Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Vercingetorix
Sniperace
RedCloud
berralarzon
MartinLindgren
x-medborgare
GustavAnder
11 posters

    650.000 för trippelmördare.

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    650.000 för trippelmördare. Empty 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-09, 16:51

    650.000 kostar det att få "hem" ( vaddå hem, hon har vatt i USA i 50 år typ)
    Östberg trippelmördaren. Skandalöst, allt dravel om vård skola omsorg kan alla politiker och inte minst alla lågt begåvade nyttiga vänster sluta med.´
    Det finns ingen hejd på alla utgifter och alla ändamål som de anser sig kunna bekosta att betala 650 tusen för att få hem en mördare.
    Nä, nu får vi skattefuska lite mer, och säkerligen funderar miljoner i samma banor, det finns bara ETT sätt att få politiker att förstå att de inte kan bära sig åt hur som helst, stryp deras inkomnster, skattemedeln. bara då slutar de spendera miljarder på Östberg fria teatergrupper och 10.000tals pappersvändare som producerar 0.
    Vakna , hjärndöda Svenska folk.
    Fortsätt sov, nyttiga idioter på vänsterkanten, ni vaknar väl inte förrän era bidrag försvinner.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 17:13

    GustavAnder skrev:650.000 kostar det att få "hem" ( vaddå hem, hon har vatt i USA i 50 år typ)
    Östberg trippelmördaren. Skandalöst, allt dravel om vård skola omsorg kan alla politiker och inte minst alla lågt begåvade nyttiga vänster sluta med.´
    Det finns ingen hejd på alla utgifter och alla ändamål som de anser sig kunna bekosta att betala 650 tusen för att få hem en mördare.
    Nä, nu får vi skattefuska lite mer, och säkerligen funderar miljoner i samma banor, det finns bara ETT sätt att få politiker att förstå att de inte kan bära sig åt hur som helst, stryp deras inkomnster, skattemedeln. bara då slutar de spendera miljarder på Östberg fria teatergrupper och 10.000tals pappersvändare som producerar 0.
    Vakna , hjärndöda Svenska folk.
    Fortsätt sov, nyttiga idioter på vänsterkanten, ni vaknar väl inte förrän era bidrag försvinner.

    Arg idag.. Glad Påsk på dig..
    Om jag inte mins helt fel så var det väl vår nuvarande stadsminister som fick hem henne.
    Kan till viss del hålla med om Bidrag till div udda "teatrar"etc. låt folk i detta fall betala för vad dom vill se.
    Utan att vara allt för insatt i hur systemet ser ut.
    Ja det finns många pappervändare som sitter på sin stol för dom fått en sned spark uppåt. Tjänster som snickrats samman för att du inte funkat på den plats dom har.
    Fixar du inte din tjänst hej och adjö.. men inte i landsting och kommuner.
    Men det är inget unikt för Röda kommuner där jag bor är det blått.
    Men förvisso kan jag tänka mig att ändra ett system inte gör över en natt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-09, 17:33

    "Bullshit", Annicka Östberg har inte mördar någon, hon var med när hennes kille gjorde det,
    Och det har betalat 28 år för hitills!
    Sen att Reinfeldt vill plocka poäng nu när hon är hemma, är ju bara för ynkligt,
    Hans skitsnack att hans samtal mellan fyra ögon köper inte jag, No
    Precis som hennes mamma sa, tack vare att Califonien är närmast bankrutt och inget annat!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    650.000 för trippelmördare. Empty arg.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-09, 17:41

    Lite arg, men mest förvånad över att det tillåts fortgå , denna bevisligen oansvarig behandling av skattemedel. Det finns garanterat ingen normal Svensson som anser prat om skatteindrivning och skattemoral vara relevant idagens samhälle.
    Skatte"fusket" är större än någonsin, såklart, folk är ju inte helt dumma i huvet.

    Om vi lekte med tanken på att flytta en medborgare från säg 60 talet, till idag, hade hanteringen av skattemedel och det perversa slöseriet på allt onyttigt varit den absolut största enskilda detaljen som hade varit uppenbar.
    Svenska folket har lurats in i en cirkus där alltfärre ska försörja alltfler arbetsskygga, parasiter, självförverkligande " kulturarbetare", politiker osv.

