Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Dao
ANNA2LINK
lazy
Redcluod
blueheaven
Sossar ee lata
captaincodd
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
berrra
F.I.S.T
16 posters

    Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 14:25

    Vill inte alla i det här landet folk med åkommor vilka är behandlingsbara, ska ha en bra möjlighet att rehabilitera sig...?

    Vill vi inte att arbetslösa likaså skall undvika att bli sjuka pga av frånvaro från jobb under längre tid ?
    Hur kommer det då sig att både privata företag och stat och kommun Enkom satsar pengar i form av subventionering till de som är i arbetslivet....

    Medan sjukskrivna får betala fullt pris på Gym och badhus....

    Alla skulle tjäna på om detta blev subventionerat för de som är sjuka och arbetslösa....
    Men som det är nu så är det dom som har bra ställt som får subventionerat.
    Detta visar sig även högre upp i samhällstoppen, där man får subventionerat resor, hotell och mat... TROTS redan skyhöga löner
    berrra
    berrra


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-12-30

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  berrra 2010-01-06, 15:21

    Sätt dig på bänken !

    Bli subventionerad !

    Rösta rött !
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 15:39

    F.I.S.T skrev:Vill inte alla i det här landet folk med åkommor vilka är behandlingsbara, ska ha en bra möjlighet att rehabilitera sig...?

    Vill vi inte att arbetslösa likaså skall undvika att bli sjuka pga av frånvaro från jobb under längre tid ?
    Hur kommer det då sig att både privata företag och stat och kommun Enkom satsar pengar i form av subventionering till de som är i arbetslivet....

    Medan sjukskrivna får betala fullt pris på Gym och badhus....

    Alla skulle tjäna på om detta blev subventionerat för de som är sjuka och arbetslösa....
    Men som det är nu så är det dom som har bra ställt som får subventionerat.
    Detta visar sig även högre upp i samhällstoppen, där man får subventionerat resor, hotell och mat... TROTS redan skyhöga löner

    Den sk rehabiliteringskedjan kan liknas med en grov kätting fäst vid benet och ett stort järnklot i det andra!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-06, 16:10

    Samtidigt vet vi ju vilka som tutar med sina mistlurar mest och verkar vara dom missnöjdaste av alla!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-07, 16:49

    Var jag ensam om att tycka att det är underligt att de som har arbete och lön.... får subventionerad träning, men inte de som har dåligt ställt och behöver träna för rehab ...??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Träning

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 18:11

    Den sk rehabiliteringskedjan kan liknas med en grov kätting fäst vid benet och ett stort järnklot i det andra!

    Håll dig till ämnet tack! Detta handlade inte om rehabkedjan.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Rehab

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 18:13

    Var jag ensam om att tycka att det är underligt att de som har arbete och lön.... får subventionerad träning, men inte de som har dåligt ställt och behöver träna för rehab ...??

    Fast det stämmer väl inte riktigt. Min egen mamma har fått massvis av rehabträning för sina förslitningsskador.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 18:17

    F.I.S.T skrev:Var jag ensam om att tycka att det är underligt att de som har arbete och lön.... får subventionerad träning, men inte de som har dåligt ställt och behöver träna för rehab ...??

    Nejdå! majoriteten av de sjuka och även friska tycker likadant! Men just ordet rehabilitering har av Alliansen fått en helt annan innebörd! se bara den sk Rehabiliteringskedjan! Rehabilitering på vikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rehabilitering

    Rehabilitering kan delas in tre kategorier:

    * medicinsk rehabilitering
    * social rehabilitering
    * arbetslivsinriktad rehabilitering.

    Alliansen tycks ta det sista dvs Rehabilitering = Ättestupa
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-07, 18:18

    Alliansen tycks ta det sista dvs Rehabilitering = Ättestupa

    Hur vet du det? Hela reformen har ju bara varit igång i 7 dagar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-07, 23:48

    Secrist skrev:Var jag ensam om att tycka att det är underligt att de som har arbete och lön.... får subventionerad träning, men inte de som har dåligt ställt och behöver träna för rehab ...??

    Fast det stämmer väl inte riktigt. Min egen mamma har fått massvis av rehabträning för sina förslitningsskador.

