Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
RedCloud
ANNA2LINK
Secrist
Regndrottning
Redvictory
F.I.S.T
10 posters

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-09, 23:26

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...
    Det borde väl vara positivt. Ändå har Alliansen lurat folk att tro tvärtom...
    Och Folk som är friska helt plötsligt avundas de som är sjuka....

    hur sjukt är inte det då på en skala 1-10 ????
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Redvictory 2010-02-09, 23:32

    F.I.S.T skrev:Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...
    Det borde väl vara positivt. Ändå har Alliansen lurat folk att tro tvärtom...
    Och Folk som är friska helt plötsligt avundas de som är sjuka....

    hur sjukt är inte det då på en skala 1-10 ????

    Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-10, 00:25

    De alla är avundsjuka för att arbetslösa och sjuka har en ststsfinansierad semester...utan tidsbegränsning, dessutom.

    Livet är en fest!Rolling Eyes

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 00:31

    Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!

    Läste en politisk kommentator som lite ironiskt konstaterade: "..att sossarna egentligen länge varit på väg mot samma mål som alliansen. Fast med alliansen så fick sverige en turboversion". Istället för att smyga in förändringarna som kanske mer var sossarnas mål.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-10, 01:27

    Secrist skrev:Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!

    Läste en politisk kommentator som lite ironiskt konstaterade: "..att sossarna egentligen länge varit på väg mot samma mål som alliansen. Fast med alliansen så fick sverige en turboversion". Istället för att smyga in förändringarna som kanske mer var sossarnas mål.


    Vi behöver ett bra system vid sjukdom i vilket fall oavsett vilket block som regerar!!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-10, 03:41

    Secrist skrev:Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!

    Läste en politisk kommentator som lite ironiskt konstaterade: "..att sossarna egentligen länge varit på väg mot samma mål som alliansen. Fast med alliansen så fick sverige en turboversion". Istället för att smyga in förändringarna som kanske mer var sossarnas mål.

    Mmm... låter som du är nöjd med detta, och sållar dig kanske till dom som är avundsjuka på de sjuka, och är missnöjda över att ha ett jobb ???
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 08:49

    Secrist skrev:Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!

    Läste en politisk kommentator som lite ironiskt konstaterade: "..att sossarna egentligen länge varit på väg mot samma mål som alliansen. Fast med alliansen så fick sverige en turboversion". Istället för att smyga in förändringarna som kanske mer var sossarnas mål.

    Faktum är att Alliansens "Turbo in hell" gynnar inte sveriges ekonomi och tillväxt! snarare tvärtom! Alliansens politik där de använder de sjuka och arbetslösa som försökskaniner är därför snart historia!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  RedCloud 2010-02-10, 08:54

    En gång i tiden stod arbetare mot arbetsköpare.
    Nu har Svenskt Näringsliv, Timbro och dess politisk gren Alliansen fått arbetare att stå mot sjuka och arbetslösa.

    Söndra och härska.

    Skickligt, men för djävligt.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-10, 10:05

    RedCloud skrev:En gång i tiden stod arbetare mot arbetsköpare.
    Nu har Svenskt Näringsliv, Timbro och dess politisk gren Alliansen fått arbetare att stå mot sjuka och arbetslösa.

    Söndra och härska.

    Skickligt, men för djävligt.


    Ja det är för djävligt!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 14:17

    Faktum är att Alliansens "Turbo in hell" gynnar inte sveriges ekonomi och tillväxt! snarare tvärtom! Alliansens politik där de använder de sjuka och arbetslösa som försökskaniner är därför snart historia!

    Så du tror att vänstern kommer att gå tillbaka till sin fiaskopolitik där folk förtidspensioneras i parti och minut? Eller är du ännu mer naiv och tror att folk inte kommer att förtidspensioneras men kommer att kunna gå år ut och år in på 80% inkomst utan några som helst krav på arbetsprövning?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 14:19

    Secrist skrev:Faktum är att Alliansens "Turbo in hell" gynnar inte sveriges ekonomi och tillväxt! snarare tvärtom! Alliansens politik där de använder de sjuka och arbetslösa som försökskaniner är därför snart historia!

    Så du tror att vänstern kommer att gå tillbaka till sin fiaskopolitik där folk förtidspensioneras i parti och minut? Eller är du ännu mer naiv och tror att folk inte kommer att förtidspensioneras men kommer att kunna gå år ut och år in på 80% inkomst utan några som helst krav på arbetsprövning?