    Glad Påsk själv, här är det försommar , redan grönt på buskar och träd, rekordtidgt.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  berralarzon 2009-04-09, 17:45

    Skattefusket pågår sa den erkännande SVARTJOBBAREN fultruhten/ga.. (jag tjänar 28 tusenkronor åsså lite svart som grädde på moset) känns det igen gustavander från A/Bforum.. stick ock brinn ditt äckel awfultruht/ga du har ingen talan om svartjobb.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    650.000 för trippelmördare. Empty ett svar, sen rännstenen.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-09, 17:52

    Du får ett svar av mig berra, sen bryr jag mig inte om dig längre.
    Stick o brinn, gäller det alla miljoner Svenskar som fuskat med skatten eller haft med svartarbete att göra eller du bara anser just mig till syndabock för ditt patetiska nyttiga idiot arbete ?
    Gäller det även din förre partigud Schyman, den gamle kommunistkärringen, som fick din röst flera ggr, hon fuskade ju också med skatten.
    Tror du, i din erbarmliga efterblivenhet, att om alla Svensson skulle tvingas till
    skatte -fascism, att DU eller vården skulle få bättre och mer resurser ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  berralarzon 2009-04-09, 18:02

    Ock du är bara en simpel svartjobbare fultruhten som förstör detta land med ditt svartjobbande en fjant som inte kan ett dugg om ekonomi där har FS CN RC mfl tvålat till dig dagligen i två/tre år och du fattar fortfarande inte när dom driver med dig.. jisses gustavander hoppas du inte har barn eller tänker skaffa vilka ickegener du har till livs.

    Pottkanten behöver jag inte nämna men gör det ändå, den finns inte längre awfultruht du föll för länge sedan i den pottan fultruhten.
    //berra
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 18:05

    GustavAnder skrev:Lite arg, men mest förvånad över att det tillåts fortgå , denna bevisligen oansvarig behandling av skattemedel. Det finns garanterat ingen normal Svensson som anser prat om skatteindrivning och skattemoral vara relevant idagens samhälle.
    Skatte"fusket" är större än någonsin, såklart, folk är ju inte helt dumma i huvet.

    Om vi lekte med tanken på att flytta en medborgare från säg 60 talet, till idag, hade hanteringen av skattemedel och det perversa slöseriet på allt onyttigt varit den absolut största enskilda detaljen som hade varit uppenbar.
    Svenska folket har lurats in i en cirkus där alltfärre ska försörja alltfler arbetsskygga, parasiter, självförverkligande " kulturarbetare", politiker osv.

    Glad Påsk själv, här är det försommar , redan grönt på buskar och träd, rekordtidgt.

    Leker med tanken när det gäller skatter till den sociala tryggheten så tror jag inte dom skulle se det som slöseri isig.
    Men däremot alla div olika bidrag till gud vet vad ja där kan jag tänka mig en reaktion. affraid
    Jag gillar inte den nya politiken ang sjuka etc.
    Men håller fullständigt med om ökad kontroll samkörning av register etc. och krav för att just hitta dem som är arbetsskygga. osv osv

    Skatte fusk är aldrig ok även om man hävdar skattefarcism..

    Man kan också tänka sig om inte en enda kotte skattefuskade eller utnytjade systemet vart hade skatten hamnat då ??

    Så i mina ögon ar arbetsskygga och skattefuskare samma kålsupare. pirat

    Jo här är också vår och fågel kvitter. Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 18:10

    Varför bryr sig Gustav Ander, xenofob, svartarbetare och kvinnoförnedrare vad A.Ö.s hemresa kostar ?
    Du drar dig ju undan den solidariska skatten, allt enligt din egen uppgift.

    Faster Greta på långvården som tvingas ligga i sin egen avföring pga minskade resurser,kanske har just dig att tacka för det, känns det bra ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    650.000 för trippelmördare. Empty ??

    Inlägg  Sniperace 2009-04-09, 18:12

    martin7lindgren skrev:"Bullshit", Annicka Östberg har inte mördar någon, hon var med när hennes kille gjorde det,
    Och det har betalat 28 år för hitills!
    Sen att Reinfeldt vill plocka poäng nu när hon är hemma, är ju bara för ynkligt,
    Hans skitsnack att hans samtal mellan fyra ögon köper inte jag, No
    Precis som hennes mamma sa, tack vare att Califonien är närmast bankrutt och inget annat!
    Nu är det ju så att hon 1972 faktiskt efter ERKÄNNANDE dömdes för DRÅP...
    hon är nog INTE den lilla ängel med skinande vita vingar som du tydligen tror.
    Östberg
    och fakta är också att pojkvännen med all säkerhet inte skulle lyckats nmed de andra morden UTAN hennes hjälp, hon är ansvarig/medansvarig för TRE människors död genom MORD och medhjälp till mord.

