Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Corven
Infra
MartinLindgren
Secrist
captaincodd
Thors
RedCloud
Sniperace
Susz X
13 posters

    Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Susz X 2010-02-12, 16:45

    ..då de besöker länder där detta tillhör god tradition och folkhyfs.
    Borde det vara förenligt med straff och mediaskriverier att vägra?
    Japp- om man ska döma efter svensk praxis borde det vara så..
    men är det det- eller har andra länder mer innanför pannbenet?..Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 16:51

    Susz X skrev:..då de besöker länder där detta tillhör god tradition och folkhyfs.
    Borde det vara förenligt med straff och mediaskriverier att vägra?
    Japp- om man ska döma efter svensk praxis borde det vara så..
    men är det det- eller har andra länder mer innanför pannbenet?..Rolling Eyes

    som jag sa, så ska man följa seden där man kommer, och jag har klart uttalat att det är att kränka även där...

    men OM man i ett sådant land missar ett arbete pga att man inte taremot eller ger kindpussen blir med all säkerhet INTE den skadeståndskyldig.....

    anser du att den arbetgivare som inte anställer pga vad de anser som ohövligt skulle betala skadestånd till den som vägrat kindpussa?

    jag anser att det inte skulle betalts ut ett öre i skadestånd....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  RedCloud 2010-02-12, 17:05

    jag anser att det inte skulle betalts ut ett öre i skadestånd.

    Men skadeståndet var ju inte för den inställda handskakningen utan för AFs avstängning.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 17:11

    RedCloud skrev:
    jag anser att det inte skulle betalts ut ett öre i skadestånd.

    Men skadeståndet var ju inte för den inställda handskakningen utan för AFs avstängning.

    Nu var det ju för att rätten ansåg att mannen diskriminerats för att han inte fick jobbet.

    när den största anledningen verkar vara att HAN diskriminerade företagsledaren för att hon var KVINNA, räkna med att det kanske överklagas och domen blir en annan!

    JAg ser det som att AF på ett sätt gjorde RÄTT, gör man saker som orsakar att man inte får jobbet så bör det bli avstängning, hur tror du att det skulle varit om en SVENSK man sökte jobb och företagsledaren var färgad, och svenska vägrade ta i hand pga att denne var färgad och istället gjort en hälsningsgest som muslimen gjorde?

    Tror du han skulle fått jobbet?

    Skillnaden är i realiteten NOLL
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  RedCloud 2010-02-12, 17:16

    Sorry sniper ditt resonemang håller inte, du vill tvinga andra människor att vara som du och jag. Nu är ju världen lite större än så. Mannen hälsade på kvinnan. Punkt.
    Att han inte hälsade på "västerländskt" sätt spelaringen roll. Han hälsade.

    Att då stänga av hans inkomster pga att han hälsade ÄR felaktigt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 17:18

    RedCloud skrev:Sorry sniper ditt resonemang håller inte, du vill tvinga andra människor att vara som du och jag. Nu är ju världen lite större än så. Mannen hälsade på kvinnan. Punkt.
    Att han inte hälsade på "västerländskt" sätt spelaringen roll. Han hälsade.

    Att då stänga av hans inkomster pga att han hälsade ÄR felaktigt.

    med andra ord skulle du se den svenske mannens hälsning som helt ok?
    jag skulle se det som fruktansvärt fult.
    men visst det må vara din åsikt, den delar jag INTE.

    felet är att han gjorde skillnad på man och kvinna.
    och det är lika illa som att göra skillnad på vit och färgad, eller om du hellre vill att göra skillnad på kristen och muslim (att ex en kristen skulle VÄGRA ta en muslim i hand men göra det med de kristan som var med, kan du inte se den skillnade så......
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Thors 2010-02-12, 18:03

    Susz X skrev:..då de besöker länder där detta tillhör god tradition och folkhyfs.
    Borde det vara förenligt med straff och mediaskriverier att vägra?
    Japp- om man ska döma efter svensk praxis borde det vara så..
    men är det det- eller har andra länder mer innanför pannbenet?..Rolling Eyes

    Judehataren kärringfjant vägrar kritisera muslimer

    Alla hjärtans dag på söndag kärringfjant

    http://www.darulhadith.com/tauhid/alla_hjartans_dag_islam_fatwa.htm

    Svar: Alla hjärtans dag? Det är en kristen högtid. Det är inte tillåtet för muslimerna att medverka under den. De får inte mana dem till den och de får inte bevittna lögn. Detta är de otrognas högtid och man skall inte mana dem till den.

