Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+16
Susz X
KickTheRasist
bing
Blåfront
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
x-medborgare
lazy
theward
Kakmonstret
berralarzon
GustavAnder
Sniperace
MartinLindgren
RedCloud
fredrik rahm70
20 posters

    förstörd tråd av martin och redcloud

    Omröstning

    Stämmer jinges blogg?

    [ 5 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Bar_left45%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Bar_right [45%] 
    [ 3 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Bar_left27%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Bar_right [27%] 
    [ 3 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Bar_left27%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Bar_right [27%] 

    Totalt antal röster: 11
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 19:15

    Ok, det är alltså inte OK att hota ngn på ett Forum.
    Vad gör man då med ett nick som de facto gör det ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Borde in heller vara ok

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:22

    RedCloud skrev:Ok, det är alltså inte OK att hota ngn på ett Forum.
    Vad gör man då med ett nick som de facto gör det ?

    Att förtala, förnedra och allmänt påtvinga andra åsikter de faktiskt inte har.

    Att var hövlig funkade ju inte heller, tatex AB forum.
    Jag var med i mer än ett år, har aldrig blivit avstängd och fått väldigt få inlägg borttagna.
    Trots detta så har samma (några få)personer hela tiden hoppad på mig och varit dryga, dumma och tom hotat mig.

    Så nu när censurfriheten tagit dem till nya höjder, eller djupare avgrunder.
    Då orkar inte jag var hövlig längre, i samma utsträckning.
    Nå man får nog och jag måste erkänna, det känns jävligt skön att "bita tillbaka"
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 19:24

    theward skrev:
    cleopatra skrev:
    Va fan ska man göra, tiga och gå med på att ständigt bli påhoppad och rent ut sagt felciterar, förtalad och hotad.



    Gör som jag. Håll en god debattnivå genom att vägra sänka dig till den låga nivå som de som ägnar sig åt personangrepp gör. Angrip deras åsikter, men inte deras person. Försök att se varje problem från mer än en synvinkel. Även om man har en bestämd åsikt i ett ämne så måste man även kunna se det ur den andres perspektiv. Eller som min dotter sa när hon inte fick göra det hon ville: Du är dum i huvudet mamma, men jag förstår vad du menar Wink

    Jag har aldrig blivit utsatt för personangrepp här, men har å andra sidan aldrig ägnat mig åt det heller. Man blir behandlad som man behandlar andra helt enkelt.

    Tar helt enkelt inte skit från nån...
    Sen säger jag inget om dem som sväljer och bara tar emot eller bara är PK mestadels av tiden.

    Det är deras val, men inte mitt.

    Du cleo, man blir behandlad som andra behandlar en härinne, inte blir man behandlad som man förtjänat...

    Som sagt jag tar inte skit och nåt ska man väl få reagera på.
    Eller ska bara nötterna få känna att de kan hålla på?

    Självklart måste man få försvara sig, men inte genom att själv gå till personangrepp och därigenom sänka sig till deras nivå. Då är man ju inte bättre själv och ska inte klaga.

    Är det mig du syftar på när du nämner dem som tar skit och är PK? För jag tar varken skit eller är PK på något sätt. Jag får ofta försvara mina åsikter som ibland anses mycket kontroversiella. Däremot respekterar jag andras åsikter även om de inte tycker som jag, och debatterar bara ämnet och inte andras person.

    Min erfarenhet är att om man inte svara på personangrepp så tröttnar folk till slut och upphör med det. Detta är ju bara mina åsikter, men jag tror att så länge alla känner att de måste försvara sig genom att ge tillbaka med samma mynt så kommer personangreppen aldrig att upphöra eftersom det blir en ond cirkel.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 19:24

    RedCloud skrev:Ok, det är alltså inte OK att hota ngn på ett Forum.
    Vad gör man då med ett nick som de facto gör det ?

    Ja du tycker mig sett olika metoder men funkar det?? Vet inte har inget bra svar.. Embarassed
    Det är nog lätt att tycka si eller så när man själv inte blivit direkt hotad på hoppad ja men inte hotad confused confused
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 19:25

    "Då orkar inte jag var hövlig längre, i samma utsträckning."

