss räknat upp ?[/
    Och på vilket sätt är USAs terrorism mer rättfärdigad än Islams ??
    Och vad ger USA rätten att pådyvla andra kulturer sin egen kultur, när den inte är ett dugg bättre, om än de andra kulturerna kanske inte heller är perfekta ?


    Gandalf skrev:Intressant skrivet, och dessutom välformulerat, innefattar nog vad de flesta medborgare i vårt trygga lagomland diskuterar och tänker kring, faktiskt.

    F.I.S.T skrev:Så.... med vilken rätt anser vi vår livstil vara så mycket bättre än Islam, utifrån alla de konsekvenser av vårt levnadssätt jag nyss räknat upp ?

    Gandalf skrev:Islamtroende medborgare har ännu inte reformerat, och rebelliskt förändrat sin religion, i likhet med vad Martin Luther en gång gjorde, detta gäller framförallt den medeltida synen och behandlingen av ex homosexuellas medborgerliga rättigheter. Koranen innehåller inte något Nya Testamentet, där en ny profet blev till opposition mot den förutvarandes regelverk.
    Vår individanpassade syn på livet, där alla oavsett kön/sexuell tillhörighet/familjeband/religion eller frånvaro av religiös tillhörighet, ändå är jämställda fria individer, med all rätt att forma och utveckla våra egna livsbetingelser utifrån våra egna speciella livsval. Denna slags individfrihet existerar inte hos en rättroende Muslim.
    Muslimer är nyktra medborgare, alkohol exsisterar inte för en rättroende, detta faktum är till stor fördel för vårt samhälle där alkoholrelaterat våld och annan kriminell drogrelaterad verksamhet kostar samhället stora resurser.

    Ja det stämmer att det finns en hel del att ifrågasätta kring Islam och Koranen, likaväl som det fortfarande finns det kring bibeln.....
    Men detta till trots, tror jag att även du inte har tillräckligt på benen för att kunna bedöma Islam..... De enda som något så när kan göra detta, är västerlänningar som konverterat, eller tvärtom, fortfarande med en risk för partiskhet för den religion/levnadssätt man konverterat till.
    Problemet med ditt resonemang, även om du grovt förenklat även tar upp en fördel med Islam... dvs Alkoholsynen.... är ändå att du är något för "hemmablind" i din syn på vårt västerländska levnadssätt, och något för dåligt informerad om Islam, precis som de flesta människor är.... det viktiga är ändock att vara medveten om dessa två aspekter.


    F.I.S.T skrev:Och på vilket sätt är USAs terrorism mer rättfärdigad än Islams ??

    Gandalf skrev:Frågan är felaktigt formulerad. USA kan inte bedriva terrorism pga att USA är en nation, för att begreppet terrorism skall ha relevans så kan inte terroristerna vara knutna till en statsbildning, utan måste vara en gruppering helt utan koppling till en specifik stat. Isåfall borde USA ha betecknats som terrorister när soldaterna stormade Normandie i slutet av andra världskriget!!!

    Nej frågan är helt legitim och rätt ställd, det du nu gör iom försvarandet av ett felaktigt använt begrepp, för samma handlingar, där det anses vara OK med tortyr och bombning när det är en stat som gör dessa hemska handlingar, men inte okej om det är statslösa utan stor krigsapparat. Med andra ord ett ordtrolleri i syfte att förljuga verkligheten, och rättfärdiga handlingar som man själva påstår sig fördöma. En dubbelmoral utan dess like skulle jag vilja säga.

    F.I.S.T skrev:Och vad ger USA rätten att pådyvla andra kulturer sin egen kultur, när den inte är ett dugg bättre, om än de andra kulturerna kanske inte heller är perfekta ?

    Gandalf skrev:USA behöver inte på något sätt och vis "pådyvla" eller marknadsföra sin sk kultur, ( Hollywood)? på andra kulturer. Suget efter Amerikanska filmer och Amerikansk livsstil finns överallt, Saddam, Nordkoreas högste profet, det enklast beduintält med paraboluppkoppling, alla tittar dom på USA:s såpor, reklam och filmutbud,,,helt frivilligt.