    AJA BAJA KÄRRINGFJANT, DU FÅR INTE FIRA ALLA HJÄRTANS DAG PÅ SÖNDAG!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Thors 2010-02-12, 18:07

    RedCloud skrev:Sorry sniper ditt resonemang håller inte, du vill tvinga andra människor att vara som du och jag. Nu är ju världen lite större än så. Mannen hälsade på kvinnan. Punkt.
    Att han inte hälsade på "västerländskt" sätt spelaringen roll. Han hälsade.

    Att då stänga av hans inkomster pga att han hälsade ÄR felaktigt.

    Hur ska han agera om han fått jobb då och dagligen träffar kvinnor?

    Ska dessa kvinnor ständigt bli kränkta då?
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Suck

    Inlägg  captaincodd 2010-02-12, 18:23

    han springer väl inte runt o skakar hand dagarna iända,då får han lika lite gjort som dej Thors,,,
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Hälsa

    Inlägg  Secrist 2010-02-13, 02:14

    Att han inte hälsade på "västerländskt" sätt spelaringen roll. Han hälsade.

    Fast han ville inte ta i henne för hon var kvinna.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Thors 2010-02-13, 02:24

    Secrist skrev:Att han inte hälsade på "västerländskt" sätt spelaringen roll. Han hälsade.

    Fast han ville inte ta i henne för hon var kvinna.

    Och det erkänner inte kärringfjant att kvinnan kanske känner sig kränkt och diskriminerad

    Det kommer mångfaldare aldrig erkänna!

    Bara muslimer blir kränkta!

    Det hjärntvättar judehatare med!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-13, 03:05

    Hur är det själv LillThor, blir det många som får din hand och pussar på kinden på söndag?
    Tar ni i hand och pussar på kinden i ditt rasistiska SD på mötena?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Susz X 2010-02-13, 04:15

    Ä- en tand i käften på den apartheidnazistfaan
    och han/dem ser ut som en symaskin..den störste förtryckaren av
    dem alla vad nytt? Endast den dummaste hälsar i hand när det
    är flunsatider dessutom..Är så trött på de där rasisterna- nu
    får de tamefaan se till att dra bort partistödet till sån skit
    - de pengarna borde gå till vad som behövs i stället..
    De e ju faan sick- flera mille slösas det på reklam för dessa dårar..
    av våra skattemedel!!!
    Vakna folket för bövelen!
    cat
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Usch

    Inlägg  Secrist 2010-02-14, 03:04

    De e ju faan sick- flera mille slösas det på reklam för dessa dårar..
    av våra skattemedel!!!


    Jag håller helt med dig. Feminstiskt Initiativ får faktiskt betala sina kampanjer själva. Finns ingen anledning att slösa bort skattemedel på de tomtarna.

    Bra inlägg! cheers
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Infra 2010-02-14, 07:53

    Secrist skrev:De e ju faan sick- flera mille slösas det på reklam för dessa dårar..
    av våra skattemedel!!!


    Jag håller helt med dig. Feminstiskt Initiativ får faktiskt betala sina kampanjer själva. Finns ingen anledning att slösa bort skattemedel på de tomtarna.

    Bra inlägg! cheers

    Tog du i så du sprack nu, din dräpa. Det var säkert svårt att klämma ur sig "Bra inlägg".
    Det handlar inte om fi utan om ditt kära SD.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Infra 2010-02-14, 07:57

    Secrist skrev:Att han inte hälsade på "västerländskt" sätt spelaringen roll. Han hälsade.

    Fast han ville inte ta i henne för hon var kvinna.

    Du har fel. Inom islam hälsar man på en kvinna extra respektfullt.
    Han gjorde det och för det fick han skit. Som vanligt ute och
    sprider islamhat, Lazy?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Susz X 2010-02-14, 12:39

    Infra skrev:
    Secrist skrev:De e ju faan sick- flera mille slösas det på reklam för dessa dårar..
    av våra skattemedel!!!


    Jag håller helt med dig. Feminstiskt Initiativ får faktiskt betala sina kampanjer själva. Finns ingen anledning att slösa bort skattemedel på de tomtarna.

    Bra inlägg! cheers

    Tog du i så du sprack nu, din dräpa. Det var säkert svårt att klämma ur sig "Bra inlägg".
    Det handlar inte om fi utan om ditt kära SD.