    Vänligen stäng av din fantasigenerator där du tror en massa secrist! kom igen när du vet nåt istället!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Fakta

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 14:23

    Vänligen stäng av din fantasigenerator där du tror en massa secrist! kom igen när du vet nåt istället!

    Då kanske du kan presentera fakta på vad den nya politiken kommer att innebära eftersom de rödgröna inte ens ha gjort det? Eller utgår du bara från att det kommer att bli alldeles fantastiskt bra och helt annorlunda från alliansens politik? Hur var det med fantasigeneratorn?

    Det är väldigt sällan du svarar något konkret märker jag. Det är väldigt svävande svar och påståenden tagna ur luften mer baserat på hur du vill att det ska vara mer än vad de rödgröna faktiskt säger.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 14:28

    Secrist skrev:Vänligen stäng av din fantasigenerator där du tror en massa secrist! kom igen när du vet nåt istället!

    Då kanske du kan presentera fakta på vad den nya politiken kommer att innebära eftersom de rödgröna inte ens ha gjort det? Eller utgår du bara från att det kommer att bli alldeles fantastiskt bra och helt annorlunda från alliansens politik? Hur var det med fantasigeneratorn?

    Det är väldigt sällan du svarar något konkret märker jag. Det är väldigt svävande svar och påståenden tagna ur luften mer baserat på hur du vill att det ska vara mer än vad de rödgröna faktiskt säger.

    Jag brukar ofta lägga in en länk secrist! (har du missat det?) När det gäller dig så handlar det mest om att du tror en massa dåligt och illavarslande om de Rödgröna samtigigt som du vill presentera Reinfweldt som Gudarnas gud!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  formsvackan 2010-02-10, 15:23

    RedCloud skrev:En gång i tiden stod arbetare mot arbetsköpare.
    Nu har Svenskt Näringsliv, Timbro och dess politisk gren Alliansen fått arbetare att stå mot sjuka och arbetslösa.

    Söndra och härska.

    Skickligt, men för djävligt.
    Det är tyvärr allt för få som inser detta Mad
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty En gud?

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 16:22

    Jag brukar ofta lägga in en länk secrist! (har du missat det?) När det gäller dig så handlar det mest om att du tror en massa dåligt och illavarslande om de Rödgröna samtigigt som du vill presentera Reinfweldt som Gudarnas gud!

    Eftersom jag inte röstade på moderaterna i senaste valet (jag har aldrig röstat på dem) så kanske det argumentet inte riktigt håller. Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 16:28

    Secrist skrev:Jag brukar ofta lägga in en länk secrist! (har du missat det?) När det gäller dig så handlar det mest om att du tror en massa dåligt och illavarslande om de Rödgröna samtigigt som du vill presentera Reinfweldt som Gudarnas gud!

    Eftersom jag inte röstade på moderaterna i senaste valet (jag har aldrig röstat på dem) så kanske det argumentet inte riktigt håller. Rolling Eyes

    Du har ju gång på gång berömt honom som en gud här på forumet! du menar att du inte menar det du skrivit då? kanske det var av ironi?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-10, 16:32

    Det är ju ett särdrag hosforumhögern, att se det som ett straff att vara frisk och arebetsför och ha ett jobb, och en högvinst att få vara sjuk?

    Sanslösa påståenden från sanslösa högergökar!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty En gud?

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 17:05

    Du har ju gång på gång berömt honom som en gud här på forumet!

    Såpass! Det var mer än jag visste. Måhanda kan herrn vara så vänlig och visa var någonstans jag skrivit inlägg där jag hyllat honom som gud. scratch
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-11, 07:29

    Nu är det ju inte helt ovanligt... men väldigt lite av inläggen handlar om tråden
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  theward 2010-02-11, 09:27

    F.I.S.T skrev:Nu är det ju inte helt ovanligt... men väldigt lite av inläggen handlar om tråden
    Vill eller kan man inte svara, då blir det ju så här..
    forumhögern är en kombination av struts och pitbullterrier...
    När de inte kan eller vill svara eller stå till svars, då håller de sig undan.
    När de jar chansen att rätta någon som inte riktigt vet eller har skrivit fel(eller bara inte har en länk till sit tpåstående), eller bara för att formhögern vill smäda, baktala nån..
    Då är det fullskalig attack
    Dessa attacker verkar ske synkroniserat från flera håll
    Då attackerar
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  theward 2010-02-11, 09:56

