Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
RedCloud
GustavAnder
Sniperace
x-medborgare
Regndrottning
IK HAAT COMMUNISME
10 posters

    Jag har ingen respekt för människan längre...

    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-07, 17:01

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4843596.ab

    Ännu en ung flicka får sätta livet till pga av någon säkerligen äldre gubbes sjuka fantasier och fetischer.

    8 Åriga Sandra Cantu försvann den 27e mars men hittades nu i en damm, död.

    vad händer med människan? "den" blir tamejfan bara sjukare och sjukare...

    Dödsstraff i dessa lägen skulle vara kanon, men då försvinner ju samvetet direkt i och med dödsrycket...

    Ibland hatar man människan.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 17:43

    Jag kan hålla med dig i detta.

    Världen tycks bara bli allmer sjuk och hatfylld och egoistisk... jaget framför allt! Oavsett vad det gäller.

    Respekt, förståelse, omtanke och hänsyn samt sunt förnuft tycks ha flugit sin kos.

    Men, det är upp till oss att ändra på detta..... men hur?


    queen
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-07, 17:47

    Ja ibland undrar man över oss människor.
    Jag tror delvis att det har med vårt samhälle att göra film våldet sexet blir synligare tydligare råare.
    det finns alltid någon som vill gå längre ha mera testa nått värre och så rullar ekorrhjulet vidare.
    rent historiskt så har barn "sex" funnits länge flickor blev bortgifta i tidig ålder även i sverige.
    Pappor som pillar på sina döttrar har alltid förekommit men förr talade det inte om.
    Tror också att informations flödet gör att man får höra mycket mer men det hände även förr.

    Jissus detta kan man ju skriva en bok om.

    Men dödstraff nej det är jag emot. även om det skulle klia även i mina fingrar i vissa fall
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 17:49

    Det med dödsstraff finns bra argument både för och emot..

    Mest som talar emot är att det inte tycka ha någon inverkan på brotten där det finns dödstraff.. som USA...

    Dödsstraffet är inte avskräckande nog.


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty finns MER

    Inlägg  Sniperace 2009-04-07, 20:20

    Regndrottning skrev:Det med dödsstraff finns bra argument både för och emot..

    Mest som talar emot är att det inte tycka ha någon inverkan på brotten där det finns dödstraff.. som USA...

    Dödsstraffet är inte avskräckande nog.


    queen

    1: Dödsstraffet är irreversibelt, det går INTE att göra ogjort om en oskyldig avrättas, och det är ofrånkomligt att sådant sker.

    2: Det sägs att det ger ingen inverkan som avskräckande, tvärtom, om man riskerar dödsstraff har man inget att förlora på att döda fler och använda maximalt med våld för att undkomma.

    3: Det är på ett sätt för lindrigt, efter straffet verkställt är denne borta utan att vaken känna skuld eller längtan till frihet, då är ett livstidsstraff som VERKLIGEN är livstid kännbarare, och ARBETSTVÅNG borde ingå, HÅRT arbete som ska betala vad det kostar att hålla denne internerad.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty tvärtom.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-07, 20:32

    Jag förstår inte alls den negativa synen på människan och mänskligheten, min uppfattning är att det förekommer betydligt mindre av dessa hemska dåd nuförtiden, trots allt.
    Numera får ju flickor gå i skolan , och respekteras, i nästan hela världen, förutom i vissa muslimska apländer då.
    Och uppfattningen att det förekommer mer våld idag, är bara en chimär, det rapporteras och uppmärksammas mer, det förekommer mindre.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-07, 20:40

    "i vissa muslimska apländer"

    Kan hobbyrasisten och svartjobbaren Awfultrut nämna ett (1) "muslimskt apland" ?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-07, 21:35

    GustavAnder skrev:Jag förstår inte alls den negativa synen på människan och mänskligheten, min uppfattning är att det förekommer betydligt mindre av dessa hemska dåd nuförtiden, trots allt.
    Numera får ju flickor gå i skolan , och respekteras, i nästan hela världen, förutom i vissa muslimska apländer då.
    Och uppfattningen att det förekommer mer våld idag, är bara en chimär, det rapporteras och uppmärksammas mer, det förekommer mindre.



    Muslimska apländer ??


    Är du en Islamofob lille Gustav??
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty LOL

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-07, 21:38

    Nä KTR, det är jag inte. Jag räds inte islam det allra minsta, jag är däremot starkt upprörd över den medeltida , och då är man elak mot medeltiden, syn som finns i många av dessa länder i mellanöstern.
    Ren apartheid, mot kvinnor, i religionens namn.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-07, 21:47

    Hmmm..., Numera får flickor gå i skolan?
    Ska dom stå på knä och tacka för den ynnesten menar du?

