Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedCloud
Redcluod
blueheaven
Regndrottning
Secrist
berralarzon
DMustaine
theward
MartinLindgren
Redvictory
Sossar ee lata
15 posters

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-10, 01:16

    Hela du Dmustaine med ditt skitsnack är helt enkelt motbjudande! No
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-10, 01:19

    Corven skrev:
    DMustaine skrev:

    Alliansen ger människor utrymmen att finna flera alternativ än att vara fångade i akassan!! Det via skattesänkningar! För första gången har jag kunnat lägga undan pengar för min, min familj och mitt barns framtid! Det kommer att raseras med en vänsterregering men för min del är den ekonomiska oron över! Jag tycker synd om alla dessa människor som fortsatt måste leva från hand till mun!!

    Så du sitter alltså, på fullt allvar, och påstår att du, under den tid alliansen har regerat har kunnat lägga undan tillräckligt för att kunna pensionera dig vi 45 års ålder????????

    Nej! Det kan ingen göra! Jag har haft enorm tur och placerat i aktier med stor hävstång (liten, ca 100000, insats stor belöning). Tack vare goda kontakter! Jag är nyss fyllda 41 och min förhoppning är att jag pensionerar mig redan i sommar då bolaget har sin första utdelning. Min poäng är att det finns andra alternativ! Speciellt i dessa dagar då världen är på uppgång efter en lågkonjunktur. Men som sagt jag har haft osannolik tur. Och det var enkelt med den informationen jag fick att lämna akassan. 45 har jag satt för jag vet att jag då garanterat inte behöver jobba mer.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-10, 01:21

    MartinLindgren skrev:Hela du Dmustaine med ditt skitsnack är helt enkelt motbjudande! No

    Du får se det såhär martin: jag kommer betala mkt mer skatt än vad jag gör i hela mitt liv genom arbete! Det på bara några få år! Det är väl bra? Skatten går ju till välfärdens kärna!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-10, 01:24

    Men det är ju också så att vid en valseger för den rödgröna dekadensen flyttar jag mina tillgångar utomlands där de får tjäna folket med mer humana beskattningar! Jag betalar gärna skatt här i Sverige om den är rättvis! Så en förmögenhetsskatt här införd av dekadensen kommer oundvikligen innebära ett enormt utflöde av tillgångar till utlandet! Men jag har hört att man till och med funderar på att INTE införa förmögenhetsskatt pga av de skadliga effekter de kan få, trots det populistiska värdet en sådan reform kan påverka sådana som dig!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Knivar

    Inlägg  Secrist 2010-01-10, 02:21

    Allians för Sverige har redan stuckit in kniven i
    ryggen på pensionärerna. Nu skall de vrida om den, också.


    Fast de får de ju hjälp av S och Mp. Så det är väl bra? Razz
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  theward 2010-01-10, 10:25

    DMustaine skrev:
    Corven skrev:
    DMustaine skrev:

    Alliansen ger människor utrymmen att finna flera alternativ än att vara fångade i akassan!! Det via skattesänkningar! För första gången har jag kunnat lägga undan pengar för min, min familj och mitt barns framtid! Det kommer att raseras med en vänsterregering men för min del är den ekonomiska oron över! Jag tycker synd om alla dessa människor som fortsatt måste leva från hand till mun!!

    Så du sitter alltså, på fullt allvar, och påstår att du, under den tid alliansen har regerat har kunnat lägga undan tillräckligt för att kunna pensionera dig vi 45 års ålder????????

    Nej! Det kan ingen göra! Jag har haft enorm tur och placerat i aktier med stor hävstång (liten, ca 100000, insats stor belöning). Tack vare goda kontakter! Jag är nyss fyllda 41 och min förhoppning är att jag pensionerar mig redan i sommar då bolaget har sin första utdelning. Min poäng är att det finns andra alternativ! Speciellt i dessa dagar då världen är på uppgång efter en lågkonjunktur. Men som sagt jag har haft osannolik tur. Och det var enkelt med den informationen jag fick att lämna akassan. 45 har jag satt för jag vet att jag då garanterat inte behöver jobba mer.

    Sådana "Garantier" finns inte...
    Har man osannolik tur, måste man även förstå att man kan ha osannolik otur...

    Därav så bör man vara ödmjuk till livet och inte bara lita till en sak, utan gardera sig...

    Dvs jag förstår inte varför man med vettet i behåll ska skita i a-kassa och fack....

    Få se nu om du lever till 80 år så har du alltså 35 år att leva utan arbetsinkomst

    Räknar man me att du är skuldfri och inte betala hyra, så måste du ändå ha minst 5000 i månaden för att ha ett hyggligt liv... och då får du ändå leva "fattigt"

    Vi säger att du behöver 60-100 tkr per år...
    så 2-3,5 mille är det minsta du måste ha och dessa måste du antingen sätta på ett vanligt sparkonto eller ha i madrassen..
    Så risken att värdet sjunker lavinartat är minimal.

    Å andra sidan vet du ju inget om hur penningvärdet ser ut om 10 eller 20 år heller

    Så som sagt jag har väldigt svårt att tro på det du skriver, men jag känner iofs en som lyckats som du säger att du gjort, men har har ingen tanke på att pensioneras vid 45...
    kanske vid 50-55....om möjlighet ges...
    Däremot har byggt ett stort hus och är helt skuldfri innan han fyllt 40, samt att han sparar för sina små barns framtid.

    Fast slutsatserna o resonemangen du för, för inte han öht Wink
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Bra Mustaijne

    Inlägg  captaincodd 2010-01-10, 14:13

    då blir det ju ett extra jobb ledigt för de utförsäkrade att söka i sommar!Frågan är bara vad kvalifikationerna är????
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-12, 17:23

    Upp!

    Sponsored content


    Sista jobbskatteavdraget är infört!!! - Sida 3 Empty Sv: Sista jobbskatteavdraget är infört!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 09:09