    Men nu var det iofs AMERIKANER som mördades så det kanske är förmildrande och kanske ochså något som borde ge straffrihet?
    De pengar som lagts ner på henne skulle gjort nytta inom vården


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-04-09, 18:38, ändrad totalt 1 gång
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    650.000 för trippelmördare. Empty Ett annat sätt att se på saken...

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-09, 18:17

    Man kan ju se det som så att Sverige i detta fall tar ett visst ansvar för en medborgare som begår svåra brott utomlands. Låta vara efter 28 år. Tänk om andra länder kunde ta samma ansvar för "sina" kriminella medborgare som verkar i Sverige? Man kan väl säga som så, att det ideologiska underlaget för (sd) isf i det närmaste skulle raderas. Två flugor på smällen, s a s..

    Sedan är det måhända signifikativt att det krävs en borgerlig statsminister för att saker och ting ska hända i ett fall som detta. Det skulle inte förvåna mig ifall Dawit Isaac kommer hem i det närmaste också.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    650.000 för trippelmördare. Empty fusk.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-09, 18:42

    Jo, skattefusk är ok i liten Svensson skala där man byter tjänster, köper nån liten tjänst svart, köper nån liten vara svart osv.
    Allt annat bara spelar makten i händerna, får folk inte ha kvar bestämmandet över sitt privat liv så lever vi ju inte bättre än i en fascist stat typ DDR.

    Vercing, det finns , tror jag, hundratals svenska medborgare fängslade utomlands, ska vi ta hem alla till en kostnad av cirka 50 miljoner ? Plus vad det kostar att fö dem här för resten av deras liv ?

    Jag tillägger att jag har inget emot om Östberg skulle friges efter 28 år, men då får hon väl bli det i Californien, och ta sig till Sverige själv om hon önskar.

    Edit, jag läser ett citat av den erbarmlige martin, han är lika dum som han ser ut. Östberg har erkänt First degree murder, och är fälld för det.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 18:56

    GustavAnder skrev:Jo, skattefusk är ok i liten Svensson skala där man byter tjänster, köper nån liten tjänst svart, köper nån liten vara svart osv.
    Allt annat bara spelar makten i händerna, får folk inte ha kvar bestämmandet över sitt privat liv så lever vi ju inte bättre än i en fascist stat typ DDR.

    Vercing, det finns , tror jag, hundratals svenska medborgare fängslade utomlands, ska vi ta hem alla till en kostnad av cirka 50 miljoner ? Plus vad det kostar att fö dem här för resten av deras liv ?

    Jag tillägger att jag har inget emot om Östberg skulle friges efter 28 år, men då får hon väl bli det i Californien, och ta sig till Sverige själv om hon önskar.

    Edit, jag läser ett citat av den erbarmlige martin, han är lika dum som han ser ut. Östberg har erkänt First degree murder, och är fälld för det.

    Nja byter tjänster då skall inga penngar ingå.. (oj har visst roffat åt mig förmånga n i ordet pengar sorry)
    fast hur sätter man gränsen???
    När blir det oärligt??
    Du bygger en altan åt mig för 12,000 kr.
    Och jag bjuder dina ungar på pankakor för 10,50 kr
    (man ska ta i för att bevisa sin tes Evil or Very Mad )

    å du är det ok ring mig så kan vi göra lite affärer.. alien

    Hoppas skämtet går hem jag bävar..