    Känner precis samma sak.
    Det finns två-tre högernick som aldrig sänker sig till Fredrik Rahms träsknivå, det är Lazy, Verc och Cleopatra, finns ingen anledning till att vara nedlåtande eller otrevlig mot dessa.
    och då får man respekt tillbaka.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 19:29

    Nu handlar ju det här först o främst om vendettan mellan fredrik
    och martin vad jag har förstått o där är det nog ganska lika, båda
    slänger ur sej det ena "hotet" efter det andra. Vad göra? Tja, hade
    de varit virus så hade de fått sitta i karantän. Laughing Skämt åsido,
    går man lite tillbaka bland alla inlägg så går det faktiskt att se
    att även martin är en drivande faktor här och att ge honom "immunitet"
    p.g.a ett tidigare jobbigt liv är nog en björntjänst.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Åsikter respekterar jag

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:31

    cleopatra skrev:
    theward skrev:
    cleopatra skrev:
    Va fan ska man göra, tiga och gå med på att ständigt bli påhoppad och rent ut sagt felciterar, förtalad och hotad.



    Gör som jag. Håll en god debattnivå genom att vägra sänka dig till den låga nivå som de som ägnar sig åt personangrepp gör. Angrip deras åsikter, men inte deras person. Försök att se varje problem från mer än en synvinkel. Även om man har en bestämd åsikt i ett ämne så måste man även kunna se det ur den andres perspektiv. Eller som min dotter sa när hon inte fick göra det hon ville: Du är dum i huvudet mamma, men jag förstår vad du menar Wink

    Jag har aldrig blivit utsatt för personangrepp här, men har å andra sidan aldrig ägnat mig åt det heller. Man blir behandlad som man behandlar andra helt enkelt.

    Tar helt enkelt inte skit från nån...
    Sen säger jag inget om dem som sväljer och bara tar emot eller bara är PK mestadels av tiden.

    Det är deras val, men inte mitt.

    Du cleo, man blir behandlad som andra behandlar en härinne, inte blir man behandlad som man förtjänat...

    Som sagt jag tar inte skit och nåt ska man väl få reagera på.
    Eller ska bara nötterna få känna att de kan hålla på?

    Självklart måste man få försvara sig, men inte genom att själv gå till personangrepp och därigenom sänka sig till deras nivå. Då är man ju inte bättre själv och ska inte klaga.

    Är det mig du syftar på när du nämner dem som tar skit och är PK? För jag tar varken skit eller är PK på något sätt. Jag får ofta försvara mina åsikter som ibland anses mycket kontroversiella. Däremot respekterar jag andras åsikter även om de inte tycker som jag, och debatterar bara ämnet och inte andras person.

    Min erfarenhet är att om man inte svara på personangrepp så tröttnar folk till slut och upphör med det. Detta är ju bara mina åsikter, men jag tror att så länge alla känner att de måste försvara sig genom att ge tillbaka med samma mynt så kommer personangreppen aldrig att upphöra eftersom det blir en ond cirkel.

    Dock inte dåligt beteende.
    Nope det är inte dåligt beteende att ge igen med samma mynt.
    Det är nödvändigt...
    Annars börjar det likna sk fri uppfostran somn vissa förespråkar inom barnuppfostran.
    Att var konflikträdd och inte visa vad som är rätt eller fel, det ger bara mer problem.

    Nja jag har inte sagt att du är pk, men lite åt det hållet är det ibland.
    Det lönar sig som sagt vad inte att vara hyggligt mot vissa härinne... så varför ska man då vara snäll åt dem?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 19:35

    RedCloud skrev:"Då orkar inte jag var hövlig längre, i samma utsträckning."

    Känner precis samma sak.
    Det finns två-tre högernick som aldrig sänker sig till Fredrik Rahms träsknivå, det är Lazy, Verc och Cleopatra, finns ingen anledning till att vara nedlåtande eller otrevlig mot dessa.
    och då får man respekt tillbaka.

    Tack för det RC, fast jag vet inte om jag håller med dig om det där med högernick.. Rolling Eyes Politisk vilde utan uppdrag var det ju... Very Happy

    Ja det är sant, du och jag står långt ifrån varandra i många frågor och har haft vilda debatter om sakfrågor, men ALDRIG om person.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Det är ju det jag menar

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:36

    RedCloud skrev:"Då orkar inte jag var hövlig längre, i samma utsträckning."

    Känner precis samma sak.
    Det finns två-tre högernick som aldrig sänker sig till Fredrik Rahms träsknivå, det är Lazy, Verc och Cleopatra, finns ingen anledning till att vara nedlåtande eller otrevlig mot dessa.
    och då får man respekt tillbaka.

    Dessa tre blir ju "aldrig" påhoppade i princip av någon från varken vänster eller höger.