    Jo det finns nog ex på dom som får subventionerad träning av de sjukskrivna....
    Men detta då i specifikt riktdat till enstaka fall....

    Jag menar på att ALLA sjuka/sjukskrivna skulle få subventionerad/rabatterad möjlighet till träning... likaså ALLA arbetslösa... då detta premierar och ökar chanserna för dessa att komma tillbaka....
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty REHABKEDJA

    Inlägg  captaincodd 2010-01-08, 00:35

    är ännu ett av dessa ord som inte har ett smack substans men det låter bra och då tar Allianskramarna det för nåt seriöst.Tyvärr är det inte preciserat vad som menas mer än att alla sjukskrivna blir friska av att träffa en "coach" och får sänkt eller ingen ersättning(för ingen arbetsgivare anställer folk med lång sjukdomshistoria),men dom är ju inne i en "kedja" och då måste det ju vara seriöst och helt humant,,,,,Floskeltoppen leder iaf Alliansen Sad
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Gör som Berra och vänsternissarna här

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-08, 00:42

    rösta rött och bli "subventionerad" livet ut iform av bidrag.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Pucko

    Inlägg  captaincodd 2010-01-08, 01:13

    vem fan är det som blir subventionerad egentligen med "pigavdrag" och andra RIKTIGA BIDRAG och inte FÖRSÄKRINGSUTBETALNING som ju redan dragits från din lön till statskassan???Men nu ser vi en stor omplacering av dessa pengar till nåt som nästan bara RIKA kan utnyttja,och jag förstår med din medmänsklighet att du tycker det är helt rätt.Pervo,,,,,
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-08, 01:18

    Sossar ee lata skrev:rösta rött och bli "subventionerad" livet ut iform av bidrag.

    Hihi det är lustigt att du får subventioneringen till en vänstergrej... när det är högavlönade chefer som får mest av sånt, och sedan arbetande... och ändå vänder du det till att det är en vänstergrej...

    Nu trampade du ordentligt i påttan IGEN Sel
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Fisten

    Inlägg  captaincodd 2010-01-08, 01:26

    detta så kallade mänskliga kryp är lika emotionell som en sten i skogen och då är jag faktiskt taskig mot stenarna,,,,Stackars partner om han har nån Crying or Very sad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  blueheaven 2010-01-08, 01:55

    ----------------


    Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-13, 13:16, ändrad totalt 1 gång
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  Redcluod 2010-01-08, 01:57

    captaincodd skrev:detta så kallade mänskliga kryp är lika emotionell som en sten i skogen och då är jag faktiskt taskig mot stenarna,,,,Stackars partner om han har nån Crying or Very sad

    Snart blir den riktigt bra !
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-08, 03:17

    blueheaven skrev:Ja herregud vad bra debatt här är nu! Laughing

    Ja du bidrar ju inte till någon bra debatt direkt Laughing

    Har du tex kommenterat själva tråden ??? ... Nej !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Suck....

    Inlägg  Secrist 2010-01-10, 02:35

    vem fan är det som blir subventionerad egentligen med "pigavdrag" och andra RIKTIGA BIDRAG och inte FÖRSÄKRINGSUTBETALNING som ju redan dragits från din lön till statskassan???Men nu ser vi en stor omplacering av dessa pengar till nåt som nästan bara RIKA kan utnyttja,och jag förstår med din medmänsklighet att du tycker det är helt rätt.Pervo,,,,,

    He, he..captaincodds inlägg blir bara mer och mer förvirrade. Problem med medicineringen? Kanske ska öka styrkan på din Cipramil? Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-10, 04:15

    Hmmm.....

    Jag tror jag får ett tyst medhåll från högern på forumet.....
    El ska jag tolka det på annat vis att man bara kommenterar runt ikring ämnet.. ??... el inte alls ?

    Alltså ... min tanke är att det vore bra om alla sjukskrivna, och arbetslösa fick någon subventionering till bad och träning....

    Idags läge får man mer subventioner ju mer pengar man har ... detta är för visso "bara" en orättvisa....

    Men sen har du ju den biten både regeringen och opositionen påstår sig vilja göra .... Rehabilitera....