    Nej du Mr. Gustav Ander, otroligt påtalande tycker jag, det är väl för fan så självklart att tjejer går i skolan så det ska inte ens nämnas, grabbar går ju i skolan! No

    Det var en presentation av dig själv som heter duga,
    No
    Tummen ner faktiskt! No
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 21:50

    GustavAnder skrev:Nä KTR, det är jag inte. Jag räds inte islam det allra minsta, jag är däremot starkt upprörd över den medeltida , och då är man elak mot medeltiden, syn som finns i många av dessa länder i mellanöstern.
    Ren apartheid, mot kvinnor, i religionens namn.

    Jag förstår inte varför du klagar....

    Men, jo! Det är väl bara i demokratins namn som det går bra att mobba kvinnor?! Very Happy

    Du är lika god kålsipare som de muslimer som du föraktar....


    queen
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty LOL

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-07, 21:52

    regn , på vilket sätt är jag lika god kålsupare, annat än i din skruvade fantasi ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty men fakta är ju

    Inlägg  Sniperace 2009-04-07, 21:53

    martin7lindgren skrev:Hmmm..., Numera får flickor gå i skolan?
    Ska dom stå på knä och tacka för den ynnesten menar du?

    Nej du Mr. Gustav Ander, otroligt påtalande tycker jag, det är väl för fan så självklart att tjejer går i skolan så det ska inte ens nämnas, grabbar går ju i skolan! No

    Det var en presentation av dig själv som heter duga,
    No
    Tummen ner faktiskt! No

    Nu är det ju inte så överallt, se på Delar av Pakistan, där MÖRDAS flickor för att de går i skola, och det gör i Allah´s namn av maktfullkomliga svin som tror sig stå för den sanna islam.

    Får man fördöma sådant, eller är man Islamofob om man gör det?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 21:54

    GustavAnder skrev:regn , på vilket sätt är jag lika god kålsupare, annat än i din skruvade fantasi ?

    " horan guevarra"?......

    Sammma nedlåtande attityd mot kvinnor...

    queen
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 21:55

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Hmmm..., Numera får flickor gå i skolan?
    Ska dom stå på knä och tacka för den ynnesten menar du?

    Nej du Mr. Gustav Ander, otroligt påtalande tycker jag, det är väl för fan så självklart att tjejer går i skolan så det ska inte ens nämnas, grabbar går ju i skolan! No

    Det var en presentation av dig själv som heter duga,
    No
    Tummen ner faktiskt! No

    Nu är det ju inte så överallt, se på Delar av Pakistan, där MÖRDAS flickor för att de går i skola, och det gör i Allah´s namn av maktfullkomliga svin som tror sig stå för den sanna islam.

    Får man fördöma sådant, eller är man Islamofob om man gör det?

    Sniper...

    Du får mycket gärna fördömma sådant. Gärna med hög röst..... Detta är förkastligt
    .

    queen
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty ö

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-07, 21:57

    Men regn, nu nar det inte jag som skrev det initialt , och det vet du nog så sluta fjanta dig.
    Och om jag är nedlåtande mot mammag så har det inget med att hon är kvinna att göra, det har med hennes patetiska politiska åsikter att göra, och det vet du också, så vad sysslar du med ?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-07, 21:59

    GustavAnder skrev:regn , på vilket sätt är jag lika god kålsupare, annat än i din skruvade fantasi ?


    Alla vet att det finns någon sort av förtryck mot kvinnor i muslimska länder som sker , men det finns även här hos och det kan du inte påstrida.

    Men i alla fall det som jag villa säga till dig att du skall sänka ner generalisering på en lägre nivå och icke använda fula ord, för att när jag läste din inlägg kändes verkligen ISLAMOFOBI helt och hållet.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 22:04

    GustavAnder skrev:Men regn, nu nar det inte jag som skrev det initialt , och det vet du nog så sluta fjanta dig.
    Och om jag är nedlåtande mot mammag så har det inget med att hon är kvinna att göra, det har med hennes patetiska politiska åsikter att göra, och det vet du också, så vad sysslar du med ?

    Så du tycker det är ok att gå till könsangrepp pga någons politiska åsikter?

    Det är bara fjantar som måste dra till med könsord i brist på argument.


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Just det

    Inlägg  Sniperace 2009-04-07, 22:15

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Hmmm..., Numera får flickor gå i skolan?
    Ska dom stå på knä och tacka för den ynnesten menar du?

    Nej du Mr. Gustav Ander, otroligt påtalande tycker jag, det är väl för fan så självklart att tjejer går i skolan så det ska inte ens nämnas, grabbar går ju i skolan! No

    Det var en presentation av dig själv som heter duga,
    No
    Tummen ner faktiskt! No

    Nu är det ju inte så överallt, se på Delar av Pakistan, där MÖRDAS flickor för att de går i skola, och det gör i Allah´s namn av maktfullkomliga svin som tror sig stå för den sanna islam.