    Fast hade de varit vänster, hade de trots samma beteende fått rejäla smällar dagligen, jag lovar.

    Vad detta beror på?
    Joo... andelen otrevliga mobbade nick är 3-4 ggr falt större på högersidan.
    Vet inte om det egentligen beror på politiskt grund, tror mera på att de, helt enkelt är osympatiska personer..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-09, 19:44

    Att debatter och diskutioner hettar till har inte jag några problem med,
    och som i mitt eget fall är jag stolt att jag tagit livet tillbaks och numera är en f.d hemlös,
    Att sen som Mr. Rahm gör lägger ut mig på nätet och lägger in min sen 5 år tillbaks gammla bild i ett helt annat sammanhang köper jag inte?
    Han beter sig helt enkelt som en skitstövel och tror han kan göra som han vill mot andra, NO WAY!
    Han ska inte sprida sina rena lögner om mig som han gör, mixa min bild och lägga in den som om jag är ett fyllo som ligger utanför bolaget, han vet inget om mina alkoholvanor?
    Han har tidigare också mer än en gång påstått att jag ligger utslagen på marken
    inne på centralen, o.s.v!
    Finns ingen som någonsin sett mig ligga utslagen på marken någonstans, ingen har heller sett mig berusad utanför något systembolag,
    Ingen har heller sett mig virra runt på stan påtänd som Mr. Rahm också påstår?
    Men som jag sa tidigare, sista ordet är inte sagt för hans del, men det ska inte få sabba påsken här på forumet,
    Jag slänger aldrig första stenen mot andra, en av djungelagarna som jag levt efter under stor del av mitt liv säger att aldrig ge sig på någon som inte gjort något?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 19:44

    theward skrev:
    cleopatra skrev:
    theward skrev:
    cleopatra skrev:
    Va fan ska man göra, tiga och gå med på att ständigt bli påhoppad och rent ut sagt felciterar, förtalad och hotad.



    Gör som jag. Håll en god debattnivå genom att vägra sänka dig till den låga nivå som de som ägnar sig åt personangrepp gör. Angrip deras åsikter, men inte deras person. Försök att se varje problem från mer än en synvinkel. Även om man har en bestämd åsikt i ett ämne så måste man även kunna se det ur den andres perspektiv. Eller som min dotter sa när hon inte fick göra det hon ville: Du är dum i huvudet mamma, men jag förstår vad du menar Wink

    Jag har aldrig blivit utsatt för personangrepp här, men har å andra sidan aldrig ägnat mig åt det heller. Man blir behandlad som man behandlar andra helt enkelt.

    Tar helt enkelt inte skit från nån...
    Sen säger jag inget om dem som sväljer och bara tar emot eller bara är PK mestadels av tiden.

    Det är deras val, men inte mitt.

    Du cleo, man blir behandlad som andra behandlar en härinne, inte blir man behandlad som man förtjänat...

    Som sagt jag tar inte skit och nåt ska man väl få reagera på.
    Eller ska bara nötterna få känna att de kan hålla på?

    Självklart måste man få försvara sig, men inte genom att själv gå till personangrepp och därigenom sänka sig till deras nivå. Då är man ju inte bättre själv och ska inte klaga.

    Är det mig du syftar på när du nämner dem som tar skit och är PK? För jag tar varken skit eller är PK på något sätt. Jag får ofta försvara mina åsikter som ibland anses mycket kontroversiella. Däremot respekterar jag andras åsikter även om de inte tycker som jag, och debatterar bara ämnet och inte andras person.

    Min erfarenhet är att om man inte svara på personangrepp så tröttnar folk till slut och upphör med det. Detta är ju bara mina åsikter, men jag tror att så länge alla känner att de måste försvara sig genom att ge tillbaka med samma mynt så kommer personangreppen aldrig att upphöra eftersom det blir en ond cirkel.

    Dock inte dåligt beteende.
    Nope det är inte dåligt beteende att ge igen med samma mynt.
    Det är nödvändigt...
    Annars börjar det likna sk fri uppfostran somn vissa förespråkar inom barnuppfostran.
    Att var konflikträdd och inte visa vad som är rätt eller fel, det ger bara mer problem.

    Nja jag har inte sagt att du är pk, men lite åt det hållet är det ibland.
    Det lönar sig som sagt vad inte att vara hyggligt mot vissa härinne... så varför ska man då vara snäll åt dem?





    Jag är aldrig snäll mot elakingar, jag tycker bara inte att de är värda min ilska, tid och uppmärksamhet.

