Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
DMustaine
Redvictory
F.I.S.T
Secrist
Thors
9 posters

    Jag vill jobba - var är jobben!

    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  Thors 2010-01-21, 19:46

    Står det på kommunisternas skyltar

    http://www.ssu.se/index.php/aktuellt/nyheter/75-nyheter/317-tv4-uppmaerksammade-ssus-demonstrationer

    Men det är ju brist på arbetskraft? Vi är ju i behov av arbetskraftsinvandring?

    Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 19:49

    Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?

    Var inte orolig. De ska fixa jobb genom att höja alla skatter de kan komma på. Vinner de valet i september så gör jag som vänstern gjort med alliansen. De kan få några månader på sig sedan förväntar jag mig att arbetslösheten är som bortblåst. Poff, borta! Bra va? cheers
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  Thors 2010-01-21, 19:54

    Secrist skrev:Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?

    Var inte orolig. De ska fixa jobb genom att höja alla skatter de kan komma på. Vinner de valet i september så gör jag som vänstern gjort med alliansen. De kan få några månader på sig sedan förväntar jag mig att arbetslösheten är som bortblåst. Poff, borta! Bra va? cheers

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/17/miljopartiet-de-grona-ett-naturligt-hem-socialliberaler

    Om vi ska kunna garantera en stabil välfärd i framtiden behöver vi skapa stabila och öppna regler för arbetskraftsinvandring. Människor måste kunna röra sig fritt över gränserna för att arbeta.

    Varför skapar då inte massinvandring i 20 års tid jobb åt 150.000 unga arbetslösa?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 19:56

    Secrist skrev:Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?

    Var inte orolig. De ska fixa jobb genom att höja alla skatter de kan komma på. Vinner de valet i september så gör jag som vänstern gjort med alliansen. De kan få några månader på sig sedan förväntar jag mig att arbetslösheten är som bortblåst. Poff, borta! Bra va? cheers

    Och Alliansen ska fixa jobb genom att sänka skatter ??... det har inte skett, så enkel är inte jobbekvationen....

    Sedan har ju vi olika syn på arbete från vänster till höger. Det mest lysande exemplet en borgare kom på vad gällde "arbetslinjen" var att torka skit i trapphus...

    Dessutom tycker de flesta vänster att även kommunala och statliga jobb inom vård och skola är fullvärdiga jobb...
    Det verkar många Alliansare inte tycka....
    Det är bara jobb om det är produktivt enligt dem, och kan klirra mer i egen ficka
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 19:59

    Secrist skrev:Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?

    Var inte orolig. De ska fixa jobb genom att höja alla skatter de kan komma på. Vinner de valet i september så gör jag som vänstern gjort med alliansen. De kan få några månader på sig sedan förväntar jag mig att arbetslösheten är som bortblåst. Poff, borta! Bra va? cheers

    "Poff borta" .. borde ju alliansen känna igen ... det var deras "trolleeri" med sjuksiffrorna ...

    Moderater spekulerar:

    "Ja vet vi skriver över alla sjukskrivna till arbetsförmedling, och om de fortfarande inte kan jobba, så får vi det att låta som folk blivit mindre sjuka, iom att det då inte syns i statistiken"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 20:01

    Dessutom tycker de flesta vänster att även kommunala och statliga jobb inom vård och skola är fullvärdiga jobb...

    Så jobb ska inte komma genom entrepenörsskap, god företagarmiljö, bra samarbete stat-företag etc utan ska bara skapas i den offentliga sektorn genom skattefinasierat arbete?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 20:04

    "Ja vet vi skriver över alla sjukskrivna till arbetsförmedling, och om de fortfarande inte kan jobba, så får vi det att låta som folk blivit mindre sjuka, iom att det då inte syns i statistiken"

    Var inte barnslig. Alliansen har gjort ett försök att komma till rätta med sossarnas senaste fiaskopolitik i sjukförsäkringen där 500 000 människor kastades ut ur yrkeslivet och in i en inkomst på 64 % av deras tidigare inkomst.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 20:05

    Secrist skrev:Dessutom tycker de flesta vänster att även kommunala och statliga jobb inom vård och skola är fullvärdiga jobb...

    Så jobb ska inte komma genom entrepenörsskap, god företagarmiljö, bra samarbete stat-företag etc utan ska bara skapas i den offentliga sektorn genom skattefinasierat arbete?

    Secrists värld i svart och vitt igen ??
    Var påstår jag detta ?