    FI är väl de enda som inte använder skattemedel i sin pr..
    Vad ja önskar att de och V,MP kommer att sitta på varenda stol med makt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2010-02-14, 18:48

    Du har fel. Inom islam hälsar man på en kvinna extra respektfullt.
    Han gjorde det och för det fick han skit. Som vanligt ute och
    sprider islamhat, Lazy?


    Fast nu var det inte lazy som skrev detta. Det var jag. Kanske dags att sätta sig vid skolbänken igen? Du verkar ha lite problem med din läsförståelse. Eller är det den typen av problem man löser bäst genom medicinering? drunken
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Susz X 2010-02-15, 01:47

    Ni e ju samma skrot och korn- så varför opponerar du dig öht?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Oppo...

    Inlägg  Secrist 2010-02-15, 01:51

    Ni e ju samma skrot och korn- så varför opponerar du dig öht?

    Jag föredrar att tillskrivas mina egna inlägg inte andras. Varför bryr du dig öht? Du har inget med detta att göra.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Corven 2010-02-15, 13:34

    Sniperace skrev:

    Nu var det ju för att rätten ansåg att mannen diskriminerats för att han inte fick jobbet.


    Fel. Diskrimineringen bestod av att han blev avstängd av AF, för att AF ansåg att han inte fick jobbet pga att han inte skakade hand med kvinnan. Företaget ville inte ha honom pga bristande kompetens.

    Då ansåg AF att företaget ljög, och bestämde sig för att det berodde på att han inte tog i hand.
    Det var AF som diskriminerade honom.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 13:50

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Nu var det ju för att rätten ansåg att mannen diskriminerats för att han inte fick jobbet.


    Fel. Diskrimineringen bestod av att han blev avstängd av AF, för att AF ansåg att han inte fick jobbet pga att han inte skakade hand med kvinnan. Företaget ville inte ha honom pga bristande kompetens.

    Då ansåg AF att företaget ljög, och bestämde sig för att det berodde på att han inte tog i hand.
    Det var AF som diskriminerade honom.

    om detta överklagas kan utgången bli annan....

    självklart säger företaget inte rakt ut att han inte fick jobbet pga att han diskriminreade kvinnan genom att inte ha henne i hand, detta kunde ju då resultera i att hon hade fällts av domstol, men jag ser det som helt rätt och riktigt att neka jobb pga detta.

    som jag tidigare skrivit, vore det fel att neka en svensk vit man ett jobb pga följande.

    En vit svensk söker ett arbete på ett företag där chefen är FÄRGAD, de sökande tar hans stab som är vita människor i hand, men till chefen säger han "jag tar inte färgade människor i hand, därför lägger jag bara handen mot bröstet och nickar"

    gäller en sak att vägra ta en kvinna i hand på det sättet, så bör ju det i samma anda gälla även där eller hur?

    Men som jag tidgare sagt så bör det vara ALLA eller ingen, inte göra skillnad pga kön, nationalitet, religion eller "ras"

    nu ÄR det ju en ytterst liten del av Muslimerna som gör som denne man, å andra sidan är det nog också en ytterst liten del av vita som skulle göra som jag skrev, men ursäktar detta det beteendet?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  lazy 2010-02-15, 15:50

    Intressant kommentar från kvinnan ifråga.

    Uppdaterat 2010-02-08 13:40. Publicerat 2010-02-08 11:29
    Den muslimske mannen förklarade vid deras möte att han inte fick ta främmande kvinnor i hand på grund av sin religion.

    Jeanette Löding tog dock illa upp av att behandlas annorlunda.

    - Jag kände mig kränkt. Han tog alla andra i hand, men inte mig, säger hon.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:57

    Hela denna fråga får mig att tänka på ett problem inom min värld, budovärlden. Det var när en karateklubb skulle bildas i Israel. När det framgick hur hälsningsceremonierna såg ut blev israelerna upprörda och vägrade delta, till den ditresta japanens stora förskräckelse. Det var för att hälsningen påminde om hur muslimer ber, som israelerna blev upprörda!

    Folk kan uppenbarligen reta upp sig på minsta småsak, nuförtiden!

    Om man upprörs för småsaker, är man väl inte större själv!!!

    Låt folk hälsa som de vill, och gå vidare i livet - för böveln!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:58

    Jag vet kvinnor som blivit kränkta för att män öppnat dörren åt dem!

    Är det därför kränkande av kvinnor när män öppnar dörrar åt kvinnor?

    Sponsored content


    Svenska män som vägrar pussas på kinden.. Empty Sv: Svenska män som vägrar pussas på kinden..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:54