    Om PK är att försöka se saker ur fler synvinklar än min egen, ha respekt för mina modebattörer och deras åsikter och vägra ägna mig åt personangrepp så är jag det. Jag är inte konflikträdd och jag vägrar "uppfostra" vuxna människor, jag har nog här hemma.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 19:44

    lazy skrev:Nu handlar ju det här först o främst om vendettan mellan fredrik
    och martin vad jag har förstått o där är det nog ganska lika, båda
    slänger ur sej det ena "hotet" efter det andra. Vad göra? Tja, hade
    de varit virus så hade de fått sitta i karantän. Laughing Skämt åsido,
    går man lite tillbaka bland alla inlägg så går det faktiskt att se
    att även martin är en drivande faktor här och att ge honom "immunitet"
    p.g.a ett tidigare jobbigt liv är nog en björntjänst.

    Med resarvation för att inte sett och läst allt.
    Så är min mening att det finns en skillnad martin använder sig av rump och ord och antydningar som jag rodnar över Embarassed om jag skriver dem i klartext.
    Fredrik han angriper martins de facto bakgrund/person och förmodade ex livstil hans handikap etc.

    Jag kan se en skillnad i fula ord och påståenden Jag stöttar inte Martins språkval.
    Men jag ser en klar skillnad i förfarandet.
    Björntjänst möjligen men ser inget fel i att stötta personer som ändrar sitt liv till det bättre.
    Men det kan ju vara så att man protesterar mot just angreppen på person. Och inte Martin som person.
    Jag snackar med båda.. Politiskt finns Martin och jag på samma sida men vi är inte eniga i allt ta typ Mona.

    Med risk för att bli missförstådd men jag tar den.. Shocked
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 19:46

    Dessa tre blir ju "aldrig" påhoppade i princip av någon från varken vänster eller höger.


    Kan inte prata för de andra tw men du måste ha missat totalt hur
    påhoppad jag har blivit både på AB forum och här fast här är det
    ju just martin som stått för påhoppen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-09, 19:49

    Säger samma sak,skulle aldrig falla mig in att börja jiddra med Cleopatra, x-medborgare mf.l, bra debattörer som sagt,

    Och tyvärr så blir det många gånger hårda duster med Lazy, men som sagt så beror det lika mycket på båda två, jag har inget emot Lazy?

    Jag har aldrig haft fördomar mot människor, tycker inte illa om någon,
    Men en person står jag för att jag tycker djävligt illa om, och det Mr. Rahm, finns inget försvar för hans betende mot andra!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Blåfront 2009-04-09, 19:50

    RedCloud skrev:Hoppas verkligen att det blir en anmälan på Fredrik Rahm, eller att admin får fingrarna ur och stänger av honom. Killen är ju inte frisk på en fläck.

    Har vänstertomtar sina egna särbehandlade regler även på detta forum?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 19:52

    Med resarvation för att inte sett och läst allt.
    Så är min mening att det finns en skillnad martin använder sig av rump och ord och antydningar som jag rodnar över Embarassed om jag skriver dem i klartext.
    Fredrik han angriper martins de facto bakgrund/person och förmodade ex livstil hans handikap etc.

    Jag kan se en skillnad i fula ord och påståenden Jag stöttar inte Martins språkval.
    Men jag ser en klar skillnad i förfarandet.
    Björntjänst möjligen men ser inget fel i att stötta personer som ändrar sitt liv till det bättre.
    Men det kan ju vara så att man protesterar mot just angreppen på person. Och inte Martin som person.
    Jag snackar med båda.. Politiskt finns Martin och jag på samma sida men vi är inte eniga i allt ta typ Mona.

    Med risk för att bli missförstådd men jag tar den.. Shocked

    Jag förstår precis vad du menar, och jag "pratar" också med både Martin och Fredrik. Jag har vid ett flertal tillfällen klargjort min inställning till personangrepp och det gäller ALLA som ägnar sig åt det. Skillnaden är att jag tycker illa om beteendet, inte om personerna. Detta predikar jag ständigt för mina barn när de bråkar; Säg att du hatar syrrans beteende, säg inte att du hatar henne.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Blåfront 2009-04-09, 19:54

    Som vissa av er gnällspikar till vänster betedde er på AB forumet!

    Ni kopierade användarnamn och ville få det som att ni var någon annan

    Ja det är kul så länge det inte drabbar en själv va??

    Ni tyckte detta var SKITroligt

    I synnerhet

    Redcloud
    Redsvictory
    Regndrottning
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 20:01

    Och tyvärr så blir det många gånger hårda duster med Lazy, men som sagt så beror det lika mycket på båda två, jag har inget emot Lazy?