    DEt jag påstår är att statliga och kommunala jobb OCKSÅ är livsviktiga för ett samhälle, LIKVÄL som det fria företagandet.
    Medan Alliansens politik inte tyder på detta....
    Här verkar ENDAST producerande jobb vara nåt att ha..
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 20:07

    Secrist skrev:"Ja vet vi skriver över alla sjukskrivna till arbetsförmedling, och om de fortfarande inte kan jobba, så får vi det att låta som folk blivit mindre sjuka, iom att det då inte syns i statistiken"

    Var inte barnslig. Alliansen har gjort ett försök att komma till rätta med sossarnas senaste fiaskopolitik i sjukförsäkringen där 500 000 människor kastades ut ur yrkeslivet och in i en inkomst på 64 % av deras tidigare inkomst.

    Appropå barnslig Secrist.... Cool

    Det "försöket" har inte fallit ut spec väl..
    Det är i första hand de som behövt hjälp som blivit drabbade av den politiken...
    ... allt för att putsa siffror...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Företagande

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 20:09

    DEt jag påstår är att statliga och kommunala jobb OCKSÅ är livsviktiga för ett samhälle, LIKVÄL som det fria företagandet.

    Fast du gynnar inte det privata företagandet genom att höja skatter och slänga in dem i den offentliga sektorn. Därav sossarnas rätt måttliga förslag på skattehöjningar till skillnad på vänsterpartiets skattechock. Här ska folk pungslås ordentligt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Falla

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 20:11

    Det "försöket" har inte fallit ut spec väl..

    Man kanske ska ge det lite tid. Det har varit i drift sedan årsskiftet! Exakt tre veckor! Jösses, ha rimliga krav människa.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 20:15

    Secrist skrev:DEt jag påstår är att statliga och kommunala jobb OCKSÅ är livsviktiga för ett samhälle, LIKVÄL som det fria företagandet.

    Fast du gynnar inte det privata företagandet genom att höja skatter och slänga in dem i den offentliga sektorn. Därav sossarnas rätt måttliga förslag på skattehöjningar till skillnad på vänsterpartiets skattechock. Här ska folk pungslås ordentligt!

    Det är inte skattehöjningar det är frågan om ... det är återställning av Alliansens skattesänkningar.

    Och företagande blomstrar inte per automatik med sänkta skatter.
    Det är flera komponenter i ett FUNGERANDE HUMANT samhälle... Allt som existerar är inte företagarnas skattelättnad.

    Det är vård skola omsorg, det är arbetskraft ÅT företagarna... Det är utbildning av människor, det är en potentiell arbetskraftspark i form av arbetslösa (Det måste finnas en viss arbetslöshet för i ett marknadskapitalistiskt system, för att arbetsgivarna ska ha nån arbetskraft att kunna anställa)
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 20:17

    Secrist skrev:Det "försöket" har inte fallit ut spec väl..

    Man kanske ska ge det lite tid. Det har varit i drift sedan årsskiftet! Exakt tre veckor! Jösses, ha rimliga krav människa.

    Nej du ... det "försöket" vill inte jag och en majoritet av folket (opinionsundersökningarna) ge nån mer tid

    Det måste ju vara en fundamentalt underkännande av Alliansens POLITIK, när de går "vinnande" ur debatter, har större förtroende som personer i Media.. MEN ÄNDÅ ligger 10 %-enheter efter vänsterblocket
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 20:31

    Alliansen gick ut med jobb till alla inför valet men var är alla dessa jobb? ni har ju suttit här och påstått att det finns massor med jobb! det sparkas massor med sjukvårdspersonal pga alliansens skattesänkningar! inbilla oss inte att företagen anställer fler bara för att skatterna sänks! det skulle vi isf fått se för längesen!

    Ta för fan fram jobben nu!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-21, 20:42

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?

    Var inte orolig. De ska fixa jobb genom att höja alla skatter de kan komma på. Vinner de valet i september så gör jag som vänstern gjort med alliansen. De kan få några månader på sig sedan förväntar jag mig att arbetslösheten är som bortblåst. Poff, borta! Bra va? cheers

    Och Alliansen ska fixa jobb genom att sänka skatter ??... det har inte skett, så enkel är inte jobbekvationen....

    Sedan har ju vi olika syn på arbete från vänster till höger. Det mest lysande exemplet en borgare kom på vad gällde "arbetslinjen" var att torka skit i trapphus...

    Dessutom tycker de flesta vänster att även kommunala och statliga jobb inom vård och skola är fullvärdiga jobb...
    Det verkar många Alliansare inte tycka....
    Det är bara jobb om det är produktivt enligt dem, och kan klirra mer i egen ficka

    Och var tror du pengarna kommer ifrån som bekostar de arbeten som måste göras inom vård och skola. Jo den närande sektorn, den ni vill strypa!! Så skapas inga arbeten så leder man ett land i bankrutt!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-21, 20:45

    Redvictory skrev:Alliansen gick ut med jobb till alla inför valet men var är alla dessa jobb? ni har ju suttit här och påstått att det finns massor med jobb! det sparkas massor med sjukvårdspersonal pga alliansens skattesänkningar! inbilla oss inte att företagen anställer fler bara för att skatterna sänks! det skulle vi isf fått se för längesen!