    Vet iaf vad jag själv tycker...
    under perioden 2000-2006 hade jag i mina mått mätt bra år fysiskt ,ekonomiskt i stora delar
    Då hade jag bla ett fast treskiftsjobb i 3 år och en del kortidsjobb före och efter...
    jag tyckte faktiskt det var bra mkt trevligare och lugnare på den tiden..
    Bara att kroppen fungerde skapligt igen efter några år dipp...i slutet på 90-talet.
    Var en ren befrielse, samt att man nu tjänade lite mera pengar och de rullade in kontinuerligt unde en lång sammanhänande period..
    jämför man med åren 2006-2009, så går det inte att jämföra rent utsagt..
    Min sjukdom har eskalerart, likså så mina skador, ekonmin har körts i botten pga av detta.
    Nu har jag iofs ett jobb igen, men bara på 75% som är det jag mäktar med(oftast)
    Försöker jag lite mera en vecka, då får jag betala med några dagars frånvaro veckan efter
    inte bara det att må så jävla uselt som man mår ibland, är närmast obeskrivbart
    personligen gnällde jag aldrig på hur mkt skaten tog, var det nåt jag ibland klagade på var det lönenivån i sig
    Svårt att se att just Staten ska vara fienden, när det gäller nettolönerna, det är väl arbetsgivaren man ska klaga på isåfall....
    De kronor som jag förrut betalade mera i skatt, de gick ju upperbarligen till bla sjuka och arbetslösa, eftersom samma grupper nu får stryka på foten iom skattesänkningarna
    jag har båe nu som deltidssjukskriven och när jag jobbade typ 120%, svårt att se att just de sjuka o arbetslösa ska missgynnas mera än de redan gjorde förrut?
    Det gick ingen nöd på mig när jag tjänade i runda slängar 20-21 000 kr netto i månaden, mao.. den där berömda tusenlappen var inte nödvändigt, inte om priset för de som inte kan jobba eller har ett jobb är/blir så stort
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-11, 13:01

    theward skrev:Vet iaf vad jag själv tycker...
    under perioden 2000-2006 hade jag i mina mått mätt bra år fysiskt ,ekonomiskt i stora delar
    Då hade jag bla ett fast treskiftsjobb i 3 år och en del kortidsjobb före och efter...
    jag tyckte faktiskt det var bra mkt trevligare och lugnare på den tiden..
    Bara att kroppen fungerde skapligt igen efter några år dipp...i slutet på 90-talet.
    Var en ren befrielse, samt att man nu tjänade lite mera pengar och de rullade in kontinuerligt unde en lång sammanhänande period..
    jämför man med åren 2006-2009, så går det inte att jämföra rent utsagt..
    Min sjukdom har eskalerart, likså så mina skador, ekonmin har körts i botten pga av detta.
    Nu har jag iofs ett jobb igen, men bara på 75% som är det jag mäktar med(oftast)
    Försöker jag lite mera en vecka, då får jag betala med några dagars frånvaro veckan efter
    inte bara det att må så jävla uselt som man mår ibland, är närmast obeskrivbart
    personligen gnällde jag aldrig på hur mkt skaten tog, var det nåt jag ibland klagade på var det lönenivån i sig
    Svårt att se att just Staten ska vara fienden, när det gäller nettolönerna, det är väl arbetsgivaren man ska klaga på isåfall....
    De kronor som jag förrut betalade mera i skatt, de gick ju upperbarligen till bla sjuka och arbetslösa, eftersom samma grupper nu får stryka på foten iom skattesänkningarna
    jag har båe nu som deltidssjukskriven och när jag jobbade typ 120%, svårt att se att just de sjuka o arbetslösa ska missgynnas mera än de redan gjorde förrut?
    Det gick ingen nöd på mig när jag tjänade i runda slängar 20-21 000 kr netto i månaden, mao.. den där berömda tusenlappen var inte nödvändigt, inte om priset för de som inte kan jobba eller har ett jobb är/blir så stort

    word ward !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Fakta

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 14:38

    Nu är det ju inte helt ovanligt... men väldigt lite av inläggen handlar om tråden

    Mer fakta, mindre floskler tack.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-12, 23:15

    Secrist skrev:Nu är det ju inte helt ovanligt... men väldigt lite av inläggen handlar om tråden

    Mer fakta, mindre floskler tack.

    Ja precis Scerist... lite mer substans och egna åsikter, och mindre provocerande intetsägande oneliners Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 10:58

    Upp... intressant, viktig tråd

    Sponsored content


    Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...??? Empty Sv: Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...???

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 08:20