    Fotnot Alliansen har inte lagt speciell tyngdpunkt på att folk ska bli friskare, bara arbeta mer....

    I realiteten hör det ihop... men kanske inte för Alliansen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Rehab

    Inlägg  Secrist 2010-01-10, 11:51

    Alltså ... min tanke är att det vore bra om alla sjukskrivna, och arbetslösa fick någon subventionering till bad och träning....

    I den bästa av världar kanske där pengar inte spelar någon roll. Och sedan vet jag inte riktigt vad du menar med att folk med jobb skulle få massa subventioneringar. Jag har gratis bad i simhallen men det är mitt jobb som betalar. Precis på samma sätt som jobbet betalar även om du skulle vara sjukskriven.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Cipramil???

    Inlägg  captaincodd 2010-01-10, 14:03

    Om denna regering får fortsätta att reformera om så lär receptutskrivningarna på dessa preparat öka lavinartat,,,Vad är förvirrat med mina påståenden,Sec?Varför är hushållsnära tjänster och rotavdrag till köksrenovering i Brommavillan bra subventionering?Det skapar jobb förvisso,men varför ska de som kan betala själv egentligen utan att det blir stora hål i hushållskassan subventioneras med pengar om skulle kunna gå till välfärd i stället?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-10, 14:11

    Secrist skrev:Alltså ... min tanke är att det vore bra om alla sjukskrivna, och arbetslösa fick någon subventionering till bad och träning....

    I den bästa av världar kanske där pengar inte spelar någon roll. Och sedan vet jag inte riktigt vad du menar med att folk med jobb skulle få massa subventioneringar. Jag har gratis bad i simhallen men det är mitt jobb som betalar. Precis på samma sätt som jobbet betalar även om du skulle vara sjukskriven.

    Jag tycker det är bra att man får subventionering från jobbet, missförstå mig rätt ! Cool
    Och bra att din arbetsplats gör så att du får detta även vid sjukskrivning.
    Men jag tycker att det är galet att inte alla sjukskrivna och arbetslösa får subventionering på detta, när vi är i tider där "alla" är så "Överens" om att folk ska rehabiliteras...

    Badhuset är en bra början ....

    I de bästa av världar säger du ..... JA ? ..... är det inte dit vi ska sträva då..??
    Eller vill inte politikerna och regeringen detta, att folk håller sig friska ??
    I slutändan är det en samhällsekonomisk vinst att göra så här med subventioneringar för träning.
    Friskare människor kostar mindre... dels om det hjälper dem att komma tillbaka till arbete.... och dels pga av mindre kostnader i sjukvård !!!

    Det är ju därför arbetsgivare har det på det viset i sina företag, av ekonomisk fördel.... Detta borde ju om något kunna bevisa även för högerdebattörer atyt detta är samhällsekonomiskt riktigt tänkt
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Bästa av världar???

    Inlägg  captaincodd 2010-01-10, 14:17

    Vilkas värld är det högerregeringar alltid månat om egentligen?Knappast den arbetslösa ensamstående trebarnsmammans iallafall,för hon "bidrar" inte till samhället på nåt sätt enligt deras sätt att resonera,tyvärr.Hon är tärande bara och borde helst emigrera eller nåt,,,,
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  lazy 2010-01-10, 14:27

    captaincodd skrev:Om denna regering får fortsätta att reformera om så lär receptutskrivningarna på dessa preparat öka lavinartat,,,Vad är förvirrat med mina påståenden,Sec?Varför är hushållsnära tjänster och rotavdrag till köksrenovering i Brommavillan bra subventionering?Det skapar jobb förvisso,men varför ska de som kan betala själv egentligen utan att det blir stora hål i hushållskassan subventioneras med pengar om skulle kunna gå till välfärd i stället?

    De här människorna då, räknas inte de? Dessutom kan hemtjänstpersonalen
    göra det de borde göra d.v.s, vårda de som ligger svårt sjuka i sina
    hem.

    http://lt.se/nyheter/ledare/1.699145-forakt-for-kvinnors-foretagande

    Sponsored content


    Subventionering till för dom med bra inkomster ?? Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 12:50