    Ta för fan fram jobben nu!

    Det började förbannat bra med siffror inom ett år som vänsterdekadensen bara kunde drömma om! Sen kom finanskrisen! En dekadent vänsterpolitik kommer enbart få arbetslösheten att stiga. Kompetent allianspolitik är det som kommer få landet ur finanskrisen. Rörans politik skulle aldrig få oss ur den!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 20:49

    Vill du jobba LillThor, låter bra, skulle behövaen gubbe som tvättar mina fönster (tre glas) tömmer kattlådan och håller schysst inne på muggen bär hem matkassarna från butiken o.s.v mot lönebidrag! Gärna om du diskar också, (Intresserad)?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  SiP 2010-01-21, 20:59

    MartinLindgren skrev:Vill du jobba LillThor, låter bra, skulle behövaen gubbe som tvättar mina fönster (tre glas) tömmer kattlådan och håller schysst inne på muggen bär hem matkassarna från butiken o.s.v mot lönebidrag! Gärna om du diskar också, (Intresserad)?

    för lat själv eller?????
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 21:43

    Lat? Menar du att dom som har ett jobb och erbjuda andra som ber om det är lata?

    Du menar med andra ord att arbetsgivare är lata?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  SiP 2010-01-21, 21:48

    Nu är ju inte du en entreprenör, utan en latmask som inte ens verkar "orka" städa undan din egen skit...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  theward 2010-01-21, 22:11

    Sjuka har en fördel, de kan lättare få hjälp att få ett jobb än icke-sjuka arbetslösa

    tex genom lönebidragsjobb...

    Så om herr Thors inte lyckas med det, då vet jag inte vad det beror på?

    Hur gärna vill herrn jobba, hur snäv är du i yrkesval...?
    Vad kan du rent kompetensmässigt?

    Vad kan du uträtta rent mentalt o fysiskt?

    Hur väl passar du in rent socialt osv osv????
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 22:19

    På vilka grunder dömmer du ut mig som latmask fröken SiP?

    Berätta hur kom du framtill det?

    Eller kan det vara så att du helt enket i vanlig ordning snackar skit med liten verkstad!


    Det måste vara dina high heals på fradagskvällarna som gör det?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  SiP 2010-01-21, 22:28

    "skulle behövaen gubbe som tvättar mina fönster (tre glas) tömmer kattlådan och håller schysst inne på muggen bär hem matkassarna från butiken o.s.v mot lönebidrag! Gärna om du diskar också"

    Du sitter hemma och skriver massa skit framför datorn hela dagarna i ända, du har inte gjort ett hederligt handtag ¨på minst 20 år, och sen "orkar" du inte ens sköta din egen skit hemma....

    Du kanske skulle dra ut skallen ur rövhålet och börja fundera på att bidra lite också...Till att börja med kan du ju städa hemma..
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  theward 2010-01-21, 22:36

    Kan man så ska man, det är mitt motto...
    kan man inte ska man ha hjälp...svårare än så är det inte

    tyvärr finns det individer som inte ens försöker och det kommer det alltid att finnas oavsett vilken politik vi har i samhället...

    sen att jag tycker riktigt illa om latmaskar, det kan jag skriva under på
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  Thors 2010-01-21, 22:36

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Kan inte ssu fråga MP och Marie Wetterstrand var jobben finns?

    Var inte orolig. De ska fixa jobb genom att höja alla skatter de kan komma på. Vinner de valet i september så gör jag som vänstern gjort med alliansen. De kan få några månader på sig sedan förväntar jag mig att arbetslösheten är som bortblåst. Poff, borta! Bra va? cheers

    "Poff borta" .. borde ju alliansen känna igen ... det var deras "trolleeri" med sjuksiffrorna ...

    Moderater spekulerar:

    "Ja vet vi skriver över alla sjukskrivna till arbetsförmedling, och om de fortfarande inte kan jobba, så får vi det att låta som folk blivit mindre sjuka, iom att det då inte syns i statistiken"

    Och rödingarna förtidspensionerade alla friska för att dölja arbetslösheten

    Bra tänkt där!

    Sponsored content


    Jag vill jobba - var är jobben! Empty Sv: Jag vill jobba - var är jobben!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 11:31