    Nu menade jag inte den filmiska invasionen av skräp-tv, som i och för sig är både olycklig ut kulturell synpunkt både i Sverige och andra länder.... utan jag menar varför USA för krig i andra länder för att påtvinga dem deras marknadsekonomiska kortsiktiga, köp-slit-och-släng-kultur som utarmar och förgiftar jorden, och skapar klyftor som leder till konflikter, sjukdom och våld.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-10, 00:45

    ericTheDog skrev:fist,


    Min åsikt är att du pissar på islam. Ett näst intill rasistiskt inlägg faktiskt. Hur i h-e kan du ge islam skulden för självmordsbombningar?

    Muslimer ör i allmänhet trevliga och goda världsmedborgare som jag med glädje delar mina tankar med.

    Okej ... då har du på sedvanligt vis tolkat in saker på samma sätt som ni tolkar in saker som inte står i Vänsterpartiets program Rolling Eyes
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    "Den starkes rätt" Empty FIST spekulerar i trygghetsnarkomanernas värld

    Inlägg  Gandalf 2011-05-10, 02:00

    Jag har ingen som helst anledning att bry mig om vare sig Islam, Gamla testamentets absurda världsbild eller Jesu återuppväckande från dödsriket.
    Jag intresserar mig numera istället för vetenskapens och verklighetens fascinerande upptäcksfärder.

    FIST, du kallar mig för hemmablind, dåligt informerad om Islam, och var har jag dessutom skrivit om att bomber och tortyr är OK?
    För det första har du inte den blekaste vetskap om var i världen jag är uppväxt,,,eller den minsta aning om vad långvarig erfarenhet och uppväxt under religiös fanatism innebär i verkligheten, en erfarenhet som du aldrig kommer att vara i närheten av. Men du gör dig ioch med detta ditt svarsinlägg till värsta sortens besserwisser, och ditt annars så intilligenta inlägg blev istället till ett fullständigt förutsagt dumförklarande av min person.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-10, 09:30

    Gandalf skrev:Jag har ingen som helst anledning att bry mig om vare sig Islam, Gamla testamentets absurda världsbild eller Jesu återuppväckande från dödsriket.
    Jag intresserar mig numera istället för vetenskapens och verklighetens fascinerande upptäcksfärder.

    FIST, du kallar mig för hemmablind, dåligt informerad om Islam, och var har jag dessutom skrivit om att bomber och tortyr är OK?
    För det första har du inte den blekaste vetskap om var i världen jag är uppväxt,,,eller den minsta aning om vad långvarig erfarenhet och uppväxt under religiös fanatism innebär i verkligheten, en erfarenhet som du aldrig kommer att vara i närheten av. Men du gör dig ioch med detta ditt svarsinlägg till värsta sortens besserwisser, och ditt annars så intilligenta inlägg blev istället till ett fullständigt förutsagt dumförklarande av min person.

    Nu avslöjar du ju heller inte var du kommer ifrån....

    Och om du inte är hemmablind, och ändå blint bara ser Fördelar med västvärldens levnadssätt, som utarmar jordens tillgångar, så är det än sämre ställt.

    Och vad gäller dumförklarande av din person, så skrev jag faktisk att dom flesta inte har tillräcklig info... inklusive mig själv. synd att du inte uppfattade detta.
    Men du motsäger dig själv lite i ditt inledande av detta inlägg, när du säger att du "inte har minsta intresse" utav dessa religioner, och ändå på något sätt påstår dig veta....

    Jag uttryckte tydligt att just min poäng var att vi inte vet så mycket om den religion som kallas Islam, om man själv inte levt MED muslimer, eller varit en, eller konverterat TILL Islam.....
    Men att en av de viktigaste kunskaperna man får i livet, är att vi inte vet allt... speciellt inte om främmande kulturer och religioner, levnadssätt.

    Vidare så vidhåller jag att din syn på västvärldens förträfflighet, på alla plan, efter det du skrev om detta, är hemmablindhet. Något som du definitivt inte är ensam om.


    Sponsored content


    "Den starkes rätt" Empty Sv: "Den starkes rätt"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 15:56