    Undrar så vad frågetecknet står för martin?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 20:03

    Detta predikar jag ständigt för mina barn när de bråkar; Säg att du hatar syrrans beteende, säg inte att du hatar henne.

    Gillar dej mer o mer Cleo. Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 20:09

    cleopatra skrev:
    Med resarvation för att inte sett och läst allt.
    Så är min mening att det finns en skillnad martin använder sig av rump och ord och antydningar som jag rodnar över Embarassed om jag skriver dem i klartext.
    Fredrik han angriper martins de facto bakgrund/person och förmodade ex livstil hans handikap etc.

    Jag kan se en skillnad i fula ord och påståenden Jag stöttar inte Martins språkval.
    Men jag ser en klar skillnad i förfarandet.
    Björntjänst möjligen men ser inget fel i att stötta personer som ändrar sitt liv till det bättre.
    Men det kan ju vara så att man protesterar mot just angreppen på person. Och inte Martin som person.
    Jag snackar med båda.. Politiskt finns Martin och jag på samma sida men vi är inte eniga i allt ta typ Mona.

    Med risk för att bli missförstådd men jag tar den.. Shocked

    Jag förstår precis vad du menar, och jag "pratar" också med både Martin och Fredrik. Jag har vid ett flertal tillfällen klargjort min inställning till personangrepp och det gäller ALLA som ägnar sig åt det. Skillnaden är att jag tycker illa om beteendet, inte om personerna. Detta predikar jag ständigt för mina barn när de bråkar; Säg att du hatar syrrans beteende, säg inte att du hatar henne.

    Very Happy Exakt så säger jag till mina ungar också men det får bli bror istället Very Happy
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 20:18

    lazy skrev: Detta predikar jag ständigt för mina barn när de bråkar; Säg att du hatar syrrans beteende, säg inte att du hatar henne.

    Gillar dej mer o mer Cleo. Smile

    Ömsesidigt Lazy! sunny
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 20:21

    "fast jag vet inte om jag håller med dig om det där med högernick"

    (Cleo)

    Nej jag vet....men visste inte hur jag skulle formulera mig.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 20:23

    "Har vänstertomtar sina egna särbehandlade regler även på detta forum?"

    jajjamensan, efter 10 000 inlägg får vi en gratisresa till NordKorea.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-09, 20:27

    Som du vet x-medborgare, så är man en stor grabb, självklart tycker man inte lika om allting, No
    Och när det gäller Mona Sahlin, så står min politiska uppfattning fast med eller utan henne, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men som den sanne rödgröne väljare jag är, så har vi ju sett minst 10/12 anti hata Mona trådar bara på det här forumet, det är ju enda anledningen att jag driver min Leve Mona tråd, lite motstånd måste man ju göra tycker jag,
    Like a Star @ heaven
    Som jag också sagt många gånger, att vara rödgrön betyder ju inte att man är sosse, No Like a Star @ heaven
    Och i mitt fall så börjar det luta åt Lars Ohly och vänstern,faktiskt!
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Till sist det här rumpsnacket har ju Mr. Rahm bäddat för själv, genom att lägga ut sin bak här på forumet och drivit på i en massa inlägg, att man ska vara tacksam för den gunst han bjuder på, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven
    Sen förstår ju du säkert att jag inte är ute efter några poäng över mitt liv, jag vet själv att jag rest mig, mina barn och barnbarn vet det, vad mer kan jag begära? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men det betyder inte att någon ska ta för vana att utnyttja allt elände jag varit med om genom att sparka, slå och sprida rena lögnerna om mig, klart jag blir förbannad, Like a Star @ heaven
    Nog om det nu, av all respekt till dig kändes det att jag ville klargöra det här,
    visst är jag sliten och kantstött efter ett hårt liv, men en sak är klar, att skallen är det inget fel på! Wink
    Ha en trevlig helg nu! Wink Like a Star @ heaven


    m.v.h Martin, Wink


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-04-09, 20:32, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 20:29

    RedCloud skrev:"Har vänstertomtar sina egna särbehandlade regler även på detta forum?"

    jajjamensan, efter 10 000 inlägg får vi en gratisresa till NordKorea.

    VA!!!!!! RC är det sant måste jag logga ut efter 9999 st då..
    Eller kan man välja en tur till Sveavägen 68 ??? istället

    Sponsored content


    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 3 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 22:57