Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Infra
Ezzlirsk
Susz X
7 posters

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  Susz X 2010-02-03, 23:40

    saxat;
    "Antalet flyktingbarn som insjuknar i apati blir återigen fler vilket tros bero på en allt hårdare flyktingpolitik. Särskilt svårt kan det vara för apatiska flyktingbarn i familjer som håller sig gömda för myndigheterna. En familj i Örebro län lever just nu under sådana omständigheter."

    "Eva Wilks som är psykoterapeut som just forskat kring hur den svenska asylpolitiken i många fall slår mot just barnen.
    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, säger Eva Wilks."
    lyssna oxå på webbradio här:


    http://www.sr.se/orebro/nyheter/artikel.asp?artikel=3347306
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  Susz X 2010-02-04, 06:07

    Ja, det finns ingen hejd på regeringens kallsinnighet. De är upptagna med att göra handelsavtal med diktaturländer och kallar det för en mission.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-02-04, 07:35

    Ja det är komiskt att dessa "apatiska", skäggbevandrade "flyktingbarn" får så mycket uppmärksamhet av humanisterna och marxisterna när Ni bevisligen ger blanka fan i äldrevården och de etnisk svenska individer som får betala för detta kulturprojekt. Den omvända rasismen som Sverige hyser gentemot sina egna är absurd, och Ni, kära mångfaldspropagandister, blundar för verkligheten, allt för att utåt sett verka för humanism och medmänsklighet. Paradoxalt och förkastligt. Ni är medvetna om MENA-prioriteringen som sker men ni samlar hellre pluspoäng hos multikulti-fascisterna än att hjälpa era egna. Tvi vale!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  Infra 2010-02-04, 08:10

    Säg, Lazy; vad är ett "Skäggbevandrat flyktingbarn".
    Är det bara Zlisks vanliga ordbajs som du måste ta till för att
    Zlisk skall framstå som "vältalig" och mångordig, för att ingen
    skall misstänka att "han"
    faktiskt är du?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  Dao 2010-02-04, 08:20

    Ezzlirsk skrev:Ja det är komiskt att dessa "apatiska", skäggbevandrade "flyktingbarn" får så mycket uppmärksamhet av humanisterna och marxisterna när Ni bevisligen ger blanka fan i äldrevården och de etnisk svenska individer som får betala för detta kulturprojekt. Den omvända rasismen som Sverige hyser gentemot sina egna är absurd, och Ni, kära mångfaldspropagandister, blundar för verkligheten, allt för att utåt sett verka för humanism och medmänsklighet. Paradoxalt och förkastligt. Ni är medvetna om MENA-prioriteringen som sker men ni samlar hellre pluspoäng hos multikulti-fascisterna än att hjälpa era egna. Tvi vale!

    För oss är det aldrig frågan om antingen eller, så någon "rasism" kan det inte vara frågan om här - men jag förstår om du önskar att det var så!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Diktatur

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 13:39

    Ja, det finns ingen hejd på regeringens kallsinnighet. De är upptagna med att göra handelsavtal med diktaturländer och kallar det för en mission.

    Du menar som när Göran Persson berömde Kina för deras politiska stabilitet? Eller Birgitta Dahls hyllande av de Röda Khmererna? Eller Lars Ohlys kompisrelationer med gamla sovjet?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 18:26

    Ja det är komiskt att dessa "apatiska", skäggbevandrade "flyktingbarn" får så mycket uppmärksamhet av humanisterna och marxisterna när Ni bevisligen ger blanka fan i äldrevården och de etnisk svenska individer som får betala för detta kulturprojekt. Den omvända rasismen som Sverige hyser gentemot sina egna är absurd, och Ni, kära mångfaldspropagandister, blundar för verkligheten, allt för att utåt sett verka för humanism och medmänsklighet. Paradoxalt och förkastligt. Ni är medvetna om MENA-prioriteringen som sker men ni samlar hellre pluspoäng hos multikulti-fascisterna än att hjälpa era egna. Tvi vale!

    den akademiskt bevandrade hobbyrassen skriver många ord som inte betyder något...igen
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 18:28

    Du menar som när Göran Persson berömde Kina för deras politiska stabilitet? Eller Birgitta Dahls hyllande av de Röda Khmererna? Eller Lars Ohlys kompisrelationer med gamla sovjet?

    men guuuuuuud vad du är tröttsam secrist, som en skiva som hakat upp sig.
    När kan du tänka dig att kritisera den nuvarande SITTANDE regeringen ?
    DE SOM DE FACTO HAR MÖJLIGHETEN ATT STYRA, MEN SOM AVSTÅR ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Kritik

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 18:38

    men guuuuuuud vad du är tröttsam secrist, som en skiva som hakat upp sig.