    Får man fördöma sådant, eller är man Islamofob om man gör det?

    Sniper...

    Du får mycket gärna fördömma sådant. Gärna med hög röst..... Detta är förkastligt
    .

    queen

    Det är va jag gör, jag har ALDRIG gett mig på den vanlige muslimen uatna bara sådana avarter, men detta är enligt VISSA islamofobi och rasism... ja nämner INGA namn....
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty KTR

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-07, 22:19

    Du får väl tycka vad du vill, men att kalla vissa muslimska länder för apländer träffade tydligen en öm punkt hos dig.
    Har du ett annat namn på länder som förbjuder kvinnor att köra bil, inte ger dem rättsligt skydd vid brott, tillåter slavhandel, ger i visa fall husdjur mer rättigheter än kvinnor, osv.
    Visst har den muslimska världen problem, gentemot resten av världen.

    Jag läser ett citat av martin, hur tolkar han det jag skriver, är han inte riktigt klok i huvet ? LOL
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 22:24

    GustavAnder skrev:Du får väl tycka vad du vill, men att kalla vissa muslimska länder för apländer träffade tydligen en öm punkt hos dig.
    Har du ett annat namn på länder som förbjuder kvinnor att köra bil, inte ger dem rättsligt skydd vid brott, tillåter slavhandel, ger i visa fall husdjur mer rättigheter än kvinoor, osv.
    Visst har den muslimskla världen problem, gentemot resten av världen.

    Jag läser ett citat av martin, hur tolkar han det jag skriver, är han inte riktigt klok i huvet ? LOL

    Jag har överhuvudtaget inte kommenterat ordet 'apländer'. Det är sånt jag väntar mig från dig.

    Det jag kommenterar är din bruk av ordet 'hora' och din hyckleri beträffande nedlåtenhet mot kvinnor från muslimska män. När du nu tycker det är acceptabelt att vara nedlåtande mot kvinnor.


    queen
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  cleopatra 2009-04-07, 23:25

    Inget personangrepp av något slag är accepterat i en debatt. Man får angripa en motdebattörs åsikter (men givetvis även här med respekt), men inte denne som person. Detta beteende är inte ens tillåtet i sandlådan, då får man smisk av mamma!! Twisted Evil

    I bland undrar jag om jag gör mina barn en otjänst när jag uppfostrar dem till hänsynstagande och respektfulla individer när världen ser ut som den gör. Speciellt de dagar de kommer hem och är ledsna för att de blivit överkörda av ungar vars föräldrar lär dem att roffa åt sig allt vad de kan och skita i alla andra Sad

    Men så tänker jag: Näe, jag ska INTE sänka mig till deras nivå, det är JAG som gör rätt! Speciellt när jag får beröm av andra för deras uppfostran och även själv ser hur trevliga, gulliga och underbara barn jag har!!! Man får INTE tappa hoppet om mänskligheten, den är värd att jobba för! sunny

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  lazy 2009-04-07, 23:36

    I bland undrar jag om jag gör mina barn en otjänst när jag uppfostrar dem till hänsynstagande och respektfulla individer när världen ser ut som den gör. Speciellt de dagar de kommer hem och är ledsna för att de blivit överkörda av ungar vars föräldrar lär dem att roffa åt sig allt vad de kan och skita i alla andra

    Har gjort precis samma sak själv Cleo men med det lilla tillägget
    att om någon slår dej så slå hårt tillbaka, har aldrig velat se
    mina barn som slagpåse åt ngn.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  cleopatra 2009-04-07, 23:59

    lazy skrev:I bland undrar jag om jag gör mina barn en otjänst när jag uppfostrar dem till hänsynstagande och respektfulla individer när världen ser ut som den gör. Speciellt de dagar de kommer hem och är ledsna för att de blivit överkörda av ungar vars föräldrar lär dem att roffa åt sig allt vad de kan och skita i alla andra

    Har gjort precis samma sak själv Cleo men med det lilla tillägget
    att om någon slår dej så slå hårt tillbaka, har aldrig velat se
    mina barn som slagpåse åt ngn.


    Självklart får de slå tillbaka och försvara sig om någon annan börjar Lazy, men jag menar nog mer andra saker än fysiskt slagsmål. En känslomässig örfil svider ofta värre och är svårare att försvara sig emot.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty ok.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-08, 01:02

    Men regn, sluta lägg åsikter i mun på mig.
    Det blir bara så dåliga debatter då, men det passar kanske dig ?

    Sponsored content


    Jag har ingen respekt för människan längre... Empty Sv: Jag har ingen respekt för människan längre...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 03:10