    Senast ändrad av x-medborgare den 2009-04-09, 19:17, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 19:06

    "skattefusk är ok i liten Svensson skala där man byter tjänster,"

    fast skrev du ju knappast på ABs forum.
    Skattefusk är stöld, inget annat, oavsett vilka förskönande omskrivningar högern försöker med.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    650.000 för trippelmördare. Empty Nej GA!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-09, 19:10

    Jag tycker att vi bara ska ta hem brottslingar i syfte att vinna politiska poäng gentemot sossarna.. Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    650.000 för trippelmördare. Empty hehe

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:13

    Vercingetorix skrev:Jag tycker att vi bara ska ta hem brottslingar i syfte att vinna politiska poäng gentemot sossarna.. Wink

    Men varför frågade de inte mig, jag kunde tagit hälften av de där pengarna o fixat hem henne tongue
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    650.000 för trippelmördare. Empty Hehe..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-09, 19:35

    Du menar att du kunde "fixat" henne för halva beloppet? Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    650.000 för trippelmördare. Empty jupp med glädje

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:40

    Vercingetorix skrev:Du menar att du kunde "fixat" henne för halva beloppet? Wink

    Har väl tagit mig ett par år att ro, men det hade nog gått
    Speciellt om det betytt skuldfrihet när jag kom hem tongue

    Då hade jag inte behövt mera bidrag kunde levt på 50-75% jobb Wink
    och fiskat resten av tiden Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 20:12

    theward skrev:
    Vercingetorix skrev:Du menar att du kunde "fixat" henne för halva beloppet? Wink

    Har väl tagit mig ett par år att ro, men det hade nog gått
    Speciellt om det betytt skuldfrihet när jag kom hem tongue

    Då hade jag inte behövt mera bidrag kunde levt på 50-75% jobb Wink
    och fiskat resten av tiden Wink

    Trevligt att "se" dig TW Very Happy

    Jag kunde ha hjälpt dig att ro, sjukpenningen efter ett års sjukskrivning är en skam.

    Jag fattar inte varför hon inte kunde flyga reguljärt?!? Vad var orsaken till att de måste chartra ett eget plan?!? Var de rädda att hon skulle hoppa av i farten och rymma eller att hon skulle ta livet av sina medresenärer? Oförlåtligt att slösa med skattemedel på detta sätt Evil or Very Mad


    Senast ändrad av cleopatra den 2009-04-09, 20:57, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 20:32

    Var de rädda att hon skulle hoppa av i farten och rymma eller att hon skulle ta livet av sina medresenärer?

    I konspirations Sverige kan man aldrig vara säker på någonting.
    Vi har också blivit anklagade för att hysa potentiella
    terrorister så när vi måste avhysa några potentiella sådana så
    kostar det.

    http://www.skola.gr8.se/dokument/Juridik/JO/2005-2006-JO-hela.pdf
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    650.000 för trippelmördare. Empty Tror det handlar mera om

    Inlägg  theward 2009-04-09, 21:10

    Prestige, prestige får kosta.
    Tyvärr kan man då slösa lite extra.
    När det sas passar..........

    jo det hade nog behövts hjälp, annars hade man väl blåst tillbaka de dagar man inte varit kapabel att ro....

    Sänksten funkar nog kasst ute i atlanten...
    Linan skulle vara så lång, att den inte ens fick plats i roddbåten
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-09, 21:14

    GustavAnder skrev:Vakna , hjärndöda Svenska folk.
    Fortsätt sov, nyttiga idioter på vänsterkanten, ni vaknar väl inte förrän era bidrag försvinner.

    Är det inte Reinfeldt och gänget som idag slår sig för bröstet över att ha fixat detta ?
    .
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    650.000 för trippelmördare. Empty fångtransporter

    Inlägg  Sniperace 2009-04-09, 22:14

    Var de rädda att hon skulle hoppa av i farten och rymma eller att hon skulle ta livet av sina medresenärer?

    Fångtransporter sker i sort sett alltid i chartrade plan, Annika ÄR fortfarande fånge och inte fri att välja färdsätt, dessutom brukar flygbolagen VÄGRA att transportera fångar i sina vanliga resor
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 23:06

    Sniperace skrev:
    Var de rädda att hon skulle hoppa av i farten och rymma eller att hon skulle ta livet av sina medresenärer?

    Fångtransporter sker i sort sett alltid i chartrade plan, Annika ÄR fortfarande fånge och inte fri att välja färdsätt, dessutom brukar flygbolagen VÄGRA att transportera fångar i sina vanliga resor



    Jaha...*muttrar ilsket* Men då får de väl transportera henne med båt då i stället Twisted Evil

    Sponsored content


    650.000 för trippelmördare. Empty Sv: 650.000 för trippelmördare.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 10:20