    Tänk vad jobbig verkligheten är RC. Du vill ju hela tiden framhävda vänsterns nästan gudomliga godhet och enorma visdom. Varför ska man krångla till saker och ting, eller? Razz
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 19:32

    Tänk vad jobbig verkligheten är RC.

    Vad som helst secrist, men försök inte göra anspråk med att du lever i verkligheten....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  lazy 2010-02-04, 19:53

    Infra skrev:Säg, Lazy; vad är ett "Skäggbevandrat flyktingbarn".
    Är det bara Zlisks vanliga ordbajs som du måste ta till för att
    Zlisk skall framstå som "vältalig" och mångordig, för att ingen
    skall misstänka att "han"
    faktiskt är du?

    Din saknad efter mig börjar ta sig alltmer absurda uttryck Wink Förstod du till slut att Secrist och jag inte är samma person och måste återgå till ngn annan?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Verklighet

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 20:18

    Vad som helst secrist, men försök inte göra anspråk med att du lever i verkligheten....

    Jo, och jag konfronterar den varje dag utan att begrava mig i Karl Marx. Bra va? cheers
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 20:20

    Jo, och jag konfronterar den varje dag utan att begrava mig i Karl Marx. Bra va?

    På den punkten är vi väldigt lika !
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Lika

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 20:31

    På den punkten är vi väldigt lika !

    Och så anser jag att välstånd bygger på hårt arbete och bra företagarklimat. Lika där också?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 20:37

    Och så anser jag att välstånd bygger på hårt arbete och bra företagarklimat. Lika där också?

    ja om du lägger till en fördelningspolitik som gagnar ALLA.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Fördelning

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 20:40

    ja om du lägger till en fördelningspolitik som gagnar ALLA.

    Att alla ska ha samma inkomst?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 20:46

    Att alla ska ha samma inkomst?

    fördelningspolitik har inget med lika-lön-för-alla göra.

    Google is your best friend

    fördelningspolitik = 43 500 träffar...

    kolla lite där o kom tillbaka sen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Fördelning

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 20:57

    fördelningspolitik = 43 500 träffar...

    Och vilken är den ultimata fördelningen då?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 21:21


    Och vilken är den ultimata fördelningen då?

    Åt var och en efter behov, av var och en efter förmåga.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Bäst

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 21:52

    Åt var och en efter behov, av var och en efter förmåga.

    Renodlad kommunism med andra ord. Och hur bra det fungerar vet vi ju.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 22:01

    Renodlad kommunism med andra ord.

    motsatsen är då: INTE åt var och en efter behov och INTE av var och en efter förmåga

    Det låter inte riktigt sunt i mina öron....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Motsats

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 22:24

    motsatsen är då: INTE åt var och en efter behov och INTE av var och en efter förmåga

    Och vad exakt innebär begreppet "efter behov"? Och vad exakt innebär begreppet "efter förmåga"?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 22:27

    efter behov

    Vad behöver du secrist för att känna att du är en människa i balans ?
    Utgå därifrån....

    Och vad exakt innebär begreppet "efter förmåga"?

    Debatt kräver nog ett uns av tankeverksamhet från motdebattören, annars funkar det inte...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 22:30

    Debatt kräver nog ett uns av tankeverksamhet från motdebattören, annars funkar det inte...

    Och det kräver också tankeverksamhet från den som hävdar det kommunistiska manifestets förträfflighet.

    Nedsatt förmåga, inbegriper det bristande arbetslust eller bakfylla också?
    scratch
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 22:32

    Och det kräver också tankeverksamhet från den som hävdar det kommunistiska manifestets förträfflighet.

    Absolut.

    Nedsatt förmåga, inbegriper det bristande arbetslust eller bakfylla också?

    skärpning

    Sponsored content


    - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga, Empty Sv: - Det är en mänsklig tortyr vi håller på med i vårt land det är det enda jag kan säga,

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 17:47